Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:04

Rennie89 schreef:
Ik word echt gestoord van die pijn, is net alsof ze non stop moeten poppen zoals in het vliegtuig en het gaat gewoon niet weg… heb dit al heel lang niet gehad… vroeger had ik echt zo vaak oorontstekingen, maar dit is echt lang niet meer gebeurd… straalt ook uit naar m’n hele gezicht (waar ik normaal al zenuwpijn heb).. pfffff


Rennie heb je Sinutab in huis? Ik had er ook veel last van, maar Sinutab helpt om de sinusholtes en ook het buisje die de oren met de keel verbindt wat te ontzwellen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:14

Helaas niet! Inmiddels is het trommelvlies ook gescheurd en loopt er vocht uit, hoor ook echt ontzettend slecht nu. Het is nu vooral pijnstilling nemen en ga wel straks stomen enzo, wie weet helpt dat ook nog.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:10

Hoe is het vandaag met iedereen, gisteren had ik een redelijke dag maar vandaag weer erg brak.De kou buiten bij de paarden was niet fijn voor mijn hoofd.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:10

Ik ben gister heel even naar mijn paard gegaan alleen in de wei gezet en een beetje de stal recht getrokken en vandaag weer hoofdpijn en ontzettend moe maar dat heb ik standaard al last van alleen de drempel van doseren is veel lager dus ik hoef maar heel weinig te doen om teveel te doen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:29

Ik kom de club joinen met een positieve zelftest. Ik probeer nu bij de GGD te plannen maar hij geeft steeds aan dat het niet kan. Te druk?

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:34

Is idd in het nieuws dat ze momenteel aan de maximum test afspraken zitten, bizar druk dus!

Ik heb nog steeds last van m’n oor, voelt alsof het nog vol met water zit en momenten met pijn. Nog steeds wel moe maar m’n smaak komt terug, reuk ook. Wel nog steeds wat hoesten en snot enzo.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 00:11

Vervelend Rennie! :(:)

Misschien kom ik er morgen wel doorheen met een prioriteitstest via mijn werk. Maar dan moet ik eerst even de code hebben.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 00:29

Sheran schreef:
Vervelend Rennie! :(:)

Misschien kom ik er morgen wel doorheen met een prioriteitstest via mijn werk. Maar dan moet ik eerst even de code hebben.



oliebol je was er zo bang voor… klachten?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 00:30

Beetje keelpijn.

Ik was vooral bang om anderen te besmetten. Dus ik ben erg blij dat het nu op een 'gunstig' moment is, ik heb geen kwetsbaren gezien.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:53

Rennie89 schreef:
Zijn er hier mensen die last van hun oren kregen? Voelt alsof het vol met water zit


Ja maar geen pijn, ook een knetterend geluid in mijn oren bij slikken en dat is 3 weken later nog niet helemaal weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:55

Jis_ schreef:
Rennie89 schreef:
Zijn er hier mensen die last van hun oren kregen? Voelt alsof het vol met water zit


Ja maar geen pijn, ook een knetterend geluid in mijn oren bij slikken en dat is 3 weken later nog niet helemaal weg


Vocht achter je trommelvliezen doordat al je klieren zijn opgezet en daardoor je buis van Eustachius niet goed opent. Is vrij normaal bij een zware verkoudheid/griep. Wel heel irritant en kans op oorontsteking daardoor.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:57

Rennie89 schreef:
Helaas niet! Inmiddels is het trommelvlies ook gescheurd en loopt er vocht uit, hoor ook echt ontzettend slecht nu. Het is nu vooral pijnstilling nemen en ga wel straks stomen enzo, wie weet helpt dat ook nog.


Wat naar, beterschap

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:49

Hier een aaft in mijn mond en nog steeds dat mes in mijn hoofd, het is maar aan 1 kant maar toch erg pijnlijk. Ik werd net op mijn humeur aangesproken oeps.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:57

Haha ik krijg ook klachten over mijn prikkelbaarheid :o

Verder denk ik steeds dat het beter gaat maar na de nacht is het dan weer ruk. Benauwd en echt helemaal kapot -O- Nog even geduld dus… Heb alle puffers en sprays in huis die ik nodig heb dus meer kan ik niet doen.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:07

Als ik m’n neus snuit dan hoor ik het gat in m’n trommelvlies, alsof je een lazer piewpiew hoort :Y) komt nu gelig prut langzaam uit, gelukkig niet non stop. Maar blijf last houden, maar minder dan het was. Wel weer last van veel slijm in keel en neus, holtes lijken weer vol te gaan. Super hinderlijk..

