Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karrij
Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:34

Needje schreef:
Ze heeft toch gewoon recht op compensatie?!
Niets hypocriet aan.
Ze mist inkomsten.
(Of wij vinden of ze die compensatie nodig heeft gezien r bankrekening staat daar totaal los van)



Deze dame heeft een vermogen van 29 miljoen! Heeft ze goed bij elkaar verdiend,dat mag,maar niet links l☆llen en rechts vullen!

imaudy
Berichten: 5038
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:39

Er is op internet ook een artikel te vinden van de huisarts die de variant "ontdekte". Zoals zij het allemaal vertelt lijkt het iets milder maar kleine populatie natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 29-11-21 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:40

karrij schreef:
Needje schreef:
Ze heeft toch gewoon recht op compensatie?!
Niets hypocriet aan.
Ze mist inkomsten.
(Of wij vinden of ze die compensatie nodig heeft gezien r bankrekening staat daar totaal los van)



Deze dame heeft een vermogen van 29 miljoen! Heeft ze goed bij elkaar verdiend,dat mag,maar niet links l☆llen en rechts vullen!


Hoezo?!
Zij is toch ‘de dupe’ van wat het kabinet beslist?!
Juist zij zal vinden dat ze er recht op heeft omdat het als het aan haar ligt überhaupt niet nodig is dat zij inkomsten mis loopt.
Haar vermogen heeft daar niets mee van doen.
Wat wij daar ook van vinden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:42

Een virus wat milder is maar wel 500% besmettelijker kan wel degelijk uiteindelijk meer problemen geven.
Stond een uitleg over ergens maar kan niet zo snel meer vinden.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:09

bigone schreef:
Ik vermoed dat wanneer de opmerkingen over deze variant waar zijn en jullie in februari ziek waren nu op dit moment die nieuwe variant al volledig de delta had verdrongen dus houd het maar op griep!


Ehmmmm?? Edit: gezien de context leek het me vrij logisch dat ik met "toen we ziek waren" bedoelde dat wij corona hadden. Fyi: nee, het was geen gewone griep (die heb ik trouwens, even afkloppen, nooit), ik ben getest door de GGD, en was positief. Mijn man, die op dat moment nog nergens last van had, heeft zich toen ook laten testen met hetzelfde resultaat en een dag later ook dezelfde verschijnselen. Zelf had ik dat resultaat ook niet verwacht, maar aangezien ik in een week tijd telkens erger moe werd, er heel erg spierpijn bij kreeg zonder dat ik daar iets voor had gedaan, en uiteindelijk letterlijk nauwelijks nog wat kon, maar wél de dag erna naar mijn werk moest (waar ik alleen naartoe ging, en nog ga, als het echt moet, anders werk ik thuis) kon ik niet anders dan me ziekmelden. En daarom moest ik me dus laten testen.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:24

Ik las net dat de omicron mogenlijk in onbehandelde HIV patienten ontstaan is. Door hun zwakke immuunsysteem zit het virus dan langer in hun lichaam waardoor het meer mutaties kan stapelen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:24

Een callcenter heeft de belgische staat voor mogelijk een miljoen euro opgelicht.
Ze werden een jaar lang betaald om contacttracing te doen, maar deden in werkelijkheid ander werk voor privé bedrijven.
De factuur ging uiteraard naar de staat.

Zoiets hadden we nog niet gehad in het hele verhaal van fraude en bedrog denk ik :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:49

Needje schreef:
Een virus wat milder is maar wel 500% besmettelijker kan wel degelijk uiteindelijk meer problemen geven.
Stond een uitleg over ergens maar kan niet zo snel meer vinden.

Dan had afrika inmiddels zo in de problemen moeten zitten, dat we dat wel gehoord hadden. Het virus is daar al van minstens half oktober dus dat hadden ze dan wel enorm moeten merken in de cijfers.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:50

Fitzroy schreef:
Het is alleen nogal hypocriet :x Aan de ene kant afgeven op de overheid, maar zodra er geld te halen valt dit wel doen.


Ach, hypocriet? Wel nee, gewoon net als anderen. Er zijn er genoeg die boos zijn op de overheid=mening
en die toch de steunmaatregelen gebruiken=zakelijk. Niks mis mee.

