"Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
hahahatsjoe
Berichten: 2381
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 11:18

LWDaisy schreef:
Omdat je er naar vraagt, wil ik antwoorden :) Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je stelt een vraag, en daar antwoord ik graag op :)

De principes bestaan er bij mij uit dat vaccinatie niet verplicht is, maar dat men op de één of andere manier wel gedwongen wordt. En indien men niet vaccineert, men dan wordt uitgesloten. Dat is gewoon zo - ik geraak op heel veel plekken niet binnen zonder die CST.

Je wordt er ook echt op aangekeken en op afgerekend. Ik heb het aan de lijve ondervonden bij klanten, bij de apotheek, bij familie aan tafel, ...

Ondertussen heeft mijn stiefvader een grote kwak bloed opgehoest. Mijn mama is naar de apotheek gerend, oa ook voor vloeibaar voedsel. Uitgelegd wat er aan de hand was met haar man. Ze kreeg daarop de vraag "is meneer gevaccineerd?". Nee, zei mijn moeder. De mevrouw van de apotheek draaide daarop met haar ogen. Mijn moeder vroeg wat ze daarmee bedoelde - "niks niks". Mevrouw kreeg een hele boze blik van haar collega, en bleef volhouden dat mijn moeder haar reactie verkeerd gezien had.

Wat doet het ertoe, of hij wel of niet gevaccineerd is? Wat verandert dat aan het feit dat hij ziek, en gewoon voor medische zorg betaalt? Helemaal niks! HET DOET ER NIET TOE, hij is ziek en heeft medische verzorging nodig. Toch wordt de vraag gesteld - en wanneer je "nee" antwoord, krijg je daar een vies gevoel bij, omdat je de reactie van je gesprekspartner ziet, die veelal negatief is.

Als ik met een griepje naar de dokter ga, krijg ik de vraag "heeft u een griepvaccin gehad?" toch ook niet? Dat doet er op dat moment toch helemaal niet toe?


"Het is maar een prikje" zeg je - dat is het imo niet. En zeker ook geen "door-de-weekse medische interventie zoals er duizenden bestaan", want dit vaccin bestaat gewoonweg nog niet zo heel lang. Het is niet het trekken van een kies of het verwijderen van een appendix, zoals al miljoenen keren is gedaan, en wat al jaren gedaan wordt, na jaren van onderzoek. Het is een nog vrij nieuw vaccin, de effecten op lange termijn kunnen niet bekend zijn want die termijn is nog niet verstreken.

Dusja, ik sta een beetje huiverig tegenover een vaccin dat nog in zijn kinderschoenen staat.
Het is geen standaardvaccin zoals tegen de griep of polio, waarnaar al x aantal jaar onderzoek gedaan is, en waarvan miljoenen mensen het prikje al hebben gekregen, en waarvan er veel meer geweten en getest is.

Daarbij komt ook mijn persoonlijke situatie. Ik werk als huishoudhulp, en ben altijd moeten blijven werken. Heel veel kantoren sloten de deuren en hielden hun HHH thuis, mijn kantoor niet. De overheid maakte er geen verplichting van, mijn werkgever (ik werk ondertussen ergens anders om die reden) gaf geen reet om mij, dus ik moest gewoon blijven werken. Bij gezinnen van 0-99 jaar oud, want plots moest iedereen van thuis uit werken of onderwijs volgen, en daar mocht (moest) ik dan gaan tussen lopen. Klanten die ziek waren, maar dit niet wilden toegeven omdat ze een HHH wel makkelijk vinden, klanten die de regels niet volgens, klanten die hun kroost meeslepen naar de winkels, naar vriendjes, ... en die daarna bij mij in dezelfde kamer duwen, ... Ik moest daar gewoon tussen blijven lopen, klaar. En weet je? ik ben er geen 1x ziek van geworden. Als ik toen een vaccin aangeboden had gekregen, had ik het genomen, want toen was ik nog erg bang. Maar het was toen voor mij niet beschikbaar, want ik ben geen risicogeval. Dus niet zeuren en gewoon gaan werken, en blijven werken. Dat heb ik gedaan - en ik ben tot onlangs dus nooit ziek geworden.
Tegen dat het vaccin voor mij beschikbaar was, bleek mij eigen immuunsysteem zichzelf enorm bewezen te hebben, was de angst om Corona te krijgen al veel minder, en werd ik doodgeslagen met de stomste regels die onze regering maar kon bedenken.
"Ja je mag wel bezoek ontvangen maar alleen buiten en dus ook alleen als ze niet door je huis moeten lopen om in je tuin te geraken en ze mogen ook niet bij je binnen naar de wc".
"Ja je mag op restaurant maar je moet je mondmasker ophouden tot je neerzit". Ik heb die regel nooit begrepen - ik adem toch gewoon nog als ik neerzit?
De trouw van mijn oom ook: "ja max. 25 personen in het gemeentehuis, allemaal de trap nemen want de lift is te klein, allemaal mondmasker op - tot je neerzit". Hoezo dan, ik adem ook hier ook zittend hoor?
"Kinderen worden niet meegeteld bij de regels". HOEZO NIET, die ademen toch ook?


