Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:17

Bloodymary schreef:
Ik heb er in Nederland eigenlijk nog maar 1 keer een op gehad. Bij de Sligro, omdat ze het daar verplicht stelden.

Waarom is het in Frankrijk al een jaar Pien? Toch pas vanaf maart of april, mag ik hopen? Maar het lijkt al een jaar natuurlijk....


Klopt, vanaf maart.
Sorry het is al zo gewoon. Het went ook want zelf zoek je naar de fijnste kapjes.


IMANDRA
Berichten: 9799
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:22

Shadow0 schreef:
Imandra, ik denk dat veel mensen dat inderdaad niet doen, maar je hebt niet altijd keuze, bijvoorbeeld niet als je ook moet reizen voor zorg. Maar ook: je kunt mensen niet eindeloos binnen laten zitten, en dan is het nou juist dat iedereen die het wel kan zo voorzichtig zou moeten zijn (met behoorlijke mondmaskers) dat het voor de mensen die het niet kunnen toch veilig is.
Dat een groot deel van die mensen nu nergens heen gaat klopt wel, maar is niet echt eerlijk.


Oh natuurlijk, zo'n verklaring moet zeker mogelijk zijn als die mensen inderdaad een keer met het OV moeten als ze geen andere vervoersmethode hebben. Gezien het grote risico wat deze mensen lopen lijkt het me niet dat ze voor hun lol een (druk) winkelcentrum inlopen? Maar al met al is het een uitzondering op de regel en denk ik niet dat de verklaringen je straks om de oren vliegen? Edit: Ik weet eigenlijk niet meer waar ik met dit verhaal heen wil haha :)) :') Ben even de draad kwijt _O-

Voor een wandeling buiten/in het bos kan je prima zonder mondkapje rondwandelen, daar hoef je hem immers niet op. Dus die mensen hoeven ook niet eindeloos binnen te zitten natuurlijk. Wel eens dat iedereen gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen hoor, juist zodat die meer kwetsbare mensen (of ze nu in aanmerking komen voor een verklaring of niet) ook gewoon hun huis uit kunnen zo nu en dan.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

rien10
Berichten: 14626
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:39

Popstra schreef:
Ik heb een longinhoud van jan k×t, kortademig en benauwd en geen last van een kap. Word enkel wat warm er onder maar krijg het beslist niet benauwder.
Mensen moeten niet zo zeuren en zaniken over dat ding op hun kop. Je gaat er geen marathon mee lopen ofzo

Mijn zus zanikt niet, gaat gewoon de tram uit als ze daar niet mag zijn met haar scherm. Bij haar heeft het niets met de ademhaling te maken.
Niet iedereen die geen mondkapje kan verdragen zeurt. Niet iedereen die geen mondkapje kan verdragen heeft last van zijn of haar ademhaling.

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:44

Waarom mag je niet benoemen dat iets onaangenaam is?
Ik vind dat net als werkkleding. Dat is nou eenmaal zo en je doet er niets aan maar ik heb die kleding toch echt vaak vervloekt als het in de zomer veel te warm was en in de winter veel te koud. Nog niet te spreken over de drukkingen op mijn heupbot.
Af en toe even razen lucht best op :P

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:45

Sizzle schreef:
Als je tot een hoog risico groep behoort vertrouw je sowieso niet op het verantwoordelijkheidsgevoel van anderen neem ik aan.


Veel doen dat inderdaad niet. Maar het is geen vanzelfsprekende keuze, want je staat daarmee dus wel voor een groot deel buiten de maatschappij, zelfs buiten de dingen die nog wel kunnen.

IMANDRA schreef:
Voor een wandeling buiten/in het bos kan je prima zonder mondkapje rondwandelen, daar hoef je hem immers niet op. Dus die mensen hoeven ook niet eindeloos binnen te zitten natuurlijk.


Binnenzitten is niet per se altijd binnen, maar je wereld kan wel heel klein worden als je verder nergens heen kunt. Het is ook het buiten alle vormen van activiteiten staan, geen boodschappen doen, niet naar de bibliotheek en vooral geen vervoer (naar andere mensen of familie of zelfs naar het bos.)

tienus63
Berichten: 12007
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:48

@pien, vandaag zat er een mondkapje van mijn patiënten vereniging in de bus.
Een wasbare met filter er tussen.
De lussen zijn verstelbaar doordat er een soort kokertje om heen zit.
Dus de lussen kun je korter en langer maken.