En prive kapitaal staat daar geheel los van.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:50

Pandora2 schreef:
Een callcenter heeft de belgische staat voor mogelijk een miljoen euro opgelicht.
Ze werden een jaar lang betaald om contacttracing te doen, maar deden in werkelijkheid ander werk voor privé bedrijven.
De factuur ging uiteraard naar de staat.

Zoiets hadden we nog niet gehad in het hele verhaal van fraude en bedrog denk ik :+

Ik denk dat als iemand ooit op het idee komt uit te zoeken waar al dat geld gebleven is de tranen in je ogen springen..in NL alleen al zijn er miljoenen en miljoenen 'kwijt'.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:52

karrij schreef:
Needje schreef:
Ze heeft toch gewoon recht op compensatie?!
Niets hypocriet aan.
Ze mist inkomsten.
(Of wij vinden of ze die compensatie nodig heeft gezien r bankrekening staat daar totaal los van)



Deze dame heeft een vermogen van 29 miljoen! Heeft ze goed bij elkaar verdiend,dat mag,maar niet links l☆llen en rechts vullen!


Zou niet weten waarom niet ' vullen' . Kijk eens om je heen, ondernemend Nederland doet niet anders. En haar eigen kapitaal erbij halen is een non argument.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:52

Sunnda schreef:
Needje schreef:
Een virus wat milder is maar wel 500% besmettelijker kan wel degelijk uiteindelijk meer problemen geven.
Stond een uitleg over ergens maar kan niet zo snel meer vinden.

Dan had afrika inmiddels zo in de problemen moeten zitten, dat we dat wel gehoord hadden. Het virus is daar al van minstens half oktober dus dat hadden ze dan wel enorm moeten merken in de cijfers.


In die regio is het aantal mensen boven de 65+ ongeveer 6%. Wat het gaat doen op een vergrijsde populatie is daarom nog onbekend.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:52

Lijkt mij ook. Maar ik ben ook niet degene die roept dat ie 500% besmettelijker is. Of milder verloopt.
Laten ‘we’ daar eerst gewoon eens onderzoek naar doen.
Vind het ook rete irritant hoe de berichtgeving rondom die mutatie is.
Dat is idd voer voor de anti beweging die al roept dat alles alleen maar bangmakerij is.

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:55

Sunnda schreef:
Ik vind het langzaamaan toch wel op een poppenkast gaan lijken.

De ene minuut de who: de nieuwe variant is nog niets van te zeggen, daar is nog een aantal weken onderzoek voor nodig.

De volgende minuut een of ander viroloog uit Belgie; de nieuwe variant is verschrikkelijk. Het slechtste van het slechtste.

Weer de volgende minuut een arts/onderzoeker uit afrika die er nauw bij betrokken is: het ziet er redelijk goed uit. Zwakkeren en ouderen worden wel nog ziek, maar het virus lijkt nu milder.

Weer een minuut later in Nederland: nieuwe variant treft vooral ongevaccineerden jonge mensen.

Wat.een.soap. Je kunt op dit moment gewoon kiezen wie je wilt geloven want er is toch niemand die het weet.
helemaal mee eens. Een grote angst/paniekzaaierij is het!
Als ze het allemaal nog niet weten zwijg dan ipv dat oneindige, onnodige gespeculeer wat mensen in verwarring brengt

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:03

Ik vind wel dat er een grens moet zijn of iemand een dikke bankrekening heeft.
Dat gebeurt nu ook met uitkeringen via het uwv.
Mensen die 1 euro teveel hebben moeten alles terug betalen.
Dus als Doutze 28 miljoen euro heeft dan vind ik het asociaal dat ze steun aanvraagt.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:10

Sunnda schreef:
Ik vind het langzaamaan toch wel op een poppenkast gaan lijken.

De ene minuut de who: de nieuwe variant is nog niets van te zeggen, daar is nog een aantal weken onderzoek voor nodig.

De volgende minuut een of ander viroloog uit Belgie; de nieuwe variant is verschrikkelijk. Het slechtste van het slechtste.

Weer de volgende minuut een arts/onderzoeker uit afrika die er nauw bij betrokken is: het ziet er redelijk goed uit. Zwakkeren en ouderen worden wel nog ziek, maar het virus lijkt nu milder.

Weer een minuut later in Nederland: nieuwe variant treft vooral ongevaccineerden jonge mensen.

Wat.een.soap. Je kunt op dit moment gewoon kiezen wie je wilt geloven want er is toch niemand die het weet.


