Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:47

Pandora2 schreef:
1.672% om precies te zijn. Aldus weer de barometer 8-)

Wij waren trouwens druk bezig met een 6e dosis uit elke flacon te trekken. Neemt ook tijd in beslag :')


In België wel :') er moet namelijk op 5 niveaus toestemming voor gevraagd worden in 3 verschillende talen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:04

SinneJ schreef:
Pandora2 schreef:
1.672% om precies te zijn. Aldus weer de barometer 8-)

Wij waren trouwens druk bezig met een 6e dosis uit elke flacon te trekken. Neemt ook tijd in beslag :')


In België wel :') er moet namelijk op 5 niveaus toestemming voor gevraagd worden in 3 verschillende talen.


Dat was wel te denken :=

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:05

Pandora2 schreef:
Dat was wel te denken :=


Het was een mopje hoor, ik heb geen idee wat er allemaal moet gebeuren, maar het zou me niets verbazen als het echt zo was _O-

Och ik woon hier graag, maar af en toe moet je toch echt even lachen/huilen met de vierkant draaiende bureaucratie.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:08

Sizzle schreef:
secricible schreef:


Waar lees je dat? Want 20 januari zaten we op meer dan 100.000 dus dat lijkt me dan aan de lage kant? Morgen komt de laatste stand van zaken weer via rivm geloof ik.


0,8% op 19 jan staat hier. (0,8 dosis/ 100 inwoners)
Gewoon een beetje middenmoot. De meeste zitten zo rond de 1,5%. Er is in de EU niet echt een land dat er uitspringt.

https://www.srf.ch/news/international/g ... weltweit-2

Spanje toch O:)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:10

:D Ik dacht dat het echt serieus was joh !
Zou zomaar gekund hebben in ons 3-talige landje toch O:)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:11

Pandora2 schreef:
:D Ik dacht dat het echt serieus was joh !
Zou zomaar gekund hebben in ons 3-talige landje toch O:)


Ik neem het je helemaal niet kwalijk dat je me geloofde :') het is tragisch realistisch.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:11

India 1 miljoen in 6 dagen

Zou wel wat sneller gaan als we de makkelijkere vaccins zouden hebben
In Amerika kunnen ze gewoon in de pharmashop hun prik halen ( soms zelf te paard := )

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:33

Wie een corona test heeft aangevraagd, denken jullie er aan om je wachtwoord van digid te veranderen en/of nieuwe digid aan te vragen.
Dit ivm handel in persoonsgegevens door GGD medewerkers.
Bron NOS:

Veel meer dan dat kun je niet. Ik ben benieuwd wat men kan doen om je BSN nummer veilig te stellen.
Nieuw BSN nummer? Opmerking in systeem; dubbelcheck gegevens aanvrager waarbij BSN noodzakelijk is?

https://nos.nl/l/2365961

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:39

Ze hebben je digid gegevens niet hoor. Wachtwoord van digid mogen ze niet opslaan en de gegevens zijn niet uit het systeem gehackt maar “gewoon” handmatig eruit gevist door medewerkers.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:41

Nieuw BSN is niet mogelijk, die is voor je hele leven aan jouw gebonden.

Inloggegevens van de digid zijn niet gehackt.. die is trouwens gekoppeld aan mijn telefoon (extra controle) en dus niet door andere te gebruiken.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:43

Weet ik wel.
Maar toch, ik hoop als er identiteitsfraude gepleegd wordt met mijn gegevens, dat het inloggen en wijzigen van mijn wachtwoord juist vandaag in mijn voordeel is als er wel stront aan de knikker is. En er worden leningen, rekeningen whatever geopend op mijn naam.

