Om medische reden geen mondkapje, jouw ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:49

Die hele "plicht" had er helemaal niet moeten komen. Of in ieder geval anders ingevuld moeten worden. De mensen die namelijk misbruik maken van de "uitzonderingsregel" zorgen ervoor dat de echte uitzonderingen zich tot in den treure moeten verantwoorden en verdedigen.
Ook ik heb last van de mondkapjesplicht. Mijn gehoor is slecht en ik merk dat het mijn werk behoorlijk belemmerd, dit levert de nodige stress en frustratie bij mij op omdat ik mensen niet versta, en ik ook niet meer kan liplezen en er dus nog iets van kan maken. Daarbij ben ik gezegend met tinitus die hierdoor erger aanwezig is. En nee ik draag gewoon een mondkapje waar het moet. Maar ik merk wel dat ik eigenlijk het zoveel mogelijk vermijd om überhaupt ergens heen te gaan waar het moet.
Zou ik geen 1 opzetten dan moet ik me dus haast gaan verdedigen en mijn gebreken haast bloot moeten leggen terwijl dat normaliter niet hoeft omdat ik het juist een beetje kan "verbergen" nog.
Had gewoon mensen de vrije keuze gegeven. Want veel denken dat zo'n mondkapje heilig is en afstand bewaren dan niet meer hoeft.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:50

Ik snap er echt helemaal niks van hoeveel problemen ergens over gemaakt kunnen worden. Als je op een Brommer gaat moet de helm op, als je in de auto gaat moet de gordel aan, als je in de achtbaan gaat moet je vast zitten. Als je openbare ruimtes in wilt moet je een mondkapje op. Als je er van in paniek raakt is er werk aan de winkel. We gaan de pleinen ook niet verleggen voor de mensen met pleinvrees en de straat niet poetsen voor de mensen met smetvrees. Leef je in een samenleving zul je je met bepaalde dingen aan moeten passen.Ben zelf vaak heel erg benauwd dus met een mondkapje op kan ik geen extra lucht happen dus moet ik me rustig houden. Dat kan best.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:51

Of verkeerd dragen En dat zijn er heel veel
Veel meer dan niet dragende mensen

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 23:51

In een hoop draadjes zie ik toch een hoop verwarring door de verschillen tussen Belgen en Nederlanders....

België en Nederland hebben de boel vanaf begin af aan compleet anders aangepakt. Hier is vanaf begin af aan op het hart gedrukt dat mondkapjes absoluut niets toevoegen, we werden bijna verboden ze te gebruiken. In België zijn ze eerder verplicht geworden begrijp ik? Heb het allemaal niet zo gevolgd maar volgens mij is het in België allemaal niet veel beter verlopen dan in Nederland, ondanks dus het gebruik van mondkapjes.

Misschien dat daar bij ons Nederlanders die weerstand wat meer vandaan komt, als je maanden lang hoort dat we iets niet moeten doen, het absoluut niets toevoegt en dan opeens toch wel een verplichting, die zelfs nog tegen onze grondwet ingaat... En dan nog zonder goede onderbouwing ook, als we bijvoorbeeld hadden kunnen zien dat in België de pandemie over was door het gebruik van mondkapjes had de bereidheid een stuk hoger geweest denk ik, als wij "kwetsbaren" wisten dat even een paar weken dan maar thuis blijven omdat we geen mondkapje kunnen dragen hadden we dat vast massaal met zijn allen gedaan. Maar die vooruitzichten zijn er niet, en als we niet weten hoe lang nog ga ik niet binnen blijven zitten en ja dan beroep ik mij op mijn mogelijkheid tot uitzondering.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:52

Rizette schreef:
Ik snap er echt helemaal niks van hoeveel problemen ergens over gemaakt kunnen worden. Als je op een Brommer gaat moet de helm op, als je in de auto gaat moet de gordel aan, als je in de achtbaan gaat moet je vast zitten. Als je openbare ruimtes in wilt moet je een mondkapje op. Als je er van in paniek raakt is er werk aan de winkel. We gaan de pleinen ook niet verleggen voor de mensen met pleinvrees en de straat niet poetsen voor de mensen met smetvrees. Leef je in een samenleving zul je je met bepaalde dingen aan moeten passen.Ben zelf vaak heel erg benauwd dus met een mondkapje op kan ik geen extra lucht happen dus moet ik me rustig houden. Dat kan best.


