Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:45

Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.



Mijn vrienden hebben een verkoudheid gehad. Ze zijn gewoon thuis gebleven en niet getest. Ze waren zo opgeknapt. Ik geef ze groot gelijk. Het zegt niets al die positieve gevallen. Mocht ik ook een beetje ziek worden blijf ik ook thuis. Wel vandaag een maskertje gedragen in de auto, dat doe ik wel overal en had ik ook gedaan bij mijn vriendin. We zullen zien of het afdoende is.

Voor mij is al een tijd geleden dat covid met omikron de zelfde benadering krijgt als een griep, met het verschil van maskertje dragen.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:48

Zebrastreep schreef:
Relaxed schreef:
Maar Zebrastreep, testen zo kort na contact heeft echt nog geen zin. Het is geen vlo die overspringt he.. Zo werkt een virus niet.


Nee dat probeer ik haar ook uit te leggen maar dan komt de ezel weer naar boven :') Ik zei al vanavond testen heeft geen zin want iets met incubatietijd.

Maar aan de andere kant die klant heeft het binnen een dag gekregen van haar zoon dus denk ook gaat dat zo snel.... verbaasd mij ergens ook wel


Binnen een dag kan niet.
Mijn vader testen zondag positief nadat ik vond dat hij wel een heel verraderlijk kuchje had de afgelopen dagen en ik woensdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:48

pien_2010 schreef:
Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.



Mijn vrienden hebben een verkoudheid gehad. Ze zijn gewoon thuis gebleven en niet getest. Ze waren zo opgeknapt. Ik geef ze groot gelijk. Het zegt niets al die positieve gevallen. Mocht ik ook een beetje ziek worden blijf ik ook thuis. Wel vandaag een maskertje gedragen in de auto, dat doe ik wel overal en had ik ook gedaan bij mijn vriendin. We zullen zien of het afdoende is.

Voor mij is al een tijd geleden dat covid met omikron de zelfde benadering krijgt als een griep, met het verschil van maskertje dragen.


Ik had hetzelfde gedaan laatst na positieve zelftest. Maar ben naar de ggd gegaan voor de qr en dat ik die booster daarvoor niet hoef te halen. Booster haal ik ook pas als het nodig is voor eea.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:52

moyra schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee dat probeer ik haar ook uit te leggen maar dan komt de ezel weer naar boven :') Ik zei al vanavond testen heeft geen zin want iets met incubatietijd.

Maar aan de andere kant die klant heeft het binnen een dag gekregen van haar zoon dus denk ook gaat dat zo snel.... verbaasd mij ergens ook wel


Binnen een dag kan niet.
Mijn vader testen zondag positief nadat ik vond dat hij wel een heel verraderlijk kuchje had de afgelopen dagen en ik woensdag.


Nee daarom , dus de test van vanavond is negatief dat kan ik nu al wel invullen. Gelukkig komt mijn vader straks thuis en luistert ze wel naar hem.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:14

Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.



Had ik het toevallig net ook met mijn man over.
Als we ooit weer terug willen naar 'normaal' dan moeten we misschien eens stoppen met al dat testen.

Mijn schoonzus is ook erg paniekerig. Vorige week op afstand buiten dus blijkbaar in de buurt geweest van iemand die positief was. Nu is ze al 7 dagen lang 2x per dag aan het testen.
Heeft geen enkel nut, maar ja...

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:20

Matheno schreef:
Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.



Had ik het toevallig net ook met mijn man over.
Als we ooit weer terug willen naar 'normaal' dan moeten we misschien eens stoppen met al dat testen.

Mijn schoonzus is ook erg paniekerig. Vorige week op afstand buiten dus blijkbaar in de buurt geweest van iemand die positief was. Nu is ze al 7 dagen lang 2x per dag aan het testen.
Heeft geen enkel nut, maar ja...



Dat ga ik ook niet doen haha. Ik ben er zelf ook wel paniekerig om al zeg ik tegen mijzelf doe even rustig mijn angst kan dan soms ook de overhand nemen hoor! Kan er dan niks aan doen terwijl ik vaak genoeg ook wel weet dat angst dan even niet terecht is. Ik wou echt dat ik kon zeggen ik zie het wel als het zover is....

Ik ga pas woensdag ook een zelftest doen , heeft nu helemaal nog geen zin....

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:22

Hier ook hetzelfde met leidinggevende over gehad. Willen we terug naar normaal en zoals men het omschrijft als een griep dan niet meer testen maar gewoon alleen thuis blijven bij klachten

Bo_Y

Berichten: 4554
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:22

Matheno schreef:
Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.



