Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:01

Heel grappig hoor, kunnen wij straks als werkende groep jongeren de vergrijzing en hun dure zorg gaan bekostigen. Dat kan helemaal niet, het draagvlak van de werkende mensen wordt zometeen te klein. Het lijkt me daarom heel logisch om in te zetten op goedkopere en efficiëntere zorg. Het kan niet allemaal EN EN EN. Ook de overheid kan elke euro maar 1x uitgeven.

Zou een mooi verhaal zijn dat de zorg straks al het geld krijgt maar dat wij als jonge generatie nergens kunnen wonen en dat het onderwijs voor de kinderen van onze generatie vreselijk achteruit gaat. Nee bedankt, dat is OOK belangrijk.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:19

MarlindeRooz schreef:
Heel grappig hoor, kunnen wij straks als werkende groep jongeren de vergrijzing en hun dure zorg gaan bekostigen. Dat kan helemaal niet, het draagvlak van de werkende mensen wordt zometeen te klein. Het lijkt me daarom heel logisch om in te zetten op goedkopere en efficiëntere zorg. Het kan niet allemaal EN EN EN. Ook de overheid kan elke euro maar 1x uitgeven.

Zou een mooi verhaal zijn dat de zorg straks al het geld krijgt maar dat wij als jonge generatie nergens kunnen wonen en dat het onderwijs voor de kinderen van onze generatie vreselijk achteruit gaat. Nee bedankt, dat is OOK belangrijk.


Ik denk dat er ook heel wat te behalen is door op een andere manier naar de opbouw/verdeling van de zorg te kijken. Ik doe daarbij de aanname dat het nu een oud systeem is waar modernere "trends", procedures en behandelingen in zijn geïntegreerd. Terwijl het efficiënter en minder duur zou zijn dat systeem van de grond af aan eens goed opnieuw op te bouwen. Daar gaat veel research en denkwerk in zitten, maar het huidige systeem lijkt me op de lange termijn niet houdbaar.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:36

Kunnen we direct robots gaan inzetten in plaats van personeel. Die kunnen tenminste geen enge ziektes overdragen…. :D

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:39

Het is misschien handig om de toekomst van de zorg in een ander topic te bespreken. Hoewel het met post-covid nog wel een extra lading krijgt in de toekomst, is de directe coronalink qua langdurig minder extra geld naar de zorg beperkt.

[CV] Hoe verder met de zorg?

Popstra
Berichten: 13735
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:51

Zebrastreep schreef:
Nou Facebook is nou wel echt de minst betrouwbare bron toch....


Het artikel is uit ,,Het Parool,, een Amsterdamse krant die al heel, heel ver voor FB bestond. Namelijk sinds 1940
Niks minst betrouwbaar aan!!

Plus het artikel gister door de krant geplaatst was en ik hem postte omdat de discussie over bezette bedden in het ziekenhuis ging.

Lijkt hier wel een wedstrijd wie de beste bronnen heeft en wie het meest gelijk heeft!
Jammer dat sommigen zich zo genoodzaakt voelen schooljuf te spelen.
Maakt het discusieren er niet leuker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:54

Popstra schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou Facebook is nou wel echt de minst betrouwbare bron toch....


Het artikel is uit ,,Het Parool,, een Amsterdamse krant die al heel, heel ver voor FB bestond. Namelijk sinds 1940
Niks minst betrouwbaar aan!!

Plus het artikel gister door de krant geplaatst was en ik hem postte omdat de discussie over bezette bedden in het ziekenhuis ging.

Lijkt hier wel een wedstrijd wie de beste bronnen heeft en wie het meest gelijk heeft!
Jammer dat sommigen zich zo genoodzaakt voelen schooljuf te spelen.
Maakt het discusieren er niet leuker op.


Joh rustig.. Het was gewoon een beetje oud nieuws. Vorige week al gedeeld hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:09

MarlindeRooz schreef:
Heel grappig hoor, kunnen wij straks als werkende groep jongeren de vergrijzing en hun dure zorg gaan bekostigen. Dat kan helemaal niet, het draagvlak van de werkende mensen wordt zometeen te klein.

Dan weet je meteen waarom er zoveel vluchtelingen binnen worden gelaten. Misschien dat ze zelf meer kosten dan opleveren, ze krijgen tenminste wel kinderen die werken en die later ook weer kinderen willen en zullen gaan werken.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:11

enzino schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heel grappig hoor, kunnen wij straks als werkende groep jongeren de vergrijzing en hun dure zorg gaan bekostigen. Dat kan helemaal niet, het draagvlak van de werkende mensen wordt zometeen te klein.

