Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sani
Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-20 00:11

Hi allen!

Ik ben nieuwsgierig naar hoe jullie werkgevers om gaan met de lockdown die vanavond aangekondigd is en of ze jullie deze periode thuis laten zitten (zonder werkzaamheden) of dat je bijvoorbeeld in de (dichte) winkels (schoonmaak of verbouw) werkzaamheden moet verrichten.

Hoe wordt er bij jullie om gegaan met werknemers die hun opvang(net) voor kinderen nu kwijt zijn, maar ook met de werknemers die geen kinderen hebben? Wordt de ene vrij gesteld en wordt de ander verplicht dit op te vangen?

Zelf is het voor mij maar met een klein deel van mijn werkzaamheden mogelijk om online/thuis te werken.
Op dit moment is ook nog niet bekend hoe mijn werkgever deze periode van 5 weken gaat invullen.

Hier roept de ene collega 'vakantie' en baalt de ander enorm van een vooruitzicht van 5 weken thuis zitten zonder te werken. :+

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Amado7
Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:15

Kennis van mij heeft bedrijf waar wel bestellingen afgehaald mogen worden. Dus iedereen moet gewoon morgen werken want je hebt meer dan genoeg personeel nodig om alles goed te regelen en volgens de regels te houden.

Niet perfect is ook goed

Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:22

Indoor speeltuin + keuken.

Dicht. En we zitten allemaal thuis na morgen.
Morgen met een collega alle reserveringen afbellen.. En dan kunnen wij ook de deur dicht doen.

Wellicht komen er de komende 5 weken wat schoonmaakdagen aan..

Werkgever betaald wel netjes door..
Vaste krachten en oproepers.

Linnie050
Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 04:01

Mijn zusje heeft een kapsalon de vorige keer moesten de werknemers inderdaad alles goed schoonmaken.
Fb en instagram bijhouden voor de verkoop van haar producten.

Mijn vriend en ik kunnen beide niet thuis werken maar moeten wel werken.
Helaas de opvang dicht.
Op mijn werk is er een regeling nu met de corona.
Lever je loon in en krijg je daarvoor vrije dagen.
Tijdens de eerste lockdown gebruik van gemaakt.
Zeg maar zorgverlof wat normaal onbetaald is krijg je nu toch gedeelte van je loon.

Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:51

Wat een gekke regeling dat je je loon moet inleveren?

Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:54

Wij moeten vooralsnog gewoon naar de winkel komen om klanten telefonisch te woord te staan en schoonmaken en opruimen enzo. Is opzich ook wel nodig :=
Wellicht nog spullen opsturen naar het hoofdkantoor zodat bestellingen naar mensen thuis gestuurd kunnen worden. Deze week is er sowieso nog wel genoeg werk te doen, daarna is het even afwachten. Loon wordt gewoon doorbetaald.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

MirandaDvG
Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:57

Jolliegirl schreef:
Wat een gekke regeling dat je je loon moet inleveren?


Nouja, het is december, de meeste mensen zijn door hun vakantie dagen heen.
Dus dan zou het in dat geval kopen van vrije dagen zijn. Dat gebeurt bij meer bedrijven, en vaak zijn die dagen erg duur.

De grootste en goedkoopste ruitersportwinkel (en webwinkel) van de regio!!!: http://www.horsetopshop.nl

I stepped on a cornflake, does that make me a Cereal killer?

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:01

Mijn functies zijn niet geschikt voor thuiswerken. Bij de ene ben ik het aanspreekpunt voor chauffeurs en dat leven gaat gewoon door, zeker in de groente en fruit waar ik zit. Op het andere werk ben ik zelf de chauffeur en ook daar gaat het door. Momenteel zit ik alweer dik 9 weken thuis vanwege een gebroken voet en een operatie. Ik heb al een keer of 7 aangekaart dat ik een laptop of beeldscherm thuis moet hebben zodat ze administratief wat bij kan staan, maar tot gister werd het afgedaan met "hebben we niet". Gister werd ik ineens gebeld dat er deze week een laptop aan zou komen, en dat met het vooruitzicht dat ik volgende week gewoon weer op werk zou zijn als het meezit :'). Bizar hoe corona de mensen wel aan het werk krijgt :=.

