Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:16

bigone schreef:
Onali schreef:
Intensief valt vaak reuze mee hoor :+

Het is vaak meer geregel er omheen dan hands on.

Het is vaak de familie die dit beslist en daarnaast, op het moment dat ze wel Corona krijgen moeten ze misschien sterven zonder mensen om hun heen of compleet ingepakt, daar houd je als familie een heel erg naar gevoel aan over.

Dit vooral lijkt mij

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:17

Sure_lee schreef:
Ik ken ook niemand met bijwerkingen.
Mijn moeder heeft meer dan 1 jaar restklachten gehad van COVID-19. Na vaccinatie waren de laatste klachten verdwenen. Dat was erg fijn.

Wat een fijn effect zeg!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:19

Ayasha schreef:
Dat gezegd zijnde, op pagina een werd gezegd dat een aneurysma komt door het dicht slibben van de vaten en dat dat langer duurt dan 12 uur om te ontwikkelen. Als je dan toch zo graag fake news de wereld uit wil (maar daar zijn de jagers kennelijk vrij selectief mee.) dan zou je daar ook op moeten reageren. Dat is één van de mogelijkheden maar niet de enige. Een aneurysma kan aangeboren zijn maar kan ook secundair ontstaan door een klonter die het bloedvat verstopt en daardoor dus de druk doet opbouwen.

En dat klopt ook niet. Een aneurysma ontstaat als gevolg van slagaderverkalking (atherosclerose). Bekende risicofactoren voor slagaderverkalking zijn roken, hypertensie (hoge bloeddruk), diabetes mellitus (suikerziekte) en een te hoog cholesterolgehalte van het bloed.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:26

janderegelaa schreef:
Ayasha schreef:
Dat gezegd zijnde, op pagina een werd gezegd dat een aneurysma komt door het dicht slibben van de vaten en dat dat langer duurt dan 12 uur om te ontwikkelen. Als je dan toch zo graag fake news de wereld uit wil (maar daar zijn de jagers kennelijk vrij selectief mee.) dan zou je daar ook op moeten reageren. Dat is één van de mogelijkheden maar niet de enige. Een aneurysma kan aangeboren zijn maar kan ook secundair ontstaan door een klonter die het bloedvat verstopt en daardoor dus de druk doet opbouwen.

En dat klopt ook niet. Een aneurysma ontstaat als gevolg van slagaderverkalking (atherosclerose). Bekende risicofactoren voor slagaderverkalking zijn roken, hypertensie (hoge bloeddruk), diabetes mellitus (suikerziekte) en een te hoog cholesterolgehalte van het bloed.

Vreemd dat geen van die factoren bij mij aanwezig waren dan. :)
En ben toch behoorlijk binnenstebuiten gedraaid. Dus of ik heb geen aneurysma gehad. En dan liegen mijn verslagen. Of jouw opmerking is niet de gehele waarheid.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:29

Er zijn gewoon heel veel factoren die er voor verantwoordelijk kunnen zijn inclusief genetische aanleg voor zwakke vaatwanden.
Maar hoe dan ook, het onstaat altijd over langere tijd en niet even snel na een vaccinatie.

Ik kon trouwens 2 dagen mijn arm letterlijk niet omhoog doen. Op dag 2 dacht ik even dat het beter was en ging in de auto zitten maar ik kwam niet bij het pookje van mijn knipperlicht :')
Direct na de prik heb ik mezelf volgestopt met druivensuiker om geen bloeddrukdip te krijgen onderweg naar huis, maar dat is een bekend probleem waar mondkapjes niet bepaald positief aan bijdragen.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:34

Sizzle schreef:
Er zijn gewoon heel veel factoren die er voor verantwoordelijk kunnen zijn inclusief genetische aanleg voor zwakke vaatwanden.
Maar hoe dan ook, het onstaat altijd over langere tijd en niet even snel na een vaccinatie.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... sen-vaccin
Dan telt dit vast ook niet? Waarschijnlijk is vermoedelijk alleen ‘genoeg’ als het om aan te prijzen is?

Ik weet dat er een verband is tussen bloedklonters en de afweerreactie van ons immuunsysteem maar gezien ik dat niet goed genoeg kon uitleggen bovenstaande link.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-06-21 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:36

Dat is ook zo'n verschil hè Sizzle, ik had al wat laat van mijn arm maar kon hem volledig normaal gebruiken en er ook op liggen wat ik van andere weer hoor dat het kammen van het haar echt onmogelijk is

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:38

Ayasha schreef:
Sizzle schreef:
Er zijn gewoon heel veel factoren die er voor verantwoordelijk kunnen zijn inclusief genetische aanleg voor zwakke vaatwanden.
Maar hoe dan ook, het onstaat altijd over langere tijd en niet even snel na een vaccinatie.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... sen-vaccin
Dan telt dit vast ook niet? Waarschijnlijk is vermoedelijk alleen ‘genoeg’ als het om aan te prijzen is?

Ik weet dat er een verband is tussen bloedklonters en de afweerreactie van ons immuunsysteem maar gezien ik dat niet goed genoeg kon uitleggen bovenstaande link.

