Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 00:53

Oef wat een vervelende situatie Wennii, de zorgen om de gezondheid van je dochter en familie kan ik mij helemaal voorstellen :knuffel:

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif



Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 01:14

Op zich is de situatie van Wennii niet off topic, maar juist on-topic.

BeFunny is gewoon aan het trollen in dit topic, volgens mij heeft zij nog geen enkel on-topic bericht geplaatst hier, die kan je beter gewoon op Foei zetten, heb je er ook geen last van, tenzij ze gequote wordt.

Wennii, ik snap heel goed dat je nu echt anders tegen de vader van je kind aankijkt en wat een lastige situatie als je tot voor kort eigenlijk vriendschappelijk samen co-ouders kon zijn. Mensen die niet kunnen begrijpen dat dit jou in een lastig pakket brengt en hier vol de vader verdedigen missen imo gewoon een normale dosis empathie en inlevingsvermogen.
Je hoeft het niet met iemands standpunt over Corona eens te zijn om te begrijpen dat dit voor jou echt een lastige situatie is.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:20

Het is ook een lastige situatie, ik weet het geloof me maar. Maar niks aan te doen helaas. En ik zou je afraden om het hoger op te spelen. Kost veel geld, tijd, energie en het brengt je niks. Wacht je tijd af en op een gegeven moment is het kind groter en heeft het een eigen mening en visie over dit soort dingen. Voor nu, het is rot, je mag er iets van zeggen maar geen actie op ondernemen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Wennii
Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:34

Ik ga ook niet reageren op BeFunny want dat is inderdaad echt totaal niet aan de orde (hogerop spelen, zeggen dat hij haar niet zou mogen zien), nogmaals dat is het laatste wat ik zou willen en ik dacht eigenlijk dat als je hier een smiley plaatst met een hooivorkje het best duidelijk is dat iets een grapje is. Voor de meesten gelukkig wel :):).

Wat inderdaad het plan is, is een gesprek, wat als het goed is zaterdag gaat gebeuren en ik ben heel benieuwd wat hij ervan zegt. Zo is het nu ook aangekaart: goh, ik heb er nog eens over nagedacht wat je zei, ik snap het niet helemaal en ik ben benieuwd wat jouw idee/plan is, want met sommige dingen ben ik het niet echt eens als het op haar aankomt. En misschien komen we daar wel hartstikke goed tijdens het eerste gesprek uit, wie weet, ik wist gewoon laatste keer niet wat ik moest zeggen en vind dat nog steeds wat lastig.

En op zich, dat hij zich niet laat vaccineren bijvoorbeeld, ja ik vind dat niet slim, maar is zijn keuze. Dat hij haar met een eventueel vals bewijs mee zou nemen naar de efteling ga ik hem toch wel zeggen wat ik daarvan vind, en dat hij verder lak heeft aan alle maatregelen waardoor er ook gevaar voor haar/ons kan ontstaan, ja DAAR kijk ik hem wel anders op aan en dat is inderdaad wat ik wilde zeggen mbt dit topic. Meer dat het mensen dus brengt tot 'illegale' dingen doen en de onverschilligheid hoe er mee omgegaan wordt en dat dat in een situatie als de mijne soms gewoon ff K is. :)

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:13

Het kán natuurlijk ook nog gewoon 'stoere praat' zijn geweest. Zo veel handel in valse vaccinatiebewijzen is er nou ook niet weer, en om met een vals bewijs een QR-code te krijgen lijkt me nog veel moeilijker. Want je zal dan of je vervalste bewijs ergens moeten laten zien om handmatig in te laten voeren óf iemand moet de GGD gehackt hebben/een GGD medewerker is frauduleus bezig. Of hij heeft een vervalste QR-code gekocht en die liggen allang ook onder een vergrootglas.
En er wordt zeer actief naar dit soort fraudes gezocht, juist vanwege de implicaties. Kans dat je ermee weg komt is niet groot.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:46

Wennii schreef:
Ik ga ook niet reageren op BeFunny want dat is inderdaad echt totaal niet aan de orde (hogerop spelen, zeggen dat hij haar niet zou mogen zien), nogmaals dat is het laatste wat ik zou willen en ik dacht eigenlijk dat als je hier een smiley plaatst met een hooivorkje het best duidelijk is dat iets een grapje is. Voor de meesten gelukkig wel :):).