Ik heb het ook gekoppeld, maar better safe than sorry.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:59

Als ik op een site wil met DigiD heb ik de app

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:00

Voor het openen van rekeningen/leningen is er een kopie van een identiteitsbewijs nodig.
Daarvoor is sowieso geen DigiD nodig.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:06

Hier een'vreedzame' demonstratie die niet was aangevraagd en wel oproep onherkenbaar te komen. Tot dusver vooral jong spul op afgekomen. Ofwel, jonge opgefokte knaapjes die niet komen voor de inhoud ben ik bang. En ja, nu scheer ik ze over 1 kam. De sfeer is grimmig maar tot dusver nog wel oké. Ben benieuwd of dat na 21 uur net zo is. Ik woon niet ver van het centrum. Ik hoop dat het meevalt.

Ik heb zo met de ondernemers te doen die gisteren zo hard zijn geraakt... Zo onnodig. En dan dat er mensen zijn die zeggen dat dit te verwachten was. Wtf. Blijkbaar zijn mensen hun verstand verloren...

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:08

Ik weet na jaren eindelijk m'n digid uit m'n hoofd..... Damn!! :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:32

besita schreef:
India 1 miljoen in 6 dagen

Zou wel wat sneller gaan als we de makkelijkere vaccins zouden hebben
In Amerika kunnen ze gewoon in de pharmashop hun prik halen ( soms zelf te paard := )


Griepprik haal je daar ook in de supermarkt, verbaasd me dat het nog een pharmashop is en niet een supermarkt.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:35

Ik zie dat echt niet voor me... dat zijn geen pfizer vaccins dan lijkt me :D
Kan iedere pharmashop dan ook zelf vaccins mengen?

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:42

Afbeelding

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:48

Neonlight schreef:
besita schreef:
India 1 miljoen in 6 dagen

Zou wel wat sneller gaan als we de makkelijkere vaccins zouden hebben
In Amerika kunnen ze gewoon in de pharmashop hun prik halen ( soms zelf te paard := )


Griepprik haal je daar ook in de supermarkt, verbaasd me dat het nog een pharmashop is en niet een supermarkt.


Maar als je bijvoorbeeld bij walmart bent in Amerika, dan is daar vaak ook echt een apoheek/farmacy aanwezig. dus het is niet helemaal alsof je gewoon in de supermarkt alles kan halen (enkel over the counter medicine, als is dat begrip in Amerika wel wat breder dan in Europa). Maar je kunt ook medicatie op recept krijgen, maar dat dus enkel via de farmacy :-)

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:07

Publix is een supermarkt.

Heel veel supermarkten hebben een apotheek daar inderdaad.

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:22

Is hier in Frankrijk bij de grotere supermarkten ook wel.
Paar maanden geleden kon je in 1 van de supermarktapotheken hier in de buurt ook gewoon je griepprik halen.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:42

https://www.europe1.fr/politique/reconf ... ps-4020939

Deze kwam ik zonet tegen en daarin zou blijken dat Macron wacht met extra maatregelen want het land/ volk zou dat emotioneel niet aankunnen. Dus hij zou het volk morgenavond niet gaan toespreken dus een nieuwe lock down is even van de baanvolgens dit artikel.
Wellicht schrikken de beelden uit Nl af, want de Fransen kunnen er wat van als het om geweld gaat bij demonstratie en Nl is normaliter erg braaf. We zullen zien wat hiervan waar is.

Ik heb eventjes grof en snel vertaald en vet gedrukt wat interessant is ook voor Nederlanders (denk ik)

Citaat:
Het vooruitzicht van een derde lock down, dat de afgelopen dagen vorm kreeg, nam maandag af toen Emmanuel Macron aankondigde dat hij deze week niet zou spreken. Het staatshoofd wil wachten op andere figuren om te beslissen. Omdat hij bang is voor de reactie van de Fransen.


Toen het vooruitzicht van een derde lock down aanstaande leek, kalmeerde het Elysée-paleis de gemoederen. Uiteindelijk zal Emmanuel Macron pas begin volgende week het woord nemen, wat concreet betekent dat een nieuwe lock down, althans voorlopig, niet meer op de agenda staat. Er zijn twee verklaringen voor deze vertraging: het opduiken van de coronavirusvarianten en hun onbekenden, en vooral de kwestie van de sociale aanvaarding, aangezien uit informatie van het staatshoofd blijkt dat de Fransen op de rand van een zenuwinzinking staan.



