Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:12

Momenteel loop ik er heel erg tegen aan dat iedereen het spannend blijft vinden dat onze kinderen komen spelen. Onze gastouder heeft er ook moeite mee.
4 Jan positief getest . En tot vrijdag niemand gezien


tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:48

Wescha schreef:
Momenteel loop ik er heel erg tegen aan dat iedereen het spannend blijft vinden dat onze kinderen komen spelen. Onze gastouder heeft er ook moeite mee.
4 Jan positief getest . En tot vrijdag niemand gezien


Ik snap het eerlijk gezegd wel
4 jan is niet zo lang geleden
Mss nog even thuis houden?

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:52

Nadat ik uit quarantaine was waren mensen ook een paar weken wat huiverig, wat ik me goed kon voorstellen. Geef het even wat tijd, slijt vanzelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:02

Je bent imo juist de meest veilige persoon om mee af te spreken. Maar ik herken het wel. Hoop mensen willen ook weten hoe het is om corona te hebben, wat voel je, hoe gaat het nu, wat waren je eerste klachten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:15

ik begrijp het ook wel, is wel 'al' 3 weken geleden maar ik zou de kinderen ook niet willen opvangen (maar dat zou ik sowieso niet willen en onze zoon gaat ook nergens heen qua opvang of spelen)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:26

Vraagje voor de mensen met revalidatie fysio: wanneer dachten jullie aan om te starten met revalidatie fysio? Zeg maar bij welke rest klachten?

Marije_jiplover
Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:06

Bij mijn man is het pas maanden later, na een hele malle kolen aan ziekenhuis consulten bij oa cardioloog en longarts uiteindelijk voorgesteld door de longarts.
Hij is met revalidatiefysio gestart zo'n 8 maanden nadat hij ziek was.
Hij zegt nu, was ik hier maar veeeeeel eerder aan begonnen, want hij gaat nu echt met sprongen vooruit.

Restklachten waren chronisch vermoeid, bij het minste of geringste buiten adem/kortademig.
Niet echt benauwd, want hij kon wel diep door ademen, maar zijn lijf ging als vanzelf in een soort hyperventilatie stand.
Daarnaast was hij zeer instabiel, vermoedelijk doordat hij 20-25% spieren heeft afgebroken en dus de kracht niet meer had om zichzelf goed recht overeind te houden.

Zijn fysio had onlangs een lezing gevolgd over revalidatie na covid-19 en daar waren een neuroloog, ergotherapeut en fysiotherapeut de sprekers.
En hij moest bij de verhalen aan mijn man denken, want die had ongeveer alle restsymptomen waarover gesproken werd, inclusief last van zijn ogen en huidklachten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:07

Na 2-3 weken zat er bij mij 0,0 vooruitgang in. Snel buiten adem, hartslag die torenhoog bleef, erge vermoeidheid en voelde me slechter dan tijdens de corona zelf. Die eerste 2 dingen waren al genoeg voor de huisarts voor een doorverwijzing.

boeflover
Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:05

Ik kreeg ook na 2 weken een verwijsbriefje voor revalidatie, daar kon ik toen 2 weken later terecht voor intake en die heeft me doorgestuurd naar een “gewone” fysio, waar ik een dag later al terecht kon :)
Dus snel gestart dankzij mijn huisarts :)

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:13

Daisyyxx schreef:
Vraagje voor de mensen met revalidatie fysio: wanneer dachten jullie aan om te starten met revalidatie fysio? Zeg maar bij welke rest klachten?

Mijn huisarts stelde het voor :j
Omdat ik een risicodoelgroep ben werd ik nauwlettend in de gaten gehouden en in eerste instantie schijnen we dagelijks gesproken te hebben (zo is mij verteld, want ik weet natuurlijk niks meer :') ) en later wekelijks.
Ik geloof dat mijn huisarts mij eind oktober heeft geadviseerd om naar een revalidatie kliniek toe te gaan ivm veelzijdige klachten en het feit dat ik toen nog 80 procent van de dag op bed lag.
Daar kwam ik ivm de drukte op een wachtlijst terecht en kon ik uiteindelijk niet terecht (dat was eind november toen ik dat hoorde) en uiteindelijk heb ik via via een fysio, logopedist en ergotherapeut gevonden die ook partime in deze kliniek werken en daar krijg ik nu via een andere praktijk mijn revalidatie bij. De fysio is op 17-12 gestart en de andere 2 therapeuten begin januari.


