[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854


Napie
Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 12:46

Ik zie veel mensen die zich nu laten testen maar ik ben benieuwd wat de uitslagen zijn. Dus hoeveel bokkers worden uiteindelijk positief getest. Ook ben ik benieuwd naar jouw klachten waarop jij je liet testen.

Ik zal zelf beginnen. Ik ben twee weken geleden positief getest. Ik voelde mij na een aantal nachtdiensten in het ziekenhuis niet echt fit. Ik had het regelmatig heel erg warm zonder koorts er er leek een verkoudheid aan te komen. Volgens ons protocol mij laten testen en deze was heel onverwachts positief. Het was even spannend maar de klachten zijn gelukkig nauwelijks toegenomen. Enkel geurverlies en vermoeidheid.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Bullebeest
Berichten: 3240
Geregistreerd: 08-09-10

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:51

Ik kan niet meedoen aan de test want niet getest, maar ben wel nieuwsgierig.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:52

Hier getest op verkoudheid, alleen loopneus en niesen. Test was negatief.

_Elaine_
Berichten: 2159
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:56

Ik ben 1,5 week geleden negatief getest
Was snip verkouden, maar omdat ik een cruciaal beroep heb, en niet mocht werken me maar laten testen om zsm weer aan het werk te kunnen

@Napie, wat vervelend dat je positief getest bent, heel veel beterschap!

_Lorette_
Berichten: 12045
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:56

Ik kreeg keelpijn en een loopneus, maar tegen de tijd dat ik getest kon worden, was ik echt snipverkouden. Ik hoest nog steeds de longen uit mijn lijf, ben zweterig, heb hoofdpijn en ik vind het echt bizar hoeveel slijm/snot je lichaam kan aanmaken. %) Het bleek een gewone verkoudheid/griep te zijn, want de test was negatief, en eerlijk gezegd had ik ook niet anders gedacht... Door mijn neus kan ik niet ademhalen en daardoor voelt het soms benauwd, maar dat is anders (neem ik aan). Ik had ook geen reuk- of smaakverlies.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

jasmijn16
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:13

Ik ben afgelopen donderdag getest, woensdag na mijn vroege dienst in het ziekenhuis op de terug weg ineens uit het niets neusverkouden, gelukkig negatief en dus gewoon een verkoudheid

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:17

hier ( in Luxemburg) wordt regelmatig getest, large scale testing, dus ook als je niets hebt. Tot nu toe altijd negatief. Volgende week kunnen we op het werk getest worden op kosten van de baas.

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:41

Ik heb mezelf 2 keer laten testen. Allebei de testen (gelukkig) negatief!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:00

Ik ben 2 weken geleden negatief getest. Had keelpijn en snotneus maar voelde me niet ziek. Ivm werk kinderopvang snel laten testen zodat ik weer aan de slag kon.
Nu dochterlief snotteren dus testen en snel dat ze mij heeft aangestoken nu ook weer alles dicht dus ook weer testen :(

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:04

Afgelopen maandag getest wegens neusverkoudheid. Testuitslag was negatief. Kon dinsdag weer werken gelukkig. :)

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

Miran88
Berichten: 1237
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:30

Ik weet het nog niet. Afgelopen vrijdag getest, maar nog steeds geen uitslag. Hoop dat ik snel negatief kan aanklikken :)

9-4-2018 <3

JustFenna
Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:37

Woensdag getest. Loop stage bij een revalidatiecentrum, dus volgens de regels met verkoudheid laten testen. Klachten waren eigenlijk alleen onwijs snotterig, verder geen verhoging of andere klachten.
Test kwam dan ook negatief terug

Majolen
Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:10

Negatief, ik moest mij laten testen omdat mijn zus positief was getest en we toch regelmatig bij elkaar over de vloer komen, ik vraag me dan ook af hoe het mogelijk is dat ik het niet heb. Ik heb wel 10 dagen in quarantaine gezeten, mijn man de boodschappen laten doen. :D Die is trouwens ook negatief getest. En vanuit huis gewerkt.

We zijn geen van alle ziek geweest, mijn zus had een lichte snotneus, geur en smaakverlies en een vervelende hoofdpijn.

Cynthia82
Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:14

Ik heb me in augustus laten testen, omdat ik flink (neus)verkouden was. Gelukkig negatief!

Beterschap TS!

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:15

Koorts, 39.5 duizelig, verkoudsheidklachten etc. Negatief gelukkig.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

daantjuhhh
Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:26

Broertje van een vriendin van mij is afgelopen woensdag getest. En pas vandaag de uitslag.

Iedereen om hem heen in quarantaine terwijl niemand wist of dat moest, want er kwam maar geen uitslag.

Vandaag bleek hij toch positief te zijn.

Moet zeggen dat de mensen om hem heen het gelukkig vanaf het moment dat er klachten waren heel serieus genomen hebben
Officieel hoeven mensen die zelf dus geen klachten hebben pas in quarantaine als er een persoon waarmee ze omgegaan zijn positief is getest.
Maar iedereen vond het verstandig om sowieso in quarantaine te gaan direct.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 27-09-20 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kimmiee_D
Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:37

Positief... Heel onverwacht. Had ook geen klachten. Is ook heel raar gegaan.

Op dinsdag 18 augustus was ik smorgens gewoon naar de fysio geweest en daarna naar het werk geweest van half 12 tot uurtje of 9. Waren wat dingen op de zaak waardoor ik langer bleef. Bij de fysio loop ik al jaren omdat ik last van me rug en schouders heb. Toen ik uit het werk kwam had ik wat last van me schouders maar ja was smorgens naar de fysio geweest dus dacht napijn. Rond ongeveer half 10 was ik thuis en werd de pijn erger.

