Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:54

nikkel schreef:
Het is een teken van alle tijden, diegene met een afwijkende mening worden overboord gezet. omdat het niet het straatje van mensen past.


Het is ook heel logisch, want het zit in de mens.
Richard Feynman (?) zei: “The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.”

En dus leer je op elke wetenschappelijke opleiding niet in de valkuilen stappen die we als mens van nature hebben.
Ons verstand linkt heel makkelijk dingen aan elkaar en we zijn geneigd alleen info te zoeken dat past bij wat we al denken en dan een conclusie trekken.
Dat zie je vrijwel alle anti’s ook doen.

Je kan de wetenschap niet geloven, maar de wetenschap is niet om in te geloven. Goed opgezet, uitgevoerd en geïnterpreteerd geeft een hele reëele schatting van de kans dat de onderzochte hypothese waar is.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:54

Is het “afwijkend”? Of gewoon iets wat iemand niet zint? Of onwaar is, of kwetsend .. of anders

BigOne
Berichten: 38256
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:55

nikkel schreef:
Het is een teken van alle tijden, diegene met een afwijkende mening worden overboord gezet. omdat het niet het straatje van mensen past.

En wat bedoel je hier precies mee?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:56


Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:00

Engeland gaat ook weer meer maatregelen nemen...

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:04

Electra63 schreef:
In Malaga was vorige week nog een grote uitbraak onder ziekenhuispersoneel, dat een feestje had gevierd op 1 december.


Die had ik hier al gemeld :)*
´Grote uitbraak´ is weer :roll: zoals ik schreef :D
Was NÚL probleem anders dan hun uitval van werk.
Het betreffende ziekenhuis is kleine 50 km.weg.

Heb nogal wat vrienden en bekenden in Denemarken. Die halen er de schouders over op. ´Zal best maar niet in míjn omgeving´ en dat is het in Denemarken al héél snel :j
Verder wonderlijk imo want ze zijn daar keurig gedisciplineerd én hoog % gevaccineerd. Zíjn ze allemaal gevaccineerd en hoppa... >;)

Heb zelf volgende week een controle in het ziekenhuis. Net QR scan geprobeerd:
- mijn QR code werkt*
- de scan geeft alleen naam, ID nummer en groene vink.
Naam en ID nummer nodig om me te kunnen identificeren.

* ben benieuwd tot wanneer ze híer Jansen laten gelden. In Frankrijk volgende week de poppen al aan het dansen met Jansen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:06

996981 schreef:
bigone schreef:
Denemarken grijpt gewoon weer flink in:

https://nos.nl/l/2408639#UPDATE-container-57839172


6000 besmettingen vandaag
500 in het ziekenhuis waarvan 50 op ic

I do not want to say I tould you so. But..... I told you so...




Pfff ik vraag me echt af of dit ons nieuwe leven gaat worden. Van tijd tot tijd maatregelen en nooit meer iets vooruit kunnen plannen. Er niet voor mogen kiezen het risico te willen nemen en gewoon normaal leven.

Dit is niet het leven dat ik wil leven….

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:12

Even een pósitieve zijstap:


Afbeelding

Een Deense cineast-globetrotter met zijn deens fabrikaat motorfiets echt nét na WO2 halverwege Afrika.
Nergens tegen gevaccineerd. In zijn dagboek meldt hij een serieuze crisis; het bier is op.
Ok, volgende pagina scannen en vertalen... Je moet wát; reisavonturen lézen nu je zelf niet mag ;)

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:19

Achterom schreef:
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Hoe kan geanonimiseerde data, zoals verspreiding over postcodegebieden, die niet tot een individu te herleiden is een overtreding van de privacywetgeving zijn? Het is de grootst mogelijke onzin om hier een overtreding in te zien.