Wat inderdaad het plan is, is een gesprek, wat als het goed is zaterdag gaat gebeuren en ik ben heel benieuwd wat hij ervan zegt. Zo is het nu ook aangekaart: goh, ik heb er nog eens over nagedacht wat je zei, ik snap het niet helemaal en ik ben benieuwd wat jouw idee/plan is, want met sommige dingen ben ik het niet echt eens als het op haar aankomt. En misschien komen we daar wel hartstikke goed tijdens het eerste gesprek uit, wie weet, ik wist gewoon laatste keer niet wat ik moest zeggen en vind dat nog steeds wat lastig.

En op zich, dat hij zich niet laat vaccineren bijvoorbeeld, ja ik vind dat niet slim, maar is zijn keuze. Dat hij haar met een eventueel vals bewijs mee zou nemen naar de efteling ga ik hem toch wel zeggen wat ik daarvan vind, en dat hij verder lak heeft aan alle maatregelen waardoor er ook gevaar voor haar/ons kan ontstaan, ja DAAR kijk ik hem wel anders op aan en dat is inderdaad wat ik wilde zeggen mbt dit topic. Meer dat het mensen dus brengt tot 'illegale' dingen doen en de onverschilligheid hoe er mee omgegaan wordt en dat dat in een situatie als de mijne soms gewoon ff K is. :)


Sterkte Wennii, ik hoop dat je ene goed gesprek zaterdag met hem hebt.

Ik zou het lastig vinden, omdat hij een slecht voorbeeld geeft aan je dochter; het is fraude. En dat wil je toch niet aan je kind leren, lijkt me.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 22:01

Sommige mensen interesseert die QR fraude niets, zolang ze maar hun “rechten” houden. Over hun plichten denken ze niet eens na. Nee, gewoon frauderen met een QR, zodat je nog lekker naar de kroeg, bios, pretpark mag, dat is immers een recht!
Plicht om je medemens te beschermen is daarbij dik ondergeschikt belang.

Gelukkig zijn heel veel ongevaccineerden niet zo, ik zou echt niet meer bevriend kunnen zijn met iemand die fraudeert, maar prima bevriend kunnen blijven met iemand die niet vaccineert, maar zich wel aan de maatregelen houdt.

Als de fraudeur je ex is, dan wordt het wel heel lastig als je een kind deelt. Je kunt inderdaad niet zomaar zeggen, “wij gaan niet meer met jou om”.

Poeh, ben blij dat ik niet in dezelfde situatie zit.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

BeFunny
Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:28

Zoveel fraudeurs heb je er volgens mij niet in hoor.
Er zijn ook mensen met een Fake id, een fake rijbewijs etc. Daar hoor ik nooit iemand over.

Dat men daarmee kan frauderen en het ook doet is echt heel erg. Dat is m.i gewoon crimineel gedrag.

Maar ik gok er wel op dat de mensen die het doen. Dat echt niet aan de grote klok gaan hangen. Of wel want het zijn vast niet de meest intelligente types.

