Lockdown en hobby's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:21

Hier ook niet veel veranderd, behalve geen reistijd meer van 3u per dag. :+
's morgens voor het [***] gaan we sporten, dan werken, en dan chillen of eventueel 's avonds nog een wandeling. In het weekend de paarden en eventueel naar wat familie.

Bij ons is er niet zoveel veranderd, behalve dat ik nu fulltime thuis [***], mijn vriend doet dat al jaren. :')

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:32

Voor mij veranderde vooral mijn werkomgeving. Van fulltime op mijn werk naar fulltime vanuit huis. Afgelopen weken was ik langzaamaan weer aan het opbouwen en ging ik weer twee dagen in de week naar mijn werk, maar inmiddels zit ik weer volledig thuis. Gelukkig heb ik werk dat onverminderd doorgaat en kan ik dat werk prima vanuit huis doen, maar het hele dagen thuis zitten (werk en privé) was wel even omschakelen. In het begin maakte ik tijdens de lunch een wandeling, om er toch even uit te zijn. Verder spaart het thuiswerken mij 2,5 uur reistijd op een dag uit, die ik opvulde met sporten (hardlopen, yoga) en uitgebreider koken.
Creatieve hobby's oppakken heb ik geprobeerd, maar is niet blijven plakken. Wel heb ik met een van mijn vriendinnen een briefconversatie opgestart. Zo eens in de twee weken sturen we elkaar een brief van twee kantjes, in plaats van even vluchtig heen en weer te appen.
Ook ben ik mijn directe omgeving meer gaan verkennen. Op de fiets en te voet. Ik kwam op plekken waar ik nooit eerder geweest was, terwijl het soms maar 10km verderop is.

Wat ook leuk is om te doen is online spelletjes spelen met vrienden, bijvoorbeeld via boardgamearena.com Je kunt daar ook met onbekenden spelen trouwens, als je niemand in je omgeving zo ver kunt krijgen.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 15-10-20 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:33

In maart had ik nog werk en werkte ik vrijwel non-stop. Crisiscommunicatie.. begin mei in een burnout beland en einde contract.

Ik ben benieuwd wat mijn sportschool en survivalruntrainingen in petto gaan hebben. Daarnaast ben ik gaan kitesurfen, maar daarvoor moet ik 90 minuten rijden. Dus dat sla ik nu maar even over. -O-.

Verder het sociale leven even ver terugschroeven en dat ga ik wel merken ;(

Nieuwe activiteiten: solliciteren en studeren :) het is maar 4 weken.. Dit moet lukken.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:41

Ik heb niet echt nieuwe hobby's opgedaan, vooral gestudeerd :+ En net voor de lockdown ben ik gaan samenwonen, dus mijn nieuwe hobby is het huishouden :')

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:58

Ik werk grotendeels vanuit huis, moet af en toe dingen in het lab doen maar ga dan op de fiets er heen.

Verder ben ik in mei begonnen met een groot borduur project dus ik vermaak me wel haha. En heb sinds mei ook een paaldans paal in mijn huis. Jep, mij hoor je niet klagen :))

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:44

Winged schreef:
Ik ben benieuwd wat mijn sportschool en survivalruntrainingen in petto gaan hebben.


Die valt me op, zo vaak zie ik survivalrun niet langs komen hier :D
Bij ons is al groen licht van de gemeente gekomen dat we in groepjes van 4 de baan (of in ons geval: het bos) in mogen mits goed opgelet wordt om afstand te houden. In vorige weken was dat eigenlijk goed te doen, dus ik geloof er ook echt wel in dat dat kan.
Hoe we gaan komen tot herkenbaarheid van de groepjes staat erbij "wees creatief". Ik denk dat we moeten gaan afstemmen in welke kleur iedereen komt haha :+

Verder wandel ik graag op de hei om de hoek (luxe :D ) en doe bootcamp (wat per 4 door kan gaan). Dus gelukkig voor mij verandert er niet zo veel.
Ik ben een stuk vaker vers/uitgebreid gaan koken dan ik normaal deed. Eindelijk tijd voor :9

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:59

Oh wat grappig NoeskaMoos! Heel weinig survivallaars hier inderdaad :+ (heel gek ;) )