Met al die domme regels waar niks logisch is, met een overheid/regering die geen reet om mij geeft, met mijn immuunsysteem dat de boel altijd aankon, met het bewust uitsluiten van mensen die iets weigeren om iets wat niet verplicht is, ... daar gaan mijn haren recht van overeind staan. Daar ga ik tegenin. Dat noem ik bewust uitsluiten van mensen, en dat kan er bij mij gewoon niet in. Nee, dan wil ik niet meelopen - want hoe meer er meelopen, hoe groter de kans dat men mensen gaat verplichten, en dat mag imo niet gebeuren. Niet zolang het vaccin niet op punt staat. Tot dan moeten mensen gewoon de vrijheid hebben voor zichzelf een beslissing te maken, zonder daarvoor op eender welke manier uitgesloten te worden.


Let wel - ik ben dus gezwicht. Want: ik wil mijn droom waarmaken.
Alleen heel jammer dat ik daarvoor een goedje in mijn lijf heb moeten laten spuiten dat nog vrij nieuw is, waarvan serieuze bijwerking kunnen optreden, en dat ik daarom niet vertrouw.
Dat recht heb ik - maar het wordt me ontnomen, tenzij ik mijn droom laat schieten.


Wauw LW Daisy, wat beschrijf je dat mooi. Compleet met je eens. Ik ben dan niet gevaccineerd, maar vermoedelijk ben ik vrijdag besmet door iemand die WEL gevaccineerd is. Die werkt bij de politie en had donderdag een dag in de auto gezeten met een collega die vrijdagmiddag positief testte. Gister testte mijn vriend dus ook positief, een dag eerder nog negatief maar met thuistest al wel positief. Hij feliciteerde mij met mijn verjaardag met 3 zoenen, verder hebben we alleen maar tegenover elkaar gezeten. Zondag had ik een beetje zere keel, gister en nu voel ik me niet volledig fit, morgen dus testen. Als je gevaccineerd bent moet je toch beschermd zijn en niet bij het eerste de beste positieve (ook gevaccineerde) contact besmet worden ? Want hij heeft dus ook symptomen. Ik slik I. en voel me vandaag al wat beter dan eerder.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.


Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:22

I.? Ivermectine?

Vind het wel apart dat je je door je vriend laat zoenen nadat hij positief test. Verder, het is toch algemeen bekend dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn, al is het veel minder dan iemand die wel gevaccineerd is, dus beetje vreemd om daar zo (quasi?) verbaasd over te zijn.

Hoe dan ook beterschap, hopelijk heb je geen corona.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:28

Het meest onbegrijpelijke ooit: je wilt wél een (letterlijk) paardenmiddel slikken met enorme bijwerkingen zonder dat daar enige werking van is aangetoond, maar geen goed onderzocht bewezen werkzaam vaccin.

Dat heet niet 'heel bijzonder', dat heet zelfs niet 'raar', dat noemen wij gewoon oerstom.

Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:24

hahahatsjoe schreef:
Brainless schreef:
Ja er zijn quarantaine plekken, maar daar kan je weg als je niet meer positief tetst en stel ze gaan alle ongevaccineerde opsluiten.. zodra je je laat vaccineren kun je daar weer weg.


