Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:03

Neonlight schreef:
Vayo, wat je zegt klopt niet helemaal, als je dagelijks uren in nauw contact staat dan moet je wel in quarantaine. De regel niet in quarantaine is gebaseerd op dat de besmette huisgenoot in isolatie gaat. Daarom moet je bij kinderen toch in quarantaine. Als jij je oudste niet in isolatie zet wanneer ze besmet raakt moet je gewoon in quarantaine.
Verder, een werkgever weet niet of jij een booster hebt of niet, dat is privé en heeft hij niets mee te maken. Ook niet als je via je werk een booster hebt gehad (of niet) mag je werkgever die informatie niet hebben.


Nee hoor, dit klopt wel degelijk. Vul de quarantaine check maar eens in!

Als je in de quarantaine check invult dat een huisgenoot corona heeft, NIET in isolatie gaat en jezelf geen klachten hebt en een booster hebt gehad een week of langer geleden, dan krijg je dit antwoord:

“Je hoeft op dit moment niet in quarantaine omdat je geen klachten hebt en uitgezonderd bent door recent herstel of booster vaccinatie.”

Er staat ook niet meer bij over dat je afstand moet houden. En niet in isolatie betekent natuurlijk dat je met elkaar in contact kunt komen. Ook staat er niet dat je dan niet bij kwetsbare mensen mag werken.


En dit staat er specifiek over een besmet kind wat niet in isolatie gaat/kan:

“ Kind positief getest op corona: kind kan niet in isolatie
Wanneer een kind niet in een eigen kamer in isolatie kan/gaat, geldt het volgende:

Het kind blijft thuis en mag pas weer naar buiten als het niet meer besmettelijk is. Het kind is niet meer besmettelijk als het na 7 dagen (dag 0 is start klachten) 24 uur volledig klachtenvrij is. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als het kind langer dan 7 dagen ziek is. Als het kind helemaal geen klachten had toen het werd getest, en daarna ook geen klachten kreeg, dan is het kind besmettelijk tot en met 7 dagen na de test. Overleg dit ook met de GGD.
U hoeft niet thuis te blijven (in quarantaine) als:
u als ouder/verzorger korter dan 8 weken positief getest bent en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben. of;
u als ouder/verzorg langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie heeft gehad en geen klachten heeft. Andere gezinsleden, zoals broers en zussen, hoeven dan ook niet quarantaine als ze geen klachten hebben.”

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-kinderen


veerledec
Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:10

Maar Vayo, je kan toch zelf ook nog wel nadenken over wat verstandig is of niet in jouw situatie? De algemene regels zijn voor het grote geheel. Daar spelen hele andere aspecten in mee.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:19

bigone schreef:
Er is nog steeds geen medicijn die Corona helemaal beter maakt, natuurlijk zijn de behandelingen verbeterd maar kom je op de ic dan kunnen ze nog steeds niet voorkomen dat je aan de beademing moet.


Nee, een medicijn is er nog niet. Althans niet in onze ziekenhuizen.
Maar de cocktail aan producten die mensen in het begin kregen omdat ze niet wisten hoe te behandelen, was ook niet echt bevorderlijk...

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:21

veerledec schreef:
Maar Vayo, je kan toch zelf ook nog wel nadenken over wat verstandig is of niet in jouw situatie? De algemene regels zijn voor het grote geheel. Daar spelen hele andere aspecten in mee.


Ik bedoel dit niet perse in eigen situatie. Maar meer over oplopende besmettingen en hele soepele quarantaine regels. Het is niet gek dan dat besmettingen zo nog meer gaan oplopen, wat overigens nog niet voor problemen lijkt te zorgen.

En zelf nadenken… als ik in deze situatie kom, gaan mijn kinderen niet in isolatie en hoop in dat ik zsm positief test zodat ik bij mijn kinderen thuis kan blijven.