Ik paracetamol in genomen en op bed gaan zitten. De pijn in schouder werd steeds erger en op moment dat ik wilde gaan liggen kreeg ik ook steken in me linkerzij. Omdat ik recht wilde zitten naar beneden gegaan. Daar werd de pijn in me schouders en zij echt vreselijk en het zweet brak overal uit. Ik me ouders gebeld die boven waren. Het is heel wat als ik pijn toegeef ivm best veel kunnen hebben.

Mijn moeder vertrouwde het totaal niet dus ze heeft de HAP gebeld. De telefoniste vertrouwde het ook dus we moesten naar de HAP komen. Ondertussen was ik erg oppervlakkig aan het ademen zodat ik niet teveel pijn had of in elk geval wat minder.

Bij de huisarts op de post werd ik onderzocht. Statutaire was 94% maar ja ik ademde oppervlakkig met 40x per minuut. Ze ging even overleggen met haar begeleider want had een arts in opleiding. Maar deze hoorde net als haar een vrij normaal longruisje. Omdat ze niet wisten wat het was werd ik door gestuurd naar de SEH. Daar werd hartfilmpje gemaakt, bloed getapt, foto’s gemaakt ect. Door de hele molen. En het duurde echt lang om 5 over 12 snachts waren we bij de HAP en rond half 4 kwam de arts van de SEH ons vertellen dat me ontstekingwaarde hoger waren en dat ze aan hand van foto’s vermoeden dat het een longembolie kon zijn. Maar om dat uit te sluiten zou ik later die dag een CT scan moeten krijgen.
Dus opgenomen in het ziekenhuis…. ☹ O ja me temperatuur 37.7 37.1 36.7 totaal geen koorts hele tijd ook niet gehad ook dagen later niet.

Volgende ochtend kwam de verpleegster dat de artsen toch even een corona snel testje wilde doen gewoon uit voorzorg. Op dit moment had ik wel een hoestje ontwikkeld maaaar SEH was het erg koud dus dacht zelf die test komt wel goed. Binnen een uurtje stonden ze voor me neus: test uitslag POSITIEF. Op dat moment kwam de mentale klap. Wat, hoe, waar. Begreep er niets van als iemand op regels is ben ik het wel op werk ook roep altijd jongens handschoenen jongens mondkapje. In supermarkt ook altijd mandje ontsmetten en me handen.


Klein greepje van wat is gebeurt. En dat je dus ook corona kunt hebben zonder klachten... Die zijn echt pas gekomen na de opname in ziekenhuis. En bij mij mazzel geweest dat ik dus die mega pijn had.

En aan de CT scan zag ze ook al schade van de corona aan me longen.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:46

Ik moest mijn wijsheidstanden laten trekken in het ziekenhuis dus vooraf een coronatest moeten laten afnemen. Was gelukkig negatief :) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Delaja
Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-04-08

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:03

Getest met verkoudheid, keelpijn en hoesten. Ik had al het sterke vermoeden dat het negatief zou zijn, omdat mijn vriend exact dezelfde klachten had en ook negatief was, maar voor mijn werk toch laten testen. Gelukkig negatief.

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:18

Ik heb mij enkele weken geleden ook laten testen. Op zich vond ik mijn klachten niet speciaal. Ik ben een typetje die dagelijks om niks een niesbui kan hebben (denk aan minimaal 10x niezen aaneen). Maar doordat mensen je snel raar aankijken als je niest of hoest, heb ik mezelf een slecht gewoonte aangeleerd om m'n nies in te houden waardoor je steeds een klap op je keel en sinussen krijgt. Dus ik kreeg last van beiden. Op zich niet heel erg maar omdat ik plannen had om naar mijn opa en oma te gaan voor het eerst sinds corona, wilde ik mezelf toch voor de zekerheid laten testen. En gelukkig was ik negatief!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:47

Ik ben negatief getest.
Klachten: snipverkouden, hoofdpijn, verhoging, vermoeide/slappe spieren en in het algemeen heel moe.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:52

Hoe hebben jullie de test ervaren? Ik moet misschien ook maar ik vind het echt dood en doodeng...

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:54

Pepperrr schreef:
Hoe hebben jullie de test ervaren? Ik moet misschien ook maar ik vind het echt dood en doodeng...


Het stelt niks voor. Het gevoel is even rot, maar het is super snel voorbij.
Ik kan me voorstellen dat kinderen het eng vinden, maar boven de 12 jaar is het gewoon een kwestie van even doorzetten (vind ik).

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

shirleyp
Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:59

Tiggs schreef:
Pepperrr schreef:
Hoe hebben jullie de test ervaren? Ik moet misschien ook maar ik vind het echt dood en doodeng...


Het stelt niks voor. Het gevoel is even rot, maar het is super snel voorbij.
Ik kan me voorstellen dat kinderen het eng vinden, maar boven de 12 jaar is het gewoon een kwestie van even doorzetten (vind ik).



Precies dit! Het is geen prettig gevoel, maar duurt maar een seconde ofzo. De mensen die doen alsof het een helse gebeurtenis is, zijn echt aanstellers. (Ja, sorry...) Niet naar luisteren, het valt mee en is zo voorbij.

Ik ben trouwens getest met verkoudheidsklachten: zere keel, loopneus en hoesten. Was negatief.

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:00

Pepperrr schreef:
Hoe hebben jullie de test ervaren? Ik moet misschien ook maar ik vind het echt dood en doodeng...



Ze steken m sinds vorige week minder ver je neus in. Het beleid is veranderd. Dus het is echt niets meer dan iemand die met een wattenstaafje een rondje in je neus draait en achterin je mond.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Benita, Lalladidoo, moonfish13 en 44 bezoekers