Voor even naar de winkel ja...
Maar nogmaals er zijn mensen met werk die die dingen 8 tot 12 uur op moeten

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:53

Evi84 schreef:
Air schreef:
ondanks dat het eigenlijk niet lukt of ongezond voor ze is toch een mondkap op doen.


Geef dan eens een concrete medische aandoening waarbij zowel mondmasker als faceshield dragen ongezond is?


Als je daar echt in geïnteresseerd bent kan je ook zelf op zoek gaan toch? En je bent bang voor gevaar, maar je haalt nu een face shield aan?
Waarom mensen met mentale problemen ook geen face shield kunnen dragen is al een paar keer uitgelegd door een aantal mensen hier.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:53

Ikzelf vind het niet fijn als iemand geen mondkapje draagt.

En ik vind het al helemaal niet tof als mensen denken dat een mondkapje de 1.5 mtr afstand vervangt. Wat erin resulteert dat ik ineens, vanachter mijn mondkapje, ga hoesten. En niet zacht. Want weet je, ookal ben jij er zeker van dat jij gezond bent: je weet niet wat ik onder de leden heb. En die truc helpt ontzettend.
Als iemand een mondkapje niet kan dragen wegens een medische reden dan is dat vervelend maar m.i. ben je zelf da alleen maar meer kwetsbaar....

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:56

Air schreef:
Poekkie schreef:

Ik bedoelde dat tegen air en ben helemaal akkoord met je redenering.

Maar dat mag niet want ik moet altijd van het goede in mensen uit gaan. Wou dat ik van heel wat mensen niet wist wat ze allemaal hadden uitgesPookt toen ze eigelijk in quarantaine moesten.


Als het je niet lukt om altijd van het goede van mensen uit te gaan, dan kan je op zijn minst proberen niet van het slechte uit te gaan maar er neutraal en open in te staan en niet je oordeel voor waar aan te nemen. We zijn individuen, niemand is exact hetzelfde. Wat de één doet zegt niets over de ander.


Kijk, los van wat ik allemaal meemaak met mondkapjes en kleine fronsen ed, ga ik enkele ervaringen delen die ik heel frappant vond.

1) iemand bij ons in straat was positief getest. Hij is vooraan in de 20 en had amper symptomen. Elke dag zag ik hem met zijn vrienden staan op de hoek van de straat voor de broodjesbar zonder mondmasker In een cirkeltje. Velen van die vrienden ook allemaal positief getest en enkele goed ziek geweest achteraf. September.

2) iemand is op spoed opgenomen voor een bepaalde niet-corona gerelateerde publiek en daar positief getest. Ook amper symptomen. De volgende dag terug naar huis gestuurd, moest 2 weken in quarantaine. Persoon is met zijn gezin naar het buitenland Vertrokken. Kan je je indenken... heel dat gezin wss positief en dan op een bus of een vliegtuig? Vorige week.

3) de eigenaar van de broodjesbar is positief getest. Hij en zijn vrouw hebben heel de tijd door gewoon broodjes staan smeren voor alle mensen ipv in quarantaine te gaan. Wel met mondmasker, dat wel. Maar dus een positieve stond lekker je eten klaar te maken en broodjes zijn niet bepaald gekookt. Ergens van de zomer.

4) een van mijn vrienden is kapster. Ze is verplicht dicht, maar wordt nog steeds dagelijks onder druk gezet door mensen die vinden dat ze toch nog wel bij hun kan komen knippen.

5) Een ploegmaat van mijn neef was kerngezond maar bezeerde zich met een val bij zaalvoetbal. Standaard getest in het ziekenhuis. Positief.

En jij wil dat ik van het positieve in mensen uitga? Deze ervaringen maken echt wel dat ik niet zo snel iemand meer zal vertrouwen ivm corona.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 12-12-20 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:57

Joanne1987 schreef:
Tja een shield werkt nog minder als een mondkap, dus ik zie het nut van vervangen niet zo

Maar een mondkap met luchtweg aandoening is geen doen als je dat in ernstige mate hebt. En ook uit ervaring, zo'n glanzend ding met migraine of clusterhoofdpijn is ook geen doen ivm licht weerkaatsing of strakke band om je hoofd
Maar dat zal wel niet ernstig genoeg zijn voor velen gok ik


Ik voeg er shield bij omdat ik nog begrip zou hebben voor zij die geen mondmasker willen of kunnen dragen, maar een shield dragen in plaats van het masker. Iets is beter dan niets.