HC haalde vandaag eerder ook weer zijn stokpaardje aan, de zorg stimuleert ongezond gedrag, want daar verdienen ze geld aan. Ik zou daar graag een onderbouwing van zien. Ik heb zelf al een tijdje geleden een onderbouwing van het tegenovergestelde geplaatst. De grote winst voor de zorg zit in de vergrijzing. En voor die vergrijzing heb je mensen nodig die gezond leven, want dat levert een hogere leeftijdsverwachting op en daarmee meer winst voor de zorg.

Citaat:
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid


https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... eerde-zorg

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:19

Vayo schreef:
996981 schreef:

I do not want to say I tould you so. But..... I told you so...




Pfff ik vraag me echt af of dit ons nieuwe leven gaat worden. Van tijd tot tijd maatregelen en nooit meer iets vooruit kunnen plannen. Er niet voor mogen kiezen het risico te willen nemen en gewoon normaal leven.

Dit is niet het leven dat ik wil leven….

Zolang Covid op deze manier onder ons is ben ik bang dat dit inderdaad het leven gaat zijn. Te hopen is dat het muteert richting een griep-virus (al wordt een kleine groep daar ook nog steeds dodelijk ziek van). Het is in mijn ogen nu écht tijd om naar de toekomstige inrichting van ons zorgsysteem te gaan kijken. Griep zorgt bij lange, heftige golven al voor afschalen van geplande zorg. Laat staan een griep- en coronagolf tegelijkertijd.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:20

Vayo schreef:
Pfff ik vraag me echt af of dit ons nieuwe leven gaat worden. Van tijd tot tijd maatregelen en nooit meer iets vooruit kunnen plannen. Er niet voor mogen kiezen het risico te willen nemen en gewoon normaal leven.

Dit is niet het leven dat ik wil leven….


Tja, de meerderheid ´beslist´. Gaat voorlopig alleen maar érger worden. Zie Oostenrijk.
Laten we hopen op inzicht dat het een nieuwe seizoensziekte is en omicron de ernst afzwakt; dat is dan minder IC opnames = vrijheid *\%/*

Je kan ondertussen proberen genoeg geld te verdienen. Dán kan je overal omheen.
Er ís nog hoop dat de BTC rond jaarwisseling verdubbeld; dat zeiden/zeggen de experts O:)

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:21

Karl66 schreef:
Achterom schreef:
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Hoe kan geanonimiseerde data, zoals verspreiding over postcodegebieden, die niet tot een individu te herleiden is een overtreding van de privacywetgeving zijn? Het is de grootst mogelijke onzin om hier een overtreding in te zien.

HC haalde vandaag eerder ook weer zijn stokpaardje aan, de zorg stimuleert ongezond gedrag, want daar verdienen ze geld aan. Ik zou daar graag een onderbouwing van zien. Ik heb zelf al een tijdje geleden een onderbouwing van het tegenovergestelde geplaatst. De grote winst voor de zorg zit in de vergrijzing. En voor die vergrijzing heb je mensen nodig die gezond leven, want dat levert een hogere leeftijdsverwachting op en daarmee meer winst voor de zorg.

Citaat:
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid


https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... eerde-zorg

Oud worden staat niet inherent aan gezond leven... De meeste mensen hebben toch echt medische ondersteuning nodig om die hoge leeftijden te bereiken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:24

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Pfff ik vraag me echt af of dit ons nieuwe leven gaat worden. Van tijd tot tijd maatregelen en nooit meer iets vooruit kunnen plannen. Er niet voor mogen kiezen het risico te willen nemen en gewoon normaal leven.

Dit is niet het leven dat ik wil leven….