Had ik het toevallig net ook met mijn man over.
Als we ooit weer terug willen naar 'normaal' dan moeten we misschien eens stoppen met al dat testen.

Mijn schoonzus is ook erg paniekerig. Vorige week op afstand buiten dus blijkbaar in de buurt geweest van iemand die positief was. Nu is ze al 7 dagen lang 2x per dag aan het testen.
Heeft geen enkel nut, maar ja...


Ze is besmet of is niet besmet. 2x per dag testen veranderd dat niet…

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:23

Zebrastreep schreef:
Denk het ook , zelftest moet ik wel doen voordat ik ga werken dus dan doen we dat maar. En verder voor zekerheid maar mondkapje op daar heb ik niet zoveel last van verder.

Onduidelijk ook dat de regels voor zorgmedewerkers nog onbekend zijn := Mogen ze wel even mee opschieten daar in Den Haag :')

Die zijn wel bekend hoor. https://lci.rivm.nl/lci.rivm.nl/covid-1 ... testbeleid

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:31

Matheno schreef:
Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.



Had ik het toevallig net ook met mijn man over.
Als we ooit weer terug willen naar 'normaal' dan moeten we misschien eens stoppen met al dat testen.

Mijn schoonzus is ook erg paniekerig. Vorige week op afstand buiten dus blijkbaar in de buurt geweest van iemand die positief was. Nu is ze al 7 dagen lang 2x per dag aan het testen.
Heeft geen enkel nut, maar ja...


Eens en ook met Purny. Ik zie het hier al in onze vriendenkring gebeuren.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:40

Oh, voorlopig niet terug naar normaal dus, want dan is de prikbereidheid niet hoog genoeg (meer).

https://www.nu.nl/coronavirus/6179984/e ... zeker.html

Bo_Y schreef:
Ze is besmet of is niet besmet. 2x per dag testen veranderd dat niet…


Ja, dat kun je 20x tegen haar vertellen, maarja ..

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:58

Een hoop mensen die nu langzaam aan de booster dachten hebben inmiddels een live-booster (besmetting) gekregen. Veel daarvan gaan daarna niet ook nog op korte termijn een booster halen, dat vind ik ook logisch.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:03

Word nog leuk, de commerciele teststraten willen ggd meehelpen met testen, wanneer alles open gaat moeten ook de testen voor toegang weer werken en nu kan de ggd de hoeveelheid positieven al niet in hun vooroorlogse systemen kwijt. Achterstand van 50.000 positieve gevallen zal alleen maar groeien. En mensen zullen nog langer op een test moeten wachten.

nikkel
Berichten: 2526
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:09

Uieindelijk zal de wal het schip wel keren.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:20

Matheno schreef:
Oh, voorlopig niet terug naar normaal dus, want dan is de prikbereidheid niet hoog genoeg (meer).

https://www.nu.nl/coronavirus/6179984/e ... zeker.html


Ik zou dat waarschijnlijk nog wel doen, als ze tenminste met een duidelijk beleid komen. Vraag me wel af of twee keer per jaar nodig is. Als je in oktober gaat prikken dan kom je de winter wel door en is het hopelijk in het voorjaar niet nogmaals nodig omdat het virus dan sowieso minder besmettingen veroorzaak. Althans dat is waar het de afgelopen twee jaar op lijkt. Maar goed, als het toch voorlopig moet ook prima. Gewoon vaste periodes net als met de griepprik. Dan weet iedereen waar die aan toe is en krijg je niet zo'n paniek toestand als nu is geweest.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:39

Nou ik krijg het allemaal niet voor elkaar bij mijn moeder om het uit te leggen. Dit is een hele eigenwijze ezel :')

Het hele euvel is zo gemakkelijk opgelost als die klant van haar een ggd test gaat doen maar ze weigeren allemaal omdat het teveel moeite kost.

Zelfs een zelftest dagelijks weigerd mijn moeder al omdat het zeer doet :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:42

Dagelijks een zelftest is toch ook niet nodig? Gewoon één op dag 5. Ik snap ergens je moeder ook wel hoor.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:46

Vayo schreef:
Dagelijks een zelftest is toch ook niet nodig? Gewoon één op dag 5. Ik snap ergens je moeder ook wel hoor.


