Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:38

Weten jullie hoe snel je mogelijk een 2e keer Corona kunt krijgen?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:23

De GGD zei tegen mij vandaag dat de verwachting is dat je zeker 8 weken beschermd bent.
Ik vroeg dat, omdat mijn schoonzoon net voor de Kerst Corona heeft gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:56

Ik las gisteren een kop van een artikel waarin ze uit gaan van nog langere bescherming dan de al eerder genoemde 8 maanden. Sanquin onderzoekt dat nav antistoffen in het bloed, je zou mogelijk wel 2 a 3 jaar beschermd kunnen zijn. Er zijn maar heel weinig gevallen bekend van 2e besmettingen.

Electra dat klinkt niet goed, al heerst er van alles momenteel. Hopelijk geen corona.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:17

Mijn collega appt net, zij is ook positief.
Mijn man kan morgen pas getest worden. Op zondag is de teststraat in onze gemeente dicht -:(-

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:25

Electra63 schreef:
Mijn collega appt net, zij is ook positief.
Mijn man kan morgen pas getest worden. Op zondag is de teststraat in onze gemeente dicht -:(-


Kan hij niet in een naastgelegen gemeente?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:41

Liezel1 schreef:
Electra63 schreef:
Mijn collega appt net, zij is ook positief.
Mijn man kan morgen pas getest worden. Op zondag is de teststraat in onze gemeente dicht -:(-


Kan hij niet in een naastgelegen gemeente?


Is echt op een ander eiland. Meer dan een half uur met de auto.
En met koorts en hoestbuien vonden we het niet verstandig.
Hij heeft morgen om 9 uur nu afspraak. 5 min met de auto.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:44

Electra63 schreef:
Mijn collega appt net, zij is ook positief.
Mijn man kan morgen pas getest worden. Op zondag is de teststraat in onze gemeente dicht -:(-

Wat bijzonder dat die dicht is zeg... of het virus zich laat tegen houden doordat het een rust dag is.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:46

lenaa_tje schreef:
Electra63 schreef:
Mijn collega appt net, zij is ook positief.
Mijn man kan morgen pas getest worden. Op zondag is de teststraat in onze gemeente dicht -:(-

Wat bijzonder dat die dicht is zeg... of het virus zich laat tegen houden doordat het een rust dag is.


Ja Dat bedoel ik.
SGP- gemeente ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:50

Hier ook SGP gemeente, maar wel teststraat open op zondag hoor :j misschien omdat het een grotere plaats is?

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:51

Mijn vriend is gister positief getest.
Hij is er gelukkig niet ziek van (alleen proeft/ruikt niks).

Mijn gezondheid daarentegen is al maanden slecht. Heb het sinds gister ook weer benauwder dus houd mn hart vast...

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:00

SusanH schreef:
Hier ook SGP gemeente, maar wel teststraat open op zondag hoor :j misschien omdat het een grotere plaats is?


Ik woon in de grootste plaats op het eiland.
Maar alles is hier dicht op zondag.
Maar de teststraat ook, vind ik raar.
Nu is het aantal besmettingen hier wel erg aan het dalen. In de 1e golf was hier nog een grote uitbraak met veel doden.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:17

Hier afgelopen woensdag positief getest. Vanaf maandagavond klachten. Man ook.
Toen de kinderen donderdag ook licht verkouden werden hebben we die ook laten testen. De oudste (6) is positief en de jongste (4) wonderlijk genoeg negatief. Zij lijken inmiddels ook al nergens meer last van te hebben.
Als we morgen volledig klachtenvrij zouden zijn mochten man en ik overmorgen weer naar buiten. We hebben er echter een hard hoofd in. We zijn beiden niet superziek: flink verkouden, beetje benauwd en duf in ons hoofd, maar er zit maar heel weinig vooruitgang in sinds het begin. Ik had in het begin wel lichte koorts en heel veel spier en gewrichtspijn, dat was na een paar dagen al een stuk beter. Man heeft dat überhaupt niet gehad en is vanaf het begin hetzelfde gebleven.

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:31

Als je af en toe aan het niezen bent mag je dan wel weer werken? Dit zijn de enige klachten nog. En als ik teveel heb gedaan wat druk op de borst

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:34

Wescha schreef:
Als je af en toe aan het niezen bent mag je dan wel weer werken? Dit zijn de enige klachten nog. En als ik teveel heb gedaan wat druk op de borst

Volgens mij staat ergens op de site van het ggd dat je bij neusverkoudheid/niezen nog besmettelijk bent.
Maar het ligt er denk ik ook aan hoe lang je al quarantaine zit. Misschien het handigst om ff met ggd te bellen

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:44

Ik zit al vanaf 2 januari in quarantaine.

