Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:27

https://introvertdear.com/news/introver ... -pandemic/
Herkenbaar artikel voor mij.
Ik ben voor mijn werk veel aan het videobellen en ' s avonds heb ik dan geen zin in weer skypen of zoomen of wat dan ook.
Ik word ook moe als ik wel echt contact heb: afgelopen week was iemand ( echt persoon, op anderhalve meter afstand) op bezoek, en ik was na twee uur bekaf.
Tegelijkertijd mis ik wel echt contact, dus op zich vond ik dat bezoek fijn.
Herkent iemand dit ook?

1 hp ought to be enough for anybody
[o]


friezenfan2
Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:18

Ik ben al jaren moe nadat ik op verjaardagen ben geweest of 'gezellige' familie bijeenkomsten
Ligt wel aan de groep waar mee ik ben.
Meestal gaat het wel weer als ik even tijd voor mezelf heb gehad.
Voor mijn werk moet ik de deur uit en dat helpt mij nu maar ik kan voorstellen dat als je de hele dag al heb moeten videobellen voor je werk je weinig zin hebt om dan later nog met vrienden te videobellen.
Moeilijk om dat dan wel te doen want je wilt toch ook wel gewoon eens over iets anders praten dan een werk ding. Ik lees nu wel eens dat mensen via videobellen films kijken of series dan hoef je niet echt te kletsen maar heb je wel sociaal contact. Alleen geen idee hoe je dat doet maar dat is vast te vinden via google

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 10:23

Hoe is het met jullie allemaal hier? Hoe gaat het bij deze nieuwe lockdown(s)?

Bij mij gaat het nog wel, maar ik kom wel hoe langer hoe meer, vooral deze laatste weken, in een soort lethargische modus. Ik ben net verhuisd (begin december), en mijn nieuwe woonplaats voelt nog helemaal niet van mij. Ik werk er dus ik ken er wel mensen, maar door de lockdown kunnen we eigenlijk niet afspreken en alle andere dingen doen die je normaal zou doen. Of even nieuwe vrienden maken in je nieuwe stad. Of een activiteit als dansen gaan doen ofzo. Dus dat vind ik best pittig: ik zit eigenlijk alleen maar in mijn eentje in een nieuw huisje en loop af en toe een rondje. Natuurlijk bel ik wel met mensen, maar het vervangt echte contacten toch niet.

Al met al vind ik dat ik het redelijk goed doe, dus daar ben ik wel trots op En als de zon weer gaat schijnen en het minder koud is dan ben ik ook alweer een stuk gelukkiger. Maar het is moeilijk. Gelukkig met kerst wel wat familie kunnen zien en met oud en nieuw twee vrienden. Sindsdien 1 persoon gezien en dat was het. Er zit ook nog niet echt een einde aan te komen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

musiqolog
Berichten: 3310
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:42

Het gaat wel. Zoals ik wel vaker heb aangegeven, ben ik gewend om in mijn eentje te bivakkeren. Het blijft dubbel: aan de ene kant heb ik geen last meer van FOMO en van "je moet er vanavond uit om dit-en-dat niet te missen, ook al zou je liever thuis blijven hangen", aan de andere kant wordt het onderhand toch wel weer eens tijd voor een concert of een nachtje dansen.

Maar goed, hierbinnen is genoeg te doen. Te lezen en schrijven vooral. Met mijn proefschrift wil het nog steeds niet lukken. En in de avonduren (afspraak is dat ik dan niet voor mijn proefschrift studeer) probeer ik mijn sedert ruim tien jaar onvoltooide opera te voltooien. Als allebei die megataken lukken voor het einde van de quarantaine, zul je me heel gelukkig vinden!

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)

Marcella
Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:23

Blij dat ik gewoon de moestuin heb als uitlaatklep en voor de rest zit ik in de WW helaas en baan vinden in de beveiliging is drama op dit moment. Stikt van de spookvacatures.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 11:32

Gefeliciteerd musiqolog!
'Grappig' soms hè, dat je zoveel tijd om handen hebt, maar dat die langdurige projecten toch blijven liggen.

Fijn dat je nog plezier beleeft aan je moestuin Marcella. Jammer van de vacatures, je zou zeggen dat beveiliging toch wel gewild zou moeten zijn.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:45

Hier gaat het met ups en downs. De lockdown trek ik nog best prima, ik mag gelukkig grotendeels op kantoor werken (essentieel beroep) dus dat geeft me in ieder geval enigszins sociale houvast. Ik ben wel ontzettend depressief. Heb ik aanleg voor, dus denk dat het een combi is tussen reguliere depressie, winterdepressie, quarantainedepressie en PMS ofzo.

Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:27

Het gaat redelijk.
Lockdown is te doen.
Ik werk thuis, loop dagelijks een ommetje en zie wekelijks een familielid.
Ben aardig door mijn stapel nog te lezen boeken heen aan het gaan.

Ik heb het gevoel dat ik in een soort coconnetje zit. Aan de ene kant mis ik alle reuring en afspraken, aan de andere kant is dit coconnetje ook wel fijn.

@musiqoloog, gefeliciteerd.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

musiqolog
Berichten: 3310
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:48

Ha, bedankt Sheran en Dammie! Vandaag zijn mijn ouders langs geweest en morgen komt mijn broertje, dat is voorlopig wel genoeg gezelligheid. :)

Overigens doe ik ook één week vrijwilligerswerk op kantoor. Niet alles kan thuis, dus ik heb reden om daar te komen. Als die Engelse variant zich hier in de buurt laat zien, hou ik het waarschijnlijk wel voor gezien. Overigens is mijn communicatie met de mensen op dat kantoor uiterst minimaal.

