[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854


Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:39

Negerzoen schreef:
Ik zit sinds zondag in quarantaine omdat een vriendin zaterdag wilde wandelen en niet vermeld had dat ze in afwachting was van een test. Zondagochtend hoorde ze dat ze positief getest is -:(- gelukkig voor haar is ze 'enkel' verkouden. Ik zit nu fijn opgehokt in huis en mag donderdag testen. Kleine besmettingskans maar ik baal enorm dat ze me niet op de hoogte had gesteld.


Gelukkig negatief!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:41

baudyh schreef:
Coconut schreef:
Ik mag aannemen dat je dan niet gezellig bij elkaar zit? Apart slapen en ook even apart van elkaar leven.


Dat zou je zeggen ja. Maar dat gaat helaas niet.
We hebben maar een klein huis. (Ik probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk op 1,5 m te blijven)
Als het zou kunnen zou ik dat graag doen maar het is gewoon niet mogelijk.
Ik was me handen suf, draag binnen een mondkapje en handschoenen.
Mijn schoonmoeder is 88 en ik ben haar mantelzorger die zorg neemt mijn vriend nu grotendeels over gelukkig.
Maar ja ze hebben het al even dus dat ik het nog niet heb is al een wonder.


Je mag ook niet samen slapen, hoe los je dat dan op? Of neem je dan je verantwoordelijkheid en slaap je op de bank? Ik snap dat het lastig is, maar probeer echt een ruimte te creëren waar zij niet zijn in huis en jij wel, alleen.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:58

Tsja, in mijn huis zou dat alvast niet kunnen...

Als je echt klein woont, wordt zoiets gewoon echt bíjna onmogelijk.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:20

Tja ipv gelijk hoog van de toren blazen van neem je verantwoordelijkheid kan je ook zeggen jeetje wat zit jij in een rot situatie ik hoop dat je negatief blijft!

Niet iedereen heeft een kast van een hut en kamers zat om “gescheiden” te leven

Baudyh veel sterkte de komende tijd!

nicole_floor

Berichten: 3244
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:47

Femke_Tweety schreef:
Tsja, in mijn huis zou dat alvast niet kunnen...

Als je echt klein woont, wordt zoiets gewoon echt bíjna onmogelijk.

Bij mij zou het ook echt niet kunnen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:49

Bij ons in het studentenhuis ook echt niet, apart slapen wel maar verder is het echt klein en krap. Wat een veroordelende berichten meteen zeg. Bah.

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:54

Maar, oprechte vraag; als student zijnde kun je toch op je kamer blijven? Juist in een studentenhuis heeft iedereen een eigen kamer toch?

In overleg met de huisgenoten eten brengen aan degenen met Corona & de douche/badkamer elke keer even schoonmaken als je die gebruikt?

Kan het me beter voorstellen als iemand in een studio woont zegmaar, daar is gewoon geen andere ruimte dan de woon/slaapkamer.
Nogmaals; oprechte vraag & geen aanval, merk dat het een gevoelig onderwerp is :+

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:56

Negerzoen schreef:
Negerzoen schreef:
Ik zit sinds zondag in quarantaine omdat een vriendin zaterdag wilde wandelen en niet vermeld had dat ze in afwachting was van een test. Zondagochtend hoorde ze dat ze positief getest is -:(- gelukkig voor haar is ze 'enkel' verkouden. Ik zit nu fijn opgehokt in huis en mag donderdag testen. Kleine besmettingskans maar ik baal enorm dat ze me niet op de hoogte had gesteld.


Gelukkig negatief!


Fijn! heb je die 'vriendin' nog gesproken?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:11

xSannee schreef:
Maar, oprechte vraag; als student zijnde kun je toch op je kamer blijven? Juist in een studentenhuis heeft iedereen een eigen kamer toch?

In overleg met de huisgenoten eten brengen aan degenen met Corona & de douche/badkamer elke keer even schoonmaken als je die gebruikt?