En dat vindt jij normaal ? Hier heb ik geen woorden voor, compleet gestoord.

Zeg ik dat ergens? En ik heb het over het buitenland dat je bv tijdens een besmetting tijdelijk in een quarantaine hotel moet totdat je negatief test.

Besmette mensen hebben daar nl geen adres/huis waardoor ze tijdelijk ergens moeten worden gehuisvest.
Dus ja dat vind ik wel normaal omdat je ze niet op straat kan laten lopen zonder onderdak.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:25

Ibbel, zou jij gewoon in de ik vorm willen praten?
Wij komt denigrerend over en klipt daarbii ook nog erns niet. Ik vind het nl niet oerstom.

Ik weet nog mex griep, vaccin was ook zo goed getest en helemaal veilig. Ik wilde mijn dochter niet laten enten. Als ze gekund hadden hadden ze me uit de ouderlijke macht gezet, ik was zo stom, bracht het leven van mijn dochter in gevaar. En nu? 5 miljoen is er uitgekeerd vanwege narcolepsie.. foutje bedankt.
Wie zegt dat met dit vaccin niet over 10 jaar ook pas bijwerkingen duidelijk worden? En neem astra, was ook veilig, tot mensen omkiepten met ern hersenbloeding. Foutje bedankt. Nu kun je ook niet alles weten en voorkomen. Maar om mensen dom te noemen omdat ze wel kritisch zijn en andere keuzes maken dan jij vind ik respectloos. Zeker als je dan ook nog spreekt in de wij vorm terwijl het jouw persoonlijke mening is.

Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:38

Oh, is "De Luizenmoeder" alweer te lang geleden? :+

IMANDRA
Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:47

@Ibbel ik snapte 'm en ik heb die hele serie niet eens gezien :')

IHN schreef:
Ibbel, zou jij gewoon in de ik vorm willen praten?
Wij komt denigrerend over en klipt daarbii ook nog erns niet. Ik vind het nl niet oerstom.

Ik weet nog mex griep, vaccin was ook zo goed getest en helemaal veilig. Ik wilde mijn dochter niet laten enten. Als ze gekund hadden hadden ze me uit de ouderlijke macht gezet, ik was zo stom, bracht het leven van mijn dochter in gevaar. En nu? 5 miljoen is er uitgekeerd vanwege narcolepsie.. foutje bedankt.
Wie zegt dat met dit vaccin niet over 10 jaar ook pas bijwerkingen duidelijk worden? En neem astra, was ook veilig, tot mensen omkiepten met ern hersenbloeding. Foutje bedankt. Nu kun je ook niet alles weten en voorkomen. Maar om mensen dom te noemen omdat ze wel kritisch zijn en andere keuzes maken dan jij vind ik respectloos. Zeker als je dan ook nog spreekt in de wij vorm terwijl het jouw persoonlijke mening is.


Tuurlijk is het oerstom. Een niet-werkend medicijn met flinke bijwerkingen wél nemen maar het goed onderzochte en veilig bevonden vaccin opzij schuiven als gevaarlijk? Vreemde redenering vind je niet?

Overigens was narcolepsie ontzettend zeldzaam (1300 op ±30 miljoen mensen, wat neerkomt op slechts 0,004% van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000) en kwam het ook voor bij de mexicaanse griep. En het is uberhaupt nog de vraag of die twee zo sterk in verbinding stonden:

Citaat:
Ondanks veel onderzoek is het nog onduidelijk of het pandemisch griepvaccin Pandemrix narcolepsie kan veroorzaken. Pandemische griepvaccins werden gebruikt tijdens de Mexicaanse grieppandemie in 2009/2010. Wereldwijd kwamen er toen berichten over narcolepsie na vaccinatie met Pandemrix. In Zweden en Finland bleken tieners een verhoogd risico te hebben op narcolepsie na deze vaccinatie. In andere landen was dit verband veel minder sterk. Mogelijk veroorzaakt Pandemrix bij sommige mensen een immuunreactie waardoor narcolepsie kan ontstaan. Ook bepaalde genen spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast is het hebben van de Mexicaanse griep voor vaccinatie waarschijnlijk ook van invloed op het ontstaan van narcolepsie. Pandemrix is speciaal ontwikkeld tegen de Mexicaanse griep en wordt nu niet meer gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat andere vaccins geen narcolepsie veroorzaken

https://www.lareb.nl/vaccin-kennis-pagina?id=1483

Astrazeneca: aldus het lareb zijn er vier meldingen van overlijdens ontvangen. Vier. Ook deze bijwerking is zeldzaam (1:123.000) en lang niet altijd dodelijk. Zelfs in de meeste gevallen goed te behandelen en genezen.