Tja, luchtwegaandoeningen etc, een mondmasker is niet fijn, maar waarom is het ongezond? Ik zie het ook niet bij migraine als ongezond, hooguit als ongemakkelijk, dus weer een kwestie van niet willen.

In België dragen ook de erg kortademige mensen op spoed zonder problemen een mondmasker, waarom kan dat daar wel?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:58

Rizette schreef:
Ik snap er echt helemaal niks van hoeveel problemen ergens over gemaakt kunnen worden. Als je op een Brommer gaat moet de helm op, als je in de auto gaat moet de gordel aan, als je in de achtbaan gaat moet je vast zitten. Als je openbare ruimtes in wilt moet je een mondkapje op. Als je er van in paniek raakt is er werk aan de winkel. We gaan de pleinen ook niet verleggen voor de mensen met pleinvrees en de straat niet poetsen voor de mensen met smetvrees. Leef je in een samenleving zul je je met bepaalde dingen aan moeten passen.Ben zelf vaak heel erg benauwd dus met een mondkapje op kan ik geen extra lucht happen dus moet ik me rustig houden. Dat kan best.


Wees blij dat jouw leven zo gemakkelijk is dat je het niet kan begrijpen. Maar kan je dan op zijn minst er een beetje moeite voor doen? Er is werk aan de winkel?! Er zijn mensen die al jarenlang bezig zijn met traumaverwerking, denk je echt dat het zo simpel is als er even aan werken? :')
Hoe kan je het ook vergelijken met autorijden of nog erger, in een achtbaan zitten? Dat zijn ook echt eerste levensbehoeften. :')

Wat fijn dat jij ondanks je benauwdheid toch met een mondkapje op door de winkel kan en niet benauwd genoeg wordt dat je er van flauw valt!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:01

Evi84 schreef:
Joanne1987 schreef:
Tja een shield werkt nog minder als een mondkap, dus ik zie het nut van vervangen niet zo

Maar een mondkap met luchtweg aandoening is geen doen als je dat in ernstige mate hebt. En ook uit ervaring, zo'n glanzend ding met migraine of clusterhoofdpijn is ook geen doen ivm licht weerkaatsing of strakke band om je hoofd
Maar dat zal wel niet ernstig genoeg zijn voor velen gok ik


Ik voeg er shield bij omdat ik nog begrip zou hebben voor zij die geen mondmasker willen of kunnen dragen, maar een shield dragen in plaats van het masker. Iets is beter dan niets.

Tja, luchtwegaandoeningen etc, een mondmasker is niet fijn, maar waarom is het ongezond? Ik zie het ook niet bij migraine als ongezond, hooguit als ongemakkelijk, dus weer een kwestie van niet willen.

In België dragen ook de erg kortademige mensen op spoed zonder problemen een mondmasker, waarom kan dat daar wel?


Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het wordt als aanstellen gezien en valt allemaal wel mee. En nogmaals de mensen hier spreken over er mee winkelen, waarbij sowieso niet snap maar goed. Ik bijvoorbeeld draag dat ding 10 uur op werk, half uurtje af met lunch pauze want door drukte slaan we de koffie pauzes al over

Dan vraag ik me echt af of die mensen weten wat het is een astma aanval te hebben? Of een luchtweg infectie/longontsteking zo'n 2x per jaar?
En wat het is door migraine je longen uit je lijf te kotsen, niet meer te kunnen lopen en functioneren?

Het begrip is gewoon erg ver te zoeken, en dat vind ik jammer. Het is allemaal geen pretje, wat mensen, welk standpunt ook over zich heen krijgen

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:03

Evi84 schreef:
Joanne1987 schreef:
Tja een shield werkt nog minder als een mondkap, dus ik zie het nut van vervangen niet zo

Maar een mondkap met luchtweg aandoening is geen doen als je dat in ernstige mate hebt. En ook uit ervaring, zo'n glanzend ding met migraine of clusterhoofdpijn is ook geen doen ivm licht weerkaatsing of strakke band om je hoofd
Maar dat zal wel niet ernstig genoeg zijn voor velen gok ik


Ik voeg er shield bij omdat ik nog begrip zou hebben voor zij die geen mondmasker willen of kunnen dragen, maar een shield dragen in plaats van het masker. Iets is beter dan niets.

