Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Huertecilla
Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:23

sureido schreef:
Omikronvariant verdringt waarschijnlijk de deltavariant
Het RIVM verwacht dat de omikronvariant van het coronavirus na verloop van tijd de deltavariant verdringt, omdat het erop lijkt dat hij besmettelijker is. Dat hoeft niet nadelig te zijn, zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM. Er zijn signalen dat de omikronvariant een milder ziektebeeld oplevert, maar het is te vroeg om daar al iets over te zeggen.

NOS live blog.


Inderdaad is dit ook het nieuws uit ZuidAfrika.

Voorzichtig goéd nieuws. Laat het dan de huidige varianten maar verdringen dus :)*

Een weekje vingers gekruisd en als het een mildere ís; dan svp de grenzen zo WIJD mogelijk open.

Zou behoorlijk :x zijn als een mutatie de druk verláágd ;)

www.homocaballus.net


Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:35

bigone schreef:
Ik vermoed dat wanneer de opmerkingen over deze variant waar zijn en jullie in februari ziek waren nu op dit moment die nieuwe variant al volledig de delta had verdrongen dus houd het maar op griep!


Die conclusie kun je zo niet trekken hoor. En ik ga er vanuit dat Sandra_H gewoon getest is destijds en dus weet dat het corona was. En welke symptomen iemand krijgt verschilt gewoon nogal, een deel krijgt zelfs helemaal geen symptomen. Vermoeidheid, spierpijn, geen eetlust zijn hele algemene symptomen van gewoon ziek zijn - welk virus er ook onder ligt.

Dus het kan zeker wel dat er nu een variant is die veel minder geur- en smaakverlies geeft, maar dat gaat over grote aantallen besmettingen. Een individuele besmetting kan altijd anders verlopen.

(En daarnaast, mutaties zijn kopieerfouten die ergens beginnen. Misschien is dezelfde kopieerfout ook wel gemaakt aan het begin van de besmetting van Sandra en haar man, gewoon helemaal los van wat er nu naar voren komt, maar is het daar gestopt omdat ze niemand meer hebben aangestoken.)

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:38

Het is toch ook gewoon zo dat de 1 er zieker van wordt dan de ander?

De meeste collega’s die het hebben gehad konden gewoon online les geven terwijl ze nu ook afwezig zijn geweest met griepachtige klachten waarbij ze geen les konden geven.
Fijn toch dat niet iedereen er ziek van wordt.

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:13

Ik ga maar voor 11.2 de booster en liefst niet pas in januari'22. Al zou het ook wel fijn zijn als het vaccin voor die tijd wat getweakt is.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:16

Ja ik zou ook wel graag een gepimpte versie hebben! Dat ik dan opeens heel graag gezond eet en de hele dag schoonmaak ofzo? :D

DubbelFun
Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:18

Gezond eten is tot daar aan toe... maar de hele dag schoonmaken... 8-)

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:22

Sandra geeft alleen aan dat ze samen met haar man ziek is geweest, nergens dat ze toen positief/negatief op Corona is getest.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:48


imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:52

Relaxed schreef:
Ok, mijn oom uit kaapstad heeft nog weer een hele andere versie op de nieuwe variant :+ hij heeft altijd al wat aparte dingen, dus ga het hier maar niet delen :')
Vertrouw iig op je eigen immuunsysteem was de boodschap :+


Deel maar..ik ben best benieuwd :P

[o]

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 01:06

Ik vind het langzaamaan toch wel op een poppenkast gaan lijken.

De ene minuut de who: de nieuwe variant is nog niets van te zeggen, daar is nog een aantal weken onderzoek voor nodig.

De volgende minuut een of ander viroloog uit Belgie; de nieuwe variant is verschrikkelijk. Het slechtste van het slechtste.

Weer de volgende minuut een arts/onderzoeker uit afrika die er nauw bij betrokken is: het ziet er redelijk goed uit. Zwakkeren en ouderen worden wel nog ziek, maar het virus lijkt nu milder.

Weer een minuut later in Nederland: nieuwe variant treft vooral ongevaccineerden jonge mensen.