#trotsoponzeboeren

Echwel
Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:51

Shadow0 schreef:
Binnenzitten is niet per se altijd binnen, maar je wereld kan wel heel klein worden als je verder nergens heen kunt. Het is ook het buiten alle vormen van activiteiten staan, geen boodschappen doen, niet naar de bibliotheek en vooral geen vervoer (naar andere mensen of familie of zelfs naar het bos.)

Saai maar gezond
Als je risicogroep bent moet je gewoon geen dingen ondernemen momenteel
Niet boodschappen doen bouwmarkt enz

Tja het is niet anders
Als.je daarmee verantwoord omgaat en denkt waarom je het doet is het prima

Heb bv nog geen test hoeven doen omdat opletten en verstandig zijn belangrijk is

Voordeel.als je niemand in je omgeving hebt behalve je eigen bubbel je ook minder andere virussen oppikt en dus andere ziektes zich minder manifesteren

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

secricible
Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:52

Eens met jou sizzle. Ik weet gewoon dat ik gevoelig ben voor die warme vochtige lucht en daar dizzy van wordt. Vermijdt sauna's ed of drink heel fanatiek en ga kort en niet te warm, douche niet op nuchtere maag en vermijd de bakker 's ochtends als het daar nog warm en benauwd is. En anders ga ik gewoon out, nu ik zwanger ben nog iets sneller. En die mondkapjes geven die zelfde warme vochtige lucht, zeker nu het kouder wordt.

Dus ik zorg dat ik die winkel zsm uit ben, blijf tussen de winkels even zonder mondkapje buiten staan of even zitten in de auto met deur open.

En ik vind dat ergens wel echt *** omdat ik nog steeds twijfels heb over de functie maar prima om het uit solidariteit te doen en het is ook niet dat ik nou heel zwaar moet afzien die paar keer dat ik in de winkel moet zijn. Maar ja, ik vind ze wel oncomfortabel en stom.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:11

Wat ik trouwens ook mis is vrijstelling van mondkapjes aan de mensen die al resistent zijn. Want eigenlijk heeft bij die groep ook helemaal geen zin om een mondkapje te dragen.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:15

Niemand is resistent want je krijgt corona gewoon nog een keer

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:16

Idd en daarbij is dat toch niet te handhaven.. :n Dit is echt weer zoeken naar uitwegen en mazen in de wet en helpt ons totaal niet verder :n

Huertecilla
Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:16

Blussem schreef:
Wat ik trouwens ook mis is vrijstelling van mondkapjes aan de mensen die al resistent zijn. Want eigenlijk heeft bij die groep ook helemaal geen zin om een mondkapje te dragen.


Wat stel je voor?
Blauwe sticker op het voorhoofd?!

Deze pandemie is een grote poepzooi. Is de schuld van niemand en een probleem voor iedereen. Zéver gewoon niet zo over alles en nog wat. Tel liever je zegeningen en draag bij aan de oplossingen.

www.homocaballus.net

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:18

Nou HC, dat wordt dan toch die chip in de arm.. Vinkje bij Corona ja/Nee :')

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:25

Ik las net dat het aantal testen drastisch afneemt omdat mensen bang zijn om rond de feestdagen in quarantaine te zitten.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:27

Aah top, lekker de kop in het zand steken.. :n

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:29

Ik geloof dat ik die nog niet helemaal volg - als je nu test ben je toch al weer klaar voor het sinterklaasweekend, laat staan kerst?

pien_2010
Berichten: 43116
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:36

tienus63 schreef:
@pien, vandaag zat er een mondkapje van mijn patiënten vereniging in de bus.
Een wasbare met filter er tussen.
De lussen zijn verstelbaar doordat er een soort kokertje om heen zit.
Dus de lussen kun je korter en langer maken.


Bij sommige kan ik een knoopje leggen dat scheelt ook.
Kijk Tienus, als ik buiten loop met mijn vriendinnen zijn we met zijn 4en dus 1 teveel (3 maximaal buiten). We gaan zonder maskertje wandelen en als ik dan de weg op ga (meer risico op gendarmerie) dan doe ik en nog iemand even maskertje op. In de hoop dat we geen prent krijgen.

Maar ga ik boodschappen doen dan heb ik een gekocht (3 laags) op met daarover een maskertje van katoen. Het virus is hier nu ook dus nu bescherm ik me echt als ik mensen tegen kom.
Als we hier weer covid vrij zijn (reproductie cijfer daalt nu elke dag flink) dan gebruik ik weer alleen katoen met filter.
Ga ik naar Nl dan gaan we weer voor menens. Het is een beetje kijken.
Mocht maskers buiten verplicht worden dan pak ik mijn katoenen die super zit en heel dun is. Daar merk ik niets van want buiten vind ik zo'n onzin. Dus mensen moeten een beetje er mee gaan stoeien.