Tja, luchtwegaandoeningen etc, een mondmasker is niet fijn, maar waarom is het ongezond? Ik zie het ook niet bij migraine als ongezond, hooguit als ongemakkelijk, dus weer een kwestie van niet willen.

In België dragen ook de erg kortademige mensen op spoed zonder problemen een mondmasker, waarom kan dat daar wel?

Sorry dat ik het zeg, maar wat ben jij vervelend om mee te discussiëren. Je lijkt enorm weinig zelfreflectie te hebben en komt steeds met slecht onderbouwde standpunten.

Bij migraine is het ongemakkelijk, dus enkel een kwestie van niet willen. Nee jij vindt het een kwestie van niet willen.

Je vult enorm veel in voor anderen. Hoe weet jij of diegene zijn migraine te plaatsen valt in de categorie ongemakkelijk? Voor niemand is die grens hetzelfde. Een schaafwond vind ik ongemakkelijk, migraine was een van de vreselijkste dingen die ik fysiek heb ervaren.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:04

corinep schreef:
In een hoop draadjes zie ik toch een hoop verwarring door de verschillen tussen Belgen en Nederlanders....

België en Nederland hebben de boel vanaf begin af aan compleet anders aangepakt. Hier is vanaf begin af aan op het hart gedrukt dat mondkapjes absoluut niets toevoegen, we werden bijna verboden ze te gebruiken. In België zijn ze eerder verplicht geworden begrijp ik? Heb het allemaal niet zo gevolgd maar volgens mij is het in België allemaal niet veel beter verlopen dan in Nederland, ondanks dus het gebruik van mondkapjes.

Misschien dat daar bij ons Nederlanders die weerstand wat meer vandaan komt, als je maanden lang hoort dat we iets niet moeten doen, het absoluut niets toevoegt en dan opeens toch wel een verplichting, die zelfs nog tegen onze grondwet ingaat... En dan nog zonder goede onderbouwing ook, als we bijvoorbeeld hadden kunnen zien dat in België de pandemie over was door het gebruik van mondkapjes had de bereidheid een stuk hoger geweest denk ik, als wij "kwetsbaren" wisten dat even een paar weken dan maar thuis blijven omdat we geen mondkapje kunnen dragen hadden we dat vast massaal met zijn allen gedaan. Maar die vooruitzichten zijn er niet, en als we niet weten hoe lang nog ga ik niet binnen blijven zitten en ja dan beroep ik mij op mijn mogelijkheid tot uitzondering.


In belgie was het inderdaad veel strenger. De boetes ook veel hoger, 250 euro per persoon.
Mijn overburen zijn in de ergste periode beboet geweest toen ze om 10u ‘s avonds alleen met hun hond over een landweggetje wandelden zonder masker. 500 euro aan hun broek zonder dat er ook maar enig besmettingsgevaar was. Ondertussen zijn ze gelukkig wel een beetje versoepeld, want dat was echt belachelijk.

Maar wij hebben helaas ook veel gekkies ertussen zitten. Enkele van De mensen van mijn vorige post, maar ook de veelbesproken ‘lockdown’ parties. En met regelmaat zeer drukke winkelstraten of mensen die zelfs in nederland de boel wat onveilig gaan maken. Los van de vele feestjes die ze nog met regelmaat stilleggen. Dit soort dingen kost veel zieken en veel leven en maakt 1-op-1 vergelijken met de mondmaskers Ook niet mogelijk.

Ik hoop gewoon dat iedereen zijn best doet om zo snel mogelijk uit deze pandemie te geraken. Rond mij heel veel jonge mensen die zwaar getroffen zijn met de sluitingen en elke dag meer moeite hebben om het hoofd boven water te houden.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 12-12-20 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:05

Poekkie schreef:
Air schreef:

Als het je niet lukt om altijd van het goede van mensen uit te gaan, dan kan je op zijn minst proberen niet van het slechte uit te gaan maar er neutraal en open in te staan en niet je oordeel voor waar aan te nemen. We zijn individuen, niemand is exact hetzelfde. Wat de één doet zegt niets over de ander.


Kijk, los van wat ik allemaal meemaak met mondkapjes en kleine fronsen ed, ga ik 3 ervaringen delen die ik heel frappant vond.