Als ik zelf mág nadenken wat verstandig is dan ga ik in quarantaine en zorg ik zelf voor mijn kinderen. Maar in de praktijk zal het er op neer komen dat mijn werkgever mij verplicht te gaan werken en naar cliënten te gaan. Laatst zijn mijn kinderen en ik negatief getest. Toen is mij ook al verteld dat wanneer mijn kinderen positief zijn, ik wel gewoon moet gaan werken.

Dan kan/mag ik dat niet zomaar weigeren. Ik kan dan nog kijken of ik zorgverlof op kan nemen. Lukt dat niet dan zal mijn besmette kind toch naar een oppas gaan of een oppas in huis of bij geen/milde klachten wat eerder terug naar school gaan.
Als ik dit geweten had icm de milde omikron was ik op dit moment dus niet voor de booster gegaan.


Het gaat mij er vooral om dat ik het krom vind dat enerzijds de isolatieregels zo streng blijven 7dagen + 24 uur klachtenvrij, maar anderzijds de quarantaineregels niet ook al betreft het een besmette huisgenoot die niet in isolatie gaat.
Ouders met jonge(re) kinderen zonder begripvolle werkgever kunnen dan best in een lastige positie komen. Als je een partner hebt die thuis kan werken of je kunt zelf thuis werken is het allemaal te doen. Maar als je er alleen voor staat of je kunt beide niet thuis werken en je werkgever verwacht dat je komt werken is het een ander verhaal.
Ik snap het wel dat mensen dan nog minder snel kinderen laten testen en ze gewoon naar school laten gaan. Zolang je het niet weet is er geen probleem.

Daks
Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:58


A better world shall emerge based on faith and understanding.

jackyline
Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:05


een paard! een paard! mijn koninkrijk voor een paard
Een bit is zo scherp en hard als de hand van de ruiter
Als je naar het verleden kijkt, sta je met je rug naar de toekomst

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:06

Daks schreef:
Zal uiteraard wel weer afgedaan worden als Wappievoer en onbetrouwbare bron want blablalbal
Maar toch deel ik m

In de link een ander geluid dan positief over vaccinatie

https://www.ninefornews.nl/forensisch-p ... gestorven/


Als ik lees 13 satanische bloedlijnen, sorry dan neem ik inderdaad zo'n artikel niet erg serieus.

Topsporters vallen bij bosjes dood neer?

Niet echt geloofwaardig ;)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:07

Je mag hem delen zolang je deze meneer maar niet serieus neemt.
Bloed vervormt :+
En ja, er zijn oudere zeer zwakkere mensen overleden na vaccinatie doordat ze als bijwerking koorts kregen. Dat is allang bekend, niet vaccineren had duizenden doden extra opgeleverd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MyWishMax
Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:12

Vayo, kan je op zo'n moment niet overleggen met cliënten? Ik overleg zelf juist met hulp ipv de organisatie. Die hebben de afgelopen 2 jaar 1 keer eat laten weten wat bij hen de regele zijn en verder nooit meer wat. Ik heb dus afgesproken, eigenlijk kwam dat vanuit hulp zelf, dat we dat gewoon onderling wel regelen. Dat is dus al een keer geweest dat hij niet kwam ivm besmetting van contact dichtbij, klachten maar bij test negatief dus kwam later en nog een keer vanwege klachten en later dus positief.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 21-01-22 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Zebrastreep
Berichten: 9742
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:13

Daks schreef:
Zal uiteraard wel weer afgedaan worden als Wappievoer en onbetrouwbare bron want blablalbal
Maar toch deel ik m

In de link een ander geluid dan positief over vaccinatie

https://www.ninefornews.nl/forensisch-p ... gestorven/



Zo'n pagina neem je toch sorry hoor maar niet serieus... staat niks geen naam bij van de onderzoeker en daaronder artikelen als 'deze moeder verdient met thuiswerk 300 per dag dit kan jij ook!

Zo krijg je een hoop rotzooi op je telefoon met dat soort pagina's te openen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:17

Frank van der Goot is inderdaad een reguliere forensisch arts. Wat hij wilde ( april 2021) is dat iedereen die kwam te overlijden werd opengesneden om de exacte doodsoorzaak vast te stellen. Want het cbs zou toch maar 1000 doden onterecht toeschrijven aan Corona en dan heb je een verkeerd beeld over de mortaliteit. Wanneer we dat bij iedereen hadden gedaan die de laatste twee jaar is overleden dan was de mortaliteit ipv lager zeer waarschijnlijk nog een stuk hoger geweest.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:21

Je hebt gelijk, ik dacht toch echt dat eerder gezegd was dat het niet geldde als de huisgenoot niet in isolatie ging. Zo stond het er een aantal dagen geleden ook nog wel op. Ik zou dan inderdaad of zorgverlof regelen, of net doen of mijn neus bloed en gewoon in quarantaine gaan, omdat de werkgever geen informatie heeft of je een booster hebt gehad.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:44

Neonlight schreef:
Je hebt gelijk, ik dacht toch echt dat eerder gezegd was dat het niet geldde als de huisgenoot niet in isolatie ging. Zo stond het er een aantal dagen geleden ook nog wel op. Ik zou dan inderdaad of zorgverlof regelen, of net doen of mijn neus bloed en gewoon in quarantaine gaan, omdat de werkgever geen informatie heeft of je een booster hebt gehad.


Bijzonder he. Dit is volgens mij echt nog maar sinds kort verandert, want enkele dagen geleden was het idd nog zo dat je met kinderen onder de 12 of huisgenoten die niet in isolatie gaan, je wel in quarantaine moet. Doen alsof mijn neus bloed gaat niet lukken. Mijn werkgever is er zeer goed van op de hoogte dat we gewoon door kunnen/mogen werken :+ En de booster heb ik via mijn werk gehad. Ik weet niet of zij dit geregistreerd hebben (ik denk het niet). Maar het voelt niet goed om daar keihard over te liegen, omdat zij volgens mij de bedrijfsarts wel opdracht mogen geven om deze gegevens op te vragen en zo te laten bepalen of ik mag werken of niet. Ik zie ze dat echt wel doen.

Ik zou in dit geval wel liegen over klachten. Bij geen klachten, dus gewoon aangeven dat ik klachten heb. Ik kan niet vinden of je dan direct bij een negatieve test mag werken, maar wellicht oordeelt de ggd anders. En sowieso ben je weer een dag verder. Dan kan ik alsnog de dag erop opnieuw afmelden en aangeven dat ik nieuwe klachten erbij heb :+ Of liegen dat mijn kind koorts heeft. Voorheen was dat een reden om niet te mogen werken. Mocht dit het geval zijn, dan vraag ik zoiets ook na bij de ggd. En sowieso zou ik overleggen met mijn clienten.


Het is gewoon vervelend dat je door deze enerzijds soepele regels en anderzijds strenge regels, in een lastige positie gebracht kan worden. En daarnaast kan je verwachten dat met zulke soepele quarantaine regels nog meer besmettingen erbij krijgt. Ik denk dat er hierdoor geen houden meer aan is. En misschien is het geen probleem hoor, als de ziekenhuisopnames niet noemenswaardig oplopen. Maar dan vraag ik me af of ze isolatie voor positief getestte kinderen ook niet op moeten schorten.


MyWishMax schreef:
Vayo, kan je op zo'n moment niet overleggen met cliënten? Ik overleg zelf juist met hulp ipv de organisatie. Die hebben de afgelopen 2 jaar 1 keer eat laten weten wat bij hen de regele zijn en verder nooit meer wat. Ik heb dus afgesproken, eigenlijk kwam dat vanuit hulp zelf, dat we dat gewoon onderling wel regelen. Dat is dus al een keer geweest dat hij niet kwam ivm besmetting van contact dichtbij, klachten maar bij test negatief dus kwam later en nog een keer vanwege klachten en later dus positief.


Dat zou ik sowieso doen. Ik kan mezelf niet recht in de spiegel aankijken als ik hen dit niet laat weten. Ik ben uren bij een cliënt binnen. De kans dat ik bij een besmet kind ook op enig moment besmet raak is groot. Eer je dat weet (wellicht milde tot amper klachten die niet direct opvallen) ben je alweer bij meerdere cliënten geweest.

Het ding is alleen dat als een cliënt dan niet wil dat ik kom, deze dan wel zonder hulp zit. Vervanging is dan niet mogelijk, omdat ik volgens de regels gewoon mag werken. En op het moment dat vaste cliënten uitvallen word ik bij onbekende cliënten geplaatst als zijnde inval. Ik zou het dan dus ´stiekem´ moeten doen iom de cliënt. Dus dan niet gaan als een cliënt dit niet wil. Ik behoud mijn salaris en kan thuis blijven, omdat werkgever niet weet dat ik niet gewerkt heb bij de cliënt. Enige nadeel is dat de cliënt geen vervanging krijgt.

Het probleem is dat is dus bijv. ook een hele lieve dementerende cliënt heb die de corona situatie niet goed meekrijgt. Zij zou zelfs zeggen dat ik gewoon mijn besmette dochter gezellig mee moet nemen. Van haar zou ik gewoon zo mogen komen werken. En zij wil niet dat ik een mondkapje draag en ze houdt geen afstand. Normaal is dat een risico wat we nemen. Maar mocht het zo zijn dat één van de kinderen corona heeft is zoiets dus een enorm lastige situatie. En zo heb ik meer cliënten die volgens onze regels altijd vervanging nodig hebben.

Het is gewoon vervelend dat je nu in een lastige positie geplaatst kunt worden. Ik hoop dus maar dat ik in zo´n situatie ook positief blijkt te zijn. Sowieso zou ik in eerste instantie aangeven dat ik ook milde klachten heb en met de GGD overleggen. GGD advies is lijdend. Dan maar een leugentje om bestwil.


En ergens snap ik prima dat complete werkvloeren ontwricht raken als zoveel mensen in quarantaine zitten, maar het voelt gewoon niet goed een ziek kind alleen thuis te moeten laten en een complete werkdag van huis te zijn. Eigenlijk zouden zulke soepele quarantaineregels (of beter gezegd geen regels) samen moeten gaan met geen isolatie meer, ziek = ziek en oppas is prima enz.


Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:50

Neonlight schreef:
Je hebt gelijk, ik dacht toch echt dat eerder gezegd was dat het niet geldde als de huisgenoot niet in isolatie ging. Zo stond het er een aantal dagen geleden ook nog wel op. Ik zou dan inderdaad of zorgverlof regelen, of net doen of mijn neus bloed en gewoon in quarantaine gaan, omdat de werkgever geen informatie heeft of je een booster hebt gehad.


Bijzonder he. Dit is volgens mij echt nog maar sinds kort verandert, want enkele dagen geleden was het idd nog zo dat je met kinderen onder de 12 of huisgenoten die niet in isolatie gaan, je wel in quarantaine moet. Doen alsof mijn neus bloed gaat niet lukken. Mijn werkgever is er zeer goed van op de hoogte dat we gewoon door kunnen/mogen werken :+ En de booster heb ik via mijn werk gehad. Ik weet niet of zij dit geregistreerd hebben (ik denk het niet). Maar het voelt niet goed om daar keihard over te liegen, omdat zij volgens mij de bedrijfsarts wel opdracht mogen geven om deze gegevens op te vragen en zo te laten bepalen of ik mag werken of niet. Ik zie ze dat echt wel doen.

Ik zou in dit geval wel liegen over klachten. Bij geen klachten, dus gewoon aangeven dat ik klachten heb. Ik kan niet vinden of je dan direct bij een negatieve test mag werken, maar wellicht oordeelt de ggd anders. En sowieso ben je weer een dag verder. Dan kan ik alsnog de dag erop opnieuw afmelden en aangeven dat ik nieuwe klachten erbij heb :+ Of liegen dat mijn kind koorts heeft. Voorheen was dat een reden om niet te mogen werken. Mocht dit het geval zijn, dan vraag ik zoiets ook na bij de ggd. En sowieso zou ik overleggen met mijn clienten.


Het is gewoon vervelend dat je door deze enerzijds soepele regels en anderzijds strenge regels, in een lastige positie gebracht kan worden. En daarnaast kan je verwachten dat met zulke soepele quarantaine regels nog meer besmettingen erbij krijgt. Ik denk dat er hierdoor geen houden meer aan is. En misschien is het geen probleem hoor, als de ziekenhuisopnames niet noemenswaardig oplopen. Maar dan vraag ik me af of ze isolatie voor positief getestte kinderen ook niet op moeten schorten.


MyWishMax schreef:
Vayo, kan je op zo'n moment niet overleggen met cliënten? Ik overleg zelf juist met hulp ipv de organisatie. Die hebben de afgelopen 2 jaar 1 keer eat laten weten wat bij hen de regele zijn en verder nooit meer wat. Ik heb dus afgesproken, eigenlijk kwam dat vanuit hulp zelf, dat we dat gewoon onderling wel regelen. Dat is dus al een keer geweest dat hij niet kwam ivm besmetting van contact dichtbij, klachten maar bij test negatief dus kwam later en nog een keer vanwege klachten en later dus positief.


Dat zou ik sowieso doen. Ik kan mezelf niet recht in de spiegel aankijken als ik hen dit niet laat weten. Ik ben uren bij een cliënt binnen. De kans dat ik bij een besmet kind ook op enig moment besmet raak is groot. Eer je dat weet (wellicht milde tot amper klachten die niet direct opvallen) ben je alweer bij meerdere cliënten geweest.

Het ding is alleen dat als een cliënt dan niet wil dat ik kom, deze dan wel zonder hulp zit. Vervanging is dan niet mogelijk, omdat ik volgens de regels gewoon mag werken. En op het moment dat vaste cliënten uitvallen word ik bij onbekende cliënten geplaatst als zijnde inval. Ik zou het dan dus ´stiekem´ moeten doen iom de cliënt. Dus dan niet gaan als een cliënt dit niet wil. Ik behoud mijn salaris en kan thuis blijven, omdat werkgever niet weet dat ik niet gewerkt heb bij de cliënt. Enige nadeel is dat de cliënt geen vervanging krijgt.

Het probleem is dat is dus bijv. ook een hele lieve dementerende cliënt heb die de corona situatie niet goed meekrijgt. Zij zou zelfs zeggen dat ik gewoon mijn besmette dochter gezellig mee moet nemen. Van haar zou ik gewoon zo mogen komen werken. En zij wil niet dat ik een mondkapje draag en ze houdt geen afstand. Normaal is dat een risico wat we nemen. Maar mocht het zo zijn dat één van de kinderen corona heeft is zoiets dus een enorm lastige situatie. En zo heb ik meer cliënten die volgens onze regels altijd vervanging nodig hebben.

Het is gewoon vervelend dat je nu in een lastige positie geplaatst kunt worden. Ik hoop dus maar dat ik in zo´n situatie ook positief blijkt te zijn. Sowieso zou ik in eerste instantie aangeven dat ik ook milde klachten heb en met de GGD overleggen. GGD advies is leidend. Dan maar een leugentje om bestwil.


En ergens snap ik prima dat complete werkvloeren ontwricht raken als zoveel mensen in quarantaine zitten, maar het voelt gewoon niet goed een ziek kind alleen thuis te moeten laten en een complete werkdag van huis te zijn. Eigenlijk zouden zulke soepele quarantaineregels (of beter gezegd geen regels) samen moeten gaan met geen isolatie meer, ziek = ziek en oppas is prima enz.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:24

Ik had zondag of begin deze week nog gekeken en toen was het inderdaad nog anders, heel bijzonder ja. Dan is zeggen dat je zelf klachten hebt de oplossing, want dan moet je wel in quarantaine. Of hopen voor dat je inderdaad zelf besmet raakt en het andere kind ook. Bizar.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

MyWishMax
Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:34

Hier zijn ze zo simpel dat zelfs toen hulp positief getest werd ik helemaal niks hoorde vanuit organisatie. Andere cliënten van hem ook niet. Vervanging werd niet aangeboden, hier is het dus idd gewoon geen hulp dan. (Maar goed, ik heb eerder wekenlang geen hulp gehad omdat die organisatie niet zo georganiseerd is). Vandaar dat ik het liever zelf regel, dat is betrouwbaarder haha.

Maar eerlijk, ik vind liegen over klachten dan een stuk verstandiger dan hoe werkgever ermee om zou gaan. Ja, het mag, maar of het verstandig is bij kwetsbaren en voor kind? :n

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:01

MyWishMax schreef:
Hier zijn ze zo simpel dat zelfs toen hulp positief getest werd ik helemaal niks hoorde vanuit organisatie. Andere cliënten van hem ook niet. Vervanging werd niet aangeboden, hier is het dus idd gewoon geen hulp dan. (Maar goed, ik heb eerder wekenlang geen hulp gehad omdat die organisatie niet zo georganiseerd is). Vandaar dat ik het liever zelf regel, dat is betrouwbaarder haha.

Maar eerlijk, ik vind liegen over klachten dan een stuk verstandiger dan hoe werkgever ermee om zou gaan. Ja, het mag, maar of het verstandig is bij kwetsbaren en voor kind? :n


Bij ons is het de regel dat ik mijn cliënten zelf bel op het moment dat ik ziek ben. Ik moet dan eerst al mijn cliënten bellen, afspreken of ze vervanging willen en wanneer dit wel en niet kan. Dan bel ik mijn werkgever om door te geven dat ik ziek ben. Ook geef ik aan welke cliënten geen vervanging nodig hebben. En dan moet ik zelf proberen vervanging te regelen door een vraag voor vervanging op het dashboard open te zetten. Op het moment dat ik iemand heb geef ik dit door aan de planning en aan mijn cliënt. Kan ik niemand vinden, dan gaat de planning kijken en krijg ik de vervanging door die ik vervolgens door moet geven aan mijn cliënt.
Al met al een hoop gedoe en de drempel is best hoog om je ziek te melden. Want je kunt alsnog niet je bed in, maar moet een hoop regelen en in de gaten houden of iemand gereageerd heeft.

Ik ben nu geopereerd en moet dan ook steeds mijn cliënten informeren over de vervanging. Vervanging is bij ons afhankelijk van de indicatie en of er mensen beschikbaar zijn. Dat laatste wordt steeds meer een probleem. Maar uiteindelijk heeft iemand denk ik liever een keer te weinig huishoudelijk ondersteuning dan corona. En daarbij voelt het idd niet goed om mijn kind alleen te laten. Ik heb een hekel aan liegen, maar ik zou me echt in een bepaalde hoek gedreven voelen als ik verplicht word te gaan werken terwijl één van mijn kinderen ziek thuis ligt met Corona.

pien_2010
Berichten: 43133
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:07

Popstra schreef:
In Frankrijk gaan ze juist versoepelen. Geen mondkapjes plicht meer en de 1,5 m afstands regel gaat er af


Als 2G goedgekeurd wordt wat een formaliteit lijkt te zijn komt de versoepeling.
Ondanks de torenhoge positieve tests elke dag daalt de IC opname. Hij is van 80% deze week naar 75% IC capaciteit gegaan.
Zal wennen zijn en vreemd in het begin zonder mondkapje op overal naar toe gaan.

MyWishMax
Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:08

Helemaal met je eens hoor, vayo, zowel voor cliënten maar ook zeker voor kind.
Wateen gedoe ook. Hier geeft hulp door aan organisatie en die horen het verder re regelen. Alleen doen ze dat eigenlijk niet. S ochtends afbellen dat hulp niet komt, terwijl dat al 2 weken bekend was en gelukkig hulp ook aan mij doorgegeven had. Maar ook vervanging regelen doen ze eigenlijk niet, pas als je weken geen hulp krijgt en zelf continu aan de telefoon hangt. Zo heb ik ooit in 4 maanden tijd misschien 3 keer hulp gekregen := en dan elke week zelf moeten bellen of ze iemand hadden, als ik het niet deed hoorde ik gewoon niks.

Mankeert volgens mij bij een hoop organisaties best wel veel... Ik hoop voor je dat je er niet mee te maken krijgt, maar anders heb je volkomen gelijk zoals je het uitlegt.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

pien_2010
Berichten: 43133
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:10

Eens dat het raar is bij ziekte dat je zelf alles moet regelen. Ben je zelfstandige Vayo? Dan begrijp ik het wel.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:22

pien_2010 schreef:
Eens dat het raar is bij ziekte dat je zelf alles moet regelen. Ben je zelfstandige Vayo? Dan begrijp ik het wel.


Nee hoor, ik sta gewoon onder contract daar. Het is bij ons zelfs zo dat wanneer je ziek bent er ook de vraag is of je het een keer later in de week in kunt halen bij de cliënt.

Jeetje MywishMax dat is ook behoorlijk slecht geregeld!

pien_2010
Berichten: 43133
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:26

Vayo schreef:
pien_2010 schreef:
Eens dat het raar is bij ziekte dat je zelf alles moet regelen. Ben je zelfstandige Vayo? Dan begrijp ik het wel.


Nee hoor, ik sta gewoon onder contract daar. Het is bij ons zelfs zo dat wanneer je ziek bent er ook de vraag is of je het een keer later in de week in kunt halen bij de cliënt.

Jeetje MywishMax dat is ook behoorlijk slecht geregeld!


Dat vind ik schokkend om te lezen. Ziek is ziek en later in halen bizar!

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:43

pien_2010 schreef:
Popstra schreef:
In Frankrijk gaan ze juist versoepelen. Geen mondkapjes plicht meer en de 1,5 m afstands regel gaat er af


Als 2G goedgekeurd wordt wat een formaliteit lijkt te zijn komt de versoepeling.
Ondanks de torenhoge positieve tests elke dag daalt de IC opname. Hij is van 80% deze week naar 75% IC capaciteit gegaan.
Zal wennen zijn en vreemd in het begin zonder mondkapje op overal naar toe gaan.


Maar pien, de mondkapjes gaan er toch alleen buiten af? In winkels en andere binnen ruimtes blijven ze toch gewoon verplicht? Of lees jij ander nieuws dan ik...

pien_2010
Berichten: 43133
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:52

Klopt Judith

Citaat:
Update 20/1 Verder kondigde premier Castex diverse versoepelingen aan:
– mondkapjes buiten nergens meer verplicht in Frankrijk – per 2/2
– verplicht thuiswerk vervalt – per 2/2
– staand drinken in de bars en cafés mag weer (mag nu alleen zittend) – per 16/2
– de discotheken gaan weer open – per 16/2
– geen maximumaantal bezoekers meer voor evenementen en in sportstadia – per 16/2
– staande concerten weer toegestaan – per 16/

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:53

Gelukkig, dan ben ik nog niet helemaal gek ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Aard, Angie91, Ann, Arlette1991, blacky15, CupCakes_, GrapeshotBot, Lalladidoo, Lynn_Nikita, Marocje, Ookami, Paardje02, SemrushBot, singa, YandexBot en 127 bezoekers