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:17

Oefff ik krijg helemaal tranen in mijn ogen als ik het alleen al lees :knuffel:

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:21

Aaaaah Rennie AAAAAAHHHH :')
Hopelijk gaat het snel weer beter... klinkt heel erg naar.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:03

Hier helaas twee kinderen positieve thuistest.
1 is gisteravond nog door ggd getest ( kon gelukkig dezelfde dag nog) en andere wordt samen met manlief donderdag getest.
Ik zelf vandaag op het werk. Gelukkig kan ik dezelfde dag nog testen. Mag gewoon werken bij een negatieve test.
En heb het in oktober nog gehad.
Maar de kids zijn wel wat ziek.
Hoesten en soms koorts.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:26

Moet je altijd naar de ggd bij een positieve thuistest.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:28

Ze ontvoeren je niet ofzo, maar ja, dat moet wel. Waarom zou je niet gaan?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:30

Lijkt me niet als je gewoon netjes de quarantaine regels in acht neemt. Maar ik denk dat de meeste mensen meer vertrouwen hebben in de test van de ggd en als check toch testen. Werkgevers sowieso wel.

Ik ben weer lekker aan het werk. Voel me gewoon weer als pre corona dus voor mij was het gelukkig maar een verkoudheidje

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:33

als je niet bij de ggd test staat hij niet geregistreerd en kan je het herstelbewijs dus ook niet uploaden in de app.
Ik heb al meerder mensen met een positieve thuistest negatief zien testen bij de GGD dus ik zou hem zeker door de GGD laten testen

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:37

Nog een reden om te testen bij de GGD. Mocht je long-COVID krijgen dan sta je iets sterker qua herstelzorg/bedrijfsarts/uwv.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:01

De GGD heeft het aardig druk op dit moment je komt er nauwelijks doorheen wat ik een beetje begreep van anderen. Mijn moeder is ook in contact geweest met iemand en die doet het nu met zelftesten. Maar stel dat we het wel krijgen wil ik ook wel mijn herstelbewijs al zal het voor mij nu met de booster ook niet zoveel meer uit maken. Wel ben ik het nodig als bewijs dat ik het had en zo loon uitgekeerd kan krijgen op mijn tweede werklocatie.

Ik twijfel om gewoon maar een GGD test te laten doen al wordt mijn moeder niet ziek. Dit zou ik dan pas volgende week gaan doen want de 5 dagen zijn nu nog niet eens om en mijn moeder heeft nog geen klachten tot nu toe. Maar goed het is pas gisteren gebeurd en met corona weet je het maar nooit.

@Esther__

Oei dat is zeker wel een belangrijke!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:03

Hier hebben vandaag beide dochters positief getest dmv een zelftest. Bij mijn oudste zijn 16 van de 24 klasgenoten inmiddels positief. Zelf is mijn test ook licht positief. Geen klachten voor zover.

Online konden we idd niets meer inplannen. Na lang bellen kwamen we erdoorheen en nu kunnen we donderdag aan het begin van de avond testen. Het kan bijna niet anders dan dat die testen ook positief zijn. We gaan alleen wel tellen vanaf vandaag, de dag dat de zelftesten positief waren. Anders moeten we door de drukte van het testen bijna 2 dagen langer in isolatie en ik vind 7 dagen al best lang als we verder geen klachten hebben.

Zebrastreep, ik weet niet of ze met deze reden een test gaan inplannen met deze drukte. Je hebt geen klachten, een booster en je bent niet in contact geweest met een besmet iemand. Je mag gewoon werken en dat zou ik ook gewoon doen met PBM. Verder jezelf goed in de gaten houden met zelftesten of bij klachten of wanneer je moeder besmet blijkt proberen via je werk met prio te testen.