1) iemand bij ons in straat was positief getest. Hij is vooraan in de 20 en had amper symptomen. Elke dag zag ik hem met zijn vrienden staan op de hoek van de straat voor de broodjesbar zonder mondmasker In een cirkeltje. Velen van die vrienden ook allemaal positief getest en enkele goed ziek geweest achteraf. September.

2) iemand is op spoed opgenomen voor een bepaalde niet-corona gerelateerde publiek en daar positief getest. Ook amper symptomen. De volgende dag terug naar huis gestuurd, moest 2 weken in quarantaine. Persoon is met zijn gezin naar het buitenland Vertrokken. Kan je je indenken... heel dat gezin wss positief en dan op een bus of een vliegtuig? Vorige week.

3) de eigenaar van de broodjesbar is positief getest. Hij en zijn vrouw hebben heel de tijd door gewoon broodjes staan smeren voor alle mensen ipv in quarantaine te gaan. Wel met mondmasker, dat wel. Maar dus een positieve stond lekker je eten klaar te maken en broodjes zijn niet bepaald gekookt. Ergens van de zomer.

4) een van mijn vrienden is kapster. Ze is verplicht dicht, maar wordt nog steeds dagelijks onder druk gezet door mensen die vinden dat ze toch nog wel bij hun kan komen knippen.

5) Een ploegmaat van mijn neef was kerngezond maar bezeerde zich met een val bij zaalvoetbal. Standaard getest in het ziekenhuis. Positief.

En jij wil dat ik van het positieve in mensen uitga? Deze ervaringen maken echt wel dat ik niet zo snel iemand meer zal vertrouwen ivm corona.


Prima, dan blijf je lekker negatief over iedereen, dan blijf je maar van het slechte uitgaan van mensen, jouw leven, moet je zelf weten.
Maar kan je dan iig gewoon stoppen met van jouw probleem het probleem van onschuldige mensen te maken? Fix je oliebol, don't dump it. Jij wilt ook niet veroordeeld worden neem ik aan.
Door die negativiteit verder te verspreiden zorg je alleen maar voor een moeilijkere wereld, en dat doe je op deze manier ook anderen aan. Anderen die dat wellicht op een gegeven moment niet meer trekken. Et voila, dan heb je op jouw manier meegeholpen met mensen de mentale problemen, of een stapje verder in een zwart gat te helpen.

Maar zolang het geen corona is maakt het niet uit natuurlijk, corona voor alles. Alleen coronadoden tellen. Alleen corona is het gevaar.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:07

Air schreef:
Poekkie schreef:

Kijk, los van wat ik allemaal meemaak met mondkapjes en kleine fronsen ed, ga ik 3 ervaringen delen die ik heel frappant vond.

1) iemand bij ons in straat was positief getest. Hij is vooraan in de 20 en had amper symptomen. Elke dag zag ik hem met zijn vrienden staan op de hoek van de straat voor de broodjesbar zonder mondmasker In een cirkeltje. Velen van die vrienden ook allemaal positief getest en enkele goed ziek geweest achteraf. September.

2) iemand is op spoed opgenomen voor een bepaalde niet-corona gerelateerde publiek en daar positief getest. Ook amper symptomen. De volgende dag terug naar huis gestuurd, moest 2 weken in quarantaine. Persoon is met zijn gezin naar het buitenland Vertrokken. Kan je je indenken... heel dat gezin wss positief en dan op een bus of een vliegtuig? Vorige week.

3) de eigenaar van de broodjesbar is positief getest. Hij en zijn vrouw hebben heel de tijd door gewoon broodjes staan smeren voor alle mensen ipv in quarantaine te gaan. Wel met mondmasker, dat wel. Maar dus een positieve stond lekker je eten klaar te maken en broodjes zijn niet bepaald gekookt. Ergens van de zomer.

4) een van mijn vrienden is kapster. Ze is verplicht dicht, maar wordt nog steeds dagelijks onder druk gezet door mensen die vinden dat ze toch nog wel bij hun kan komen knippen.

5) Een ploegmaat van mijn neef was kerngezond maar bezeerde zich met een val bij zaalvoetbal. Standaard getest in het ziekenhuis. Positief.

En jij wil dat ik van het positieve in mensen uitga? Deze ervaringen maken echt wel dat ik niet zo snel iemand meer zal vertrouwen ivm corona.