Tja, de meerderheid ´beslist´. Gaat voorlopig alleen maar érger worden. Zie Oostenrijk.
Laten we hopen op inzicht dat het een nieuwe seizoensziekte is en omicron de ernst afzwakt; dat is dan minder IC opnames = vrijheid *\%/*

Je kan ondertussen proberen genoeg geld te verdienen. Dán kan je overal omheen.
Er ís nog hoop dat de BTC rond jaarwisseling verdubbeld; dat zeiden/zeggen de experts O:)


Wat ben jij toch hel en verdoemenis aan t preken steeds zeg :')

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:31

Cer schreef:
Wat ben jij toch hel en verdoemenis aan t preken steeds zeg :')


Verplichtingen zíjn al aan het uitbreiden. Is geen toekomst :)*

Seizoensziekte/minder ernstig door omicron *\%/*

BTC rond jaarwisseling verdubbeld *\%/*

Zó beter?
Ah je bedoelde het sarcastisch?! hahahah _O- goede hoor +:)+

Ander goed nieuws; Rusland hervat ruimte-toerisme. Doet HEEL veel geld rollen en met veel besmetten zal hij daar boven niet in aanraking komen.

Perceptie is realiteit. Is een groot probleem nu in deze tijd van Covid19 sensatienieuws.

imaudy
Berichten: 5041
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:36

pien_2010 schreef:
Citaat:
Je staat echter op mijn foeilijst (en daar blijf je ook op) dus het heeft weinig zin om op mij te reageren. Ik kan dat gelukkig niet lezen 
Electra63 staat ook op mijn foeilijst, de rest niet.



Imaudy ik schrik er gewoon van, wat naar dat je mensen op je foeilijst zet en dit zo openbaar maakt.

Als het om Imandra gaat, zij is vaak erg goed geïnformeerd. En ik lees haar inhoudelijke posts graag. Bijzonder dat je haar op je foeilijst hebt staan en dit ook ons wil laten weten.

Je noemt Electra er ook even bij, wouw.

Dat roept bij mij de vraag op wat zegt dit over jou zelf? Ik ga daar eens goed over nadenken .

Sta ik nu ook op je foeilijst na deze reactie?


Nee, je staat niet op mijn foeilijst :+ Je hebt er af en toe berichten tussen die ik wel interessant vind.
Het staat je natuurlijk vrij om mij op je foeilijst te zetten ;)

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:38

Imaudy ik foei in principe niet. Af en toe word iemand tijdelijk gefoeid meer ter bescherming van mezelf.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:40

996981 schreef:
Oud worden staat niet inherent aan gezond leven... De meeste mensen hebben toch echt medische ondersteuning nodig om die hoge leeftijden te bereiken.


Als je niet op individueel niveau kijkt, maar als je naar de volledige populatie kijkt, dan is er een verband tussen gezonder leven en ouder worden. De meeste winst voor de zorg zit niet in de ondersteuning geven om oud te worden, maar de ondersteuning die ze moeten gaan geven als de mensen eenmaal oud zijn.

Natuurlijk is er altijd wel een voorbeeld te bedenken van iemand die heel jong overlijdt en tot het overlijden heel veel zorg nodig gehad heeft en uitzonderlijk veel aan zorgkosten gekost heeft. Of iemand die elke dag een pakje shag rookt en een half kratje bier drinkt en toch 104 wordt. Maar die uitzonderingen hebben relatief weinig invloed als je naar de volledige populatie kijkt.

Als je voor die volledige populatie kijkt, dan geldt heel simpel, gezond leven zorgt voor een hogere levensverwachting en die hogere levensverwachting zorgt voor hogere zorgkosten, die de besparingen van gezonder leven teniet doen.

imaudy
Berichten: 5041
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:45

Karl66 schreef:
Achterom schreef:
:') de reden dat ik de discussie aanwakkerde is omdat ik in het verleden functionaris gegevensbescherming ben geweest en een aantal zaken zie die gewoon niet kloppen met de wetgeving. Feit.
Maar waarvan de discussierders in dit topic alle kanten mee op gaan. Om maar vooral recht te blijven praten wat krom is, en heel hard te roepen dat er geen privacy meer is. Hun mening ventileren, onzin roepen etc. Totaal niet relevant.