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:37

Wennii schreef:
Ik vind het momenteel ook wel moeilijk in persoonlijke sfeer. De vader van mijn dochter, waar ze eens in de twee weken een dag is, heeft zich niet laten vaccineren (evenals zijn vriendin, en hun naaste vrienden/familie) en meldde vandeweek dat hij nog aan het wachten was op de 'ggd' voor een hersteldmelding. Dus ik vroeg (al klaar om uit mijn vel te springen want hij stond wel bij mij binnen en zij zou met hem meegaan die dag) ben je positief dan? En toen kwam de uitleg: 'Nee tuurlijk niet maar ik heb zo mijn connecties. Wou dat ik het allang gehad had, dan had ik mijn hersteldmelding al gehad. maar ja, dan maar zo he, anders kan ik nergens meer naartoe'.
Ik stond toen toch even letterlijk met mijn mond vol tanden. Ik denk dan, maar je brengt wel je eigen dochter, en indirect ook ons daarmee in gevaar. Ik heb heel even niks gezegd omdat ik OF uit mijn vel zou springen OF niet uit mijn woorden zou komen, maar ik wil het er toch nog zeker met hem over hebben... Maarja, zomaar zeggen je mag haar niet meer meenemen omdat je je zo muf gedraagt kan ook niet zomaar natuurlijk... Maar ik kijk zeker nu anders tegen hem aan. We zijn altijd vrij vriendschappelijk met elkaar omgegaan, maar vind dit nu ECHT heel lastig.


Even gewoon puur een interesse vraag.

Je benoemt hier het in gevaar brengen van kind en jezelf toch?

Het is inderdaad niet correct dat hij het op deze manier doet, maar waarom hang je het in gevaar brengen er zo aan? Gevaccineerd of ongevaccineerd kan Covid overbrengen. Het is een vaccin om jezelf te beschermen. Gevaccineerd of echt hersteld van Covid betekent geen veiligheid voor een ander, maar je handelt de covid gewoon beter. Met een echte QR vormt hij hetzelfde gevaar.

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 00:40

GabberGill schreef:
Wennii schreef:
Ik vind het momenteel ook wel moeilijk in persoonlijke sfeer. De vader van mijn dochter, waar ze eens in de twee weken een dag is, heeft zich niet laten vaccineren (evenals zijn vriendin, en hun naaste vrienden/familie) en meldde vandeweek dat hij nog aan het wachten was op de 'ggd' voor een hersteldmelding. Dus ik vroeg (al klaar om uit mijn vel te springen want hij stond wel bij mij binnen en zij zou met hem meegaan die dag) ben je positief dan? En toen kwam de uitleg: 'Nee tuurlijk niet maar ik heb zo mijn connecties. Wou dat ik het allang gehad had, dan had ik mijn hersteldmelding al gehad. maar ja, dan maar zo he, anders kan ik nergens meer naartoe'.
Ik stond toen toch even letterlijk met mijn mond vol tanden. Ik denk dan, maar je brengt wel je eigen dochter, en indirect ook ons daarmee in gevaar. Ik heb heel even niks gezegd omdat ik OF uit mijn vel zou springen OF niet uit mijn woorden zou komen, maar ik wil het er toch nog zeker met hem over hebben... Maarja, zomaar zeggen je mag haar niet meer meenemen omdat je je zo muf gedraagt kan ook niet zomaar natuurlijk... Maar ik kijk zeker nu anders tegen hem aan. We zijn altijd vrij vriendschappelijk met elkaar omgegaan, maar vind dit nu ECHT heel lastig.


Even gewoon puur een interesse vraag.

Je benoemt hier het in gevaar brengen van kind en jezelf toch?

Het is inderdaad niet correct dat hij het op deze manier doet, maar waarom hang je het in gevaar brengen er zo aan? Gevaccineerd of ongevaccineerd kan Covid overbrengen. Het is een vaccin om jezelf te beschermen. Gevaccineerd of echt hersteld van Covid betekent geen veiligheid voor een ander, maar je handelt de covid gewoon beter. Met een echte QR vormt hij hetzelfde gevaar.