Dan weet je meteen waarom er zoveel vluchtelingen binnen worden gelaten. Misschien dat ze zelf meer kosten dan opleveren, ze krijgen tenminste wel kinderen die werken en die later ook weer kinderen willen en zullen gaan werken.

Waarom deze groep erbij halen?

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:16

Misschien omdat er zoveel mensen zijn die veel problemen aan deze groep ophangen? Niet perse corona maar wel woningtekorten enz. Maar we gaan weer terug naar eind jaren 60/begin 70, toen er busladingen vol gastarbeiders gehaald werden om het werk te doen.
Willen we de vergrijzing tegen gaan moeten er meer kinderen geboren worden, alhoewel corona voor een babyboom heeft gezorgd dus toch nog ergens goed voor.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:24

Nou hier vandaag 6 positieve leerlingen met ggd test en 2 met een positieve zelftest in de klas van mijn dochter. Ze mochten naar school, maar ik heb haar afgemeld en ze volgt nu online les. Er zitten nu 8 kinderen in de klas op school vertelde ze en de rest thuis. Zelf 2x een negatieve zelftest. Ik vind het zo lastig. Of streng blijven en bij teveel besmettingen thuis of gewoon maar gaan onder het mom van “we krijgen het toch allemaal een keer”. De meest zieke klasgenoot heeft wat keelpijn, is licht verkouden en smaak en reuk kwijt.
Ik neem aan dat we vandaag van school wel een bericht krijgen.

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:28

Gewoon doen waarbij jij je het beste voelt Vayo.
O en ik krijg enkele pb's of ik voor de ban van HC heb gezorgd, nou echt niet, commentaar geef ik gewoon in het topic. Wanneer ik zou temmen heb je het waarschijnlijk echt veel en veel te bont gemaakt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:28

enzino schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heel grappig hoor, kunnen wij straks als werkende groep jongeren de vergrijzing en hun dure zorg gaan bekostigen. Dat kan helemaal niet, het draagvlak van de werkende mensen wordt zometeen te klein.

Dan weet je meteen waarom er zoveel vluchtelingen binnen worden gelaten. Misschien dat ze zelf meer kosten dan opleveren, ze krijgen tenminste wel kinderen die werken en die later ook weer kinderen willen en zullen gaan werken.

Dat ben ik met je eens! Kom maar hier met alle goedopgeleide werkwillige vluchtelingen met grote kinderwens. Waarschijnlijk wordt er in de EU over 15 jaar gevochten wie de vluchtelingen mag hebben. Want er zijn dan niet meer genoeg werkende mensen / belastingbetalers. Ik hoef zelf namelijk geen kinderen hoe slecht dat ook is voor de maatschappij. :D

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:30

Marlinde, juist mboérs of te wel de praktijkmannen en vrouwen is een groot tekort aan, die hoger opgeleiden hebben we genoeg van.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:31

Op zich gaan alle baby’s die nu geboren worden zorgen voor mijn pensioen later dus in dat opzicht is het gunstig deze Corona babyboom.
Over 27 jaar ga ik met pensioen dus hopelijk zijn er dan veel werkenden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:32

bigone schreef:
Marlinde, juist mboérs of te wel de praktijkmannen en vrouwen is een groot tekort aan, die hoger opgeleiden hebben we genoeg van.

Ja sorry ik zei het verkeerd. Ik bedoelde meer dat we mensen nodig hebben die überhaupt scholing hebben gehad. En bijvoorbeeld niet analfabeet zijn / geen eens lager onderwijs hebben gehad.

Suzanne F. schreef:
Op zich gaan alle baby’s die nu geboren worden zorgen voor mijn pensioen later dus in dat opzicht is het gunstig deze Corona babyboom.
Over 27 jaar ga ik met pensioen dus hopelijk zijn er dan veel werkenden.

Dat gaat dus nooit voldoende zijn om de vergrijzing op te vangen. Dat gat is er al eerder dan de corona-baby's aan het werk gaan.

