Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:45

Ik snap best dat die winkels vandaag nog open waren. Vandaag gold de 30%-regel. Het is vanmiddag opgetrokken naar 70% omzet uit essentiële producten, dus vanaf morgen zullen er heel wat meer winkels dicht zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:00

Je had als winkel, zoals gelukkig sommige ketens wel deden, ook gewoon kunnen nadenken en je verantwoording kunnen nemen. Wat mij betreft een veel betere reclame voor je toko. Wel fijn dat de aanscherping er zo snel is, hopelijk zoeken we niet meer zo de randen op. Nee de regels zijn niet leuk, maar het is even dringend nodig. Hoe sneller het weer goed gaat, hoe beter. Dan kan er iig ook voor de horeca ooit weer wat.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:10

Ik sprak vandaag iemand die rookwaar had gehaald bij een tabakszaak. De zaak was open ivm het postnl punt maar mag verder niets verkopen. Hij kon ter plekke via een qr-code een pakje shag bestellen met als afleverpunt het kruispunt op de hoek... Daar is hij samen met een medewerker heen gelopen en daar kreeg hij zijn bestelling.
Sommigen zoeken echt de randjes op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-20 18:18

Hier was de Primera open en de Bruna dicht. Heel rot voor de Bruna-eigenaar.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Abiola
Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:21

Mjelleke schreef:
Ik sprak vandaag iemand die rookwaar had gehaald bij een tabakszaak. De zaak was open ivm het postnl punt maar mag verder niets verkopen. Hij kon ter plekke via een qr-code een pakje shag bestellen met als afleverpunt het kruispunt op de hoek... Daar is hij samen met een medewerker heen gelopen en daar kreeg hij zijn bestelling.
Sommigen zoeken echt de randjes op.

Ik zou toch zeggen dat de tabaksspeciaalzaak wel als essentieel wordt aangemerkt?

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:24

Dat ik het snap wil niet zeggen dat ik het toejuich hè :)

Ik snap dat winkeliers de randen opzoeken om toch nog wat omzet te behalen. Ik snap ook heel goed dat het verstandiger is om je verantwoordelijkheid te nemen.

Feit blijft: vanaf morgen dus een stuk minder winkels open.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-20 19:02

Cayenne schreef:
Hier was de Primera open en de Bruna dicht. Heel rot voor de Bruna-eigenaar.


Oeps, het was andersom lees ik. De Bruna was open en de Primera moest dicht blijven.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Letsdunit
Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:37

Hier was de Primera open maar ze gaven wel aan waarschijnlijk laatste dag.

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:42

Bij zaken als Primera en Bruna mogen servicepunten voor pakketten en brieven open blijven, maar de winkelfuncties niet.

Hier staan de bijgewerkte regels: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s-lockdown

Rijksoverheid.nl schreef:
Servicepunten voor pakketten en brieven
De verwachting is dat veel meer online besteld wordt. Om de drukte bij ophaal- en retourpunten te spreiden, kunnen servicepunten voor pakketten en brieven open blijven. Andere functies van een winkel mogen niet open. Een boekhandel mag bijvoorbeeld alleen open als servicepunt voor de pakketten en niet om tijdschriften en boeken te verkopen. Pakketjes die nog bij winkels liggen (en niet aangeboden zijn bij de postaanbieder), kunnen door de winkelier zelf bezorgd worden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Siers83
Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:47

Ik werk bij een Primera zonder post punt. Wij zijn dicht zoals het hoort. We mogen geen tabak verkopen, is heel jammer maar helaas. Er worden ook geen kranten of tijdschriften meer gelevenrd, is stop gezet door de uitgevers omdat we t niet mogen verkopen

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Anoniem

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:07

Denk dat veel pakketpunten in kleine winkels ook wel dicht gaan. Daar draaien ze alleen maar verlies op.

Siers83
Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:36

Ja heb gezien wat je krijgt van postnl, daar kun je t licht amper van betalen

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Abiola
Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:43

En mensen zijn, als het goed is, toch thuis :D

Overal waar ik ben, ben jij niet....

daantjuhhh
Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:48

Abiola schreef:
Mjelleke schreef:
Ik sprak vandaag iemand die rookwaar had gehaald bij een tabakszaak. De zaak was open ivm het postnl punt maar mag verder niets verkopen. Hij kon ter plekke via een qr-code een pakje shag bestellen met als afleverpunt het kruispunt op de hoek... Daar is hij samen met een medewerker heen gelopen en daar kreeg hij zijn bestelling.
Sommigen zoeken echt de randjes op.

Ik zou toch zeggen dat de tabaksspeciaalzaak wel als essentieel wordt aangemerkt?

Blijkbaar dus niet.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:51

Abiola schreef:
En mensen zijn, als het goed is, toch thuis :D


Niet iedereen.
Zowel mijn man als ik kunnen niet thuiswerken.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Abiola
Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:58

FrNo schreef:
Abiola schreef:
En mensen zijn, als het goed is, toch thuis :D


Niet iedereen.
Zowel mijn man als ik kunnen niet thuiswerken.


het was maar een geintje hoor, ik snap dat er ook mensen wel buitenshuis moeten werken. Maar hopelijk zit het leeuwendeel van de pakjesbestellers wel thuis, of vraagt de buren het pakje aan te nemen. Dat scheelt dan ook weer onnodige verplaatsingen, lijkt me.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:30

Abiola schreef:
En mensen zijn, als het goed is, toch thuis :D


Ik moest naar de apotheek... Maar het was mega druk op de weg...