Leuk hoor dat 'pure' interesse, maar da's dus niet on-topic. Ga de vraag lekker ff in een ander topic stellen. Hier bijvoorbeeld: [CV] Viruswaanzin

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 09:40

GabberGill schreef:
Wennii schreef:
Ik vind het momenteel ook wel moeilijk in persoonlijke sfeer. De vader van mijn dochter, waar ze eens in de twee weken een dag is, heeft zich niet laten vaccineren (evenals zijn vriendin, en hun naaste vrienden/familie) en meldde vandeweek dat hij nog aan het wachten was op de 'ggd' voor een hersteldmelding. Dus ik vroeg (al klaar om uit mijn vel te springen want hij stond wel bij mij binnen en zij zou met hem meegaan die dag) ben je positief dan? En toen kwam de uitleg: 'Nee tuurlijk niet maar ik heb zo mijn connecties. Wou dat ik het allang gehad had, dan had ik mijn hersteldmelding al gehad. maar ja, dan maar zo he, anders kan ik nergens meer naartoe'.
Ik stond toen toch even letterlijk met mijn mond vol tanden. Ik denk dan, maar je brengt wel je eigen dochter, en indirect ook ons daarmee in gevaar. Ik heb heel even niks gezegd omdat ik OF uit mijn vel zou springen OF niet uit mijn woorden zou komen, maar ik wil het er toch nog zeker met hem over hebben... Maarja, zomaar zeggen je mag haar niet meer meenemen omdat je je zo muf gedraagt kan ook niet zomaar natuurlijk... Maar ik kijk zeker nu anders tegen hem aan. We zijn altijd vrij vriendschappelijk met elkaar omgegaan, maar vind dit nu ECHT heel lastig.


Even gewoon puur een interesse vraag.

Je benoemt hier het in gevaar brengen van kind en jezelf toch?

Het is inderdaad niet correct dat hij het op deze manier doet, maar waarom hang je het in gevaar brengen er zo aan? Gevaccineerd of ongevaccineerd kan Covid overbrengen. Het is een vaccin om jezelf te beschermen. Gevaccineerd of echt hersteld van Covid betekent geen veiligheid voor een ander, maar je handelt de covid gewoon beter. Met een echte QR vormt hij hetzelfde gevaar.

Je las denk ik eroverheen dat degene zich niet ook niet laat testen bij klachten, vooral omgang heeft met mensen die zich ook niet willen laten vaccineren, zich niet aan de maatregelen houdt èn zich bezig houdt met frauderen om onder zijn verantwoordelijkheden uit te komen.
De kans dat hij het oploopt en verspreidt vanwege zijn gedrag is imo wel een flink stuk hoger

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:30

Herr_Balou
Ik vroeg niks aan jou toch?
Blijkbaar mag er wel heel erg meelevend gereageerd worden door mensen die dit 200000% afkeuren, maar waar ik me afvraag waar het gevaar dus zit en dit haar misschien kan kalmeren ondanks dat het fout is wat hij doet moet ik mijn mond dus houden?

@Telpeva
Gevaccineerd of ongevaccineerd dragen het beide net zoveel met zich mee. Ik las er inderdaad overheen, maar ik zie nog niet heel veel verschil in mijn vraagstelling.

IMANDRA
Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:05

GabberGill schreef:
Herr_Balou
Ik vroeg niks aan jou toch?
Blijkbaar mag er wel heel erg meelevend gereageerd worden door mensen die dit 200000% afkeuren, maar waar ik me afvraag waar het gevaar dus zit en dit haar misschien kan kalmeren ondanks dat het fout is wat hij doet moet ik mijn mond dus houden?

@Telpeva
Gevaccineerd of ongevaccineerd dragen het beide net zoveel met zich mee. Ik las er inderdaad overheen, maar ik zie nog niet heel veel verschil in mijn vraagstelling.


Dragen evenveel mee op piekmomenten. Het verschil zit 'm in het uitscheiden van de virusdeeltjes (en mate van symptomen dus) en de duur waarin iemand besmettelijker is.

Dus een ongevaccineerd iemand die zich bovendien onvoorzichtig gedraagt vormt wel degelijk een groter gevaar. Nu zal de dochter maar een kleine kans hebben om in het ziekenhuis te komen door COVID-19 (maar de kans is er wel...), maar dingen als post-covid wil je ook niet hebben. Bovendien kan de dochter vervolgens ook weer anderen besmetten: ik ken de situatie niet, maar misschien is er een oma of opa die wat kwetsbaarder is bijvoorbeeld?

