Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:05

Ik heb alleen maar nieuwe harige collega's. Da's ook geen pretje, ze gaan de hele tijd liggen slapen en dan het liefst nog op de stoel die ik nodig heb.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 15:05

Mri schreef:
Mijn nieuwe collega vind het nodig om mijn mailbox over te nemen.
Oh, en om in en onbewaakt moment een bestaande collega te videobellen om sinterklaas kapoentje te zingen voor hem. Gevolgd door de melding over mijn ontbrekende piemel


Agendapunt voor volgende vergadering? :j

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:08

secricible schreef:
Zo snel als ze het door hebben. Hier wordt zodra ik de telefoon opneem meteen de laptop overgenomen. Gewon omdat hij weet dat ik dan niet boos wordt.
Afgelopen week heb ik mijn andere collega met kinderen gevraagd om me even een paar keer te bellen over niks, zodat ik eventjes wél kon ingrijpen zodra hij mijn laptop greep :')


Dit ga ik ook maar even doen. Klinkt als een goed plan.

Over harige collega's gesproken: hier hebben we een collega die het nodig vindt om soms even te blaffen naar een blaadje (geen kleine hond, dus een luide blaf..). Ook leuk om achter de 2 kleine collega's met haren (katten) aan te gaan tijdens overleg. Dan hoor je MIAUW, gierende poten, MIAUW, blaf. Top :')

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:10

Heerlijk dit!! Ik heb geen kleine collega's, alleen echte collega's en een harige collega. Deze laatste vindt het vanuit de ARBO onverantwoord mij alleen naar het toilet te laten gaan, ongeacht wat daar gebeurt.

Ook is hij van mening dat het niet in orde is dat ik in korte mouwen werk en staat er dus op tijdens het uittypen van brieven en andere communicatie op mijn armen te liggen.

Heel fijn.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:26

Ik heb ook alleen harige collega’s. 3 stuks om precies te zijn.
Die komen tijdens ZOOM en Team sessies graag even voor en door het beeld.
Tijdens vergaderingen heel gezellig. Dan komen ze op schoot. Ik denk dat ik dat stuk na de lockdown er in ga houden. Iedere vergadering een kat mee. Maakt vergaderen een stuk minder vervelend en stressvol!
Tijdens de lessen ( basisschool juf) is het niet echt bevorderend, want mijn harige collega’s zijn:
’A) erg knap, en
B) heel wervend blijkbaar.
Dus als ze zich laten zien storten mijn leerling schatjes ( leeftijd 6 t/m 10) zich massaal van hun stoel om hun eigen harige of wat dan ook vriendjes te showen. _/-\o_
Heel leuk en ook HEEL contraproductief.
Ik vraag mijn nieuwe collega’s dan ook altijd om uit beeld te blijven tot ik gedaan heb wat ik wilde doen en daarna mogen ze komen werven. :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:59

Mijn nieuwe collega's presteren het om al hun prangende vragen en opmerkingen te bewaren voor die momenten dat ik met iemand aan de telefoon ben;
bij het schoonmaken van de hamsterkooi, de losse onderdelen met veel geraas in te laten storten (uiteraard ook als ik iemand aan de lijn heb);
mijn e-mails te voorzien van extra 'grappige' tekst als ik even wegloop van het bureau -O-

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:08

:') geweldig topic :+:

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:10

Hier van de andere kant, mijn jongste (12) in een deuk omdat de 3 jarige collega van zijn docent, besloot vast met kleren aan in het zwembad te gaan zitten 10 min voor de les gedaan was. Docent moest dus 2 min weg om dat op te lossen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:37

Hier geen nieuwe collega, wel een collega die tijdens élk video-overleg ALLE aandacht wil. Dus tja, diverse managers van diverse banken hebben al kennis met haar gemaakt :+ :=

Ze wil ook altijd notuleren, op haar manier...
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:23

Kostelijk topic _O- , ik zie het helemaal voor me.
Ik heb geen collega's want ben met retraite, maar volg dit erg graag. Sterkte allemaal.
En die van Chocopasta houden we erin _O-