Wat.een.soap. Je kunt op dit moment gewoon kiezen wie je wilt geloven want er is toch niemand die het weet.

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 01:20

Sunnda schreef:
Ik vind het langzaamaan toch wel op een poppenkast gaan lijken.

De ene minuut de who: de nieuwe variant is nog niets van te zeggen, daar is nog een aantal weken onderzoek voor nodig.

De volgende minuut een of ander viroloog uit Belgie; de nieuwe variant is verschrikkelijk. Het slechtste van het slechtste.

Weer de volgende minuut een arts/onderzoeker uit afrika die er nauw bij betrokken is: het ziet er redelijk goed uit. Zwakkeren en ouderen worden wel nog ziek, maar het virus lijkt nu milder.

Weer een minuut later in Nederland: nieuwe variant treft vooral ongevaccineerden jonge mensen.

Wat.een.soap. Je kunt op dit moment gewoon kiezen wie je wilt geloven want er is toch niemand die het weet.

Dat ligt ook grotendeels aan de media in dit geval. Ze willen allemaal heel graag iets nieuws melden over deze variant en gaan dus allerlei mensen interviewen die misschien wat weten. Vervolgens wordt dat groot gekopt. Het zijn allemaal speculaties nog, geen gedegen onderzoek. Ik zou voor nu nog even niemand geloven :-)

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 01:56

Dat idd Beert.

[o]

Ilse_123
Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 06:57

Qua nieuwe variant is het gewoon even afwachten tot ze er meer over weten, zal vrij snel gaan want er is natuurlijk geen tijd om rustig aan te doen.

RNA is behoorlijk onstabiel, dus RNA virussen muteren heel snel, dat maakt bijvoorbeeld influenza zo gevaarlijk. Is ook de rede waarom de griepprik niet elk jaar even effectief is.

Het voorzichtig goede nieuws is wel dat het meestal zo is dat een virus uitbraak van een zeer besmettelijk virus vaak wat minder dodelijk is. Of eigenlijk andersom, een dodelijk virus kan zich minder gemakkelijk verspreiden, want als je gastheer het loodje legt kom je zelf nergens (dat was ook de strategie in het Plague spel ;)). Nu kan een mutatie twee kanten op gaan, oftewel dodelijker worden of juist niet, maar aangezien deze variant ondertussen al best veel verspreid is (en waarschijnlijk veel meer dan dat we nu weten) is het voorzichtige goede nieuws dus dat het mogelijk minder ernstige klachten geeft en de Delta variant verdrijft.
Dit is wat er her en der al wordt gezegd, maar meer dan speculatie mag je het nog niet noemen tot er meer duidelijkheid is.

Overigens kan een dodelijk, besmettelijk virus alsnog in korte tijd veel schade aanrichten, maar dan is het vaak kort, hevig en lokaal.

Douce
Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:26

'Doodgeboortes na zeldzame ontsteking door corona' - https://nos.nl/l/2407489


Ik vind dit eng. Ze sluiten af met "dus laat je vaccineren" maar ik vind het nog niet zo evident dat vaccineren hier tegen gaat helpen, gezien het gevonden is bij symptoomloze besmettingen en een vaccinatie geen besmetting tegen houdt.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:27

En er zijn 2 mensen ontsnapt uit het quarantaine hotel in Badhoevendorp. Ze werden pas gesnapt ín het vliegtuig naar Spanje :n

Sowieso vind ik het héél wonderlijk dat je overal getest moet zijn er toch 60 besmette mensen aan boord naar Nederland zaten.

Ga vooral fijn op vakantie mensen :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:31

Mijn zus werkt op de IC, toevallig vertelde ze afgelopen weekend dat er opvallend veel vrouwen opgenomen zijn, op de verpleegafdeling alswel bij haar op de IC , die zwanger zijn!
Veelal in het begin van de zwangerschap. en helaas zijn ze allemaal niet gevaccineerd.