Prima, dan blijf je lekker negatief over iedereen, dan blijf je maar van het slechte uitgaan van mensen, jouw leven, moet je zelf weten.
Maar kan je dan iig gewoon stoppen met van jouw probleem het probleem van onschuldige mensen te maken? Fix je oliebol, don't dump it. Jij wilt ook niet veroordeeld worden neem ik aan.
Door die negativiteit verder te verspreiden zorg je alleen maar voor een moeilijkere wereld, en dat doe je op deze manier ook anderen aan. Anderen die dat wellicht op een gegeven moment niet meer trekken. Et voila, dan heb je op jouw manier meegeholpen met mensen de mentale problemen, of een stapje verder in een zwart gat te helpen.

Maar zolang het geen corona is maakt het niet uit natuurlijk, corona voor alles. Alleen coronadoden tellen. Alleen corona is het gevaar.


Jou mening is je echt heilig he :')
Wie zijn medemens blind vertrouwt mag dit soort dingen ook wel even weten. Moet je eens het marktplaatstopic volgen...daar is zelfs een telefoonnummer geven al een grote reden tot ongerustheid. Maar als het om je eigen gezondheid en die van de mensen rond je heen gaat moet je maar blind vertrouwen :') dream on.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 12-12-20 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:09

Poekkie schreef:
In belgie was het inderdaad veel strenger. De boetes ook veel hoger, 250 euro per persoon.
Mijn overburen zijn in de ergste periode beboet geweest toen ze om 10u ‘s avonds alleen met hun hond over een landweggetje wandelden zonder masker. 500 euro aan hun broek zonder dat er ook maar enig besmettingsgevaar was. Ondertussen zijn ze gelukkig wel een beetje versoepeld, want dat was echt belachelijk.

Maar wij hebben helaas ook veel gekkies ertussen zitten. Enkele van De mensen van mijn vorige post, maar ook de veelbesproken ‘lockdown’ parties. En met regelmaat zeer drukke winkelstraten of mensen die zelfs in nederland de boel wat onveilig gaan maken. Los van de vele feestjes die ze nog met regelmaat stilleggen. Dit soort dingen kost veel zieken en veel leven en maakt 1-op-1 vergelijken met de mondmaskers Ook niet mogelijk.

Ik hoop gewoon dat iedereen zijn best doet om zo snel mogelijk uit deze pandemie te geraken. Rond mij heel veel jonge mensen die zwaar getroffen zijn met de sluitingen en elke dag meer moeite hebben om het hoofd boven water te houden.


Het is maar goed dat de rechtsstaat niet op deze manier redeneert. We kunnen de echte daders niet pakken? Dan pakken we de onschuldige mensen en gooien die de bak in.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Om medische reden geen mondkapje, jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:11

Wie gooi je de bak in?
En welke onschuldige mens haal je aan?

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:14

Air schreef:
Als je daar echt in geïnteresseerd bent kan je ook zelf op zoek gaan toch? En je bent bang voor gevaar, maar je haalt nu een face shield aan?
Waarom mensen met mentale problemen ook geen face shield kunnen dragen is al een paar keer uitgelegd door een aantal mensen hier.


Jij beweert iets, dan moet je het ook kunnen staven uiteraard, ik vind zo'n uitspraak toch niet niks nee. Ik ga het niet opzoeken, want het zal nagenoeg niet te vinden zijn buiten eventueel wat propagandawebsites, dus vandaar mijn vraag naar je onderbouwde bron voor die bewering.

Verder haal ik inderdaad faceshield aan, gezien dat optie 2 is na het mondmasker. Je toont dan ook je goodwill door te tonen toch iets te willen doen om anderen te beschermen.

Tja, als mensen met mentale problemen noch mondmasker of faceshield kunnen of willen opzetten, zijn er toch genoeg opties om niet onder de mensen te moeten komen middels thuisbezorging niet?

En ja, ik ga mensen zonder mondmasker uiteraard uit de weg of spreek ze aan. Ik verwacht ook dat ze mij aanspreken als ik toevallig zou vergeten zijn het op te zetten door snel te willen zijn.

Soit, ik heb het gevoel dat je over jezelf zit te discussiëren air, ipv op de bal.

