Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:03

secricible schreef:
zo, hopelijk kan de gezamelijke aankoop via de EU nu eens een voordeel zijn: brussel is giftig op AZ en oefent druk uit. Blijkbaar is er al fors geld in AZ gestopt om voldoende te kunnen leveren en zijn ze nu niet blij met de vertraging.
Laat het maar effect hebben om die druk op te voeren en laat AZ maar eens flink gas geven.

Ik zag het ook, ze hebben wel gelijk, als je iets beloofd moet je het nakomen en misschien hangen ze nog wel een flinke boete eraan.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:10

Wie weet een boete. Ik heb liever dat AZ gewoon gaat leveren :D desnoods vanuit andere locaties, afspraak is afspraak. Dan moeten ze de leveringsproblemen maar verdelen over álle klanten, niet alleen de EU.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:53

Ik hoop iig dat het deze week nog goed gekeurd wordt. :=

Ik lees dat Moderna mss een extra dosis in gaat zetten als booster om toch meer bescherming te kunnen bieden tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie. Althans dat zijn ze nu aan het onderzoeken.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:35

Nou, bij ons is vandaag de eerste klant gevaccineerd. Superfijn *\o/*

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:16

Afbeelding
Yikes, als dit blijkt te kloppen... (via nos)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:18

Dan lijkt mij de oplossing dat ze dan in die landen tijdelijk gaan minderen met leveren en hier nu meer.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:19

Dat is idd iets waar over gesproken wordt. Of eventueel tekorten wereldwijd opvangen zodat iedereen iets minder krijgt ipv alleen de EU

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:02

secricible schreef:
[ [url=m/IfpNxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yikes, als dit blijkt te kloppen... (via nos)

Ik geloof ook echt niet in een nu zogezegd productietekort of afschalen om dan terug op te schalen
Europa heeft heel hard onderhandeld in prijs voor de vaccinaties en ik denk dat we daar nu helaas de prijs voor betalen
Ik vrees dat vele dozen met flesjes die voor ons bestemd waren nu naar landen gaan die er heel veel geld voor over hebben ...er gaat zoveel geld om in die vaccinaties !!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:07

De EU heeft juist fors geïnvesteerd in de ontwikkeling van het AZ vaccin en nogmaals flink geïnvesteerd voor reservering van productiecapaciteit. Mede daardoor is de prijs nu zo laag.
Dus het is wat mij betreft vrij logisch dat de EU nu niet oke is met “ach, we hebben wat productieproblemen”

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:07

besita schreef:
secricible schreef:
[ [url=m/IfpNxv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yikes, als dit blijkt te kloppen... (via nos)

Ik geloof ook echt niet in een nu zogezegd productietekort of afschalen om dan terug op te schalen
Europa heeft heel hard onderhandeld in prijs voor de vaccinaties en ik denk dat we daar nu helaas de prijs voor betalen
Ik vrees dat vele dozen met flesjes die voor ons bestemd waren nu naar landen gaan die er heel veel geld voor over hebben ...er gaat zoveel geld om in die vaccinaties !!


Hoe kom je hier bij? Ik hoor dit zo vaak, maar snap niet waar dit vandaan komt. Zoveel wordt er niet verdiend op vaccins... Zo duur zijn ze trouwens ook niet. Pfizer is geloof ik maar een tientje per stuk.
Als je echt geld wil verdienen in de farmaceutische wereld ga je geen vaccins maken, er zijn meer dingen die echt enorm veel meer geld opleveren...

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:08

Oxford Astra Zenica zou voor de kostprijs geleverd worden, dat was de voorwaarde waarop de universiteit inzetten bij het vinden van een vaccinpartner.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:09

verootjoo schreef:
besita schreef:

Ik geloof ook echt niet in een nu zogezegd productietekort of afschalen om dan terug op te schalen
Europa heeft heel hard onderhandeld in prijs voor de vaccinaties en ik denk dat we daar nu helaas de prijs voor betalen
Ik vrees dat vele dozen met flesjes die voor ons bestemd waren nu naar landen gaan die er heel veel geld voor over hebben ...er gaat zoveel geld om in die vaccinaties !!


Hoe kom je hier bij? Ik hoor dit zo vaak, maar snap niet waar dit vandaan komt. Zoveel wordt er niet verdiend op vaccins... Zo duur zijn ze trouwens ook niet. Pfizer is geloof ik maar een tientje per stuk.
Als je echt geld wil verdienen in de farmaceutische wereld ga je geen vaccins maken, er zijn meer dingen die echt enorm veel meer geld opleveren...

