2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:04

Marlindenogwat, leef lekker in je eigen angst onzin, whatever... Ik leef gelukkig én vrij nuchter door deze waanzin heen. Laten we hopen dat het einde in zicht is en de tijd zal de feiten wel op een rij zetten.


Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:07

Cer schreef:
Twiggy2008 schreef:
Blijft ook best knap, gezien het hoge aantal besmettingen, dat men nog steeds probeert de ongevaccineerden de schuld te geven. Wees gewoon reëel. Iedereen wordt ziek, ongevaccineerd of niet. En helaas blijkt dat de vaccins geen waarborg zijn om er niet goed last van te hebben.
Wil je er niet aan? Prima. Dan steek je je kop maar lekker in het zand.

Wat zeggen de cijfers op de IC de laatste periode?


Trouwens, wat maakt iedereen zich druk.. als het goed is, is het binnekort allemaal voorbij, dan hebben we dit gezeik ook niet meer :+


Wat zeggen de cijfers op de IC eigelijk? Ik vond niet direct recente resultaten na oktober.

Paardengek in hart en nieren!

Sees
Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:08

Cer schreef:
Waar komt nou toch het idee vandaan dat een vaccin tegen besmettingen zou helpen..?
Of dat een vaccin ervoor zorgt dat je geen Covid krijgt?

Wat een idiote berichten lees ik toch steeds.... Dat heeft niemand toch beweerd, dat je met een vaccin geen corona meer kan krijgen?


Zeg ik dat dan ergens? Ik geloof het niet :). Ik reageer alleen op een post van iemand, op zijn of haar ervaring. En ik deel mijn ervaring. Niets meer en niets minder.

The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule it - H.L. Menken

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:10

Twiggy2008 schreef:
Marlindenogwat, leef lekker in je eigen angst onzin, whatever... Ik leef gelukkig én vrij nuchter door deze waanzin heen. Laten we hopen dat het einde in zicht is en de tijd zal de feiten wel op een rij zetten.


Welke angst onzin? Dat de IC's vol liggen met grotendeels ongevaccineerden is gewoon een feit.
Daar kan je best nuchter naar kijken ;).

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:11

Twiggy2008 schreef:
Er is vorig jaar lang beweerd door ene Hugo, dat je mét vaccin minder besmettelijk zou zijn. Dus wat deed de goegemeente? Dansen met Jansen, volop met hun QR naar de kroeg, etc...... Allemaal gevaccineerden.
Toch best een dingetje.

Ik heb er hele discussies over gehad met mijn cliënten. Oudere mensen, die oprecht dachten dat alles weer kon. Tja...


Daarna heb je zoiets als voortschrijdend inzicht en daarna is het al ettelijke malen ontkracht. Grappig, horen wat hij verkeerd zei, dat lukt wel. Daarna naar de aangepaste berichten luisteren lukt blijkbaar voor geen meter...
(vroeger zeiden ze dat de aarde plat was...... zijn ze ook op teruggekomen.. is ie dan nog plat of niet?)

En minder besmettelijk (wat zo is) is anders dan 'je kunt het heel niet meer krijgen'...

@Sees: geen idee, ik had het niet tegen jou .. :) (quote ik jou, nee toch?)

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:12

Maar Cer, het is gewoon zo dat je met vaccins minder besmettelijk bent. De mate daarvan is afgenomen met omicron. Dus ontkracht is het niet.

Dat men dat opneemt als 'we kunnen nu weer los' is een ander verhaal. Of doelde je daarop met voortschrijdend inzicht?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Sees
Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:21

Trouwens, ik geloof niet dat iemand die er intrinsiek van overtuigd is door zich te laten vaccineren een uitweg te creëren uit deze situatie, te overtuigen is van het tegendeel en vice versa. Ik geloof dat er altijd twee 'kampen' zullen blijven en zolang men elkaar met respect behandeld en niet de wil oplegt, vind ik het wel best.

The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule it - H.L. Menken

Sees
Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:22

@Cer, jouw post stond bijna direct onder die van mij. vandaar. Ik voelde me dus aangesproken maar je sprak mij blijkbaar niet aan. My bad.

The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule it - H.L. Menken

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:27

Sees schreef:
@Cer, jouw post stond bijna direct onder die van mij. vandaar. Ik voelde me dus aangesproken maar je sprak mij blijkbaar niet aan. My bad.

Oh zo, nee hoor.. volgens mij stonden er eerder berichten over dat je met een vaccin niet meer ziek wordt, ik reageerde daar op.

Ik ken ook alleen maar gevaccineerden die ziekig geworden zijn met Corona, maar ja, ik ken gewoon alleen maar gevacineerde mensen :') Net als ik, ook ziek van Corona, 1 hele dag :)

Sees
Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:42

Cer schreef:
Oh zo, nee hoor.. volgens mij stonden er eerder berichten over dat je met een vaccin niet meer ziek wordt, ik reageerde daar op.

Ik ken ook alleen maar gevaccineerden die ziekig geworden zijn met Corona, maar ja, ik ken gewoon alleen maar gevacineerde mensen :') Net als ik, ook ziek van Corona, 1 hele dag :)


Ik denk zeker dat de kringen waarin je je bevindt, van invloed zijn op de perceptie van de cijfers in eenieders omgeving. Ik ken wel meer mensen die gevaccineerd zijn dan die niet gevaccineerd zijn. Er zijn nu eenmaal meer gevaccineerden. Maar, in mijn geval gelukkig, ken ik ook ongevaccineerden. In beide groepen zijn er mensen met en zonder Corona.

