Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:15

Ik krijg prompt het liedje "op op, alles is op" van Samson en Gert in mijn hoofd. _O-


Jis_
Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:51

enzino schreef:
Needje schreef:
Corona was goed op weg, maar toen moest dat ook tegengehouden worden.... Wat willen ze nou?!!

Inderdaad, de oplossing was er, we hoefde alleen maar niets te doen. En dat was weer te moeilijk...


Eens kijken hoe daar hier dan weer over geklaagd zou worden met soort gelijke taferelen als in India

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:54

Mijn opmerking was op zich redelijk sarcastisch bedoeld. :')

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:56

Iedereen vat dat ook zo op Needje, behalve enzino uiteraard ;)


Jis_
Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:00

Needje schreef:
Mijn opmerking was op zich redelijk sarcastisch bedoeld. :')


Mijne ook

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:19

Net even gekeken om mijn dochter te laten testen, maar we kunnen pas woensdag terecht in een hele andere provincie. Verder zit alles vol. We laten het maar voor wat het is. Ik geloof dat we het toch niet meer tegen kunnen houden. Ik denk dat ze het op de scholen ook gewoon laten voor wat het is. Ze mogen gewoon naar school en we hebben niets gehoord over quarantaine. Ik vind het prima.

Ik vraag me af of er flink opgeschaald gaat worden in testcapaciteit of dat ze misschien het testen los gaan laten en dat je niet meer hoeft te gaan testen. De laboratoria kunnen het ook niet meer aan.


NOS.nl
GGD: maximale capaciteit in lab voor PCR-tests bereikt
De GGD-testlocaties zitten aan de max door problemen bij de laboratoria, zegt GGD GHOR Nederland. De koepelorganisatie maakt vandaag bekend dat er vorige week 956.960 tests zijn afgenomen terwijl de grens ligt bij ongeveer 1.050.000, oftewel 150.000 PCR-tests per dag.

Dit maximumaantal tests heeft volgens de GGD te maken met de laboratoria die de PCR-analyse van de coronatest uitvoeren. Het ministerie van Volksgezondheid bevestigde eerder aan de NOS dat de lab-capaciteit wordt opgehoogd naar 175.000 per dag, maar dat lijkt dus nog niet gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:22

Relaxed schreef:
Iedereen vat dat ook zo op Needje, behalve enzino uiteraard ;)

Ik ook hoor, wees maar niet bang :(:)

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:29

Dacht dat ze door gingen zetten naar testen voor toegang lokatie als de gewone vol waren?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:31

Needje schreef:
Dacht dat ze door gingen zetten naar testen voor toegang lokatie als de gewone vol waren?!


Heb ik ook gelezen, misschien moet het nog opgestart worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:48

Nou alles lijkt weer echt los te gaan, zelfs evenementen :j

Echwel
Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:52

Weet je eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee.
Het is nu de tijd om je eigen verantwoording te nemen of je ziek wordt
Dus ben je bang om ziek te worden blijf je ver weg van alles..

Helaas heb ik van dichtbij de ellende gezien van jonge mensen en de lockdown met hun bedrijven

We moeten idd af van het wijzen naar anderen en proberen deze pandemie om te zetten naar epidemie

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:59

Ja inderdaad. Inmiddels 2 kinderen op school even een zelftest gedaan en ook positief. Inmiddels zijn het er nu 10 van de 23 positief :+ . Bij geen klachten en een negatieve test mogen ze gewoon naar school of als ze willen online les volgen. Geen quarantaine gelukkig.
Hier dan maar even een paar dagen online les. Dan kan ze in ieder geval gewoon gaan paardrijden, naar sport en afspreken met vriendinnen.

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:04

Goed , ik ben even advies nodig over wat ik nu moet doen want ik zie door de bomen het bos niet.