Dat is ook de reden dat vaak overheden de kosten van bepaalde claims op zich moeten nemen. Anders is het voor een fabrikant gewoon niet interessant een medicijn te ontwikkelen wat relatief goedkoop is en aan mega veel mensen wordt gegeven (waardoor de kans statistisch gezien vrij hoog is dat hier of daar iemand een nare reactie krijgt)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:14

Precies, maar er zijn mensen die denken dat dat is omdat er iets mis is met de vaccins :') Maar het is echt geen lucratieve business ofzo :=

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:56

Dat geloof je toch echt niet dat die vaccins geen winst gaan opleveren
Ze hebben ze ontwikkeld met ettelijke miljarden aan overheidssteun
Het kan dan nu misschien gaan over een tientje maar net de goedkope vaccins gaan na de pandemie hun prijzen verhogen en de pattenten op de vaccins gaan hun jaren winst opleveren
Het gaat om miljarden flaccons
Waarom zijn zij net zo weinig transparant

https://www.mo.be/analyse/waarom-laten- ... ns-bepalen


Zoveel gaan we betalen voor de coronavaccins: staatssecretaris zet confidentiële prijzen per ongeluk online

https://www.hln.be/binnenland/zoveel-ga ... ~a3dceef4/

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:03

Verwacht wordt dat EU-landen ook bij de andere vaccins schadevergoedingen van de farmaceuten overnemen. De bedrijven vinden dat een reële gang van zaken, omdat zij om de pandemie te bestrijden in recordtijd nieuwe vaccins proberen te ontwikkelen. Zo zei Ruud Dobber, de Nederlandse topman van AstraZeneca, vorig jaar juli dat zijn bedrijf ‘in deze unieke situatie simpelweg niet het risico op zich kan nemen van bijwerkingen van het vaccin over bijvoorbeeld vier jaar’.

Dat geluid klinkt ook door in het contract met CureVac. Het overnemen van de schadevergoeding is billijk vanwege de ‘exceptionele omstandigheden van de Covid-19-pandemie en de noodzaak om nieuwe vaccins te ontwikkelen in een snelheid die nog nooit vertoond is’, valt te lezen.

Geen noodlijdende bedrijven
Ellen 't Hoen, een Nederlandse juriste die internationaal actief is op het gebied van intellectueel eigendom in de farmaceutische wereld en onder meer wereldgezondheidsorganisatie WHO adviseert, toonde zich in gesprek met deze site kritisch over dit soort afspraken. ,,Het is niet zo dat dit noodlijdende bedrijven zijn, hè? Als een vaccin straks wordt goedgekeurd, gaan ze er ontzéttend veel geld aan verdienen, dat is de realiteit.”



Bron AD.nl

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:39


Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:59

'Welingelichtekringen' - die link ga ik al niet eens openen, want die pagina moet zo min mogelijk aandacht krijgen. Dat is echt een van de minst betrouwbare bronnen die er zijn.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:14

Jeetje lees in net dit op Omroep Brabant:

21.50 - Twijfels over werkzaamheid vaccin AstraZeneca bij 65-plussers
De hoge verwachtingen van het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca zijn mogelijk niet gerechtvaardigd. Duitse regeringskringen stellen volgens de krant Handelsblatt dat het middel maar bij 8 procent van de 65-plussers effectief is.

De vrees is dat dit vaccin, dat mogelijk deze week goedkeuring van de EU krijgt, niet in de buurt komt van de ruim 90 procent effectiviteit van de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna.



Wat .... 8% !???? Ik mag toch hopen dat dit niet waar is.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-01-21 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:15

Das niet best...

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:17

Laten we maar eens afwachten of daar meer onderzoek van komt. Één krant die daar zo'n vaag bericht van plaatst, ik ben benieuwd.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:13

Ik laat mij niet vaccineren

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 06:58

Eerst maar eens afwachten wanneer AZ hier komt. Het blijft angstvallig stil rond het vaccineren van de medewerkers in de gehandicaptenzorg. Hoor er niks meer over. Denk dat het maart of april op zijn vroegst gaat worden. Met een beetje geluk.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:25

Dan moet NL dan maar meer vaccins aankopen van Pfizer & Moderna om het gat van AZ op te vangen... Helaas is die van AZ wel de grote kiloknaller. Daar zouden er relatief de meeste doses van komen.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:15

Blue_Eyes schreef:
'Welingelichtekringen' - die link ga ik al niet eens openen, want die pagina moet zo min mogelijk aandacht krijgen. Dat is echt een van de minst betrouwbare bronnen die er zijn.

Volgens mij is de volkskrant een relatief betrouwbare bron als ik het opzoek net als Ad enz
En de link had als bron de volkskrant
Dit is het originele artikel
Topmannen worden van miljonair ineens wel miljardairs dus hoezo ,ze worden er niet beter van ;)

https://www.volkskrant.nl/cs-babf4eb7

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:28

Daar staat niks Besita.. Er staat dat de waarde (aandelen) van het bedrijf gestegen is.. dat is dus op papier... En dat is logisch want het bedrijf heeft een product en bestaansrecht..
Er staat letterlijk in het artikel dat vaccins niet lucratief zijn... Chronisch zieken leveren meer geld op...
Dus ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt te zeggen?

Als BigPharma geld wil verdienen, moeten ze de mensheid langzaamaan vergiftigen dmv voedsel (suiker anyone :+ ) of water en daar medicijnen voor uitvinden.. :)*