Werken met corona patiënten.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:29

zonnebloem18 schreef:
twinducklin schreef:
Ik vind het heel bijzonder. Bij mijn man op het bedrijf heeft ook het kantoorpersoneel een uitnodiging gekregen ( woonzorgcentrum). Blijkbaar is het op meer plaatsen gebeurd idd.

Ik val als meelezer ook even binnen, maar het bedrijf waar mijn moeder werkt heeft voor alle medewerkers afspraken gemaakt. Mijn moeder werkt in de keuken en is vanwege een operatie langdurig afwezig. Ik vind het echt bizar dat zo'n organisatie zo om gaat met het vaccineren.


Niet alleen bizar maar associaal bind ik het.

Mijn man en ik zijn erg blij dat "de handen ah bed , de huisartsen ea in direct contact voor gaan"! Maar daarna vinden wij zijn de ouderen ad beurt zoals ook geadviseerd wordt.


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:46

twinducklin schreef:
Essie voor patiënten contact of het werken op de covid afdeling?
Ik voel me op de covid cohort veel veiliger als op de reguliere afdeling. Dat is misschien ook een gevoel? Toen in Maart het virus nog heel nieuw was vond ik het ook spannend maar nu qua risico voor besmetting ga ik liever een covid patiënt beschermd verzorgen als dat ik naar de supermarkt ga bij wijze van. In Maart is geen enkele collega ziek geweest die op de cohort werkte, op de reguliere afdelingen wel.

Bijzonder dat op een cohort afdeling niet wordt geënt, valt de ggz niet onder de verzorg en verpleeghuizen waar het personeel nu ook geeent wordt?


[ img ]

De entingen zijn er gewoon weg nog niet. Alle begrip dat dan het personeel dat veel met covid patiënten werken voor gaan.
Ik kom er maar 1 a 2x per dienst om een aantal patiënten te prikken.

Wat jij zegt over het onveiliger voelen in de supermarkt zei mijn man ook al. Zit zeker wat in.

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:52

Het ligt dus niet aan mij! Ik vond het zo vreemd dat alle betaalde krachten van het verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe een afspraak konden maken voor het vaccin! Dus ook personeel wat amper in de buurt van de bewoners komt. Nu lees ik dat het niet de bedoeling was, maar ja, prik is al gezet...

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:06

fohadie schreef:
Het ligt dus niet aan mij! Ik vond het zo vreemd dat alle betaalde krachten van het verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe een afspraak konden maken voor het vaccin! Dus ook personeel wat amper in de buurt van de bewoners komt. Nu lees ik dat het niet de bedoeling was, maar ja, prik is al gezet...


Niet OK en ik vind het schande. Maar dat mag men later gaan evalueren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:53


twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:01

Toch is ook al gestart met medewerkers van vvt te enten. Ze hebben zolang de tijd gehad om een waterdicht plan te bedenken en nog is dat niet gelukt.. Uiteindelijk denkt iedereen alleen aan zichzelf.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:05

Citaat:
Uiteindelijk denkt iedereen alleen aan zichzelf.

Uiteindelijk zijn er mensen die alleen aan zich zelf denken, maar er zijn genoeg altruïstische mensen die denken aan het algemeen belang en dus even een stapje naar achteren doen.

Genoeg zorgmedewekers hebben dit afgelopen jaar voorgeleefd! Dus ik ben het niet met je eens.

Nikass
Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:30

Nee daar ben ik het ook niet mee eens. Veel mensen denken juist aan anderen!

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:56

SusanH schreef:
https://nos.nl/artikel/2364057-werkgeve ... oepen.html plaats hem ook hier maar even.. instellingen moeten het zelf recht gaan zetten zegt de Jonge. Maar ja idd er zijn er al een hoop geprikt. Dus hoe je dat moet doen geen idee.


Wowww, dit vind ik heftig. En vooral zeer fout van de betreffende instellingen.
Het personeel begrijp ik nog wel, die zijn immers opgeroepen.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:45

Mensen die nu al gevaccineerd zijn kunnen ze niks meer aan veranderen .
Maar verder de afspraken gewoon allemaal cancelen en de mensen die nu al in aanmerking komen een nieuwe afspraak laten maken

twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:45

pien_2010 schreef:
Citaat:
Uiteindelijk denkt iedereen alleen aan zichzelf.

Uiteindelijk zijn er mensen die alleen aan zich zelf denken, maar er zijn genoeg altruïstische mensen die denken aan het algemeen belang en dus even een stapje naar achteren doen.

Genoeg zorgmedewekers hebben dit afgelopen jaar voorgeleefd! Dus ik ben het niet met je eens.


Dat mag natuurlijk en er zijn altijd uitzonderingen. Maar ik denk dat de meeste mensen in hun eigen belang denken. Denk dat de meeste mensen die de oproep voor vaccinatie hebben gekregen en zich willen laten vaccineren een afspraak hebben gemaakt en niet zeggen geef het maar aan een ander.