Langetermijnbijwerkingen zijn absoluut niet waarschijnlijk vanwege mechanica achter zo'n vaccin.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:25

Ibbel schreef:
Het meest onbegrijpelijke ooit: je wilt wél een (letterlijk) paardenmiddel slikken met enorme bijwerkingen zonder dat daar enige werking van is aangetoond, maar geen goed onderzocht bewezen werkzaam vaccin.

Dat heet niet 'heel bijzonder', dat heet zelfs niet 'raar', dat noemen wij gewoon oerstom.


Hoe kunnen mensen zo denken? Waar stond je dan toen het iq werd uitgedeeld?

Overigens heb ik al in tijden geen 3 zoenen begroeting meer gedaan..

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:52

tja, en je zult maar kerngezond zijn en net 1 van die 4 zijn die overlijd (t waren er meer trouwens)omdat anderen je menen te moeten dwingen zo'n vaccin te nemen.

Het gaat me er niet om wat slim is of nietm Zelf ben ik ook gevaccineerd (met tegenzin, dat wel). Het gaat me erom dat iedereen die er anders over denkt als dom wordt neergezet. En dat vind ik persoonlijk erg dom.

Ik ken mensen die kanker hadden en voor dom werden uitgemaakt omdat ze geen chemo wilden... wat denk je? Volledig genezrn via t alternatieve circuit.

Mijn hond was zo verwaarloosd dat dierenarts aangaf:laat maar inslapen, hij heeft hooguit een maand. Ik ben naar een homeipaat gegaan, onbewezen idd. Maar beest knapte zienederogen op, gedragsproblemen waren binnen een week weg. En beest is 17 geworden (heeft dus nog 10 jaar geleefd ipv de maand die 3 dierenartsen aangaven).

NIEMAND heeft de absolute waarheid en wijsheid in pacht. Het is ook nog eens gerelateerd aan de tijdgeest (vroeger gingen "heksen" op de brandstapel, dat was toen de waarheid. Nu denken we daar toch anders over).

Dus prima dat je overtuigd bent van je gelijk, maar anderen dom noemen omdat ze een andere waarheid aanhangen dan de jouwe is gewoon heel erg naar. Verwijzen naar luizenmoeder ipv inhoudelijk te rrageren trouwens ook.

IMANDRA
Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:43

'een andere waarheid' bestaat niet. Niet in deze context.

Een medicijn werkt, of het werkt niet. Ivermectine werkt bewezen niet tegen covid. Een vaccin werkt bewezen wel.

Klaar. Af. Een andere interpretatie ís er niet.

En het gaat gewoon om de hypocrisie die hier wordt geschreven, de tegenstrijdigheid. Roepen dat het vaccin nog in een testfase zit, dat het onveilig is. En dan wel een onveilig medicijn nemen wat in het begin van covid nog niet getest was, en nu bewezen niet werkt? Dat is toch ontzettend tegenstrijdig?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 19:47

ik heb werlijk gezegd geen idee van ivermectine etc. Wat ik wel weet is dat t vaccin ook niet werkt zoals verwacht. In dl hebben ze al 2g plus.. dwz geent en test tenzij je de booster gehad hebt. Mijn dochter is pas 3 weken geleden voor de 2e keer geent, noet ze dan nu dus al een booster. Dus ook van het vaccin weten ze lang niet alles.

heeft niks te maken met hypocrisie imo.

Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:04

Boosteren gebeurt na 6 maanden. Niet na 3 weken na je 2e vaccin.
Ivermectine is één van de middelen die door figuren zoals Trump zonder enige kennis van zaken wordt aanbevolen als geneesmiddel. Met meestal als kul-argument dat de farma er niets aan verdient en het dús onder het tapijt wordt geschoven dat het zou werken.
Net als alle bewezen onzinnige argumenten tegen de verschillende vaccins. De vaccins geven állemaal een enorme hoeveelheid antistoffen, en helaas blijken die sneller te zakken dat gehoopt.

Wat is daar de oplossing voor? Nog een keer vaccineren. Dat weten we na 150 jaar ervaring met vaccineren zo langzamerhand wel.
Niets raars aan, niets 'het werkt niet' aan, nee, onze eigen lichamen bewaren die antistoffen helaas niet zo lang. Met een nieuw virus kon niemand dat vooraf bedenken. Tja, misschien te hoopvol geweest met te denken dat je jaren vooruit zou kunnen. Iedereen wil graag goed nieuws horen.

En die tegen tetanus bewaren we toevallig wél 10 jaar of langer. Heeft niets met de kwaliteit van het vaccin te maken. Een paard bewaart z'n tetanus-antistoffen maar 3 jaar. Jammer, ander dier, zelfde ziekte, zelfde soort vaccin, ander effect. Kan je nooit van te voren voorspellen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-12-21 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep
Berichten: 9723
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:08

IHN schreef:
ik heb werlijk gezegd geen idee van ivermectine etc. Wat ik wel weet is dat t vaccin ook niet werkt zoals verwacht. In dl hebben ze al 2g plus.. dwz geent en test tenzij je de booster gehad hebt. Mijn dochter is pas 3 weken geleden voor de 2e keer geent, noet ze dan nu dus al een booster. Dus ook van het vaccin weten ze lang niet alles.

heeft niks te maken met hypocrisie imo.



Nee joh pas na 6 maanden mag een booster NA de tweede prik eerder niet. Zeker niet als je met Pfizer of Moderna bent gevaccineerd. Ik kom wel in aanmerking voor de booster. Ik heb mijn eerste vaccinatie ontvangen in januari. Dus ik zit nu op maand 11 ongeveer. Voordat ik de booster krijg zit er voor mij dik een jaar tussen.

Maar goed het is nu inmiddels wel bekend dat na 6 maanden de bescherming tegen besmetting afneemt , maar tegen ernstig ziek worden ben je nog wel goed beschermd. Alleen als je jonger bent werkt je immuunsysteem nog beter dan iemand die al ver in de 80 is dus dan kan het wel dat de bescherming wat langer doorloopt. Ik heb tot nu toe ook nog geen corona gehad zover ik weet.

Ik heb ook het idee dat er veel twijfel ontstaat door misinformatie / weinig kennis. Ik weet ook niet alles van vaccinaties zeker niet , maar inmiddels wel meer dan voordat corona er was.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:19

Inderdaad Zebrastreep.

Dat mensen slecht geïnformeerd zijn doordat ze gewoon niet zo goed overweg kunnen met de stroom aan beschikbare informatie, door opleidingsniveau, concentratiestoornis, beperkte kennis van het Nederlands, OK, dat kan.
Maar dat mensen slecht geïnformeerd zijn doordat ze willens en wetens alleen die (mis)informatie horen en lezen die ze willen horen en lezen :n

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:23

ja, en toch is het zo. Ik zit in dl he... 2g plus. Tenzij je geboosterd bent.
Dan klopt er toch iets niet, he?
In nl mag je pas na 6 maanden (lijkt me ook vrij logisch aangezien ik me afvraag waarom je uberhaupt zou enten als je na 2 weken al nauwelijks antistoffen meer hebt), maar hier mag je pas zonder test als je ook de 3e hebt gehad... linkdom of rechtsom klopt er dus gewoon iets niet.

Zebrastreep
Berichten: 9723
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:23

IHN schreef:
ja, en toch is het zo. Ik zit in dl he... 2g plus. Tenzij je geboosterd bent.
Dan klopt er toch iets niet, he?
In nl mag je pas na 6 maanden (lijkt me ook vrij logisch aangezien ik me afvraag waarom je uberhaupt zou enten als je na 2 weken al nauwelijks antistoffen meer hebt), maar hier mag je pas zonder test als je ook de 3e hebt gehad... linkdom of rechtsom klopt er dus gewoon iets niet.