Ikzelf heb de gevolgen van corona van dichtbij gezien, ook bij jonge mensen... Gelukkig bestaan in België die medische uitzonderingen en pasjes nagenoeg niet.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:15

Poekkie schreef:
Jou mening is je echt heilig he :') :


Nee, het gaat namelijk niet om mijn mening, het gaat me om de mensen die het al moeilijk genoeg hebben en zo'n hoop bullshit over zich heen krijgen, dat verdienen ze niet. En ik vind het echt heel erg dat er zoveel mensen zijn die het normaal lijken te vinden om dat te doen. Die zo mee gaan in alle angst dat er oprecht wordt gedacht dat die paar mensen die geen mondkap dragen voor meer doden zorgen, hoe vaak er ook duidelijk is gemaakt dat een mondkap geen tot weinig effect heeft.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Om medische reden geen mondkapje, jouw ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:16

Ach joh, mondkap verplicht en de besmettingen stijgen alleen maar

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:29

Air schreef:
Poekkie schreef:
Jou mening is je echt heilig he :') :


Nee, het gaat namelijk niet om mijn mening, het gaat me om de mensen die het al moeilijk genoeg hebben en zo'n hoop bullshit over zich heen krijgen, dat verdienen ze niet. En ik vind het echt heel erg dat er zoveel mensen zijn die het normaal lijken te vinden om dat te doen. Die zo mee gaan in alle angst dat er oprecht wordt gedacht dat die paar mensen die geen mondkap dragen voor meer doden zorgen, hoe vaak er ook duidelijk is gemaakt dat een mondkap geen tot weinig effect heeft.


En wat zou volgens jou wel effect hebben dan?
Als persoon die redelijk wat corona ellende van dichtbij heeft meegemaakt kan ik je verzekeren dat je niet op de IC afdeling wil gaan liggen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:33

Evi84 schreef:
Air schreef:
Als je daar echt in geïnteresseerd bent kan je ook zelf op zoek gaan toch? En je bent bang voor gevaar, maar je haalt nu een face shield aan?
Waarom mensen met mentale problemen ook geen face shield kunnen dragen is al een paar keer uitgelegd door een aantal mensen hier.


Jij beweert iets, dan moet je het ook kunnen staven uiteraard, ik vind zo'n uitspraak toch niet niks nee. Ik ga het niet opzoeken, want het zal nagenoeg niet te vinden zijn buiten eventueel wat propagandawebsites, dus vandaar mijn vraag naar je onderbouwde bron voor die bewering.

Verder haal ik inderdaad faceshield aan, gezien dat optie 2 is na het mondmasker. Je toont dan ook je goodwill door te tonen toch iets te willen doen om anderen te beschermen.

Tja, als mensen met mentale problemen noch mondmasker of faceshield kunnen of willen opzetten, zijn er toch genoeg opties om niet onder de mensen te moeten komen middels thuisbezorging niet?

En ja, ik ga mensen zonder mondmasker uiteraard uit de weg of spreek ze aan. Ik verwacht ook dat ze mij aanspreken als ik toevallig zou vergeten zijn het op te zetten door snel te willen zijn.

Soit, ik heb het gevoel dat je over jezelf zit te discussiëren air, ipv op de bal.

Ikzelf heb de gevolgen van corona van dichtbij gezien, ook bij jonge mensen... Gelukkig bestaan in België die medische uitzonderingen en pasjes nagenoeg niet.


Ik ga alleen maar mee in wat de regels zijn hoor, dus ik beweer niets anders dan wat er is vastgelegd. Ik zou dus ook niet weten waarom ik dan verantwoordelijk zou zijn om jou van informatie te voorzien.

Met een face shield goodwill tonen terwijl het echt niets doet is toch te bekrompen? Alleen omdat mensen altijd maar van het slechte uit moeten gaan, moet je jezelf bewijzen door iets wat niet werkt op te zetten. Logisch.

Het gedeelte over thuisbezorging geeft ook aan dat je echt geen idee hebt hoe zwaar deze periode al voor mensen is.
Waarom laten we dan niet juist de mensen thuisbezorgen die niks mankeren, die mentaal en fysiek gezond zijn? Als jij het aan kan, waarom kies je er dan niet zelf voor, zodat je anderen niet kan besmetten?