:')
De spijker op de kop. Je kan kiezen wat je gelooft :D
Je vergeet nog die britse wetenschapper. Die sprak al van een horror scenario. :Y)

Ik zag gister een gesprek met een belgische gyneacologe die al jaren werkt in Kenia. Die zei net hetzelfde als de arts uit Afrika eerder.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:12

purny schreef:
Ik vind wel dat er een grens moet zijn of iemand een dikke bankrekening heeft.
Dat gebeurt nu ook met uitkeringen via het uwv.
Mensen die 1 euro teveel hebben moeten alles terug betalen.
Dus als Doutze 28 miljoen euro heeft dan vind ik het asociaal dat ze steun aanvraagt.

Elk bedrijf dat getroffen werd door de maatregelen kon steun aanvragen , ongeacht de reserves. Dat doutzen een wappie is doet er niets aan af, ook niet haar bankrekening. Je kunt het hypocriet noemen maar technisch heeft ze er recht op. Zij word nu gefileerd omdat ze zoveel onzin de wereld insmijt maar zie Waku Waku , precies het zelfde. Ze hebben er gewoon recht op en daarnaast zijn er bedrijven met miljarden in kas die ook miljoenen steun hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 29-11-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:13

Als blijkt dat Doutzen onterecht geld heeft gekregen moet ook zij gewoon terugbetalen.
We kunnen er allemaal wat van vinden maar je kan iemand niet de boeman maken als ze gewoon krijgt wat ze hoort te krijgen bij verlies van inkomsten.
Ongeacht wat er op haar bankrekening staat.
Als je het oneerlijk vindt moet je bij de regering zijn. Niet bij haar.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:14

Doutzen mag haar mening rondspuien.
Ze zal vast recht hebben op de staatssteun en 'mag' het daarom krijgen.

Maar het schuurt wel.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:19

Het is maar waar je je druk om wil maken.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:20

IMANDRA schreef:
Doutzen mag haar mening rondspuien.
Ze zal vast recht hebben op de staatssteun en 'mag' het daarom krijgen.

Maar het schuurt wel.


Nou, dat dus. Ik vind het hypocriet, ook al heeft ze er recht op. En dan heb ik het niet over haar vermogen. Feit dat je tegelijkertijd van de hoogste toren blaast maar wel de overheid kunt gebruiken voor steun stuit mij enorm tegen de borst.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:23

Needje schreef:
Het is maar waar je je druk om wil maken.


Oh persoonlijk maak ik me er geen druk om hoor.
Maar mag er natuurlijk wel een mening over hebben ;)

Edit: vraag me wel af wat voor bedrijf het is eigenlijk?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:27

De Zuid-Afrikanen hebben hier wel een punt natuurlijk

Citaat:
Met lede ogen ziet Zuid-Afrika het vliegverkeer naar Johannesburg stilvallen. “We zijn ver gevorderd in de opsporing van nieuwe varianten. Nu is die sterkte onze grootste zwakte.”


Zou het voldoende zijn om enkel die vluchten vanuit Afrika te schrappen ? Ik heb zo het gevoel dat deze nieuwe al een hele tijd circuleert overal ter wereld.
Misschien is het wel de belgische variant aangezien we hier al weken zoveel meer besmettingen hadden dan in andere landen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:38

Fitzroy schreef:
IMANDRA schreef:
Doutzen mag haar mening rondspuien.
Ze zal vast recht hebben op de staatssteun en 'mag' het daarom krijgen.

Maar het schuurt wel.


Nou, dat dus. Ik vind het hypocriet, ook al heeft ze er recht op. En dan heb ik het niet over haar vermogen. Feit dat je tegelijkertijd van de hoogste toren blaast maar wel de overheid kunt gebruiken voor steun stuit mij enorm tegen de borst.


Precies, want 'het systeem' deugt van geen kant volgens haar en dan wel van datzelfde 'systeem' gebruik maken op deze manier. Ik blijf het hypocriet vinden.
Dat vond ik ook van mijn zusje die heel blij was met de zorgbonus, corona ontkennen en dan wel blij zijn met een coronabonus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:40

Needje schreef:
Het is maar waar je je druk om wil maken.


Zo'n dooddoener altijd.. :r In dit topic maken mensen zich voortdurend druk, jij mag je mening hebben, ik ook ;)