Marije_jiplover schreef:
Zijn fysio had onlangs een lezing gevolgd over revalidatie na covid-19 en daar waren een neuroloog, ergotherapeut en fysiotherapeut de sprekers.
En hij moest bij de verhalen aan mijn man denken, want die had ongeveer alle restsymptomen waarover gesproken werd, inclusief last van zijn ogen en huidklachten.

Huidklachten hoor ik inderdaad ook veel, in eens allerlei allergieën etc die uitbreken.
Hier heeft mijn zwager dus ook last van. Ik ben nu enorm fanatiek bezig met het onderhouden van mijn huid om dat soort klachten te voorkomen :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:28

Ik heb ineens allemaal ingegroeide haren op mijn been, nooit last van gehad. Ik had het 2 dagen voordat ik positief testte voor het laatst geschoren en vorige week allemaal kleine ontstekingen van ingegroeide haren. Zo vreemd, ook maar op 1 onderbeen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Marije_jiplover
Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:40

Mijn man heeft hele rare jeukende rode vlekken. Hij heeft al tig zalfjes van de huisarts gekregen die maar matig tot helemaal niet werken.
Sinds een paar weken smeren we nu met mijn bodybutter met magnesium erin en zowel de jeuk als de rode vlekken worden rustiger. Bij vlagen heeft hij nog wel vreselijke jeuk, maar het wordt nu eindelijk echt minder, terwijl hij hier ook al sinds april of mei ofzo last van heeft.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:46

Mijn man kreeg ineens een ontstoken tandwortel toen er een stukje afgebroken was, voor corona niks aan de hand (ja, wel afgebroken stukje, maar geen pijn. En hij wilde wel afspraak maken, maar ja, toen kregen we corona 2 of 3 dagen daarna dus mochten we niet naar buiten) en toen de corona klachten weg waren bij hem werd zijn wang ineens heel dik en kon hij niet slapen vanwege de pijn. Maar ja, officieel moest hij nog een paar dagen binnen blijven. Gelukkig kon hij de dag dat hij weer eruit mocht naar een tandarts voor een wortelkanaal behandeling. Ik ken ook verhalen van mensen die ineens blaasontsteking krijgen na corona, terwijl ze normaal nooit last hadden daarvan.

Goof
Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:19

Daisyyxx schreef:
Vraagje voor de mensen met revalidatie fysio: wanneer dachten jullie aan om te starten met revalidatie fysio? Zeg maar bij welke rest klachten?


Ik heb het afgelopen week besproken toen ik 7 weken thuis zat.
Ik had gedacht na mijn ziek zijn mijn conditie zelf te kunnen opbouwen, maar dat lukt niet. Ik ben niet in staat om te werken en slaap nog steeds iedere middag omdat ik te vermoeid ben.
Mijn hartslag en benauwdheid lijken normaler te worden nu, maar de vermoeidheid is er nog.
Ik heb het zelf besproken met de huisarts en deze heeft me vervolgens een verwijzing gestuurd. Daarna besproken met de fysio en daar kan ik volgende week starten.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:46

Ik maak me inmiddels toch zorgen om mijn man.
Die ontwikkeld sinds een paar dagen lichte koorts en is een stuk zieker geworden. Ligt nu echt op bed ipv een beetje door het huis te rommelen. Dit na precies een week gelijk te zijn geweest qua klachten. De huisarts maakt zich nog niet echt zorgen omdat de koorts niet hoog is.
Ik heb enkel in het begin wat verhoging gehad, toen had hij dat juist niet. Ikzelf lijk wel heel langzaam aan wat op te knappen. Vooral in de ochtend voel ik me best ok, smiddags stort ik dan weer een beetje in.
Wij zijn vorige week vrijdag besmet en hebben vanaf vorige maandagavond klachten.

Esther_
Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:59

Cerilene_, ik had ook pas na een paar dagen verhoging. En na 3 weken (toen ik teveel gedaan) had, kreeg ik pas flinke koorts en heb daarna nog 1,5 week met verhoging rondgelopen.
Het is gewoon een vreemd virus.
Gewoon nog even afwachten en voldoende rust nemen.

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:27

Ik heb ook pas sinds zaterdag (dag 5) koorts, niet heel hoog 38.3 of 38.5.
Maar mijn man heeft vanaf dag 1 constant 39.5 en nu dag 5 voor hem nog steeds boven de 39.

Goof
Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:53

Vrijdag de 15e januari ontving ik een verwijzing voor de longarts. Ik was het inmiddels zelf alweer vergeten, maar vandaag kwam de uitnodiging binnen met de datum; 3 maart :+
Ik ben op dit moment eigenlijk niet meer benauwd, dus ik kijk het nog even aan, maar denk dat ik de afspraak maar weer af zeg straks.