Persoonlijk zou zulk gedrag mijn visie van zo'n persoon wel echt veranderen en zou ik de veiligheid van mijn dochter en de mensen om mij heen daarom voorop stellen. Een goed kritisch gesprek aangaan met de vader waarop je deze dingen aankaart is dan een goed begin. En natuurlijk hoopt iedereen erop dat je er dan dmv dat gesprek er goed uit zal komen :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-21 19:26

Ik heb net bericht gehad van mijn zus dat mijn oom en tante in het ziekenhuis liggen en het niet goed met ze gaat als tante nu niet snel opknapt moet ze naar de IC.
Mijn oom is altijd fel tegen alle maatregelen geweest, geloofde in zijn eigen immuunsysteem en ondersteuning daarvan met vitamine D, zink en ivermectine.
De berichten daarover werden regelmatig in de familie-app gedeeld, maar daar was ik al uit gestapt, omdat ik geen zin meer had in die berichten.

Ook hadden zij deze kerst wel weer een familiebijeenkomst bij hun thuis willen plannen, iets waarvan ik op voorbaat had gezegd dat ik daar niet heen zou gaan, ivm veel familieleden die dezelfde ideeën hadden over de onzin van de maatregelen en de vaccinatie.

Hun kinderen en kleinkinderen blijken nu ook allemaal besmet, behalve één dochter die al Corona had gehad en daarna gevaccineerd is. Zij is nu ook de enige die haar ouders nu in het ziekenhuis mag bezoeken.

Ik hoop zo dat oom en tante er door gaan komen en als dat lukt, dat zij dan hopelijk ook anders tegen de pandemie en de nut van vaccineren aan gaan kijken.
Maar goed, nu eerst duimen dat ze opknappen.

Kerst met de hele familie is nu afgezegd, een heel wijs besluit!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:45

Jeetje, sterkte. Dat wens je niemand toe en al helemaal niet zo voor de kerst.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-21 21:12

Ik ben net ook tegen mijn moeder uit mijn slof geschoten. Van haar hoorde ik dat een andere oom vorige week bij hun (besmette oom en tante, voordat ze opgenomen werden) is langs geweest om Ivermectine te brengen. Amper 5 minuten binnen geweest en die oom is toen ook besmet.

Mijn moeder schok hier toch wel van, dat het toch zo besmettelijk was en ze snapte niet dat de Ivermectine niet gewerkt had. Maar ze overwoog wel om zieke oom en tante nu in het ziekenhuis te bezoeken. Mijn moeder is niet gevaccineerd en dat wil ze nog steeds niet.

Nou echt, berg mij maar op…

Ik heb nogmaals uitgelegd waarom Ivermectine niet werkt, nogmaals uitgelegd wat de risico’s van een besmetting t.o.v. een vaccinatie zijn.

Maar mijn moeder beweert dat zij wel voorzichtig is. Ja hoor, ze gaat gewoon regelmatig met haar beste vriendin shoppen, krijgt voor de kerstperiode een andere vriendin te logeren (natuurlijk beiden niet gevaccineerd en testen ook nooit) en die oom en tante die nu in het ziekenhuis liggen, die hadden op hun Facebook nog foto’s geplaatst van mijn moeders verjaardag (24 november) waar ze knuffelend met haar op de foto staan. Dat nog geen week voordat ze ziek werden.

Mijn moeder is niet voorzichtig, ze heeft gewoon haar kop in het zand en ik ben er echt helemaal klaar mee.

Zo, ik moest het even kwijt…

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:14

Wat moeilijk Daphara! En jee Ivermectine… zijn er echt dus nog mensen die daarin geloven?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:25

Ik val even binnen omdat de titel me aanspreekt.
Ik heb vrienden en familie aan twee kanten en we gaan allemaal normaal met elkaar om. Je kunt toch gewoon van mening verschillen, het is een onderwerp als elk ander.
Maar een vriendin van me is twee vriendinnen kwijt geraakt. Anti vaxxers die haar zo´n beetje de duivel lijken te vinden omdat ze wel gevaccineerd is en "niet wil luisteren naar hen". Ze moet wel dom zijn etc. De agressie was niet van de lucht dus ze heeft er een punt achter gezet.
En ik ben gewoon pas nog met haar een dagje weg geweest en we sliepen in dezelfde kamer in een hotel. Zij gevaccineerd en ik niet.