De meeste mensen in de zorg hadden geen flauw benul wat op zich af kwam en deden gewoon hun werk. En vooral in het voorjaar waren er bij ons in elk geval ook genoeg die aangaven niet met covid patiënten te willen werken.
Ik zal altijd proberen anderen te helpen en mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren. Maar als ik moet kiezen tussen mijn gezondheid en die van een ander kies ik toch echt voor mezelf. Als ik niet gezond ben kan ik ook niet voor een ander zorgen.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

esje01
Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:45

Maandag wordt er op mijn werk gestart met het vaccineren van de bewoners.

tienus63
Berichten: 11742
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:39

Kent iemand van jullie bokker Astorga persoonlijk?
Ik mis haar al tijdje op bokt.

#trotsoponzeboeren

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:40

tienus63 schreef:
Kent iemand van jullie bokker Astorga persoonlijk?
Ik mis haar al tijdje op bokt.


Zeer bezorgd ben ik en heb zelfs al een email gestuurd zonder reactie erop.

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:37

tienus63 schreef:
Kent iemand van jullie bokker Astorga persoonlijk?
Ik mis haar al tijdje op bokt.


Nope, maar valt me op dat ze inderdaad al
Lange tijd stil is.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

esje01
Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:20

Ik heb een baal moment
Vorige week de bewoners gevaccineerd.
Top, alles liep gesmeerd.
Gisteren en vandaag 3 positief getest en 4 verdacht.....en 3 collega's positief
De moed zakt me even in de schoenen.
Zelf gisteravond gevaccineerd enb8k ben eerlijk, voel me sinds een uurtje goed brak.
38,9 en overal spierpijn, plus een zeurende hoofdpijn.
Bijverschijnselen?
Hoe gaat het met jullie en jullie cliënten?

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:57

esje01 schreef:
Ik heb een baal moment
Vorige week de bewoners gevaccineerd.
Top, alles liep gesmeerd.
Gisteren en vandaag 3 positief getest en 4 verdacht.....en 3 collega's positief
De moed zakt me even in de schoenen.
Zelf gisteravond gevaccineerd enb8k ben eerlijk, voel me sinds een uurtje goed brak.
38,9 en overal spierpijn, plus een zeurende hoofdpijn.
Bijverschijnselen?
Hoe gaat het met jullie en jullie cliënten?


Kan bijwerking zijn, hoorde die van veel collega’s. Maar zou voor de zekerheid toch even testen!

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:11

Helaas zijn er bij ons 2 cliënten overleden, vandaag uitvaart van gehad.

Verder zijn er van mijn kernteam nog 2 personen die nog niet positief zijn geweest, 1 collega is weer gestart de rest is allemaal nog thuis met de naweeën
Dus ons rooster hangt momenteel aan elkaar van flexkrachten, we hebben er een paar gouden tussen zitten maar toch is het zwaar.
Clienten zitten nog deels in quarantaine. er zijn er nu 3 officieel uit quarantaine, 2 nog in quarantaine en 1 dan overleden.
maar we kunnen nog lang niet ons "normale" programma gaan draaien.
Vorige week had ik een behoorlijk pittige week, ik had extra diensten gedraaid ivm uitval en van de 4 slaapdiensten die ik had zijn er 3 een nachtdienst geworden waarvan in de laatste dienst het overlijden van mijn client.
van 21.30 tot 11.00 uur gewerkt met 2 uurtjes slaap. maar het was mijn client, waar ik bijna 9 jaar clientverantwoordelijke van ben geweest, ik wilde dus zelf een aantal dingen mee regelen waaronder mijn eigen team inlichten

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

esje01
Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:22

Evelyne :(:) dikke knuffel
Het hakt er zo in.
Ik wens je veel energie en goede moed
Jullie krijgen het enorm voor je kiezen

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:13

Mag ik jullie professionals iets vragen? Ik ben benieuwd welk protocol gebruikelijk/verstandig is in de volgende situatie binnen een kleinschalige, beschermde woonzorglocatie voor 11 demente ouderen met allemaal hun eigen appartement.

Tijdens de maaltijden en andere activiteiten komen ze samen in een niet al te grote gezamenlijke woonkamer. Mijn moeder woon daar. Ze is 84 en haar gezondheid is erg kwetsbaar.

De meeste bewoners hebben de volledige coronavaccinatie al gehad (gisteren de tweede). Mijn moeder en een andere dame hebben wegens omstandigheden gisteren pas de eerste Phizer vaccinatie gekregen.

Deze andere dame heeft sinds vandaan corona-gerelateerde klachten. Mogelijk bijwerkingen van de vaccinatie. Maar voor alle zekerheid blijft zij in haar appartement. Er staan persoonlijke beschermings- en ontsmettingsmiddelen bij de voordeur van deze dame. De zorgmedewerkers gaan er in beschermende kleding naar binnen. Voor alle zekerheid deze voorzorgsmaatregelen. Helemaal goed.