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:34

Hier over het algemeen strikt geregeld met werken, als ik werk is man bij de kinderen en andersom. Zo werken we allebei halve dagen en de resterende uren savonds.
Dus gelukkig valt het mee met de storende nieuwe collega’s. Tot mijn dochter (4,5) bonje had met papa. Ik hoorde op de trap al: Ik ga het tegen mama zeggen!!!
Mamaaaa ik heb al een koekje op en mag niet OOK nog een cakeje van papa!! Stamp stamp boos...tja, vind ik eigenlijk dat papa best gelijk heeft...
Mijn manager met wie ik net overleg had heeft hard haar best gedaan om niet te lachen :))

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:56

Ohjee ja dat is hier ook....dan is pappa aan het thuiswerken en zit te bellen en mamma is tussen de bedrijven door ook éven wat dingen aan het wegwerken want kleuter zit zo lief te spelen.... en dan hoor je ineens blij zingend (hàrd galmend....) "Ik heb een POEP gedaan!!"

Of ook erg genant als meneer over iets onnozels boos is....en bijzonder leuk als hij dan een grotere jongen "stomme idioot" heeft horen roepen in de speeltuin en dat dan fijntjes even gaat herhalen :n

Of snel "mag ik op mamma se leppie?" als pappa aan de telefoon zit, want dan is de kans groot op een Ja als hij dan maar zijn snavel houdt en stopt met galmen := Maarja ik kan ook moeilijk dat ventje de hele dag elke seconde bezig houden....

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:49

Afbeelding

Mijn nieuwe collega's kregen vandaag de beschikking over een eigen kantoor +:)+
Top idee van het management (ik :') )

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:59

Klijntje schreef:
[ [url=m/CU2Dzp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn nieuwe collega's kregen vandaag de beschikking over een eigen kantoor +:)+
Top idee van het management (ik :') )



Topoplossing!


Vraagje, -nogal of topic- ik ben zo ongeveer nog nét niét volledig tot over mijn oren verliefd op je tafelkleed.

Weet je toevallig nog waar die vandaan komt?

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:03

Oh! Da's geen tafelkleed :D Het is een hele grote fleecedeken van Ikea. Die heb ik al 18jr denk ik

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:04

Klijntje schreef:
Oh! Da's geen tafelkleed :D Het is een hele grote fleecedeken van Ikea. Die heb ik al 18jr denk ik



:D

Fleece als tafelkleed is mij óók prima :D :+

Thnx

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:59

Je had ook ooit een dekbedovertrek met dat motief en die kleuren. Geen idee of ze die nog hebben.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:19

De nieuwe collega's van mijn collega's willen kosten wat kost bij de team calls aanwezig zijn, om dan enkel met elkaar te praten en wij dan niet meer aan het woord komen :+ we starten nu de calls maar met dat zij even hun verhaal kunnen doen.

Beide nieuwe collega's zijn 3 jaar oud. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:25

Nou, als je niet al ZZP'er was, zou je het na het lezen van dit topic wel worden. :+

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:26

Mijn kind is niet meer zo jong (bijna 7) dus die stoort eigenlijk nooit als ik aan het werk ben, maar laatst stond wel een zwart-wit pluizige collega met zijn poepgat richting de camera :+

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:44

Afbeelding

Dit werkte prima toen ik nog thuis werkte. Dit was mijn jongste collega. De oudste hield zichzelf meestal wel goed bezig.
Inmiddels werk ik niet meer thuis. Gaat niet echt, Corona testen afnemen thuis.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:48

Gelukkig zit mijn nieuwe collega in een aquarium en krijgt ze ademnood als ze daarbuiten is.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 20:56

rockwitch schreef:
[ [url=m/o1c6zA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit werkte prima toen ik nog thuis werkte. Dit was mijn jongste collega. De oudste hield zichzelf meestal wel goed bezig.
Inmiddels werk ik niet meer thuis. Gaat niet echt, Corona testen afnemen thuis.



Briljant :') :') :')

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:03

Hahahaha, kind in een bench.
Vanmorgen huilende collega tijdens een call, andere collega moest twee keer poepen in een half uur, top.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:55

Ze was er zelf ingekropen hoor. En ze deed ook zelf de deur dicht. Ze is gewoon een beetje speciaal haha.