The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule it - H.L. Menken

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:12

maar het gaat niet om wie we allemaal kennen, die wel of niet corona hebben en wel of niet gevaccineerd zijn. Het gaat om de cijfers.

Bo_Y
Berichten: 4513
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:21

Cer schreef:
Waar komt nou toch het idee vandaan dat een vaccin tegen besmettingen zou helpen..?
Of dat een vaccin ervoor zorgt dat je geen Covid krijgt?

Wat een idiote berichten lees ik toch steeds.... Dat heeft niemand toch beweerd, dat je met een vaccin geen corona meer kan krijgen?


Dat snap ik ook niet.

Volgens is de hoop dat je na vaccinatie minder ziek wordt en niet in het ziekenhuis hoeft te worden opgenomen.

Ik ben daarom ook tegen speciale regels voor gevaccineerden. Dat slaat nergens op.

ღ Bo! ღ 16-05-05 —- 28-08-2020
ღ Sinelia! ღ 21-04-99 --- 27-03-13

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:36

De cijfers zeggen dat er meer jongeren in het ziekenhuis komen momenteel (onder de 30)..

Zebrastreep
Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:40

Nou we gaan het zien wat mijn booster gaat doen.

Mijn moeder is een nauw contact geweest en diegene had nadat ze bij mijn moeder was een positieve zelftest vraag mij ook niet hoe het gegaan is.

Ik hoef nu nog niks te doen maar ga wel werklocatie 2 even af bellen. Op werklocatie 1 moet ik gewoon doorwerken.

Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen ga wel uit van het slechtste en dat is toch dat we het nu gaan krijgen. Mijn moeder vindt corona nog steeds griep en heeft ook geen booster.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


daffodil
Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:50

Mijn booster lijkt best goed te werken :D Ik heb vorige week met iemand gezoend die een dag later positief bleek te zijn. Ik kneep m best wel en voor de zekerheid ook echt gezorgd dat ik niet in de buurt van mijn zusje kwam die geen enkele enting heeft gehad. Maar tot op heden blijk ik volkomen negatief en heb dus ook nergens last van. Of het aan de booster ligt weet je natuurlijk nooit, dat kun je ook niet controleren.

Sizzle
Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:00

Cer schreef:
De cijfers zeggen dat er meer jongeren in het ziekenhuis komen momenteel (onder de 30)..


In verhouding meer of totale aantallen?

Bij 50.000 gevallen ipv 5000 is het logisch dat de totale aantallen omhoog gaan, de vraag is hoe het in verhouding staat per aantal besmettingen.

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-22 19:07

daffodil schreef:
Mijn booster lijkt best goed te werken :D Ik heb vorige week met iemand gezoend die een dag later positief bleek te zijn. Ik kneep m best wel en voor de zekerheid ook echt gezorgd dat ik niet in de buurt van mijn zusje kwam die geen enkele enting heeft gehad. Maar tot op heden blijk ik volkomen negatief en heb dus ook nergens last van. Of het aan de booster ligt weet je natuurlijk nooit, dat kun je ook niet controleren.


Mijn booster werkt ook prima, nu al een dikke week 24/7 met 2 positieve kids in huis. Ik leef hetzelfde als voorheen, quarantaine werkt niet met 2 jonge kinderen en een singlemom. Maar ik ben nog steeds negatief.

Is het al lente?

Zebrastreep
Berichten: 9689
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:12

Dat soort berichten doen mij goed! Krijg er al wat meer vertrouwen in :D

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:24

Mijj dochter 4 haar had vorige week corona.
En ik heb het nu.
2 vaccinaties en 1 booster.
Wat lichte klachten gehad.
Licht verkouden en met slikken voelde ik mij keel.
Mijn vriend heeft 2 vaccinaties en gaat morgen dag 5 (vanaf mijn besmetting) bij de ggd testen.
Zijn zelftest was vandaag negatief.

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:35

Cer schreef:
De cijfers zeggen dat er meer jongeren in het ziekenhuis komen momenteel (onder de 30)..

Vind dat onderzoek niet helemaal betrouwbaar. Want mensen die in het ziekenhuis liggen voor wat anders maar later blijken positief te zijn worden er ook bij geteld.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:36

Dat is tot nu toe ongeveer 5 % dus van de 100 vandaag zijn er toch echt 95 door Corona opgenomen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:41

In het nieuwsartikel stond dat er niet bij om hoeveel % het ging

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:29

bigone schreef:
Dat is tot nu toe ongeveer 5 % dus van de 100 vandaag zijn er toch echt 95 door Corona opgenomen.


Waar heb jij die data gevonden? Ik kan die cijfers dus nergens vinden

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:33

Dat werd een aantal dagen geleden door enkele ziekenhuizen gezegd. Maar de hoeveelheid is eigenlijk niet het belangrijkste, ze moeten wel apart verpleegd worden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:36

Het kan zeker. Onze achterburen zijn nu voor de derde keer getroffen. 2x via hun kinderen en 1x via hun kapsalon. 3x gevaccineerd en booster, hun kinderen ook gevaccineerd.

Mijn collega vorig week 2x V en 1x B haar kind een ook V en toch alledrie positief.

Maar gelukkig geen ernstige klachten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __PrinCes, anne7, IASCrawler, marleen_usar, Rox87 en 37 bezoekers