Nou mijn moeder valt wel beetje onder categorie lichte wappie al de hele corona periode. En dat terwijl we in de familie al ernstige corona gevallen hebben gehad dus ik pas er wel mee op.

Het is meer dat er weer geen rekening wordt gehouden met mijn werk. Ik heb geen inkomen nu en daar baal ook ik even heel erg van... heb al heel weinig inkomen door bezuinigingen en als er dan nu ook even wat wegvalt heb ik wel even een probleem. Dus ja ik stress daar wel even van.

En de argumentatie ja maar meer mensen houden zich er niet aan kan ik al helemaal niet over....

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:02

Bij mijn zwager moesten vanmorgen 40 pp verplicht testen.
Omdat er op 1 januari een uitbraak is geweest.
1 collega van 32 ligt op de IC.
1 collega weigerde de test en is naar huis gestuurd met 10 dagen onbetaald verlof.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:04

Maar heb jij een booster?

Ik snap je ook wel deels hoor. Ik denk dat het vooral is dat je moeder er heel makkelijk mee is en jij juist wat angstiger erover bent. Dan Hennie twee uitersten.

Ik zou gewoon vragen of je moeder op dag 5 wil testen. Bekijk het even zwart-wit. Of je moeder wel of niet in quarantaine gaat, heeft geen invloed op de kans dat jij besmet raakt door je moeder in het geval zij positief blijkt.
Jij hoeft niks te ondernemen. Pas als zij positief is moet jij in quarantaine als je geen booster hebt van minimaal een week oud. Heb je een booster dan hoef je sowieso niet in quarantaine en mag je werken met PBM.

Hebben je cliënten al een booster gehad? Werk je met mensen die niet gevaccineerd zijn? Want als iedereen gevaccineerd is en een booster heeft gehad, is voor hen het risico toch ook al een heel stuk minder nu?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:22

Electra63 schreef:
Bij mijn zwager moesten vanmorgen 40 pp verplicht testen.
Omdat er op 1 januari een uitbraak is geweest.
1 collega van 32 ligt op de IC.
1 collega weigerde de test en is naar huis gestuurd met 10 dagen onbetaald verlof.


32 is jong zeg! Hopelijk komt dat goed!

Ik vraag me af of dat mag 10 dagen onbetaald thuis!? Sowieso denk ik dat het 5 dagen moet zijn, aangezien je pas op dag 5 kunt testen.

Geldt dat onbetaald verlof dan ook voor mensen die geen booster hebben gehaald of niet gevaccineerd zijn en in quarantaine moeten als ze een nauw contact zijn? Want met booster hoef je niet in quarantaine.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:41

Electra63 schreef:
Bij mijn zwager moesten vanmorgen 40 pp verplicht testen.
Omdat er op 1 januari een uitbraak is geweest.
1 collega van 32 ligt op de IC.
1 collega weigerde de test en is naar huis gestuurd met 10 dagen onbetaald verlof.


Die op de ic ligt is die gevaccineerd of niet?
En naar huis sturen, met 10 onbetaald verlof. Mag toch niet? Is wettelijk nog niet verpicht om gevaccineerd te zijn?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:45

Als er bedrijfsregels zijn opgesteld die daarmee zijn overtreden zou dat wellicht wel mogelijk kunnen zijn.
Op mijn werk hebben ze ook strengere regels betreffende corona als wat de overheid voorschrijft.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 22:53

OleJon schreef:
En naar huis sturen, met 10 onbetaald verlof. Mag toch niet? Is wettelijk nog niet verpicht om gevaccineerd te zijn?


Ging toch om niet meewerken aan de test, niet aan gevaccineerd zijn?

En dan klopt die 10 dagen ook: je mag na 5 dagen uit quarantaine als je negatief test maar als iemand zich niet wil laten testen, dan dus niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 23:15

Matheno schreef:
Oh, voorlopig niet terug naar normaal dus, want dan is de prikbereidheid niet hoog genoeg (meer).

https://www.nu.nl/coronavirus/6179984/e ... zeker.html

Bo_Y schreef:
Ze is besmet of is niet besmet. 2x per dag testen veranderd dat niet…


Ja, dat kun je 20x tegen haar vertellen, maarja ..


Krijgen die wappies toch nog gelijk..angst creëren om de prikken op te maken..iets anders kan ik niet maken uit wat ik lees in dit stuk.

Omicron is milder, mensen vinden een zware griep risico niet zo erg en dus moeten we ze bang maken..ik schrik ervan eigenlijk. Wist niet dat we op dit niveau zaten.