Bij ons wordt nog gekeken hoe we het gaan inrichten. We hebben eigenlijk 3 niveaus met trainen (de goeien, de iets beteren en de toppers :+ ) Ik denk dat daar dan weer subgroepjes in gaan komen ofzo. Op onze baan draaiden we al door (3 banen). Op een reguliere trainingsavond zijn we zo met 30 man, dus dat is wel een missie :=

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:06

Ik heb nog twee weken om mijn scriptie af te ronden en heb een bijbaantje in de horeca dus heb nu extra veel tijd om daarna te werken 8)7

Verder gebruik ik deze tijd om gezonder te leven, ben gaan sporten drie keer per week (crossfit) naast paardrijden en ga meer wandelen in onze mooie natuur. En ja Netflix *\%/*

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:07

Voor mij verandert er niet zo veel. Uitgaan deed ik toch al niet. Vrienden heb ik niet zo veel, en de vrienden die ik heb wonen helaas ver weg. Pas wel afgesproken met een vriend alleen toen werden we allebei ziek :')

Productie gaat ook gewoon door, en mijn vriend en ik zijn gewoon nog steeds elk weekend samen.

Wél ben ik sinds de eerste lockdown meer gaan wandelen en fietsen. Ik ben in maart heel erg ziek geweest (vermoedelijk Corona) en toen ik eenmaal 'beter' (tussen haakjes, want heb nog maaanden last gehad van mijn longen, zelfs nú heb ik er soms nog last van) was ben ik langzaam weer conditie gaan opbouwen door te wandelen. Niet alleen fysiek werd ik daar beter van, ook mentaal!

Momenteel zit ik wéér in de lappenmand, dit keer vanwege Pfeiffer. Ik probeer waar het kan weer te gaan werken, en nog steeds probeer ik zo veel mogelijk te wandelen. Mijn streven is om weer 5km per dag te doen, als het weer het toelaat natuurlijk.

Verder speel ik nu weer Forge of Empires. Ooit aan begonnen, en nu weer volop mee bezig. Ik teken af en toe wat en kijk wat netflix series :)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:16

Werk gaat gewoon door, paarden gaan gewoon door. Dus deze semi-lockdown heeft vooral invloed om mijn overige vrijetijdsbesteding.

Ik zit bij een hardloopvereniging en op een gemiddelde trainingsavond zijn we met 25 man. Dus... dat is even gestopt, maar we krijgen dan nieuwe uitdagingen om individueel te doen. Ik heb een hardloopmaatje en we blijven samen lopen. Zouden begin december meedoen aan een trail, maar dat is al afgelast.

We zouden een weekendje weggaan, maar gaat ook niet door. Dus we gaan het nu alternatief 'vieren' (was voor onze 15-jarig huwelijksjubileum) met lekker afhaalmenu van het plaatselijk restaurant (moeten toch de horeca steunen), spelletjes, Netflix, boswandelingen, schilderen, creatief zijn an sich, lezen.

Ik vind het allemaal ontzettend vervelend voor onze economie, maar voor mijzelf: ik kom wel veel meer tot rust. Want ik hoef even niks. Geen sociale verplichtingen, niet erop uit, maar heerlijk cocoonen met het gezin. Maar weer eens de Hygge-lijst erbij pakken.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 22:02

Ja idd note to zelf... Na de lockdown vaker niks plannen en niks doen

Dat zwerfkeien ding klinkt leuk en dat online bord spelen doen ook. Ik ga er eens voor zitten.

Haken lijkt me ook geinig. Hoop leuke ideeën hier!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:11

De tuin winterklaar maken. Heb deze week het terras gespoten, het gras gemaaid, voor de 4e keer eikels geharkt en er komen nog 2 maanden aan herfstblad aan. Ook moeten de bollen geplant worden.

Verder zwem ik nog regelmatig in mijn steeds kouder wordende zwembad en ben van plan dat net als vorige winter vol te houden meermaals per week. Als het niet regent of zeiknat is van de regen, wandel ik graag in 't bos. Verder gewoon een beetje aanklooien in huis, serietje kijken, forummen. En over 'n maandje is het weer tijd om de kerstversiering van zolder te halen.

En over 2 weken heb ik nog 'n halloweenparty met m'n Amerikaanse vrienden (online) :D

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:11

Ik heb genoeg te doen in en rond het huis. De blaadjes gaan weer vallen dus de bladblazer kan weer van stal om maar wat te noemen. Verder werk ik vanuit huis, heb m’n huisdieren en 4 paardjes aan huis. Genoeg te doen daarmee.