Qua collega's gaat het ook gewoon door, ze werken als het ware in schifts op kantoor. Bij die eerste keer in maart ging iedereen naar huis, op een handjevol na. Maar de laatste tijd was de bemanning aardig normaal. Nu weer terug naar ieder op andere dagen op kantoor. Andere werk heeft iedereen gewoon een eigen wagen, dus daar schuilen nauwelijks problemen.

Ik vind het wel een nette regeling om zo toch dagen op te kunnen nemen voor kinderen :j.

♥ Rewrite the Stars ♥

Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:14

MirandaDvG schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat een gekke regeling dat je je loon moet inleveren?


Nouja, het is december, de meeste mensen zijn door hun vakantie dagen heen.
Dus dan zou het in dat geval kopen van vrije dagen zijn. Dat gebeurt bij meer bedrijven, en vaak zijn die dagen erg duur.



Je werkgever mag je dit niet verplichten.
Je hoort gewoon doorbetaald te krijgen.

Zou wat zijn, als ik mijn werkgever nu 5 weken moet gaan betalen omdat ik niet kan werken...

Of begrijp ik jullie nu volkomen verkeerd?

SjonnieZ
Berichten: 2301
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:39

Jolliegirl schreef:
Nouja, het is december, de meeste mensen zijn door hun vakantie dagen heen.
Dus dan zou het in dat geval kopen van vrije dagen zijn. Dat gebeurt bij meer bedrijven, en vaak zijn die dagen erg duur.


Je werkgever mag je dit niet verplichten.
Je hoort gewoon doorbetaald te krijgen.

Zou wat zijn, als ik mijn werkgever nu 5 weken moet gaan betalen omdat ik niet kan werken...

Of begrijp ik jullie nu volkomen verkeerd?[/quote]


Als jij nu kunt werken omdat je geen kinderopvang hebt is dit juist een zeer nette regeling van de werkgever.

Siers83
Berichten: 7342
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:16

De primera waar ik werk is ook dicht. Wij gaan nu inventariseren. Was ik al wat mee begonnen omdat t bij ons nu een heel stille tijd is. Maar we maken er maar wat van. Halve dagen en rustig aan. Word vanzelf wel weer 19 januari

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

danamuts
Berichten: 1477
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:34

Jolliegirl schreef:
MirandaDvG schreef:

Nouja, het is december, de meeste mensen zijn door hun vakantie dagen heen.
Dus dan zou het in dat geval kopen van vrije dagen zijn. Dat gebeurt bij meer bedrijven, en vaak zijn die dagen erg duur.



Je werkgever mag je dit niet verplichten.
Je hoort gewoon doorbetaald te krijgen.

Zou wat zijn, als ik mijn werkgever nu 5 weken moet gaan betalen omdat ik niet kan werken...

Of begrijp ik jullie nu volkomen verkeerd?


Ik denk inderdaad dat je het verkeerd begrijpt. Als je werkgever je naar huis stuurt vanwege geen werk, krijg je doorbetaald conform je contract.

Blijf jij echter thuis omdat je geen opvang hebt, en is je werkgever niet bereid je thuis te laten werken, of is dat niet mogelijk. Dan is dat kort gezegd jouw probleem. Als je daardoor niet komt werken is dat (onbetaald) verlof. Mocht je werkgever daar ook niet aan mee werken, dan kan hij je verplichten om gewoon te komen. (Daar zijn ook weer legio mogelijkheden om onderuit te komen, maar daarmee zet je wel je baan op het spel)

*pum*

Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 07:02

Ik snap het. Begreep het idd verkeerd.

Bedankt voor je uitleg.

Dat is wel heel coulant van de werkgever!

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:42

Bij ons willen ze vandaag weer open gaan voor de essentiële dingen. Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant is het gewoon een dikke middelvinger naar het personeel en naar de zorgmedewerkers. Want wat heeft een lockdown dan voor zin als winkels dit doen. Dan krijg je dus toch weer meer bewegingen op straat. Dus meer besmettingen. We kunnen dan net zo goed alles weer verkopen :(

Don’t forget to love yourself ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:46

Pindabear schreef:
Bij ons willen ze vandaag weer open gaan voor de essentiële dingen. Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant is het gewoon een dikke middelvinger naar het personeel en naar de zorgmedewerkers. Want wat heeft een lockdown dan voor zin als winkels dit doen. Dan krijg je dus toch weer meer bewegingen op straat. Dus meer besmettingen. We kunnen dan net zo goed alles weer verkopen :(

Ja vind dat ook raar. Las ook ergens iets over de hema die nu alleen koffie, rookworst en babyspullen verkoopt..?!