De situatie is als volgt. Mijn moeder had vanmorgen een klant in haar schoonheidssalon beide met mondkapje op ongeveer 1 meter afstand en is daarbij 30 minuten in contact geweest. De klant belde na afloop dat ze een positieve zelftest had en haar zoon ook. Mijn moeder heeft in september haar tweede vaccinatie gehad en nog geen booster en ook geen eerdere besmetting. Mijn moeder onderschat corona zo nu en dan ook wel en is nu zacht gezegd bloedschagrijnig omdat ik al aangaf dat ze in quarantaine moet en naar de GGD , komt er ook niet in als ik zeg dat vanavond een zelftest kansloos is want het duurt wel even voordat de klachten naar voren komen.

Het is heel onduidelijk te vinden hoe het nu zit met quarantaine en testen. De klant kan nog geen GGD test doen omdat het momenteel vol is en ze te weinig :? klachten heeft.

Ik en mijn vader hoeven niet in quarantaine omdat we net recent onze booster hebben ontvangen. Wel moet ik doorwerken met elke dag een zelftest. PGB werk bel ik deze week af want het gezin waar ik kom wil het dan zeker liever niet waar ik alle respect voor heb en zeker begrijp.


Nu is mijn vraag wat is verstandig voor mij? Mijn moeder laat ik het zelf uitzoeken als ze wil gaan werken en zich niet aan de regels houdt vindt ik haar probleem. Ik dacht elke dag nu zeker een zelftest , en bij twijfel naar de GGD en misschien op dag 5 toch een GGD test laten doen? Inprencipe is nog niet veel aan de hand maar ik voel de bui al hangen....

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:14

Jij en je vader hoeven helemaal niets te doen. Pas als je moeder positief blijkt, is er een kans dat ze jullie besmet. Vanwege de booster hoeven jullie dán pas niet in quarantaine. Pas dan zou je kunnen kiezen om op dag 5 een zelftest of ggd test te doen.

Ik weet eigenlijk niet of je moeder officieel wel in quarantaine moet omdat beiden een mondkapje droegen? Ik zou haar vragen op dag 5 te laten testen of een zelftest te doen. Dan weten jullie een beetje wat voor risico jullie lopen op een besmetting.

Ik zou er niet al teveel over stressen met vooral de milde klachten die je ziet. Wel kunnen besmettingen snel gaan, als ik het zo zie bij mijn dochter in de klas. Ik denk dat we er toch niet aan ontkomen hoor en het allemaal een keer moeten krijgen.

Echwel
Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:18

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:19

Hoe lang heb jij je moeder na dat contact dan gezien? Jij loopt nu helemaal geen risico omdat ze nog maar net in aanraking is geweest. Jij hoeft dus helemaal niks en zelfs testen heeft geen zin. Ook voor je moeder heeft testen nog geen zin. Je moeder zou wel in isolatie moeten, geldt als een nauw contact en waarschijnlijk was die klant ook wel besmettelijk.

Matheno
Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:19

Zebrastreep schreef:
Goed , ik ben even advies nodig over wat ik nu moet doen want ik zie door de bomen het bos niet.

De situatie is als volgt. Mijn moeder had vanmorgen een klant in haar schoonheidssalon beide met mondkapje op ongeveer 1 meter afstand en is daarbij 30 minuten in contact geweest. De klant belde na afloop dat ze een positieve zelftest had en haar zoon ook. Mijn moeder heeft in september haar tweede vaccinatie gehad en nog geen booster en ook geen eerdere besmetting. Mijn moeder onderschat corona zo nu en dan ook wel en is nu zacht gezegd bloedschagrijnig omdat ik al aangaf dat ze in quarantaine moet en naar de GGD , komt er ook niet in als ik zeg dat vanavond een zelftest kansloos is want het duurt wel even voordat de klachten naar voren komen.

Het is heel onduidelijk te vinden hoe het nu zit met quarantaine en testen. De klant kan nog geen GGD test doen omdat het momenteel vol is en ze te weinig :? klachten heeft.

