Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:45

Denk ook echt dat die afstand helemaal niks doet, als jij samen aan tafel zit, en dan langs elkaar afloopt een keer of zo, of per ongeluk dezelfde deur klink aanraakt. En samen in een ruimte aan tafel. Dat virus stopt echt niet precies bij 1.5 meter.

Oké edit: niet helemaal niks. Maar denk dat het niet het gaat voorkomen eerlijk gezegd.

Maar hier komt toch niemand buiten het gezin behalve dat ik uit mijn studenten kamer kom maar ik kom elk weekend naar huis en ik hou sinds maart eigenlijk al geen afstand van mijn ouders.
Laatst bijgewerkt door sureido op 23-12-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:47

Robijntjah schreef:
:')

Wij houden ons er niet aan met deze vrienden omdat wij nagenoeg elkaars enige sociale contact zijn.
Met de rest overigens wel braaf.

Wat is nagenoeg? Geldt niet alleen voor jou hoor, maar gebruik je als voorbeeld.
Als iedere vriend maar drie anderen ziet, en die ook weer drie etc heb je toch een vertegenwoordiging van een flink netwerk in één ruimte (https://twitter.com/mzelst/status/1340696600360960000)


sureido schreef:
Denk ook echt dat die afstand helemaal niks doet, als jij samen aan tafel zit, en dan langs elkaar afloopt een keer of zo, of per ongeluk dezelfde deur klink aanraakt. En samen in een ruimte aan tafel. Dat virus stopt echt niet precies bij 1.5 meter.

Deurklink is niet zo eng als je je handen wast voordat je aan je gezicht gaat zitten.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:48

Morgenavond met twee collega’s, 1e kerstdag met mijn vader en stiefmoeder en 2e kerstdag met m’n moeder :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:49

Die fout is echt zo gemaakt dat je wel een keer aan je gezicht zit.

Zo bewust bezig zijn tijdens je kerst diner, dan zou ik liever niet eens gaan. Wat ongezellig dat elke beweging en elke stap een fout kan zijn. Ik zou dan liever gewoon een avondje genieten.

Sowieso als de alcohol erin gaat is het al lastiger.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:50

Mijn dochter komt twee nachtjes en wij hebben besloten spelletjes te doen en een of meerdere films te gaan bekijken. Moeder / dochter tijd. Heerlijk verheug mij er al weken op.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:55

Nergens, niet naar familie met kerst.
Al maanden niet. Ik reis ook niet met het OV
Ik houd de bubbel klein. Zelf een lage weerstand.
Zie maar 1 vriendin buiten stal

Dit jaar kerst met de dieren. En wandeling met stalgenootje.

En hopelijk in het nieuwe jaar ergens zie ik mijn familie en andere vrienden weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:45

Astorga schreef:
Robijntjah schreef:
:')

Wij houden ons er niet aan met deze vrienden omdat wij nagenoeg elkaars enige sociale contact zijn.
Met de rest overigens wel braaf.

Wat is nagenoeg? Geldt niet alleen voor jou hoor, maar gebruik je als voorbeeld.
Als iedere vriend maar drie anderen ziet, en die ook weer drie etc heb je toch een vertegenwoordiging van een flink netwerk in één ruimte (https://twitter.com/mzelst/status/1340696600360960000)


sureido schreef:
Denk ook echt dat die afstand helemaal niks doet, als jij samen aan tafel zit, en dan langs elkaar afloopt een keer of zo, of per ongeluk dezelfde deur klink aanraakt. En samen in een ruimte aan tafel. Dat virus stopt echt niet precies bij 1.5 meter.

Deurklink is niet zo eng als je je handen wast voordat je aan je gezicht gaat zitten.



Daarom vind ik ook dat ze het beter anders kunnen doen. Iets met idd een vast contact of iets dergelijks. Zij zien hun ouders, wij mijn moeder en man's dochter. Dat is het wel.