Gelukkig bestaat er nog steeds zoiets als privacy en is er gewoon wetgeving over wat wel en niet mag op dat vlak. Dat de overheid die regels met voeten treedt, en dat blijkbaar ook gewoon kan doen, en dat iedereen dat nog normaal vindt ook, ja, dat verbaast me.
En nu houd ik er over op.


Hoe kan geanonimiseerde data, zoals verspreiding over postcodegebieden, die niet tot een individu te herleiden is een overtreding van de privacywetgeving zijn? Het is de grootst mogelijke onzin om hier een overtreding in te zien.

HC haalde vandaag eerder ook weer zijn stokpaardje aan, de zorg stimuleert ongezond gedrag, want daar verdienen ze geld aan. Ik zou daar graag een onderbouwing van zien. Ik heb zelf al een tijdje geleden een onderbouwing van het tegenovergestelde geplaatst. De grote winst voor de zorg zit in de vergrijzing. En voor die vergrijzing heb je mensen nodig die gezond leven, want dat levert een hogere leeftijdsverwachting op en daarmee meer winst voor de zorg.

Citaat:
Het volledig uitbannen van roken leidt tot een daling in kosten van rookgerelateerde ziekten. Door het uitbannen van roken neemt de levensverwachting toe en lopen mensen meer kans om op latere leeftijd nog andere ziekten zoals dementie te krijgen. Dit leidt tot extra zorggebruik en -kosten. Deze extra kosten overtreffen de kortetermijn besparingen in kosten van rookgerelateerde ziekten. De totale zorgkosten zullen daardoor stijgen. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigt ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid


https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... eerde-zorg


Ik vind dit een bijzondere redenering. Heb je nog een bron? Ik kan het wel begrijpen, maar die vergrijzing komt er vanzelf ook wel zou je zeggen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:48

Bedankt Karl.
Dat is een hele serie :)* :)* :)* :)* vandáár dat de zorg wil voorkomen dat de oudsten aan Covid19 sneuvelen. Dat klinkt logisch ja.
En hoe langer die op de IC liggen hoe beter voor de kas niet?!

Ach gooi maar in mijn pet.
Ik tel mijn zegeningen +:)+

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:52

Karl66 schreef:
996981 schreef:
Oud worden staat niet inherent aan gezond leven... De meeste mensen hebben toch echt medische ondersteuning nodig om die hoge leeftijden te bereiken.


Als je niet op individueel niveau kijkt, maar als je naar de volledige populatie kijkt, dan is er een verband tussen gezonder leven en ouder worden. De meeste winst voor de zorg zit niet in de ondersteuning geven om oud te worden, maar de ondersteuning die ze moeten gaan geven als de mensen eenmaal oud zijn.

Natuurlijk is er altijd wel een voorbeeld te bedenken van iemand die heel jong overlijdt en tot het overlijden heel veel zorg nodig gehad heeft en uitzonderlijk veel aan zorgkosten gekost heeft. Of iemand die elke dag een pakje shag rookt en een half kratje bier drinkt en toch 104 wordt. Maar die uitzonderingen hebben relatief weinig invloed als je naar de volledige populatie kijkt.

Als je voor die volledige populatie kijkt, dan geldt heel simpel, gezond leven zorgt voor een hogere levensverwachting en die hogere levensverwachting zorgt voor hogere zorgkosten, die de besparingen van gezonder leven teniet doen.


Wat kwalificeer je als oud? De grootste groep medicijngebruikers zit in de leeftijdscategorie 41 - 64 jaar.
https://www.sfk.nl/publicaties/PW/2019/ ... k-gebleven

Dus om nu te stellen dat de zorg/farmaceuten de meeste winst maken op het in even houden van oude mensen? Mwah...

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:53

@Imaudi, misschien moet je het citaat dat eronder staat lezen? Met de bijgevoegde link...