Ik en mijn vader hoeven niet in quarantaine omdat we net recent onze booster hebben ontvangen. Wel moet ik doorwerken met elke dag een zelftest. PGB werk bel ik deze week af want het gezin waar ik kom wil het dan zeker liever niet waar ik alle respect voor heb en zeker begrijp.


Nu is mijn vraag wat is verstandig voor mij? Mijn moeder laat ik het zelf uitzoeken als ze wil gaan werken en zich niet aan de regels houdt vindt ik haar probleem. Ik dacht elke dag nu zeker een zelftest , en bij twijfel naar de GGD en misschien op dag 5 toch een GGD test laten doen? Inprencipe is nog niet veel aan de hand maar ik voel de bui al hangen....


Je moeder heeft dus op dit moment geen klachten en geen positieve (zelf)test.
Wat is dan precies het probleem?

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:25

Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.

996981
Berichten: 9686
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:26

Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.

Wat je aandacht geeft groeit :j

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:27

Ik woon nog thuis vandaar dat ik het vraag :j

Ik zit voornamelijk met mij werk. Ik werk met hele kwetsbare mensen en ik weet niet of ik het mijzelf wel kan vergeven als het mis gaat. Al heeft mijn werkgever zoiets van onze verantwoordelijkheid. 1 locatie kan ik af zeggen maar de andere dus niet. Ik ben bang om hun te besmetten en mijn collega's zou dat vreselijk vinden....


Probleem is ook dat mijn moeder stront en stront eigenwijs is en haar eigen plan trekt. Zij heeft zoiets van ik ga niet in quarantaine want ik wordt toch niet ziek. Ik heb liever wel dat ze in ieder geval een ggd test gaan doen maar de kans achtig ik klein want ze is zo eigenwijs als een ezel :') vindt daarmee omgaan ook wel lastig.


Volgens een check wat we in konden vullen is mijn moeder wel een nauw contact want binnen 1,5 meter en langer als 15 minuten en geen booster dus in quarantaine


Edit zelftest dring ik nu ook wel aan om dagelijks even te doen

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:28

Vayo schreef:
Met deze dalende ziekenhuiscijfers, stijgende besmettingscijfers én vaak erg milde klachten vraag ik me af of we nog langer moeten blijven testen. Je raakt zo extreem gefocust op klachten en wat je allemaal wel en niet voelt.


Het is alleen qua werk wel een ding. Veel bedrijven hebben nu al problemen de planning rond te krijgen door alle zieken en werknemers in quarantaine/isolatie.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:29

Maar Zebrastreep, testen zo kort na contact heeft echt nog geen zin. Het is geen vlo die overspringt he.. Zo werkt een virus niet.

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:31

Relaxed schreef:
Maar Zebrastreep, testen zo kort na contact heeft echt nog geen zin. Het is geen vlo die overspringt he.. Zo werkt een virus niet.


Nee dat probeer ik haar ook uit te leggen maar dan komt de ezel weer naar boven :') Ik zei al vanavond testen heeft geen zin want iets met incubatietijd.

Maar aan de andere kant die klant heeft het binnen een dag gekregen van haar zoon dus denk ook gaat dat zo snel.... verbaasd mij ergens ook wel

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

purny
Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:38

Ik zou alleen testen bij klachten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Zebrastreep
Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:41

Denk het ook , zelftest moet ik wel doen voordat ik ga werken dus dan doen we dat maar. En verder voor zekerheid maar mondkapje op daar heb ik niet zoveel last van verder.

Onduidelijk ook dat de regels voor zorgmedewerkers nog onbekend zijn := Mogen ze wel even mee opschieten daar in Den Haag :')

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Blue_flower, idion, Kimmie25501, manonnevot, MyWishMax, Pieke_Gwen, roekes, TheNovelist, TurboDi, Zoe_97 en 143 bezoekers