Maar dat is bij mij ook de grens, als mensen me aan gaan vallen om persoonlijke keuzes en gaan neerkijken op me.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:58

Even een suffe vraag over ivermectine. Hoe gebruik je dat dan? Ik ken het alleen van inspuiten bij cavia's of een druppel in de nek. ik neem aan dat je dat bij mensen niet doet :-)

Verder vind ik het echt heel bizar dat mensen wel open staan voor een anti-schurftmiddel, maar niet voor een vaccinatie.

Maar ongevaccineerd mag je toch ook niemand bezoeken in het ziekenhuis of werkt dat niet zo?

@lustina, bizar ook hoe anderen plots reageren op vaccinaties. Mensen en dieren worden al jaren gevaccineerd en nu ineens is het alsof sommige mensen water zien branden. Ik snap het schijnbaar enorme verschil niet met vaccinatie tegen corona.

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:00

Ivermectine is er in allerlei vormen, ook in pilvorm.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:00

Gewoon tabletten. Is voor mensen geregistreerd als antiwormmiddel, eenmalige dosis. De enige keren dat het in NL voorgeschreven wordt is bij 'verse' asielzoekers die een wormbesmetting blijken te hebben, en bij toeristen die met een of andere exotische worm terugkeren van vakantie in verweggistan.

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:05

Weer wat geleerd. Ik zag al niet helemaal voor me hoe er een druppel achter het oor werd gedaan :-). Al zou het me ook niet eens meer verbazen als bepaalde mensen dat bij de dierenarts halen en zelf gebruiken.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-21 22:05

beert schreef:
Even een suffe vraag over ivermectine. Hoe gebruik je dat dan? Ik ken het alleen van inspuiten bij cavia's of een druppel in de nek. ik neem aan dat je dat bij mensen niet doet :-)

Verder vind ik het echt heel bizar dat mensen wel open staan voor een anti-schurftmiddel, maar niet voor een vaccinatie.

Maar ongevaccineerd mag je toch ook niemand bezoeken in het ziekenhuis of werkt dat niet zo?

@lustina, bizar ook hoe anderen plots reageren op vaccinaties. Mensen en dieren worden al jaren gevaccineerd en nu ineens is het alsof sommige mensen water zien branden. Ik snap het schijnbaar enorme verschil niet met vaccinatie tegen corona.


De Ivermectine vraag kun je beter stellen in een ander Corona topic, even zoekfunctie gebruiken en op Bokt vind je er al genoeg over.

Volgens mij heb je geen QR nodig om iemand in het ziekenhuis te mogen bezoeken. Dus het maakt in principe niet uit of je gevaccineerd bent of niet. Hoe wijs het is om op bezoek te gaan bij Corona patiënten als je niet gevaccineerd bent is natuurlijk wat anders. Mijn moeder heeft een auto immuun ziekte en is nou niet het toonbeeld van blakende gezondheid. Juist daarom frustreert mij het zo. Ik heb lang mijn mond gehouden en haar keuzes gerespecteerd, maar nu er daadwerkelijk een goede kans is dat we familieleden gaan verliezen aan deze pandemie kan ik er niet bij dat ze nog haar kop in het zand blijft steken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:30

Sterkte heel naar Daphara.

BeFunny
Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:50

Ik ben dus niet gevaccineerd. Maar als ik de keuze had tussen dat medicijn of inenten als ik één van de twee moest kiezen dan ging er een inenting in hoor.

En dat mensen die niet gevaccineerd zijn andere mensen hun mening opdringen dat vind ik echt not Done.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FrNo, GrapeshotBot en 36 bezoekers