Anoniem

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:51

Ik zou met mijn zoon naar mijn schoonzuster. Ik heb inmiddels afgezegd want ik zit met een blaasontsteking. Verder hebben ze 3 pubers en ik ook 1, dus het lijkt me gewoon niet verstandig. Hopelijk halen we het volgend jaar dubbel en dwars in.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:59

Mindim schreef:
Ik zou met mijn zoon naar mijn schoonzuster. Ik heb inmiddels afgezegd want ik zit met een blaasontsteking. Verder hebben ze 3 pubers en ik ook 1, dus het lijkt me gewoon niet verstandig. Hopelijk halen we het volgend jaar dubbel en dwars in.

Sterkte !

Wij zouden i.p.v. met 12 met 5 zijn.
Maar mijn schoonzoon is net positief getest, dus komt natuurlijk nu niet met mijn dochter en kleindochter.
Alleen 1 dochter komt nu....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:17

Electra63 schreef:
Mindim schreef:
Ik zou met mijn zoon naar mijn schoonzuster. Ik heb inmiddels afgezegd want ik zit met een blaasontsteking. Verder hebben ze 3 pubers en ik ook 1, dus het lijkt me gewoon niet verstandig. Hopelijk halen we het volgend jaar dubbel en dwars in.

Sterkte !

Wij zouden i.p.v. met 12 met 5 zijn.
Maar mijn schoonzoon is net positief getest, dus komt natuurlijk nu niet met mijn dochter en kleindochter.
Alleen 1 dochter komt nu....


Dank, vorige keer resulteerde het in een nierbekkenontsteking, maar dokter wil geen ab geven dit keer, dus hopelijk speelt het niet verder op tijdens de kerstdagen!

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:20

Nierbekontsteking heeft mijn man weleens gehad, kan je goed ziek van zijn.
Je hebt van die homeopathische middelen om je blaas te ondersteunen en ook bepaalde drankjes zijn goed voor je blaas.
Die rode sap, ik kom ff niet op de naam.
Misschien dat nog even halen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:21

Electra63 schreef:
Nierbekontsteking heeft mijn man weleens gehad, kan je goed ziek van zijn.
Je hebt van die homeopathische middelen om je blaas te ondersteunen en ook bepaalde drankjes zijn goed voor je blaas.
Die rode sap, ik kom ff niet op de naam.
Misschien dat nog even halen ?

Cranberry sap is in huis idd!!

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:22

Mindim schreef:
Electra63 schreef:
Nierbekontsteking heeft mijn man weleens gehad, kan je goed ziek van zijn.
Je hebt van die homeopathische middelen om je blaas te ondersteunen en ook bepaalde drankjes zijn goed voor je blaas.
Die rode sap, ik kom ff niet op de naam.
Misschien dat nog even halen ?

Cranberry sap is in huis idd!!


Ja Dat was het !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:23

Electra63 schreef:
Ja Dat was het !!


Ik ga te bed, hele fijne dagen gewenst!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 02:39

Wij slaan dit jaar familiebezoek en vrienden zien over met kerst en oud en nieuw.
Volgend jaar weer.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:54

Electra63 schreef:
Nierbekontsteking heeft mijn man weleens gehad, kan je goed ziek van zijn.
Je hebt van die homeopathische middelen om je blaas te ondersteunen en ook bepaalde drankjes zijn goed voor je blaas.
Die rode sap, ik kom ff niet op de naam.
Misschien dat nog even halen ?


Granberries. Heel veel drinken water, thee etc. Verse Citroen in thee doen en drinken. Geen suikers, zoetigheden, alcohol.
Hier ervaren blaasontsteker. De ondersteuning vanuit de homeopathie kan, maar moet je via arts doen die homeopaat ook is. Ik heb al 40 jaar geen antibiotica meer gebruikt.
Verder met sexen hygiene betrachten, erna zsm plassen en man moet ook voorhuid terug doen en daaronder super schoon maken. Dat is nl vaak de boosdoener. Na die tip aan mijn vroegere partner door de huisarts was het gelijk enorm minder vaak. Daarom zet ik hem hier neer.}> :
Rustig aan doen, warm aankleden (desnoods dubbele onderbroek, hemd) ,warne voeten voor zorgen etc. (:) Sterkte ermee.