HC, je banketstaaf ook maar zoals het jou uitkomt. Een paar pagina's geleden stuurde de zorg nog op ongezond leefgedrag, want volgens jou leverde hun dat het meeste op. Nu blijkt dat niet zo te zijn en dus verzin je weer wat anders om toch maar je gelijk te halen.

Hoe de zorg ingestoken wordt, dat verschilt per land. Maar hier in Nederland wordt ingezet op een menswaardige manier oud worden. Niet op een voor de zorg zo winstgevend mogelijke manier oud worden. Dat is nou net de reden waarom we in Nederland relatief weinig IC-bedden hebben. Juist omdat we hier niet ten koste van alles mensen zou oud mogelijk willen laten worden. Dus nee, ook deze bewering is gewoon onzin.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:55

996981 schreef:
Wat kwalificeer je als oud? De grootste groep medicijngebruikers zit in de leeftijdscategorie 41 - 64 jaar.
https://www.sfk.nl/publicaties/PW/2019/ ... k-gebleven

Dus om nu te stellen dat de zorg/farmaceuten de meeste winst maken op het in even houden van oude mensen? Mwah...


Zorg is wel iets meer dan alleen medicijngebruik.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:58

996981 schreef:
Wat kwalificeer je als oud? De grootste groep medicijngebruikers zit in de leeftijdscategorie 41 - 64 jaar.
https://www.sfk.nl/publicaties/PW/2019/ ... k-gebleven

Dus om nu te stellen dat de zorg/farmaceuten de meeste winst maken op het in even houden van oude mensen? Mwah...


Even de tabel uit je artikel gehaald.
Afbeelding

En dan focussen op de vierde kolom (DDD’S PER HOOFD BEVOLKING 2018):

De 75+ groep gebruikt 3x zoveel medicatie als de 41-64 groep per capita.

Dus ondanks dat de 41-64 groep nu nog! de meeste medicatie gebruikt (zo'n 20-25% meer dan de oudste groep), is dat niet meer het geval als de gemiddelde mens ouder wordt. Want per capita is deze groep helemaal niet het meest winstgevend, het is alleen op het moment nu eenmaal een hele grote groep mensen.

Ook is de groep 41-64 een veel grotere leeftijdscategorie dan de 2 groepen daarna. 65-74 is namelijk maar 10 jaar, i.p.v. 19 jaar, en heeft 2280 miljoen doses = 228 miljoen per leeftijdsjaar, t.o.v. 3015 miljoen = 159 miljoen per levensjaar.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:01

Ik vraag me af hoe dat werkt Karl? Gezien ouderen veelal zoveel mogelijk thuis moeten blijven wonen en thuiszorg amper te regelen is..

Hoe wordt daaraan verdient dan?
Ik zie mijn toekomst als ofwel van de wc gevallen en met een gebroken heup wachten tot ik doodga ofwel in mn onderbroek over de A4 lopen omdat ik niet meer weet wat ik doe..

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 22:12

Cer schreef:
Ik zie mijn toekomst als ofwel van de wc gevallen en met een gebroken heup wachten tot ik doodga ofwel in mn onderbroek over de A4 lopen omdat ik niet meer weet wat ik doe..


Ík zie mezelf in een rolstoel door het dorp.
Lekker snel ding getuned door mijn zoon met door hem zelf gemaakte onderdelen *\o/*

https://www.youtube.com/watch?v=gWYRhaOd1PE

Had een hilarische gedachtenwisseling met hem vorige week. Over een crypto-investeringsplan met 10 jaar looptijd. Voor hém geniaal maar ík heb meer aan wat minder rendement nú dan aan over 10 jaar een goude rolstoel.
´Ok pa, ik ontwerp en print er toch wel snellere dingen voor´ 8-)


Op kortere termijn echter; to booster or not to booster, thát is the question.
Zit tot nader info bij de wijsheden van Karl in mijn pet.