Ik Ben wel benieuwd naar dat kokertje. Kun je foto maken?

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:51

Sizzle schreef:
Ik las net dat het aantal testen drastisch afneemt omdat mensen bang zijn om rond de feestdagen in quarantaine te zitten.

Ze voorspellen niet voor niets de derde golf midden januari , mij verbaasd de houding van mensen niet meer. Egoïsme viert hoogtij , vooral domheid vind ik maar we zullen zien.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:55

Shadow0 schreef:
Ik geloof dat ik die nog niet helemaal volg - als je nu test ben je toch al weer klaar voor het sinterklaasweekend, laat staan kerst?


Als positief bent dan mag je pas zonder symptomen weer naar buiten en daarnaast schijnt het zo te zijn dat men wil voorkomen dat andere mensen in quarantaine moeten. Inderdaad kop in het zand.
Wij hebben ook zo‘n vrouw in de straat, die gaat echt niet testen want dat heeft dan weer thuisblijf consequenties voor andere mensen (zo legt ze dat uit altans).
Ik neem aan dat de drukte voor kerst op de werkvloeren ook niet helpt bij het testen.

veerledec
Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:01

pien_2010 schreef:
tienus63 schreef:
@pien, vandaag zat er een mondkapje van mijn patiënten vereniging in de bus.
Een wasbare met filter er tussen.
De lussen zijn verstelbaar doordat er een soort kokertje om heen zit.
Dus de lussen kun je korter en langer maken.


Bij sommige kan ik een knoopje leggen dat scheelt ook.
Kijk Tienus, als ik buiten loop met mijn vriendinnen zijn we met zijn 4en dus 1 teveel (3 maximaal buiten). We gaan zonder maskertje wandelen en als ik dan de weg op ga (meer risico op gendarmerie) dan doe ik en nog iemand even maskertje op. In de hoop dat we geen prent krijgen.

Maar ga ik boodschappen doen dan heb ik een gekocht (3 laags) op met daarover een maskertje van katoen. Het virus is hier nu ook dus nu bescherm ik me echt als ik mensen tegen kom.
Als we hier weer covid vrij zijn (reproductie cijfer daalt nu elke dag flink) dan gebruik ik weer alleen katoen met filter.
Ga ik naar Nl dan gaan we weer voor menens. Het is een beetje kijken.
Mocht maskers buiten verplicht worden dan pak ik mijn katoenen die super zit en heel dun is. Daar merk ik niets van want buiten vind ik zo'n onzin. Dus mensen moeten een beetje er mee gaan stoeien.

Ik Ben wel benieuwd naar dat kokertje. Kun je foto maken?

Je beschermt anderen, niet jezelf.

IMANDRA
Berichten: 9799
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:58


The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

tienus63
Berichten: 12007
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:00


#trotsoponzeboeren

Lolaliza
Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:03

Shadow0 schreef:
Ik geloof dat ik die nog niet helemaal volg - als je nu test ben je toch al weer klaar voor het sinterklaasweekend, laat staan kerst?

Of als niemand meer gaat testen gaan de besmettingscijfers drastisch naar beneden en kan er weer meer vrijheid :=

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:08

Huertecilla schreef:
Deze pandemie is een grote poepzooi. Is de schuld van niemand en een probleem voor iedereen. Zéver gewoon niet zo over alles en nog wat. Tel liever je zegeningen en draag bij aan de oplossingen.


Helemaal mee eens! Trouwens, hier in België hoor ik al minder klagen over mondkapjes, we zijn er stilaan aan gewoon. Is soms wel grappig: we hebben uniform voor het werk, dus op dat vlak geen kledingprobleem, maar ik sta dan wel te twijfelen welk kleur mondkapje ik die dag op zet. :)

Ik ben er trouwens van overtuigd dat die mondkapjes echt wel goed beschermen hoor, anders was het bij ons op het werk (PostNL) zeker tot een grote uitbraak gekomen. Social distance wordt hier weinig of niet gerespecteerd als we mondmasker op hebben.

Lolaliza
Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:10

Bij ons :roll:


[ img ]

S'avonds een blokje om met de hond ..mondmasker om
Echt joh ..hoe haal je het draagvlak /geloofwaardigheid vd mondmaskers weg
Het is bijna winter ,de horeca en alle winkels ( op essentiële na) en dan moet je buiten op hele grondgebied een mondmasker op


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Eefje_Sammy, Esther, Frieke84, Froukje, MaanNaam, Majestic-12, ogidni, Piekosjj, RoronaZorro, Zilfstar en 135 bezoekers