Ook sterkte voor al die mensen die met minder Kerst moeten vieren ivm covid besmetting van dierbaren.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:00

Divers schreef:
Wij hebben 3 maanden in 24/7 lockdown gezeten waarbij je alleen met government permission je huis uit mocht. Daarnaast altijd mondkapje op, ook buiten, en 2 meter afstand

Alles is heel lang dicht geweest, nu gaat ‘t langzaam weer open. Dus wij hebben ‘t ergste gehad ;)


Bedankt voor de info ! Altijd goed om te lezen hoe het in andere landen gaat waar je hier niks van hoort.
Die aanpak bij jullie heeft duidelijk geloond.
Prettige feestdagen alvast ! 8-)

En dan piepen ze hier over 6 weken lockdown light ... :')

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:03

We gaan alleen naar schoonouders.

Morgen braden we een rollade voor mijn ouders, die hebben beide corona/gehad. Moeder is nog erg ziek dus we komen daar niet binnen al 2 weken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:57

pien_2010 schreef:
Verder met sexen hygiene betrachten, erna zsm plassen en man moet ook voorhuid terug doen en daaronder super schoon maken. Dat is nl vaak de boosdoener. Na die tip aan mijn vroegere partner door de huisarts was het gelijk enorm minder vaak. Daarom zet ik hem hier neer.}> :
Rustig aan doen, warm aankleden (desnoods dubbele onderbroek, hemd) ,warne voeten voor zorgen etc. (:) Sterkte ermee.


Sextips van Pien :+:

benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:13

Hi Allemaal! Sinds maart zit ik al in strikt sociaal isolement, maar het went gelukkig en bovendien geef ik niet zoveel om de kerstdagen. Ik heb in die tijd iets heel leuks ontdekt, wat ik graag wil delen! "Distance Disco!" *\%/*
Het is een dansfeestje in je eigen huiskamer en een online game in één (je moet raden wie op hetzelfde nummer danst). Je kunt een eigen disco organiseren met vrienden/familie/collega's of meedoen met een gratis disco, meestal op vrijdag (ook op tweede kerstdag en met Oud&Nieuw). Ik word er heel blij van en dat gun ik iedereen :D

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:45

Kerstavond en Eerste Kerstdag alleen. Dikke prima, ik heb weinig tot niets met kerst! Mijn moeder wilde ons alle drie wel over de vloer op Eerste Kerstdag, maar dat zouden vier gasten worden omdat de vriend van mijn broertje ook mee is. Dat is voor mij echt een dikke nee, nu de regels overtreden. (Mijn moeder denkt er een stuk makkelijker over. :( ) Tweede Kerstdag wel, samen met mijn ouders, naar mijn opa van 99. Vooral voor die opa, want je weet nooit of die er volgende keer nog is.

Als het aan mij ligt, is er volgend jaar nog steeds quarantaine. Of in elk geval die drie dagen. ;)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:56

Ik kwam deze tegen, vond hem wel treffend :')
Afbeelding

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:11

Eerste kerstdag zou mijn moeder bij ons (2 dochters en ik) komen eten, maar er is een corona uitbraak op haar werk dus dat hebben we maar geannuleerd.
Nu komt mijn vader morgen eten, de dag erna ga ik in mijn eentje naar mijn opa en oma en '3e kerstdag' eet ik met mijn scharrel.

Alleen van mijn opa en oma houd ik wat afstand.

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:28

Wij enkel met ons eigen gezin

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:48

Wij gaan wandelen met mijn schoonouders. Officieel zijn we dan geloof ik in overtreding, want binnen mag je 3 gasten ontvangen maar buiten met 4 mensen wandelen mag niet. Maar het leek ons toch veiliger en makkelijker afstand houden dan binnen zitten. Ik maak 2 aparte brunchpakketjes voor onderweg, het is hier erg rustig, we hebben route met brede paden en gelukkig geen regen voorspeld.
Dan nog een dagje eten bij mijn ouders waar mijn oma ook komt.