@Dammie: ik heb nog tientallen ongelezen boeken. Letterlijk. Vrijwel allemaal gortdroge studieboeken. Dus ik ben jaloers dat jij door je stapel heen raakt. Vergeet niet je lokale boekhandel te steunen en iets online te bestellen. :)

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)

Marcella
Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:32

Gefeliciteerd.

Werk beveiliging valt tegen en bedrijven nemen geen risico op het moment. Is ook een hoop werk weggevallen.

Overigens maak ik mij op het moment niet zo druk over. Ben ook risico groep betreffende corona. Moet nog even kijken hoe of wat ha zeg over enten. Aangezien ik griepprik al niet meer mag wegens juist ziek worden.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:24

Ik heb een boek online besteld :j
Maar ik heb er nog een paar liggen, die gaan eerst.
Ik heb dit jaar gelukkig geen studieboeken door te worstelen, heel fijn.
Ga lekker over op draken en detectives.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

friezenfan2
Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:52

Er is bij 1 bejaardenhuis hier in de buurt zo'n ruilboekenkast. Daar trek ik af en toe een nieuw boek uit.
Ik geloof dat deze ouderen niet veel lezen want die kast staat altijd vol.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:29

@friezenfan, dat is ook een goede manier om aan je boeken te komen.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

friezenfan2
Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:53

Ik voel met zo rot vandaag, stond bijna te huilen op mijn werk.
Wat doen jullie op zo'n dag?

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 19:00

friezenfan2 schreef:
Ik voel met zo rot vandaag, stond bijna te huilen op mijn werk.
Wat doen jullie op zo'n dag?


Digitale knuffel :( :)

Ik weet het ook niet zo goed. Ik was vandaag ook aan het huilen met mijn werkgever aan de telefoon, ik heb echt een rotdag. Meestal verdrink ik mezelf een beetje in de digitale wereld, maar dat voelt ook niet heel fijn. Ik hou mezelf voor dat het maar tijdelijk is en dat je je best heel erg k*t mag voelen.
Als je echt goede vrienden hebt met wie je kan praten/beeldbellen zou dat misschien ook gezellig zijn. Ik heb daar op zo'n depri moment heel weinig behoefte aan (heb ook niet zoveel vrienden :') )
En mensen zeggen dat naar buiten gaan ook helpt. Mij helpt het niet :')

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

friezenfan2
Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:10

Ik heb heel braaf al een rondje buiten gelopen vandaag maar doet niets voor me.
Doet het eigenlijk nooit echt. Ja ik ben buiten, ja ik beweeg wat extra, ja ik krijg wat frisse lucht en ja ik maak mijn hoofd leeg maar binnen is dat vaak meteen weg. Alsof ik het er af was met het handen wassen.

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 19:23

Op zo'n moment, waar heb je dan vooral moeite mee?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

friezenfan2
Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:51

Dat ik alleen ben

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:28

friezenfan2 schreef:
Ik voel met zo rot vandaag, stond bijna te huilen op mijn werk.
Wat doen jullie op zo'n dag?


Als het me nog lukt mediteren/ademhalingsoefeningen. (doe ik elke dag standaard) Dat is dus ook niet perse fijn om te doen maar daarna voel ik me beter. Daarna lukt het me ook beter om m'n focus te verleggen. Verder gaat het de tweede lockdown beter met me hoewel ik al weken dicht moet zijn (heb een trimsalon) en vooral veel alleen thuis ben. Ik probeer een goede dagindeling te maken en daarop te focussen dat gaat best aardig.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 23:13

friezenfan2 schreef:
Dat ik alleen ben


Hele dikke knuffel!! :(:) Je bent niet alleen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

friezenfan2
Berichten: 2556
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:32

Thanks

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:58

Friezenfan, ik herken het wel. Zeker met de komende avondklok erbij en misschien nog meer inperkingen. Ik vind het moeilijk. Ben wel uitgekletst en geknuffeld met mijzelf inmiddels

Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:49

friezenfan2 schreef:
Dat ik alleen ben

:knuffel:

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Marcella
Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:48

Ben ook alleen (ben alleen binnenvetter).

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

musiqolog
Berichten: 3310
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:35

Ik moet zeggen dat de aanstaande avondklok me nu ook raakt. Bezoek beperken en zo, daar kan ik allemaal nog mee leven als geboren eenzaat. Maar juist omdat ik zo op alleen zijn gesteld ben, heb ik de gewoonte om 's avonds (heel) laat nog voor het slapen gaan een rondje te lopen. Heerlijk, niemand buiten en alle lichten in de huizen uit, helemaal alleen met Orion en de Grote Beer (als het niet zo bewolkt is als vanavond). Er wordt me wel iets wezenlijks afgepakt.

@Winged, ik snap dat je het moeilijk vindt. Maar je moet meer doen dan met jezelf knuffelen en tegen jezelf praten. Je moet echt wezenlijke dingen gaan doen: boeken lezen (een beetje uitdagende boeken, geen Bouquetromans bijvoorbeeld), dingen afmaken waar je al jaren tegenaan hikt, nieuwe hobby's zoeken, creatief bezig zijn... Begrijp me niet verkeerd, misschien doe je dat ook allang en heeft zelfs dat zijn uitwerking intussen verloren. Maar uit je post kan ik dat niet opmaken, en dit zijn wel de dingen die het leven minder poedersuiker maken. Veel mensen blijven zichzelf verwennen en dat gaat op den duur averechts werken.

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emese_Flower, EsmeeKKK, Faniek, Flippertje, judith_irene, Mrskiwi, nano, Pellelilly, PlukenKrul, Polarize, YvonneV en 66 bezoekers