Kan het me beter voorstellen als iemand in een studio woont zegmaar, daar is gewoon geen andere ruimte dan de woon/slaapkamer.
Nogmaals; oprechte vraag & geen aanval, merk dat het een gevoelig onderwerp is :+

Bij ons hebben we afgesproken dat als het gebeurt we dat zoveel mogelijk proberen om op de kamer te blijven, maar bij ons is het zo dat we sowieso elke avond samen eten en zitten in de ‘woonkamer’, dus wanneer iemand klachten krijgt en vervolgens Corona zal toch het grootste gedeelte in quarantaine moeten, en als er dan iemand toevallig die avond niet was gaat diegene naar huis (ouders) waarschijnlijk.

En als je dan toch in quarantaine moet en bij elkaar veel in de buurt geweest maakt het ook niet perse meer zoveel uit.

Elke keer badkamer poetsen na gebruik zie ik echt niet voor me dat dat hier goed gaat :+

Ik klop het af maar we hebben gelukkig nog nooit in quarantaine gezeten, ook niet door ‘andere’ mensen die we gezien hebben.

Dus als het uiteindelijk moet weet ik ook niet precies hoe en wat.

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:18

Tuurlijk maakt dat nog wel uit. Hier in huis waren er 3 positief en 1 negatief. Die is doordat wij netjes op onze kamer bleven & de badkamer poetste niet ziek geworden! Superfijn toch?

En studentenhuis van een vriendin; 9 ziek, 4 negatief, en door op hun kamer te blijven zijn die ook niet ziek geworden! Dat is toch beter?

Badkamer poetsen hoeft natuurlijk niet heel uitgebreid, maar een hygiënisch doekje over de dingen die je aanraakt is een kleine moeite toch :+

Je zult maar net diegene zijn die wél heel ziek wordt! Dat is toch echt niet fijn :(:)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:26

Ik heb met corona in een studentenhuis vast gezeten (niet eens mijn eigen :') ) en ik ben inderdaad 3 weken lang op gebruik van badkamer niet kamer uitgeweest. Na 2 en halve week keertje gevraagd of ik een avond in de woonkamer kon. Werd tegelijk ziek met mijn vriend dus zaten met z'n tween op zijn kamer vast. Het is rot om op slaapkamer te eten maar het is niet anders. Ookal moesten zijn huisgenoten toch al in quarantaine wou ik hun zeker niet aansteken. Ik had dus wel voordeel van dat ik niet echt alleen alleen op een kamer zat, maar aan de andere kant had ik dus geen enkel moment privacy en ook niet mijn eigen spullen. Het is niet leuk, maar het is niet alsof het onmogelijk is om 2 weken op een kamer te blijven/ alleen af te gaan als er even niemand is.


En inderdaad is er bij ons niet extreem gepoetst op de badkamer, maar wel even wachten met gebruik maken nadat een van de zieken naar toilet was geweest/had gedouched. (zij hebben een extra toilet waar wij dus niet kwamen die ze ook konden gebruiken)


Maar moet ook zeggen dat alle studentenhuizen die ik ken volgens mij gewoon met kamerquarantaine werken, zou het echt neit kunnen waarderen als de ziekenhuisgenoot gewoon bij eten aanschuift.
Ik woon sinds kort in een studio dus van dat alles is geen sprake meer maar de hypothetische kwestie.

In studio in quarantaine gaan lijkt me juist wel prima maar ja ben dan ook alleen. Heb tenminste een keuken enzo, echt vond elke keer om eten moeten vragen via mijn vriend aan zijn huisgenoten wel heel naar :')
Laatst bijgewerkt door Pabie op 08-01-21 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:28

Goof schreef:
Negerzoen schreef:

Gelukkig negatief!


Fijn! heb je die 'vriendin' nog gesproken?


Zeker! Die heeft 'm flink gevoeld. Zeker gisteren, want toen was ik er echt helemaal klaar mee om thuis te zitten. Ze appte me 'en, hoe voel je je?'. Toen heb ik haar nog maar eens gebeld en door de telefoon getrokken.