Ik was een paar dagen helemaal niet meer verkouden. Maar begint nu weer. Wild net aankomende week weer aan het werk gaan

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:15

Ik ben gisteren weer getest, 10 weken nadat ik positief getest was. Ik kreeg het gisterenmiddag steeds benauwder en onwijs veel pijn op mijn borstbeen en onder mijn sleutelbeenderen. Bij thuiskomst mijn temperatuur gemeten en had ook weer een behoorlijke ondertemperatuur van 34,7
Toen ik Corona had waren de eerste klachten ook ondertemperatuur en pijn onder mijn sleutelbeenderen, dus gebeld met de huisartsenpost en zij gaven aan dat ik mij eerst weer moest laten testen, omdat het meer dan 2 maand geleden was dat ik Corona positief ben geweest.

Dus gisteren nog aan het eind van de middag wezen testen en vandaag de uitslag dat het negatief is. Ik kon mij ook al niet voorstellen dat ik weer besmet zou zijn, want ik woon alleen, heb geen bezoek gehad, werk in een lab onder hygiënische omstandigheden en mijn bijrijder (waarbij ik wel even in de buurt ben geweest) heeft anderhalve maand terug Corona gehad.

Dus de pijn op de borst is deze keer geen Corona, maar waarschijnlijk gewoon een longontsteking, de 2e al na mijn Corona. Zolang ik geen koorts heb krijg ik geen antibiotica vertelde de huisartsenpost vandaag, zucht, morgen maar met mijn eigen huisarts overleggen.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:28

Wat balen zeg Daphara, weer een longontsteking :(:) hebben ze enig idee hoe het nu weer is komen opzetten? Gelukkig wel een negatieve test.

Wescha, ik zou toch even overleggen met de GGD. Je zit al zo lang in quarantaine, snap dat je er inmiddels helemaal klaar mee bent.

Cerilene, naar dat bijna het hele gezin het heeft! Wat mij door de dokter werd verteld is dat veel mensen vanaf dag 7 een kantelpunt bereiken. Vanaf dat moment worden de meeste mensen weer wat beter (ikzelf en een paar bokkers hier ook), andere hebben minder geluk en dan slaat het om naar een longontsteking... nog even spannend dus. Ik hoop dat dat jullie bespaard blijft en dat jullie je snel weer beter zullen voelen!

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:27

Ik heb gebeld. Zij geeft aan dat ik gewoon aan het werk zou mogen. Maar mijn werk heeft gezegd dat ik nog ziek blijf staan. Ik mag thuis dingen doen maar mag niet naar de cliënten toe. Ik moet eerst van de pijn op de borst af zijn.

Daphara wat balen. H oe kan je een longontsteking herkennen? Ben daar soms ook bang voor ivm druk op de borst .

Ben morgen al weer drie weken thuis. Nog steeds erg moe. Vrijdag drie uurtjes gewerkt (op afstand) en daarna eerst geslapen. Zaterdag een cursus gehad en daarna ook weer slapen.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:43

Balen Daphara, longontsteking is wel heel vervelend.

Ik vind het echt bizar hoe verschillend de klachten/verschijnselen zijn bij iedereen.

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:50

Balen daphara, hebben ze geen ontstekingspaarders geprikt? Kan tegenwoordig uit de vinger. Ik heb mijn huisarts na verhuizing daar op uitgezocht.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:19

raket schreef:
Balen daphara, hebben ze geen ontstekingspaarders geprikt? Kan tegenwoordig uit de vinger. Ik heb mijn huisarts na verhuizing daar op uitgezocht.


Goede, bedankt! Ik zal morgen even overleggen met mijn HA.







:+ Hoewel “Paarden” waarschijnlijk niet in mijn bloed te vinden zijn, of misschien toch wel ;)

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:49

Daphara sommige zijn daar idd behoorlijk terughoudend mee, die zijn van mening geen koorts is geen longontsteking. Hier ooit een vervangende huisarts die dat stug bleef volhouden (net als dat ze het rs virus niet had). Kleine notitie de huisarts vond wel dat haar longen klonken als een longontsteking.
Gewacht na 17.00 en hap gebeld, moest komen. RS virus en longontsteking. Longarts zegt ook, er is niet altijd direct koorts kan ook nog een paar dagen duren.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:53

Antibiotica heeft pas zin bij een bacteriële infectie. Dus zo gek vind ik de terughoudendheid niet, hoe vervelend ook.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:45

Zoals verwacht is mijn man ook positief getest.

Zo'n kleine bubbel en allemaal besmet.
Hij heeft gelukkig niemand gezien en thuis gewerkt, dus hij heeft niemand verder besmet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:29

Beterschap.