Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:44

Echwel schreef:

Beter, las onder dat artikel ook dat boekenwinkels essientieel zijn en dat die ook al vroegen om open te gaan..

Hema heeft gewoon zon afdeling met bakketbakker enzo wat ik me herriner das anders dan een action

The end


Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:56

Primera mag dacht ik open blijven als ING punt en pakketpunt. Ook zijn kranten blijkbaar essentieel. Denk alleen dat de rest dan afgeschermd moet worden oid.

daantjuhhh
Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:59

Toch vreemd. In de sigaretten winkel mag je alleen post regelen. Maar bij de kruitvat kon ik net nog gewoon sloffen en make up halen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

xRivaldo
Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:22

Skessa_ schreef:
Primera mag dacht ik open blijven als ING punt en pakketpunt. Ook zijn kranten blijkbaar essentieel. Denk alleen dat de rest dan afgeschermd moet worden oid.


Ik bracht gisteren pakkettjes weg naar de Primera van mijn webshop. Alles was afgedekt, ook de rekken die normaal buiten stonden waren weg. Buiten stond een bord dat alleen het PostNL-punt open is. Zeer netjes geregeld. :j Juist pakketpunten zijn nu erg belangrijk, omdat er nu meer online aankopen gedaan worden dan normaal in deze tijd. Kranten, tja, ook die kun je gewoon thuis laten bezorgen.. Evt. los nummer kan in de supermarkt wel. Om daar nou speciaal voor naar een andere winkel te moeten. De meeste mensen gaan toch boodschappen doen..

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:02


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:05

daantjuhhh schreef:
Toch vreemd. In de sigaretten winkel mag je alleen post regelen. Maar bij de kruitvat kon ik net nog gewoon sloffen en make up halen.


Dat vroeg ik me ook al af of je wel make up en dat soort dingen mag kopen. Blijkbaar wel. Benieuwd of ze daar nog iets aan gaan doen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Bambi1995
Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:10

De Hema hier heeft geen banket, is maar een kleine winkel.

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:30

AMSTERDAM - De Hema sluit vanaf donderdag toch alle vestigingen. Dat meldt de winkelketen.
citaat
"Vanwege de onduidelijkheid in de regelgeving van de overheid is gebleken dat dit niet leidt tot het gewenste resultaat”, laat Hema nu weten in een verklaring. De keten betreurt naar eigen zeggen de onduidelijke regelgeving en de wijzigingen die door het kabinet zijn gemaakt. Hema blijft online wel gewoon bereikbaar."




DEN HAAG - Winkels als Action en Wibra moeten toch gesloten blijven. Dat heeft het kabinet woensdagmiddag besloten nadat er ophef was ontstaan over het openen van de winkelketens. Het kabinet haalt de teugels strakker aan: alleen winkels die grotendeels ’essentiële producten’ verkopen, mogen open blijven in de lockdown.

Dat zegt minister Grapperhaus (Justitie) na kabinetsoverleg. „We hebben als kabinet wat nader overleg gehad”, zegt de minister. Coulance is er alleen nog maar voor winkels die voor de lockdown meer dan 70 procent omzet aan essentiële producten zoals levensmiddelen, drogisterij-artikelen en diervoeding verdienden. „Dan mag je als winkel open”, zegt Grapperhaus.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/2004111 ... wibra-dit-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-20 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:31

Weet iemand of de welkoop nog open is?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:32

Matheno schreef:
Weet iemand of de welkoop nog open is?

Dacht het wel, maar dan alleen het voer en bodembedekking gedeelte.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:33

Es_ther schreef:
Matheno schreef:
Weet iemand of de welkoop nog open is?

Dacht het wel, maar dan alleen het voer en bodembedekking gedeelte.


Dat is ook precies wat ik nodig heb. ;-)

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:33

Ja, zie het oranje screenshotje op de vorige pagina.

Tenzij ze nu ook hun deuren moeten sluiten omdat ze niet aan de 70% essentiële producten komen. ;-)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:50

Maar voor dierenvoeder en stalbedekking is er geen alternatief in de supermarkt

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:52

Dan ga je maar naar een voerhandel die wél alleen voer verkoopt, is al een paar keer gezegd.