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:48

brokjes schreef:
Pindabear schreef:
Bij ons willen ze vandaag weer open gaan voor de essentiële dingen. Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant is het gewoon een dikke middelvinger naar het personeel en naar de zorgmedewerkers. Want wat heeft een lockdown dan voor zin als winkels dit doen. Dan krijg je dus toch weer meer bewegingen op straat. Dus meer besmettingen. We kunnen dan net zo goed alles weer verkopen :(

Ja vind dat ook raar. Las ook ergens iets over de hema die nu alleen koffie, rookworst en babyspullen verkoopt..?!


Dat is ook zo super essentieel :roll:
Hema is er volgens mij ook mee begonnen en de rest volgt vanzelf.

Don’t forget to love yourself ❤️

Koper
Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:54

De Hema mag inderdaad alleen dat soort dingen verkopen. En geen lingerie bij voorbeeld.

En ik heb net nieuwe onderbroeken nodig :') Dat vind ik best een essentieel artikel?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

KimD
Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:58

Wij blijven open maar zitten met meerdere bedrijven onder één dak. Die medewerkers komen nu maar ons om te helpen. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:39

Koper schreef:
De Hema mag inderdaad alleen dat soort dingen verkopen. En geen lingerie bij voorbeeld.

En ik heb net nieuwe onderbroeken nodig :') Dat vind ik best een essentieel artikel?


gelukkig kun je bij de hema ook prima bestellen. Dus ook onderbroeken :+

babyspullen vind ik wel dubbel. Prenatal en andere babywinkels moeten dicht, HEMA en kruidvat mogen babyspullen blijven verkopen..

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:45

Bij ons op het werk worden er nu klussen gedaan, waar we tijdens normale openingstijden niet altijd aan toe komen. Helaas voor mij is dit alleen weggelegd voor mensen met een vast- of urencontract en niet voor flex. Gelukkig heb ik per 1 januari een urencontract bij hetzelfde bedrijf, dus mag ik ook weer helpen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:48

Koper schreef:
De Hema mag inderdaad alleen dat soort dingen verkopen. En geen lingerie bij voorbeeld.

En ik heb net nieuwe onderbroeken nodig :') Dat vind ik best een essentieel artikel?


Je draait ze maar een keer om :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Snippergroen
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:54

Bij ons worden de winkelmedewerkers zoveel mogelijk ingezet om klussen uit te voeren in de winkel en kijken we of er bijvoorbeeld trainingen naar voren gehaald kunnen worden. We houden iedereen zoveel mogelijk aan het werk. Indien nodig beroepen we op de flexibiliteit die in het contract en de CAO is opgenomen. We verplichten niemand om vakantie op te nemen, al is het wel welkom waar mogelijk.

Iedereen met kinderen krijgt maximaal 2 dagen calamiteitenverlof om opvang te kunnen regelen. Mocht dit niet lukken dan wordt er individueel gekeken waar we hulp kunnen bieden.

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:04

Wij zijn nu de winkel aan het schoonmaken, alles weer netjes inrichten. Gewoon de winkel weer spik en span aan het maken en de klusjes doen waar je normaal niet echt aan toe komt.
Zodat de winkel als we weer open mogen er echt super strak uitziet :D er zijn bij ons ook filialen die gaan inventariseren.

Don’t forget to love yourself ❤️

x_Jeanine_x
Berichten: 9081
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Werknemers niet-essentiele winkels tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:10

Ik werk als OV buschauffeur, dus lastig mee naar huis te nemen. Vanaf maandag rijden we vakantie regeling :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Britta31, chinnie, eva1969, Kirrietje, laura_estee, ManonGrr, MiSzNiTa, Mutti, nano, Rooss_24, supervon78 en 158 bezoekers