Zou je je verhaal iets beter kunnen formuleren? Ik snap niet zo heel goed wat je precies bedoeld , als ik eerlijk ben misschien ligt dan aan mij hoor....

Wat ik wel begrijp aan je verhaal is dat je niet in Nederland woont?

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:53

Daarbij zijn de vaccins uitvoerig getest, miljoenen mensen hebben hem nu al gehad en daarbij is het zo snel gegaan omdat gewoon de beste mensen die dit kunnen ontwikkelen bij elkaar gezet zijn met een flinke duit subsidie. Dan kom je een heel eind. En dan is er nog het feit dat dit afkomt vanuit een ander vaccin dus de basis was er al. Je moet in je handen knijpen dat die pandemie niet jaren eerder is geweest, dan hadden we allemaal jaren in de oliebol gezeten.

Ik vind het ook niet erg gek dat zorg medewerkers zo reageren op on gevacineerde mensen, ook omdat het al zo vaak aangegeven is en dan zijn de gevolgen daar en dan sta je als eerste te roepen om hulp. Zou je vader geholpen moeten worden, tuurlijk. Maar je moet je ook realiseren dat er een grote kans is dat dit voorkomen had kunnen worden door vaccinatie en dat is waarschijnlijk wat door het hoofd schiet van de apotheker.

Denk ook dat veel griep gevallen voorkomen had kunnen worden door toch de afgelopen twee jaar beter en meer mensen te enten. Helaas zijn hier nooit campagnes voor geweest en de capaciteit eigenlijk ook niet. En dat is jammer. En ik moet toch echt zeggen dat ik als long patient meer bijwerkingen heb gehad van alle griep prikken dan van mijn twee corona prikken, toen had ik alleen een flink zere arm.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

storrum
Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:57

Autoriteiten in moeilijkheden
Wanneer het CBS zal besluiten om de oversterfte in 2021 te gaan toeschrijven aan het coronavirus, dan brengt zij de autoriteiten in grote moeilijkheden. Het zou immers betekenen dat hiermee de effectiviteit van de 24,4 miljoen uitgedeelde injecties wordt ondermijnd. Ondanks de 31 studies die het tegendeel bewijzen, blijft het Rijk tot op heden volharden in het succes van de vaccinatiecampagne.


https://danielvdtuin.substack.com/p/de- ... lopen-naar

IMANDRA
Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:25

storrum schreef:
Autoriteiten in moeilijkheden
Wanneer het CBS zal besluiten om de oversterfte in 2021 te gaan toeschrijven aan het coronavirus, dan brengt zij de autoriteiten in grote moeilijkheden. Het zou immers betekenen dat hiermee de effectiviteit van de 24,4 miljoen uitgedeelde injecties wordt ondermijnd. Ondanks de 31 studies die het tegendeel bewijzen, blijft het Rijk tot op heden volharden in het succes van de vaccinatiecampagne.


https://danielvdtuin.substack.com/p/de- ... lopen-naar


Vanwaar is het toeschrijven van de oversterfte het toegeven dat vaccins niet werken? Die link snap ik niet helemaal.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:26

Zebrastreep schreef:
IHN schreef:
ja, en toch is het zo. Ik zit in dl he... 2g plus. Tenzij je geboosterd bent.
Dan klopt er toch iets niet, he?
In nl mag je pas na 6 maanden (lijkt me ook vrij logisch aangezien ik me afvraag waarom je uberhaupt zou enten als je na 2 weken al nauwelijks antistoffen meer hebt), maar hier mag je pas zonder test als je ook de 3e hebt gehad... linkdom of rechtsom klopt er dus gewoon iets niet.


Zou je je verhaal iets beter kunnen formuleren? Ik snap niet zo heel goed wat je precies bedoeld , als ik eerlijk ben misschien ligt dan aan mij hoor....