(Overigens niet mijn woorden.)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

xVerax
Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:53


Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:55

Fijn! Een recent bericht met dezelfde inhoud als vanmorgen al op hun website stond. :j

Het leek me al vrij sterk dat ze 'afgekeurd' zouden worden op het feit dat ze onder normale omstandigheden ook kleding en plantjes verkopen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:17

Mijn moeder belde me net, die zei dat in de stad nog de helft van de winkels gewoon open is :')

Xenos, Kippie, Jamin, dat soort zaken :=

Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:19


Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:35

BN DeStem schreef:
De burgemeesters zijn ‘erg gelukkig’ met het besluit van het kabinet om de openingsregels aan te scherpen van winkels tijdens de lockdown. Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) heeft dat gehoord tijdens overleg met de voorzitters van de Veiligheidsregio’s.

Hij vindt het ‘spijtig’ dat er discussie is ontstaan over de regels. Maar die waren ook ‘heel rap’ ingevoerd en moesten worden ‘bijgesteld’.

Die indruk kreeg ik idd al. Nou ja, fijn dat er nu meer duidelijkheid is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ingvdh
Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:57

Dorus schreef:
Skessa_ schreef:

Stelletje sukkels! Eerst regels opstellen en als dan blijkt dat meer winkels onder die paraplu vallen dan verwacht mag het ineens niet meer.



Daar ben ik het niet mee eens, veel grote ketens hebben ineens heel erg de grenzen opgezocht om toch open te kunnen. De bedoeling van de lock-down was minder mensen op straat en door het opengooien van al deze winkels bereik je dat doel niet.

Ik vraag me echt af als de action gaat tellen of er echt wel 30% aan essentiële producten verkocht worden. En dan is de action wellicht nog wel een grensgeval, maar de Epplejeck? Hoeveel voer verkoopt die nou in verhouding tot hun gehele assortiment?

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:59

De aangepaste regel is nu dat winkels 70% van hun omzet moeten halen uit essentiële producten:

nu.nl schreef:
Winkels mogen alleen openblijven als ze minstens 70 procent van hun omzet halen uit essentiële producten als voedsel, schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging. De grens lag eerder op 30 procent. Het kabinet scherpt de regels aan, nadat meerdere budgetketens besloten toch deels open te gaan.

Minister Eric Wiebes en staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) maakten de aanscherping woensdagmiddag bekend in een brief aan de detailhandel.

Er blijft ook een uitzondering bestaan voor bredere winkels die een aparte afdeling voor levensmiddelen hebben, bijvoorbeeld een tuincentrum met een afdeling voor huisdieren. Die winkels moeten dan wel een eigen ingang hebben om open te mogen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Alja
Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:00

Idd dicht die grote ruitershops!!

ONDERSCHRIFTLOOS

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:01

NOS meldt nog dit:

NOS schreef:
In de buitenlucht zijn alleen markten voor levensmiddelen toegestaan, en de verkoop van bloemen en kerstbomen. Dat een filiaal niet open mag voor het publiek betekent dat ook afhalen daar niet is toegestaan.

Bezorgen mag wel. Afhalen is wel weer mogelijk voor vooraf bestelde of gereserveerde artikelen in winkels in doe-het-zelfartikelen, bibliotheken en winkels voor diervoeding. En ook de afhaalmogelijkheden voor eet- en drinkgelegenheden en coffeeshops blijven intact.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:07

Skessa_ schreef:
Mijn moeder belde me net, die zei dat in de stad nog de helft van de winkels gewoon open is :')

Xenos, Kippie, Jamin, dat soort zaken :=

Dat vind ik echt pijnlijk om te lezen

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:13

Xenos snap ik ook niks van..... Die hebben wel wat aan eten, maar heel weinig.

Jamin... Sja... snoepjes.... niet nodig lijkt me, alleen maar ongezond ook -O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abrina71, Galaika, GoogleAdsense, Googlebot, hooi, karelien, Lau07, MDWStables, s1993, SennaS, spookyskippy, teunis001, xoranlover, xxmichellexx, YandexBot en 75 bezoekers