De enige opties zijn enorme belastingverhoging, immigranten aantrekken en/of gewoon bezuinigen op alles vanuit de overheid. :')

En ik gok dus dat het de immigranten worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:40

MarlindeRooz schreef:
Ik hoef zelf namelijk geen kinderen hoe slecht dat ook is voor de maatschappij. :D

In sommige landen beslist de overheid welke vaccinaties je verplicht bent te nemen, misschien trekken ze dat wel door naar het verplicht kinderen baren voor vrouwen. Voor het grotere belang zodat de zorg niet overbelast zal worden in de toekomst. Eerst een zwangerschap verplicht, daarna twee, en vervolgens nog een "boosterzwangerschap" om de bevolking toe te laten nemen.

Wie niet meedoet mag geen winkels meer binnen met de qr code en krijgt boetes. Keuzes hebben consequenties natuurlijk.

:D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:41

Dan vlieg ik stiekem naar een gek land en laat ik me onvruchtbaar maken. Oeps, ik kan geen kinderen krijgen. :D

Ik vind het omleggen van bejaarden een veel efficiëntere en milieuvriendelijkere oplossing voor zowel de vergrijzing als het klimaatprobleem.

71? BAM dood. :')

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:42

enzino schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik hoef zelf namelijk geen kinderen hoe slecht dat ook is voor de maatschappij. :D

In sommige landen beslist de overheid welke vaccinaties je verplicht bent te nemen, misschien trekken ze dat wel door naar het verplicht kinderen baren voor vrouwen. Voor het grotere belang zodat de zorg niet overbelast zal worden in de toekomst. Eerst een zwangerschap verplicht, daarna twee, en vervolgens nog een "boosterzwangerschap" om de bevolking toe te laten nemen.

Wie niet meedoet mag geen winkels meer binnen met de qr code en krijgt boetes. Keuzes hebben consequenties natuurlijk.

:D


En als je onvruchtbaar blijkt te zijn dan heb je pech en krijg je ook geen QR. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:42

bigone schreef:
Gewoon doen waarbij jij je het beste voelt Vayo.
O en ik krijg enkele pb's of ik voor de ban van HC heb gezorgd, nou echt niet, commentaar geef ik gewoon in het topic. Wanneer ik zou temmen heb je het waarschijnlijk echt veel en veel te bont gemaakt.


Haha serieus pb's? :') hij heeft het gewoon zelf gedaan denk ik, modjes lezen hier flink mee..

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:52

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het omleggen van bejaarden een veel efficiëntere en milieuvriendelijkere oplossing voor zowel de vergrijzing als het klimaatprobleem.


Corona was goed op weg, maar toen moest dat ook tegengehouden worden.... Wat willen ze nou?!!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:54

Vergeet niet dat veel van die bejaarden de economie erg stimuleren doordat ze pensioen hebben opgebouwd en dit nu uitgeven,,, plus heel veel nog voor de kleinkinderen zorgen zodat pa en ma kunnen werken..

Maar nee na 70 dood.....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:55

Needje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vind het omleggen van bejaarden een veel efficiëntere en milieuvriendelijkere oplossing voor zowel de vergrijzing als het klimaatprobleem.


Corona was goed op weg, maar toen moest dat ook tegengehouden worden.... Wat willen ze nou?!!

Ja hopelijk is Bill Gates al hard aan het werk om samen met China een nieuw virus te ontwikkelen. Duurt wel lang...

En dat geld blijft wel in die pensioenfondsen hoor die investeren dat weer. En hun spaargeld geven de kinderen wel uit. :))

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:59

MarlindeRooz schreef:
Needje schreef:

Corona was goed op weg, maar toen moest dat ook tegengehouden worden.... Wat willen ze nou?!!

Ja hopelijk is Bill Gates al hard aan het werk om samen met China een nieuw virus te ontwikkelen. Duurt wel lang...

En dat geld blijft wel in die pensioenfondsen hoor die investeren dat weer. En hun spaargeld geven de kinderen wel uit. :))


Nee joh, das allang gefixed. In die boosters zaten speciale chips. Zodra ze niet meer nuttig zijn is het met één druk op de knop klaar. Kunnen ze mooi onder corona registreren.

/s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:00

Needje schreef:
Corona was goed op weg, maar toen moest dat ook tegengehouden worden.... Wat willen ze nou?!!

Inderdaad, de oplossing was er, we hoefde alleen maar niets te doen. En dat was weer te moeilijk...

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:03

MarlindeRooz schreef:
En dat geld blijft wel in die pensioenfondsen hoor die investeren dat weer. En hun spaargeld geven de kinderen wel uit. :))


Welk geld in de pensioenfondsen? :')