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:51

Ik zou de afspraak sowieso laten staan

Goof
Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:05

Voor nu wel, maar als ik het niet meer nodig heb maak ik graag een plekje voor een ander vrij.

Kimbers
Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:52

Cerilene_ schreef:
Ik maak me inmiddels toch zorgen om mijn man.
Die ontwikkeld sinds een paar dagen lichte koorts en is een stuk zieker geworden. Ligt nu echt op bed ipv een beetje door het huis te rommelen. Dit na precies een week gelijk te zijn geweest qua klachten. De huisarts maakt zich nog niet echt zorgen omdat de koorts niet hoog is.
Ik heb enkel in het begin wat verhoging gehad, toen had hij dat juist niet. Ikzelf lijk wel heel langzaam aan wat op te knappen. Vooral in de ochtend voel ik me best ok, smiddags stort ik dan weer een beetje in.
Wij zijn vorige week vrijdag besmet en hebben vanaf vorige maandagavond klachten.


Lichte koorts en veel in bed liggen is niet zorgwekkend hoor. Merk bij veel mensen dat het een raar verloop heeft. Zo is mijn moeder 3 dagen wat ziek geweest, voelde zich een kleine week steeds een beetje beter om pas daarna echt heel ziek te worden. Koorts, benauwd, heel veel slapen en dus echt gewoon ziek. Maar ook dat is geen reden tot paniek, wel erg naar.

Fijn dat jij wat op lijkt te knappen.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 27-01-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:57

Ok, bedankt voor de geruststelling. Ik krijg er de zenuwen van dat het ziekteverloop zo random is. Bij andere ziektes kan je na een paar dagen wel een beetje voorspellen hoe het gaat lopen, maar dit is een gekke ziekte. Maarja we moeten het gewoon uitzitten.

Fenneeee
Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:44

Daisyyxx schreef:
Vraagje voor de mensen met revalidatie fysio: wanneer dachten jullie aan om te starten met revalidatie fysio? Zeg maar bij welke rest klachten?


Hier na een week of 3 nog best wat klachten, en na overleg met de huisarts een verwijzing gekregen.

Vanmiddag weer bij de fysio geweest. Kracht is goed zit ik op 105% dus dat is netjes. Conditie heb ik flink wat ingeleverd. Moest 6 minuten lopen van kruisje naar kruisje, man dat was ongemakkelijk :’) maar ik zat nu op 61% met normaal wandelen, en snel wandelen 51%, moest eigenlijk 550 meter lopen en zat op 361 dus hebben wat te doen. Moet nu elke dag een half uurtje gaan wandelen. En volgende week weer fysio. Deze week ook al 2x 2 uurtjes aanwezig geweest op het werk. Maandag viel echt vies tegen. Ook erg veel last en pijn aan mijn longen met ademen. En vandaag ging wel goed, scheelt ook dat ik afgelopen nacht bijna 10 uur aan een stuk door heb geslapen. Nu na de looptest wel echt moe. Maar op naar een snel en goed herstel!!

Gwenvd
Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:28

Vraagje, in oktober heb ik Corona gehad. Flinke koorts gehad. Ik heb zeker nog tot de kerstvakantie restklachten gehad maar na de vakantie ging t heel goed.

Nu is er woensdag iets voorgevallen op het werk waardoor ik een heel stuk moest rennen. Dit voorval heeft mij heel veel energie gekost. Het lijkt wel of ik daar nog steeds helemaal kapot van ben. Mijn lijf is weer helemaal op.
Kan dit nog van de Corona komen? Herkennen andere dit?
Paardrijden gaat wel weer, maar goed dan bepaal ik zelf hoeveel ik me inspan. Nu moest ik over een grens heen...

Strooigoed

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:24

Net terug van de huisarts. Zal je net zien dat daar de controles wel goed zijn... Als ze mij meteen had binnengeroepen toen ik met de trap omhoog was gelopen, dan was het heel anders geweest. Maar gezien mijn klachten heeft ze wel een uitgebreid bloedonderzoek aangevraagd (nierfunctie, leverfunctie, schildklier, infectiewaardes, hb en d-dimeer).
Daarbij ook volgende week voor de zekerheid een longfoto. Als hier niks speciaals uit komt dan adviseert ze om toch fysio te volgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Gompernikkel, iiSunshine, Kinke, lizy29, Suliko, xLauLaUx en 94 bezoekers