Als het aan de wetenschappers had gelegen, zou Frankrijk nu al voor de derde keer een lock down hebben , na de afgelopen lente en herfst. Achter Jean-François Delfraissy, voorzitter van de Wetenschappelijke Raad, luiden vele artsen de noodklok. Maar als het Elysée zich uitstel veroorlooft, is dat in de eerste plaats omdat de cijfers over de gevolgen van de avondklok vertraging hebben opgelopen. Ze komen niet voor het weekend. En Emmanuel Macron wil een beslissing nemen op wetenschappelijke gronden.
Wat hier op het spel staat is geen derde lock down, maar een preventieve insluiting...

Bovenal is deze beslissing anders dan alle andere. Wij spreken over een derde lock down, maar in werkelijkheid is het de eerste insluiting van een nieuw soort: preventieve lock down. Omdat de varianten en de verspreiding ervan de referenties hebben doen exploderen. Wetenschappers zeggen tegen het staatshoofd dat we moeten stoppen voordat de cijfers exploderen. Behalve dat de Britse gegevens over de variant gebaseerd zijn op een periode waarin niet iedereen in Engeland een masker droeg. Onvermijdelijk verandert dat de analyse. Dat heet vooringenomenheid.

Gewoonlijk is het proces voor de uitvoerende macht vrij duidelijk: "de cijfers kloppen niet; wij sluiten de zaak en leggen uit hoe". Deze keer is het anders. De beslissing is veel moeilijker te nemen. Moeten we scholen open laten, bedrijven sluiten, reizen verhinderen? Dit zijn allemaal vragen waarover zal moeten worden beslist.


Maar het Elysée houdt rekening met een andere factor: de stand van de opinie. En de laatste notities van de inlichtingendiensten zijn niet genoeg om het staatshoofd gerust te stellen. Ze onderstrepen allemaal de groeiende vermoeidheid van de Fransen, tien maanden na het begin van de crisis, waarbij een meerderheid van de bevolking vandaag schommelt tussen fatalisme en ergernis. De Fransen hekelen ook steeds meer de inconsequentie van bepaalde regeringsmaatregelen, zoals de invoering van de avondklok om 18.00 uur, die onnodig wordt geacht.

We moeten ook rekening houden met de gevoelens van tienduizenden restauranthouders, coffeeshops en sportschoolhouders die al bijna drie maanden gesloten zijn, met de depressie van de hele culturele gemeenschap en met het leed van een groot aantal studenten. Dit alles is potentieel explosief, zeggen verschillende adviseurs van Emmanuel Macron, die de afgelopen 48 uur de rellen in Nederland tegen de laatste gezondheidsmaatregelen hebben geobserveerd.


rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:21

Dus degenen met de grootste bek bepaalt wat er gebeurt?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:22

rien10 schreef:
Dus degenen met de grootste bek bepaalt wat er gebeurt?


Dat is altijd zo toch?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:34

rien10 schreef:
Dus degenen met de grootste bek bepaalt wat er gebeurt?


Mwah, Fránkrijk is een beetje een speciaal geval sinds de Franken de Rijn overstaken en de macht overnamen van de Romeinen.
De Franse Revolutie heeft verder de basis voor een traditie gelegd.
Kan je niet vergelijken met welk ander land ook.

In Spanje ligt dat totáál anders en in Italië wéér anders, beiden wederom historisch geworteld in de huidige volks´aard´.

In NL lijkt het er wel op ja. Ook historisch geworteld in traditioneel ´zwak´ overheidsbeleid. Let op de aanhalingstekens; het is een (historisch gegroeide) kéuze.

Enneh, voor de slechte lezers; nergens een waardeoordeel van mijn kant :)*