Wie niet horen wil, moet maar voelen :n

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:33

Snap ik. Ik geloof dat ik direct helemaal klaar zou zijn met zo'n vriendschap zelfs.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:04

nicole_floor schreef:
Femke_Tweety schreef:
Tsja, in mijn huis zou dat alvast niet kunnen...

Als je echt klein woont, wordt zoiets gewoon echt bíjna onmogelijk.

Bij mij zou het ook echt niet kunnen.


Het lukt dus inderdaad niet. Geen logeer kamer en ook geen bank.
Dus gewoon samen in bed. Mekaar niet aanraken en veel luchten is de enige optie.

En ik ben veel buiten. Ons buiten is gelukkig groot

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:37

Zijn er hier ook mensen die de Britse variant hebben (gehad)? Ik vraag me namelijk af ik je dat ook te zien krijgt bij de uitslag.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:43

Nee dat krijg je niet te zien.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:11

Ik ben vandaag ook getest naar aanleiding van klachten, zojuist de uitslag dat ik gelukkig negatief ben.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:16

Vandaag ook getest. 4ex
En weer negatief.
Had ik zelf ook wel verwacht.

Uitslag razendsnel.
10.30 testafspraak
18.15 uitslag.

Gistermiddag afspraak gemaakt, uitslag nu al binnen dus.


__

Het hele proces is echt snel geworden vergeleken met de 1e keer dat ik moest testen. Toen kon ik pas 3 dagen nadat ik aanvroeg terecht, en 36 uur wachten op uitslag.
Nu van afspraak inplannen tot uitslag in totaal 26 uur.


Uitslagen gehad na:
36
26
22
8 uur.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:22

Mag ook wel na al die tijd dat het testen eindelijk op orde is :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:48

Vanmiddag een sneltest laten doen. Na 10 minuten uitslag. Gelukkig negatief. Vond de test wel echt vreselijk, deed pijn en kreeg er zelfs hoofdpijn van wat ruim een uur heeft aangehouden.

Maar nu lekker bij mijn ouders dit weekend :D

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:33

Ik moest gister weer testen bij de test straat had binnen 2 uur de uitslag ook negatief vond deze keer echt niet ok moest beide testen 5 seconden vol houden en hij ging echt aftellen ... keel vind ik niet zo erg maar nu nog last van mijn neus na 5 seconden wroeten bah

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:04

Mijn stem moeten bijwerken, afgelopen donderdag voor de 5e keer getest (1e keer was van de zomer, laatste keer was oudjaarsdag, alle negatief) en nu was ik duidelijk positief (ik test op mijn werk en had 2 testen, de sneltest op antigenen en de gewone test), de test uitslag was er al met 20 min. Ik weet ook met grote waarschijnlijkheid van wie ik het heb. Gelukkig tot nu toe nog niet erg ziek er van en hopelijk blijft dat zo. Nu maar hopen dat ik weer snel klachtenvrij ben, wat dat quarantaine is niet echt mijn ding :(

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:19

fannetje schreef:
Mijn stem moeten bijwerken, afgelopen donderdag voor de 5e keer getest (1e keer was van de zomer, laatste keer was oudjaarsdag, alle negatief) en nu was ik duidelijk positief (ik test op mijn werk en had 2 testen, de sneltest op antigenen en de gewone test), de test uitslag was er al met 20 min. Ik weet ook met grote waarschijnlijkheid van wie ik het heb. Gelukkig tot nu toe nog niet erg ziek er van en hopelijk blijft dat zo. Nu maar hopen dat ik weer snel klachtenvrij ben, wat dat quarantaine is niet echt mijn ding :(

Oeh hopelijk worden de klachten niet erger en ben je gauw weer beter. Beterschap

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:50

Beterschap! Hopelijk word het niet te erg en ben je er snel weer vanaf!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:14

Bedankt. Tot nu toe lijkt het mee te vallen. Klachten nemen iets af, dus heb goede hoop.