Wat ik wel begrijp aan je verhaal is dat je niet in Nederland woont?


sorry. Er word ontkend dat boosters na 3 weken gegeven worden. In Dl word dit echter wel degelijk gedaan. Ze hebben hier 2g plus wat inhoud:gevaxt en test, genezen en test, of al geboosterd.
Ik vind dit raar, want wat is het nu van na 3 weken de 3e?Terwijl pas na 6 maanden bescherming minder word? Kennelijk verschillen de meningen hierover en staat de werking nog lang niet zo vast als beweerd word.

IMANDRA
Berichten: 9796
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 22:42

IHN schreef:
sorry. Er word ontkend dat boosters na 3 weken gegeven worden. In Dl word dit echter wel degelijk gedaan. Ze hebben hier 2g plus wat inhoud:gevaxt en test, genezen en test, of al geboosterd.
Ik vind dit raar, want wat is het nu van na 3 weken de 3e?Terwijl pas na 6 maanden bescherming minder word? Kennelijk verschillen de meningen hierover en staat de werking nog lang niet zo vast als beweerd word.


Toch vind ik het apart. Want hier staat iets anders:
Citaat:
The Standing Commission on Vaccination recommends that everyone aged 18 and over should get a booster six months after their last vaccination. In individual cases or if there is enough vaccine available, boosters can be given after just five months.


Alleen bij Janssen ligt het anders:
Citaat:
For those who have received their first vaccination with the Johnson&Johnson vector vaccine, the STIKO recommends a vaccination with an mRNA vaccine from the fourth week after receiving the original vaccination in order to optimise protection.

Those who received their first series of vaccinations with the AstraZeneca vector vaccine can also receive a booster with an mRNA vaccine six months after the second vaccination. The same applies to those who have received a cross-vaccination (1st shot: vector vaccine + 2nd shot: mRNA vaccine).

https://www.bundesregierung.de/breg-en/ ... aq-1971332

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:08

In sommige deelstaten is 2g plus volledig geënt én getest, genezen én getest, OF booster gehad.
https://www.sueddeutsche.de/politik/reg ... -99-248279

Dat stimuleert wel om de 3e prik sneller dan "mag" te nemen natuurlijk. In Dld kun je die in veel deelstaten halen wanneer je zelf wil, zonder 6 maanden te wachten.

hahahatsjoe
Berichten: 2381
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:59

Askja schreef:
I.? Ivermectine?

Vind het wel apart dat je je door je vriend laat zoenen nadat hij positief test. Verder, het is toch algemeen bekend dat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn, al is het veel minder dan iemand die wel gevaccineerd is, dus beetje vreemd om daar zo (quasi?) verbaasd over te zijn.

Hoe dan ook beterschap, hopelijk heb je geen corona.


Ja. En nee dat heb ik niet gedaan. Hij is bij mij geweest voor mijn verjaardag, is gevaccineerd. Hij had gereden met een gevaccineerde collega die hem na zijn bezoek aan mij meldde dat hij positief getest was. In het weekend was de thuistest van mijn vriend positief, maandag zijn GGD-test pas. Ik heb me vandaag laten testen omdat ik niemand anders wil besmetten, hij kan er niets aan doen als hij mij onverhoopt besmet heeft.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

hahahatsjoe
Berichten: 2381
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:00

Ibbel schreef:
Het meest onbegrijpelijke ooit: je wilt wél een (letterlijk) paardenmiddel slikken met enorme bijwerkingen zonder dat daar enige werking van is aangetoond, maar geen goed onderzocht bewezen werkzaam vaccin.

Dat heet niet 'heel bijzonder', dat heet zelfs niet 'raar', dat noemen wij gewoon oerstom.


Als jij je even in de materie verdiept had, zou je weten dat Ivermectine ook aan mensen voorgeschreven wordt maar niet tegen corona. Dat doet mijn huisarts gelukkig wel ook al kan hij daar een boete voor krijgen.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 15:04

hahahatsjoe schreef:
Als jij je even in de materie verdiept had, zou je weten dat Ivermectine ook aan mensen voorgeschreven wordt maar niet tegen corona. Dat doet mijn huisarts gelukkig wel ook al kan hij daar een boete voor krijgen.

Klopt, een 1malige pil tegen parasieten... niet tegen een virus :+

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anonimo_h, YandexBot en 122 bezoekers