Groepshotel en corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Groepshotel en corona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 14:05

Hey iedereen,
Voor vrienden vraag ik het volgende. Zij hebben een "familie weekend" geboekt bij een groepshotel. Ondanks alle maatregel omtrend corona zijn hotels open, zo ook dit groepshotel.
Als er gekeken wordt naar de groepsgrootte 36 personen (uit 9 gezinnen) zou dit weekend dus niet door mogen gaan. Alleen de hotel eigenaar zegt dat het wel mag. Volgens hem voldoet hij aan de eisen /ruimte om tafels etc uit elkaar te zetten en genoeg kamers. Maar als je kijkt naar de keuken, waarin gekookt moet worden, kunnen er nog geen 2 mensen staan om de 1.5meter in acht te nemen.

Ofwel het groepshotel is open want de eigenaar zegt aan de eisen te kunnen voldoen. Maar in de praktijk gaat het niet werken om als groep daar te zijn en elk huishouden uit elkaar te houden.

De vraag is nu, aangezien de hoteleigenaar zegt aan de eisen etc te voldoen, is er een manier om toch onder de reservering uit te komen. Tot nog toe is het niet gelukt om of geld of een verplaatsing oid te regelen aangezien de eigenaar niet flexibel wilt zijn hierin.

Ik hoor graag of jullie nog tips hebben etc.
Groetjes

Friese paarden!!! <3
Paarden 2-ling op stal van Royal Dance.


Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Groepshotel en corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:15

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Uiteindelijk na veel gezeur kunnen verplaatsen naar volgend jaar. Succes ermee.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:16

Moderatoropmerking:
Aangezien dit topic corona gerelateerd is, verplaats ik het naar [CV] Corona Vragen


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37218
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:18

Jemig, dat is wel zuur ja. Geen reisverzekering? Ik weet niet wanneer er geboekt is maar eventueel kun je de rivm bellen om te vragen of het mag. Zo nee kun je dit bij de eigenaar onder zijn neus duwen. Misschien haalt hem dat over de streep.

Maar het lijkt me nu geen echt verstandig uitje met zoveel huishoudens in een ruimte zitten. Je mag niet eens meer dan 2 buiten je eigen huishouden ontvangen thuis. Dus ik vraag me af of de eigenaar wel zo gelijk heeft met het mag open zijn voor een dergelijke groep

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie