vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shadow0
Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:25

veerledec schreef:
In de link van sizzle wordt het opnieuw genoemd, ik zag hetzelfde net ook bij het AD.


Dat iets vaak herhaald wordt maakt het nog niet automatisch waar he? Die Nu-link van Sizzle bevat geen enkel controleerbaar punt, en geen enkele bij naam genoemde deskundige.


Pinacolada
Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:30

Wij leggen de nadruk er op wat wel kan en kinderen zijn er ook helemaal niet mee bezig. Verjaardag klein vieren is net zo gezellig, we kunnen naar het bos en het strand, we kunnen lekker naar het paard. Dus in die zin zijn ze er helemaal niet mee bezig. Jeugdjournaal kijken ze op school en ze horen van ons ook gewoon alles, maar het doet niks met ze.


veerledec
Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:44

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
In de link van sizzle wordt het opnieuw genoemd, ik zag hetzelfde net ook bij het AD.


Dat iets vaak herhaald wordt maakt het nog niet automatisch waar he? Die Nu-link van Sizzle bevat geen enkel controleerbaar punt, en geen enkele bij naam genoemde deskundige.

Dat snap ik, maar het wordt kennelijk in de reguliere media als vaststaand feit gepresenteerd tegenwoordig. Als beleid daar ook op wordt bepaald, dan is dat wel van belang. Ik moet ook zeggen dat het me aan de hoge kant lijkt, maar het is niet eenvoudig te checken dus zal altijd op schattingen gebaseerd zijn.

Solistar
Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:11

Shadow0 schreef:
Solistar schreef:


Dank voor de link, maar ik vind de redenatie onnavolgbaar, omdat die 65% gebaseerd lijkt te zijn op de 65% mensen waarbij antilichamen worden gevonden - een percentage dat mede zo hoog is omdat veel volwassenen gevaccineerd zijn. (Zie https://www.rivm.nl/pienter-corona-onderzoek/resultaten )


Hoezo dat? Ik heb er alleen even snel naar gekeken en geen details gelezen, maar zoals ik zo snel zie hebben ze alles in leeftijdscategorieën ingedeeld (tot 12 jaar, 12-17, >18 jaar). Bij kinderen werd tijdens studie nog niet gevaccineerd dus betekend seroconversie dat ze besmet zijn geweest. Daarnaast hebben ze ook pcr en antigeen testen meegenomen.

Hier blijft het gelukkig ook onschuldig, laatst 1 keer meegemaakt dat ze doktertje aan het spelen waren en iemand corona had, maar verder gaat het niet. Ze zijn ook nog redelijk jong (kleuter leeftijd) en wij kijken zelf al niet teveel tv dus daar krijgen ze niet zoveel van mee.

simongek
Berichten: 5335
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:03

Pinacolada schreef:
Wij leggen de nadruk er op wat wel kan en kinderen zijn er ook helemaal niet mee bezig. Verjaardag klein vieren is net zo gezellig, we kunnen naar het bos en het strand, we kunnen lekker naar het paard. Dus in die zin zijn ze er helemaal niet mee bezig. Jeugdjournaal kijken ze op school en ze horen van ons ook gewoon alles, maar het doet niks met ze.



Hier idem.hoor ze er amper over. 7.5jr en 13.5 jr. Oudste wil niet gevaccineerd.

Jongste zegt alleen wel is. Kunnen we na corona nog eens naar duitsland of met het vliegtuig?

Verjaardagen vieren we wat kleiner. Kerst en sint etc gewoon gevierd dus valt allemaal wel mee

pmarena
Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:46

Hier is het ook geen dagelijkse kost hoor, maar zo af en toe hoor of zie je dan zo'n opmerking en dan denk je wel van achgos ze krijgen toch wel een klein knauwtje van deze rare situatie.... school en zwembad al een paar keer dicht geweest. Pappa / mamma die naar buiten moeten tijdens de zwemles, douchen na het zwemmen mag niet meer, even later weer anders en weer anders en wéér anders "vanwege de Corona en dat mensen elkaar te veel besmetten".... van alles dicht en dingen die niet mogen "vanwege de Corona" , het rondlopen met mondkapjes, handen ontsmetten en vaker wassen en laten we wel wezen: niet alle kleuters staan te springen om (vaker) hun handen te wassen, of kunnen het makkelijk opbrengen om hun vlerken een beetje thuis te houden.

En om ze te laten beseffen dat het wel belangrijk is om niet aan de kassa / winkelwagen / boodschappen te likken, dat ze een beetje uit andere mensen hun aura moeten blijven omdat die dat wellicht niet kunnen waarderen, dat dat handen wassen ècht belangrijk is, want.... vul in.

Dan worden er toch dingen tegen hun gezegd om ze duidelijk te maken waarom dat is.
Ik ben dan ook vrij snel gestopt met die kleine mee naar winkels nemen, want dat was echt geen doen :=

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:50

Wat naar dat je dat in jouw omgeving zo ervaart.
Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt dat er iemand vanwege covid boos doet tegen een kind.
Al moet daar wellicht bij dat er in Zwitserse winkels altijd al zeer weinig tolerantie was voor loslopende kleine kinderen die niet nij hun ouders blijven. De meeste zitten in de winkelwagen.

In het begin maakte ze zich zorgen om opa en oma maar dat hebben we goed kunnen ondervangen. Het uitgestelde verjaardagsfeestje is juist positief gedraaid omdat we toen lekker in het voorjaar naar buiten konden (winterkind) en nu wil ze dat eigenlijk voortaan zo doen :')

Wat denk ik wel onzeker maakt zijn wederkerende klasse quarantaines en schoolsluitingen. Dat is bij ons gelukkig niet aan de orde geweest.

pmarena
Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:28

Oh dat heb ik ook nog niet meegemaakt hoor! Maar zeker voordat de vaccinaties er waren, en toen die anderhalve meter afstand ons op het hart gedrukt werd, kan ik me voorstellen dat mensen er niet op zitten wachten als een kind in hun aura komt staan.

En al helemaal niet als ze zo'n bui hebben waarbij ze denken dat het grappig is om te doen alsof je moet hoesten :x Dat is niet echt fatsoenlijk....

Hier wilden opa en de oma's in het begin ook wel even afstand houden, en dat vonden wij ook wel verstandig. Het zal je gebeuren dat ze door ons in het ziekenhuis eindigen :(:)

Ik denk ook dat het vooral de scholen en het zwemmen zijn geweest, steeds die veranderingen.

En tja eerlijk is eerlijk, als een dwarse kleuter geen zin heeft om steeds handen te wassen, en moppert dat die dat maar stom vindt, dan zeg je om door te dringen van het belang ook wel van je wilt toch niet dat opa en oma's heel ziek worden doordat jij je handen niet wast? Want zo simpel was het wel natuurlijk in het begin. Ze komen al jaren een dag in de week naar ons en hij ging ook regelmatig naar hun, maar dat hield toen ook even een paar maanden op.

Gelukkig hoeft dat kleine grut geen mondkapjes. Maar ze zien nu natuurlijk ook wel op school de hogere klassen met mondkapjes in de gang lopen, net als de juffen. En deze school is heel erg van het samen dingen met de verschillende klassen, dat de grotere de kleintjes helpen en samen dingen doen enzo. Ook week-afsluitingen waar dan de hele school bij was. En nu is het allemaal gescheiden. Het is toch allemaal wel een beetje raar zo.

Verjaardagsfeestje deden wij sowieso al meer richting de zomer omdat we dan gaan voor een feestje met lekker buitenspelen. En bos en water gebeuren is natuurlijk een stuk lekkerder een paar maanden later dan half maart, over het algemeen := En zijn toch al niet van die grote feesten.

Maar het was voor die kleine vooral ontzettend zuur dat zijn vriendje 5 werd 2 weken eerder.
Die mocht toen de klassen rond om te trakteren. En daar keek die van ons zó ontzettend naar uit dat hij aan de beurt was!! De hele zooi al klaar. En toen een paar dagen voor zijn verjaardag ging de boel op slot :(:)

Later werd het weer soepeler. Maar met zijn 6e verjaardag weer niet de klassen rond.
En dit jaar verwacht ik niet dat ze de boel dan weer open gooien.

Dus die van ons háát Corona echt :=
Vooral vanwege dat en ook vanwege het niet even lekker onder de douche mogen na zwemles :=

Klein leed natuurlijk maar precies tijdens je kleutertijd, dat je je meer bewust wordt van dingen, heeft dat toch best wel impact die af en toe dan boven komt borrelen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-01-22 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Solistar
Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:30

pmarena schreef:
Dan worden er toch dingen tegen hun gezegd om ze duidelijk te maken waarom dat is.
Ik ben dan ook vrij snel gestopt met die kleine mee naar winkels nemen, want dat was echt geen doen :=


O jee dat is naar. Hier gelukkig nergens last van. Wcs die overal open kunnen als onze kleuter moet plassen (tuurlijk, voor kinderen wel). En toch iedereen die wel nuchter is, en ergens ook wel opgelucht lijkt om die kinderlijke onbezorgdheid. Toen de winkels dicht gingen voor kerst, kwam onze kleuter met de opmerking dat dat komt omdat die winkel mensen ook vakantie willen, lekker zo gelaten, vond het wel schattig bedacht.

Shadow0
Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:37

Solistar schreef:
Hoezo dat? Ik heb er alleen even snel naar gekeken en geen details gelezen, maar zoals ik zo snel zie hebben ze alles in leeftijdscategorieën ingedeeld (tot 12 jaar, 12-17, >18 jaar). Bij kinderen werd tijdens studie nog niet gevaccineerd dus betekend seroconversie dat ze besmet zijn geweest. Daarnaast hebben ze ook pcr en antigeen testen meegenomen.


Klopt, en die seroconversie voor jongere leeftijden kwam op ongeveer 20% (met ruime foutmarge) maar niet in de buurt van 65%, zie grafiekje.

Die 65% lijkt te komen van het extrapoleren van het getal over de gehele bevolking, 65% (dus inclusief vaccins), gecombineerd met de conclusie uit dat kleine onderzoek dat kinderen ongeveer net zo vaak besmet raken als volwassenen -> dus kinderen ook 65%.

Ik kon het niet anders interpreteren dan zo en als dat de daadwerkelijke redenatie is geweest dan is die ondeugdelijk.

pmarena
Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:39

Solistar schreef:
pmarena schreef:
Dan worden er toch dingen tegen hun gezegd om ze duidelijk te maken waarom dat is.
Ik ben dan ook vrij snel gestopt met die kleine mee naar winkels nemen, want dat was echt geen doen :=


O jee dat is naar. Hier gelukkig nergens last van. Wcs die overal open kunnen als onze kleuter moet plassen (tuurlijk, voor kinderen wel). En toch iedereen die wel nuchter is, en ergens ook wel opgelucht lijkt om die kinderlijke onbezorgdheid. Toen de winkels dicht gingen voor kerst, kwam onze kleuter met de opmerking dat dat komt omdat die winkel mensen ook vakantie willen, lekker zo gelaten, vond het wel schattig bedacht.


Nou die van ons kan het niet laten om overal aan te zitten, hele winkelwagentje / kassa langs glijden met zijn handen, hee er ligt iets op de grond / zit iets vast in het wieltje van het wagentje dat er uitgepeuterd MOET worden, vervolgens in zijn ogen wrijven of even in zijn mond voelen hoe het is met de losse tand...enz. Het is echt een fijn ventje, slim en alles, maar echt een ontzettende onbezonnen goorlap in dat soort dingen :+

Als ik dan de hele tijd moet zitten mopperen dat hij eigenlijk helemaal niks mag.... dan ga ik liever alleen :(:)

Ja dat soort dingen zijn wel lief hè. Zo verzachten wij bepaalde dingen ook wel. Dat het toch fijn is dat de mensen wat rust krijgen :)

Die school sluitingen vonden wij ook eigenlijk prima hoor, het is best intensief die school voor die kleine guppen en hij is er zeker niet slechter van geworden om wat meer thuis te zijn :j Vooral zwemles is echt balen dat het voor geen meter opschiet zo met elke keer die onderbrekingen... en dat hij het altijd heel leuk vond, maar door o.a. dat niet mogen douchen achteraf, niet meer wilde.

WC hebben wij eigenlijk nooit nodig, zo lang ga ik sowieso al niet met hem op pad.
Wel fijn dat je de ervaring hebt dat een kind wel mag +:)+

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:28

Pmarena, ik heb echt bewust nog nooit de woorden in de mond genomen dat je iemand ziek kan maken. Ik leg liever uit dat het voor jezelf goed is om geen viezigheid in je mond te stoppen (immers was handenwassen ook voorheen al normaal). Dat de incidentie hoger is dan voorheen weet een kind immers niet, die is er pas net een paar jaar :D

1x hebben we quarantaine gehad en ook dat heb ik eigenlijk gewoon niet uitgelegd. Pas na 3 dagen kwam een keer de vraag of ze ergens mocht spelen en toen was het al bijna klaar (test op dag 5 was het geloof ik). We zijn ook gewoon buiten bereik van mensen samen buiten geweest (shoot me).

Maskers moeten we nu helaas wel, de juf gaf al aan dat het totaal zinloos is met 6/7 jarigen maar het moet nou eenmaal. Gelukkig vind ze het niet erg aangezien er eenhoorns op staan _O-

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:35

Ik denk dat het scheelt dat mijn kinderen wat ouder zijn. De oudste is 14 en toen corona begon zat ze in groep 8. De musical en het schoolkamp dat al gepland stond werd geschrapt. Het afscheidsfeest mochten ouders niet bijzijn.

De start op de middelbare school was anders. Ze kwamen al snel (deels) thuis te zitten. Nu ook weer veel besmettingen. Ze zit nu in de tweede, maar eigenlijk is het geen lekkere start op de middelbare school. Je ziet dat ook terug in haar punten. Ze begon heel goed, maar toen ze volledig thuis kwamen te zitten is dat fors naar beneden gekelderd. Nu probeert ze het weer op te halen.
Uiteindelijk vind ik het knap hoe ze hier mee om gaat, want er zijn veel leuke dingen niet doorgegaan. Dingen die je niet meer in kunt halen. En ik had haar graag een andere start op de middelbare school gegund.

Juist omdat het op school elke keer zo onzeker is wie er nu weer besmet zijn (hier in Brabant gaat het goed rond) en omdat het telkens met de sporten wijzigt wat wel kan en wat niet, houden we het privé zo normaal mogelijk. We blijven ook gewoon leuke dingen doen, afspreken, Sint en kerst vieren enz. Zaterdag gaan we lekker een hapje eten en naar de bios met vrienden.


De jongste gisteren haar eerste vaccinatie gehad. Ging prima, maar in de middag lag ze bijna te slapen wat niet heel normaal is voor haar. In de avond voelde ze warm, maar geen koorts. Vandaag is ze ziek thuis gebleven van school omdat ze niet helemaal lekker is.

pmarena
Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:11

Sizzle schreef:
Pmarena, ik heb echt bewust nog nooit de woorden in de mond genomen dat je iemand ziek kan maken. Ik leg liever uit dat het voor jezelf goed is om geen viezigheid in je mond te stoppen (immers was handenwassen ook voorheen al normaal). Dat de incidentie hoger is dan voorheen weet een kind immers niet, die is er pas net een paar jaar :D

1x hebben we quarantaine gehad en ook dat heb ik eigenlijk gewoon niet uitgelegd. Pas na 3 dagen kwam een keer de vraag of ze ergens mocht spelen en toen was het al bijna klaar (test op dag 5 was het geloof ik). We zijn ook gewoon buiten bereik van mensen samen buiten geweest (shoot me).

Maskers moeten we nu helaas wel, de juf gaf al aan dat het totaal zinloos is met 6/7 jarigen maar het moet nou eenmaal. Gelukkig vind ze het niet erg aangezien er eenhoorns op staan _O-


Oh echt, moeten die jonge kinderen dat bij jullie ook ja...?

Die van ons de vraagt gewoon heel veel, en ik kan dingen wel verzachten natuurlijk hier en daar, maar hij wil het wel graag snappen :)

Ik zie hier nu een berichtje online staan voor onze klas, dat er een leerling van de klas Corona heeft...
nou daar konden we op wachten natuurlijk dat wij ook een keer aan de beurt zouden zijn.... (en wie weet is het wel eerder gebeurd maar niet getest, dat weet je natuurlijk niet...)

Maar verder helemaal geen info over "wat nu". Alleen of we in de gaten willen houden of er zich klachten ontwikkelen en dat we dan kind thuishouden en eventueel testen.

Maar nu heeft die kleine vanmiddag zwemles, ik vind het eigenlijk heel raar om kind daar naartoe te laten gaan in zo'n geval, ook al heeft die zelf geen klachten...? Ik krijg zwembad nu niet te pakken maar zal hen zelf vragen wat ze graag willen.

En meteen maar even de oma's en opa op de hoogte stellen.

Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, gezien heel veel ouders van klasgenootjes geen prik hebben gehaald.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:21

Hier de prik afspraken gemaakt. Niet omdat ik geloof dat het nodig is ivm kans op ernstig ziekte verloop, pas ook weer gelezen dat de kans op Mis-c heel klein is als je kind al corona heeft gehad. Maar we willen dit jaar naar Duitsland en Oostenrijk. Dan is een prik wel nodig.

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:23

De maskers zijn tijdelijk (1 maandje) in de hoop dat daarmee zo min mogelijk leraren in quarantaine moeten nu in de mega piek. Ze doen het nu zo dat gevaccineerd personeel in een klas met masker in principe niet meer preventief in quarantaine hoeft (tenzij ze zef besmet zijn uiteraard), dat vind ik super.
Omdat kinderen ook wekelijk getest worden (nu even 2x) is dat ook heel overzichtelijk. Ook daar is dan het idee dat enkel het besmette kind thuis moet blijven mits de rest een (welliswaar ineffectief) masker draagt.
Ik vind het wel fijn pragmatisch zo.

Susan, je kan als het echt puur en alleen gaat om toegang dan altijd nog in de zomer kijken toch?
Misschien zijn de certifikaten dan al opgeheven. Of ga je skieen?

pmarena
Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:00

Ja een heel aantal dingen is wel heel fijn voor elkaar bij jullie Sizzle +:)+

Ik belde het zwembad en de meneer die opnam vond het niet meer dan normaal dat hij nu niet naar zwemles zou komen. Vond het ook raar dat de klas niet in quarantaine moet. Maar op school zeggen ze dat ze dat pas doen (na overleg met de GGD) wanneer er 3 kinderen positief getest zijn.

Dus eigenlijk kunnen die kinderen dan makkelijk nog 1 of 2 weken lang flink om zich heen besmetten.... ook wel raar eigenlijk. Ik lijk ook een uitzondering te zijn dat ik denk van die zwemles is misschien niet zo verstandig....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:11

Sizzle schreef:
De maskers zijn tijdelijk (1 maandje) in de hoop dat daarmee zo min mogelijk leraren in quarantaine moeten nu in de mega piek. Ze doen het nu zo dat gevaccineerd personeel in een klas met masker in principe niet meer preventief in quarantaine hoeft (tenzij ze zef besmet zijn uiteraard), dat vind ik super.
Omdat kinderen ook wekelijk getest worden (nu even 2x) is dat ook heel overzichtelijk. Ook daar is dan het idee dat enkel het besmette kind thuis moet blijven mits de rest een (welliswaar ineffectief) masker draagt.
Ik vind het wel fijn pragmatisch zo.

Susan, je kan als het echt puur en alleen gaat om toegang dan altijd nog in de zomer kijken toch?
Misschien zijn de certifikaten dan al opgeheven. Of ga je skieen?


Nee niet skiën zomervakantie. Maar ze is dan 12 en moet dan sowieso hier ook een prik. Of moet. Het is nog altijd eigen keus. Maar testen voor toegang vind ik ook 3 keer niks. Dus dan maar een prik. Of eigenlijk 2.

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:12

Hier wordt de covid pas in maart afgeschaft (voor toegang) zoals het uit ziet. Misschien dat andere landen volgen?

Al is Oostenrijk niet erg waarschijnlijk, die zijn ontzettend streng ermee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:31

Dat wacht ik liever niet af. Straks niet geprikt en dan zul je zien dat we te laat zijn. Ze wordt 12 in maart.

Sees
Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:37

Ik heb eerlijk gezegd de hele Covid-periode als een verrijking ervaren ipv een belemmering O:) . Veel meer tijd. Tijd voor mezelf, ons gezin. Een lege agenda, ruimte voor spontaniteit, zelfontplooiing. Onthaasten, back to basis. Back to wat er, voor mij iig, echt telt. Al die tijd hebben wij naar de paarden kunnen gaan, naar buiten (speeltuinen) kunnen gaan. Op vakantie gekund, MacD af kunnen halen, eten kunnen bestellen etc. Ik wil eigenlijk nooit meer terug naar de verjaardagen met de hele bubs is één keer vieren, mij te druk :D . Ik wil eerlijk gezegd helemaal niet meer terug naar het oude normaal.

Onze kinderen zijn nog klein en ik denk dat het voor oudere kinderen wel extra moeilijk wordt (gemaakt) dat ze zonder QR met vriendjes nergens heen kunnen. En dat vind ik wel erg sneu. Ik hoor onze kinderen er nooit over. Heel af en toe heb ik moeten zeggen dat we niet naar een binnen speeltuin konden wegens Covid, that's it.

Oh en de uitnodiging voor de oudste (6) is direct in de prullenbak beland :).

The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule it - H.L. Menken

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:26


Shadow0
Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:51

Alleen jammer dat de denkfout terugkomt dat de risico's bij covid kleiner zijn dan de risico's bij vaccinatie. Dat is onjuist. Vaccins beschermen, en covid kan ook bij kinderen ernstige gevolgen hebben. De risico's op die ernstige gevolgen zijn aanzienlijk groter bij besmetting dan bij vaccinatie.

Niwla
Berichten: 4114
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:07

Shadow0 schreef:
Alleen jammer dat de denkfout terugkomt dat de risico's bij covid kleiner zijn dan de risico's bij vaccinatie. Dat is onjuist. Vaccins beschermen, en covid kan ook bij kinderen ernstige gevolgen hebben. De risico's op die ernstige gevolgen zijn aanzienlijk groter bij besmetting dan bij vaccinatie.

En dít is dus niet per definitie waar. Dat is juist waarom zoveel ouders twijfelen. Als dit 100 % zo zou zijn dan zou de keuze voor wel vaccineren veel makkelijker zijn.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:13

We zullen het wel zien, afgelopen week meer dan 100.000 besmettingen onder kinderen tot 14 jaar en daar gaan we er wat van terug zien in andere cijfers, helaas.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GaitMonster, IASCrawler, Ies_, Kn8rretje, masyo, Mitch_Beauty, Sanne_zepp en 111 bezoekers