En ik zit niet over mezelf te discussiëren hoor, ik draag een mondkapje omdat ik daartoe in staat ben. Maar ik voel me wel genoodzaakt om mensen die dat niet kunnen bij te staan, dat er ook nog mensen zijn die het wel snappen ipv dat iedereen tegen hun is.
Daarnaast was dit topic ook helemaal niet bedoeld voor een discussie of gezeik van mensen die het niet snappen, TS wilde naar mijn idee gewoon graag een plek om het met gelijkgestemden het erover te hebben, om manieren te vinden hoe er mee om te gaan, om steun te vinden.
Omdat al dat geoordeel en al die blikken en het onbegrip in real life al heel zwaar zijn. Helaas vinden mensen het nodig om ze alleen maar extra lasten op te leggen en wordt er niet gerespecteerd dat die ruimte nodig is.

Accepteer gewoon dat dit de regels zijn en ookal zou jij graag meer willen, dat je een ander daar niet mee hoeft lastig te vallen. Klaag dan gewoon bij de mensen die er over gaan en niet bij de mensen die al genoeg aan hun hoofd hebben.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:38

Poekkie schreef:
Air schreef:

Nee, het gaat namelijk niet om mijn mening, het gaat me om de mensen die het al moeilijk genoeg hebben en zo'n hoop bullshit over zich heen krijgen, dat verdienen ze niet. En ik vind het echt heel erg dat er zoveel mensen zijn die het normaal lijken te vinden om dat te doen. Die zo mee gaan in alle angst dat er oprecht wordt gedacht dat die paar mensen die geen mondkap dragen voor meer doden zorgen, hoe vaak er ook duidelijk is gemaakt dat een mondkap geen tot weinig effect heeft.


En wat zou volgens jou wel effect hebben dan?
Als persoon die redelijk wat corona ellende van dichtbij heeft meegemaakt kan ik je verzekeren dat je niet op de IC afdeling wil gaan liggen.


Poekkie, nogmaals. Je valt nu mensen lastig die zich aan de regels houden, omdat jij de regels niet goed genoeg vindt. Niemand hier wil op de IC afdeling liggen, niemand hier heeft de intentie om anderen op de IC afdeling te laten belanden. Afstand houden is het voornaamste wat werkt, discussieren over eventuele andere methodes en manieren om mensen veilig te stellen gaat het hier niet over.

Het is niet wel mondkap: niemand kunnen besmetten, geen mondkap: iedereen besmetten.
De enige manier die 100% waterdicht is om geen andere mensen te besmetten is jezelf in je huis opsluiten tot dit allemaal over is. Als dat is wat je wil doen, ga je gang. Als je dat niet wil doen wees je er dan van bewust dat ook jij mensen kan besmetten, en dat dat niet minder hoeft te zijn dan iemand zonder mondkap.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:44

Air,
Je haalt wel keer op keer het argument aan dat een mondmasker niet zou werken. Maar hebt er geen bron voor noch enig alternatief. Interessant.

Deze discussie is trouwens ooit begonnen met of je mensen zonder mondmasker zou aanspreken of niet. En ook dat heb je weten te verdraaien zodat uit al je antwoorden blijkt dat je niemand mag aanspreken, er maar op moet vertrouwen dat iedereen een geldige reden heeft, en dat een mondmasker klaarblijkelijk niets zou helpen. Sorry, maar ik ben helemaal klaar met deze onzin. Ik ga slapen.

En again... please mensen... draag een mondmasker, waarschuw op voorhand of zoek toch een andere oplossing dan maar niks te doen. Alle boze blikken als je zo maar ergens op daagt zonder masker zonder iemand op voorhand iets te vragen of in te lichten zijn imo niet meer dan terecht.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:48

Ik geloof nooit dat 8,7% van de mensen zo’n verschrikkelijk aandoening hebben dat ze geen mondkapje kunnen dragen. Hier is iets al snel een excuus om het niet te hoeven doen als je er maar enigszins last van hebt en er geen zin in hebt.

Ga toch weg, dan moet je maar thuisblijven of alleen in de open lucht komen. Je hoeft toch niet anderen in gevaar te brengen met jouw problemen ?

En ja ik heb lichamelijk behoorlijk wat klachten en ook CPTSS. Ik kom daarom ook bijna nergens binnen. Heb een kapje waarmee als het echt nodig is, ik 5 min kan redden.

Maar ik zou echt niet weten wat mij het recht geeft anderen in gevaar te brengen omdat ik problemen heb?