Ik mis wel de spontane manier van even ergens aangaan. Naar een vriendin of even het dorp in naar de winkels. Kan allemaal nog wel, maar vraagt net even wat meer. Horeca mis ik ook, ook. Met name lunchen.

Niki_

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:28

Ik probeer nu weer meer hobby's op te pakken waar ik normaal te weinig tijd voor maak. Meer boeken lezen, zelf meer schrijven, en ik probeer ook juist minder op mijn telefoon te doen en meer naar buiten te gaan om even lekker door te waaien.
Voor mij is het een behoorlijke aanpassing geweest, ik zit normaal toch wel zo'n 3 avonden per week in de horeca met allerlei verschillende mensen. Heb mijn sociale contacten teruggeschroefd naar mijn vaste vriendengroep van 5 man, maar de rest mis ik wel enorm. Gelukkig mag ik nog op kantoor werken, anders had ik al een hele hoop glaswerk stukgegooid thuis denk ik :=

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:33

De eerste periode zat ik thuis van mijn werk dus was het paard doen, hond uitlaten en bankhangen.

Nu heb ik een nieuwe baan en is het werken, werken, paard doen, werken, werken en af en toe hond uitlaten (de dagen dat ik dagdienst heb laten mijn ouders de hond uit en nemen hem mee naar huis).

Het is momenteel een gekkenhuis op het werk (zorg). Veel personeel ziek of in afwachting van een coronatest. Dus meer dan werken doe ik bijna niet.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:27

Werken, Netflixen, wandelen, sporten en vrienden zien. Verandert niet heel veel, behalve dan met minder vrienden samen komen en niet gezellig een drankje kunnen doen.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:30

Ik ben weer wat meer m’n illustratie hobby (zzp) aan het oppakken, ook wat meer testjes aan het doen om het wat uit te breiden.
Maak weer wat meer portretten:
Afbeelding

En de experimentjes, sleutelhangers of hondentags voor aan halsbanden oid.
Afbeelding
Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:14

Ik ben nog heel erg aan het zoeken, maar ben me ook aan het beheersen om niet 10 van deze pakketten tegelijk te kopen: https://www.de-bouwplaats.nl/mechanisch ... etten-hout
Ook heb ik een ledjes-experimentenpakket gekocht en ik heb alweer eens gesoldeerd... dat vond ik altijd leuk maar ik deed er niks mee. Nu de tijd om toch maar weer eens wat te doen. (En als ik dat over een paar weken weer zat ben, nou ja, dan zijn we alvast weer een paar weken verder := )

En ik ben op zoek naar solo-adventures / interactieve detectives en dergelijke.

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:42

Ik kan nou meer tijd steken in miniaturen maken.

Afbeelding
Bakkerij.

Afbeelding
In een klok.
En nu ben ik een lelijk eendje aan het na maken voor mijn zus en zwager, die heeft die altijd gehad en zijn ze ook in getrouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Klok en bakkerij zie ik net dat het oudere foto's zijn, nog niet helemaal af daar op.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 20:45

Hahaha die bouwpakketten.

Mooie miniaturen ook! Bijzondere hobby's!

alwinlove123
Berichten: 224
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:32

De maatregelen van nu betekent dat ik niet meer kan helpen op mijn werk met het huifbed inspannen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:03

Het normale leven: ik dans bijna elke dag.. als in: lessen geven. Dat gaat voorlopig dus even niet gebeuren :( Daar baal ik gigantisch van (financieel ga ik erop achteruit maar het is ook mijn passie).

Ik heb dus net maar een startersset dotting painting besteld. Dat is al iets wat ik bij de vorige lockdown al had willen kopen om uit te proberen, maar toch niet gedaan. Ik vind het een heel moeilijk vooruitzicht dat we 5 weken op slot zitten, als het al bij die 5 weken blijft... Dus ik hoop dat dit m'n nieuwe hobby wordt :D

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 21:37

nou dat wordt alle films van harry potter en LOTR kijken en dan nog wat anders verzinnen... punikken ofzo

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:21

Mijn hobby tijdens de lockdown is verhuizen en het oude huis in orde maken voor de oplevering :+

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:48

Ik ben naar de artwinkel gegaan (vond het genant om net als de rest in de rij te gaan staan) om even wat spullen in te slaan. Ik hou van boekbinden en 5 weken geen boek binden is mij te lang