Maar ik ben er toch niet helemaal gerust op, mijn moeder gaat een besmetting niet overleven.

De overige bewoners van wie (nog?) niemand corona-gerelateerde klachten heeft, komen nog gewoon bij elkaar in de huiskamer. Ook mijn moeder, die nog niet beschermd is tegen het virus. De dame met corona-gerelateerde klachten krijgt maandag, als ze de klachten nog heeft, een coronatest. Eerder heeft dat geen nut door de vaccinatie van gisteren.

Zou het niet verstandig zijn om de medebewoners, ook voor alle zekerheid, in hun appartementen te laten blijven totdat een eventuele coronabesmetting is uitgesloten? Want als volgende week die dame toch corona blijkt te hebben, dan heeft zij misschien voor haar quarantaine al andere bewoners of zorgmedewerkers besmet. Of mogelijk is dan niet zij maar een andere bewoner of zorgmedewerker de bron.

Mij bekruipt het onrustige gevoel dat er misschien halve maatregelen worden genomen.

Edit: verhaal verduidelijkt
Laatst bijgewerkt door Boras op 27-02-21 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:35

Boras schreef:
Mag ik jullie professionals iets vragen? Ik ben benieuwd welk protocol gebruikelijk/verstandig is in de volgende situatie binnen een kleinschalige, beschermde woonzorglocatie voor 11 demente ouderen met allemaal hun eigen appartement.

Tijdens de maaltijden en andere activiteiten komen ze samen in een niet al te grote gezamenlijke woonkamer. Mijn moeder woon daar. Ze is 84 en haar gezondheid is erg kwetsbaar.

De meeste bewoners hebben de volledige coronavaccinatie al gehad (gisteren de tweede). Mijn moeder en een andere dame hebben wegens omstandigheden gisteren pas de eerste Phizer vaccinatie gekregen.

Deze andere dame heeft sinds vandaan corona-gerelateerde klachten. Mogelijk bijwerkingen van de vaccinatie. Maar voor alle zekerheid blijft zij in haar appartement. Er staan persoonlijke beschermings- en ontsmettingsmiddelen bij de voordeur van deze dame. De zorgmedewerkers gaan er in beschermende kleding naar binnen. Voor alle zekerheid deze voorzorgsmaatregelen. Helemaal goed.

Maar ik ben er toch niet helemaal gerust op, mijn moeder gaat een besmetting niet overleven.

De overige bewoners van wie (nog?) niemand corona-gerelateerde klachten heeft, komen nog gewoon bij elkaar in de huiskamer. Ook mijn moeder, die nog niet beschermd is tegen het virus. De dame met corona-gerelateerde klachten krijgt maandag, als ze de klachten nog heeft, een coronatest. Eerder heeft dat geen nut door de vaccinatie van gisteren.

Zou het niet verstandig zijn om de medebewoners, ook voor alle zekerheid, in hun appartementen te laten blijven totdat een eventuele coronabesmetting is uitgesloten? Want als volgende week die dame toch corona blijkt te hebben, dan heeft zij misschien voor haar quarantaine al andere bewoners of zorgmedewerkers besmet. Of mogelijk is dan niet zij maar een andere bewoner of zorgmedewerker de bron.

Mij bekruipt het onrustige gevoel dat er misschien halve maatregelen worden genomen.

Edit: verhaal verduidelijkt


Zo gaat het bij ons ook bij verdenking. Isolatie op eigen appt, andere cliënten kunnen gewoon van de groepsruimten gebruik maken. Dus zoals ik het zie wordt er juist gehandeld. Neemt niet weg dat het spannend is zoiets. Hopelijk is er geen sprake van corona.

Olympia
Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:40

En dat is bij ons het protocol bij verdenking van 1 persoon op corona.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:49

Dank je, dat hoop ik ook, SusanH.

Ik heb ook geen enkele reden om aan te nemen dat men niet conform protocol handelt. De verzorgsters zijn fantastisch en deze grote zorggroep heeft helaas al te maken gehad met meerdere coronabesmettingen op hun andere locaties. In die zin zijn ze helaas ervaren. Maar ik wilde het even zeker weten.

Toch blijf bij mij wel hangen of ik niet tegen de stroom in moet gaan en uit voorzorg moet verzoeken om ma een paar dagen uit voorzichtigheid in haar appartement te laten eten (buiten de maaltijden om is ze altijd in haar appartementen aan het rusten).

Het zal wel loos alarm zijn, bijwerkingen, maar stel je voor....

Dat gevoel dus :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:05

Als ze dat niet erg vindt en het is mogelijk kun je dat overwegen.

esje01
Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:10

Zo handelen wij ook.
Is volgens protocol.
Persoon in isolatie, .
Veel mensen zijn trouwens na vaccinatie niet fit.
Zowel bij de eerste als na de 2e prik klachten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: atilla, GoogleAdsense, IASCrawler, Patriesje, Wescha, YandexBot en 33 bezoekers