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Berryz
Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:38

Siersma schreef:
Ik werk bij een Primera zonder post punt. Wij zijn dicht zoals het hoort. We mogen geen tabak verkopen, is heel jammer maar helaas. Er worden ook geen kranten of tijdschriften meer gelevenrd, is stop gezet door de uitgevers omdat we t niet mogen verkopen


Dat snap ik dus niet. In België mochten de kranten winkels wel gewoon open blijven en kranten/tijdschriften/tabak verkopen.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:57

Ik vind het al twee dagen nog druk op de weg. De eerste lockdown was rustiger. En jaaaa ik heb een vitaal beroep dus ben ook op de weg.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:18


mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:58

Momo94 schreef:



Ongelooflijk!

Dit is echt ondernemertje en burgertje pesten!

Hoe kunnen er besmettingen komen door je dier af te geven en op te halen als dit via de regels gebeurd?

Daarnaast zijn dierenwinkels wél open, óók voor bijvoorbeeld het passen van een tuigje.

Óók de dierenarts is open en daar mag je als eigenaar gewoon bij je dier erbij blijven. Ten minste, de maandag voor de lockdown in ging.

Zal nu niet anders zijn vermoed ik. En sowieso niet bij "mijn" dierenarts en mijn hond. Die dierenarts weet dat het niet zo verstandig is mij weg te sturen en zélf met mn hond aan de slag te gaan. Dat wordt een gevecht waarschijnlijk.

Bo_Y
Berichten: 4554
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:08

Mvdende, hier zijn de dierenartsen dicht, behalve voor spoed sinds 15/12. Alle planbare zaken zoals steriliseren en enten worden niet gedaan. Medicijnen kun je op afspraak halen.
Hier mogen we ook al maanden niet met de hond mee, die geven we af en dan wachten we buiten.
Hier is de dierenspeciaalzaak alleen open voor medicijnen en voer, de rest is afgeschermd

Dat is dus op diverse plekken anders....

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:10

Hier gaat de dierenarts gewoon door zoals normaal. Er mag alleen niemand meer binnen wachten, alleen buiten (in de auto). Er mag één persoon mee met het dier de spreekkamer in.

Ik ken ook een praktijk waar je dus niet met je dier de spreekkamer in mag en je in de wachtkamer moet wachten. Dit is wel een praktijk met een kleine spreekkamer, misschien dat ze het daarom zo besloten hebben maar het lijkt mij super onhandig. zowel voor het dier, de eigenaar als de dierenarts :=

Dat de trimsalons moeten sluiten vind ik ook bijzonder.. meestal is het enige contact de riem over pakken en gaat de trimster alleen aan de slag..

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:17

Nyaleti schreef:
Hier gaat de dierenarts gewoon door zoals normaal. Er mag alleen niemand meer binnen wachten, alleen buiten (in de auto). Er mag één persoon mee met het dier de spreekkamer in.

Ik ken ook een praktijk waar je dus niet met je dier de spreekkamer in mag en je in de wachtkamer moet wachten. Dit is wel een praktijk met een kleine spreekkamer, misschien dat ze het daarom zo besloten hebben maar het lijkt mij super onhandig. zowel voor het dier, de eigenaar als de dierenarts :=

Dat de trimsalons moeten sluiten vind ik ook bijzonder.. meestal is het enige contact de riem over pakken en gaat de trimster alleen aan de slag..


Sterker nog, vriendin van mij heeft een speciale "haak" waar eigenaren hun honden aan vast klikken, daarna vertrekt de eigenaar en pakt m'n vriendin hem over.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:28

Nyaleti schreef:
Hier gaat de dierenarts gewoon door zoals normaal. Er mag alleen niemand meer binnen wachten, alleen buiten (in de auto). Er mag één persoon mee met het dier de spreekkamer in.

Ik ken ook een praktijk waar je dus niet met je dier de spreekkamer in mag en je in de wachtkamer moet wachten. Dit is wel een praktijk met een kleine spreekkamer, misschien dat ze het daarom zo besloten hebben maar het lijkt mij super onhandig. zowel voor het dier, de eigenaar als de dierenarts :=

Dat de trimsalons moeten sluiten vind ik ook bijzonder.. meestal is het enige contact de riem over pakken en gaat de trimster alleen aan de slag..


Voor sommige dieren zal dat prima werken dat het baasje achter blijft.

Mijn hond gaat dat NIET tof vinden. Is namelijk erg bang voor vreemde mensen.

Om stress te voorkomen houdt ik hem zelf altijd vast.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, alweerkwijt, Amazonbot, Apacheshadow, Buxy, Facebook, Freekfuchs, GoogleAdsense, Lis_Ol, Nayan, NogSteedsGek, onpaard, Waratje en 151 bezoekers