Douce
Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:46

@karrij in het begin van de zwangerschap is nog heel lang afgeraden om te vaccineren maar daar gaat mijn nieuwsbericht ook niet over. Die gaat juist over vrouwen zonder symptomen of met lichte klachten.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Ilse_123
Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:55

Douce schreef:
'Doodgeboortes na zeldzame ontsteking door corona' - https://nos.nl/l/2407489


Ik vind dit eng. Ze sluiten af met "dus laat je vaccineren" maar ik vind het nog niet zo evident dat vaccineren hier tegen gaat helpen, gezien het gevonden is bij symptoomloze besmettingen en een vaccinatie geen besmetting tegen houdt.



Ze sluiten niet af met 'dus laat je vaccineren' maar met het algemene huidige advies om je als zwangere ook te laten vaccineren. Klein verschil in intonatie. Een vaccinatie gaat geen besmetting tegen, wel klachten. Als ik het bericht lees zie ik wel dat er een infectie heeft plaatsgevonden, dat gaat een vaccinatie wel tegen, maar inderdaad ook niet 100%, dus er is niet te zeggen dat vaccinaties dit hadden kunnen voorkomen.
Het algemene advies om je ook te laten vaccineren als je zwanger bent is genomen doordat er natuurlijk meer risico's zijn dan alleen deze specifieke infectie van het nieuwsbericht.

@ Ineke, ik schrok ook van het aantal besmette personen in het vliegtuig. En dan vinden we het raar dat een virus zo makkelijk rondgaat :') .


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:56

Toch schijnt het wel zo te werken dat mensen die gevaccineerd zijn minder snel een Corona besmetting oppakken. Dan heeft het wel degelijk iets effect om te vaccineren.

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:14

Relaxed schreef:
https://www.ad.nl/show/doutzen-kroes-he ... ~a89dfa2d/

Ach Doutzen, val jij ff door de mand.. :+

Hoezo? Als zij recht heeft op compensatie voor geleden verlies maakt het toch geen reet uit of je wel of niet ‘gelooft’?
Door deze oliebol zal ze inkomsten missen welke door onze regering gecompenseerd wordt. Heeft weinig met door de mand vallen te maken volgens mij.

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:15

Ineke2 schreef:
En er zijn 2 mensen ontsnapt uit het quarantaine hotel in Badhoevendorp. Ze werden pas gesnapt ín het vliegtuig naar Spanje :n

Sowieso vind ik het héél wonderlijk dat je overal getest moet zijn er toch 60 besmette mensen aan boord naar Nederland zaten.

Ga vooral fijn op vakantie mensen :')


Omdat de gevaccineerde reizigers niet hoefde te testen…
Er staat nergens of het gevaccineerde of ongevaccineerde reizigers zijn die nu besmet zijn uit deze twee vluchten.

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:16

Het is alleen nogal hypocriet :x Aan de ene kant afgeven op de overheid, maar zodra er geld te halen valt dit wel doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:22

Ze heeft toch gewoon recht op compensatie?!
Niets hypocriet aan.
Ze mist inkomsten.
(Of wij vinden of ze die compensatie nodig heeft gezien r bankrekening staat daar totaal los van)

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:32

Needje schreef:
Ze heeft toch gewoon recht op compensatie?!
Niets hypocriet aan.
Ze mist inkomsten.
(Of wij vinden of ze die compensatie nodig heeft gezien r bankrekening staat daar totaal los van)


Dat vind ik ook hoor.

[o]

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 08:34

Needje schreef:
Ineke2 schreef:
En er zijn 2 mensen ontsnapt uit het quarantaine hotel in Badhoevendorp. Ze werden pas gesnapt ín het vliegtuig naar Spanje :n

Sowieso vind ik het héél wonderlijk dat je overal getest moet zijn er toch 60 besmette mensen aan boord naar Nederland zaten.

Ga vooral fijn op vakantie mensen :')


Omdat de gevaccineerde reizigers niet hoefde te testen…
Er staat nergens of het gevaccineerde of ongevaccineerde reizigers zijn die nu besmet zijn uit deze twee vluchten.


Ik ga nu echt niet op vakantie, maar zelf zou ik al ben ik gevaccineerd wel testen voor ik op vakantie zou gaan. Dat zijn toch al de kleine dingen die je zelf kunt doen. Denk ik dan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Facebook, Tigerboy, YandexBot en 140 bezoekers