De stolsels bij deze vaccins ontstaan pas na 4 dagen tot 21 dagen na toedienen van het vaccin.
Of begrijp ik je verkeerd?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:39

Ik begrijp niet goed waar je heen wilt Ayasha.
De mensen die de pech hadden om de AZ of Janssen lotto te winnen zijn niet overleden aan een typische aneurysma maar aan een stolsel of bloeding.
Niet iedere bloeding of vat rupture is een aneurysma.
Het is echter zeker ook niet waar dat Aneurysmas enkel ontstaan door verkalking, er zijn veel meer redenen.

Heb jij dan daadwerkelijk een stolsel gehad na je vaccin?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:42

Ayasha schreef:
Sizzle schreef:
Er zijn gewoon heel veel factoren die er voor verantwoordelijk kunnen zijn inclusief genetische aanleg voor zwakke vaatwanden.
Maar hoe dan ook, het onstaat altijd over langere tijd en niet even snel na een vaccinatie.

https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... sen-vaccin
Dan telt dit vast ook niet? Waarschijnlijk is vermoedelijk alleen ‘genoeg’ als het om aan te prijzen is?

Ik weet dat er een verband is tussen bloedklonters en de afweerreactie van ons immuunsysteem maar gezien ik dat niet goed genoeg kon uitleggen bovenstaande link.

Maar dit heeft niets met een aneurysma te maken. Dit is “gewoon” trombose. En dan 8 gevallen op 7 miljoen prikken.

Sizzle
Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:47

IMJ schreef:
Dat is ook zo'n verschil hè Sizzle, ik had al wat laat van mijn arm maar kon hem volledig normaal gebruiken en er ook op liggen wat ik van andere weer hoor dat het kammen van het haar echt onmogelijk is


Ja, was heel vreemd. Op donderdag geprik en behalve dan mijn persoonlijk standaard duizeligheid helemaal niets. Op vrijdag voelde ik mijn arm wel maar gewoon een kinderfeestje kunnen verzorgen en vrijdagavond kon ik mijn t-shirt ineens niet meer uit doen :')

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 01:14

Nee, ondanks mijn werk in de zorg niemand met zware bijwerkingen van het vaccin.
Zelf pfizer gehad, alleen pijn aan de prikplek. Alleen van AZ & Janssen in mijn omgeving griepverschijnselen ongeveer van 6 tot 24 uur na injectie.

Wel van corona zelf, mijn oom heeft op de ic gelegen na een hartinfarct (schijnt veel voor te komen bij corona) en gaat niet meer de oude worden.
Directe collega (26) al bijna een jaar hartklachten, verminderde longcapaciteit en veel flauwvallen :n daarvoor nergens last van.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 01:31

Maar het is wel heel logisch dat iedereen anders reageert.

Ik spuit biologicals en heb nu weer andere. Iedereen reageert anders. Bij de 1 doet iets niks, de ander heeft veel last van de spuit en de ander heeft dat weer bij een andere. Ik heb ook last van bijwerkingen, maar zonder gaat ook niet meer.

Die van mij komen ook uit de koelkast en ik hoefde de vorige niet op kamer temp te laten komen. Deze heb ik wel een reactie op. Koud of op temperatuur maakt niet uit.
Maar je kan best snel een reactie krijgen van de werking. Toen ik met deze begon, had ik 8 weken niet gespoten en was enorm slecht. Ik merkte al na 12uur een avond en nacht dat het beter ging. Maar dan ook de bijwerkingen en die blijven af en aan komen.

Artsen adviseren de kwetsbare juist wel te vaccineren. Maar tijdens behandelingen wordt het per persoon besproken en zal elke arts wel anders adviseren.

Tot nu toe ken ik niemand die na vaccineren problemen had. Ouderen, zieken, iets jonger. Niks gehoord van bijwerkingen.

Wel verbaasd over de cijfers, want weet toch ook veel mensen die weigeren.

fransje23
Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:57

Ik ken niemand met ernstige klachten na vaccinatie. Wel grieperig, stijve arm etc maar iedereen was met een paar dagen weer fit.

Ken wel mensen die erg ziek zijn geweest van Corona, ook een sterfgeval.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:54

Sourire schreef:
Gelukkig lees ik tot dusver hoofdzakelijk wat ik had verwacht. Dat bijna niemand iemand direct kent met ernstige problemen na vaccinatie. :D Ik zelf ook niet gelukkig. Toch vraag ik mij wel eens af wat nog boven water komt. We hebben al de trombose en bloedplaatjes bij AstraZenica waardoor die niet meer wordt gebruikt. Nu loopt er een onderzoek naar ontstoken hartzakje (en nog iets met het hart) wat meerdere kerrn na Pfizer is gemeld. What's next? Uiteraard kan je van Covid zelf ook ernstig ziek worden, maar zeker bij jonge mensen die dat waarschijnlijk niet zullen worden snap ik dat dit doet twijfelen. Je zult immers maar net diegene zijn die een ernstige "bijwerking" krijgt.


Ik ken iemand die wel trombose heeft gehad van Astrazenica. Man van net 60, loopt de hele dag en zit eigenlijk nooit stil. 4 dagen na zijn vaccinatie begon zijn been op te zwellen. Direct naar de huisarts gegaan en die ontkent dat het van de vaccinatie komt. Leg mij dan maar eens uit hoe een gezonde man, die altijd beweegt, ineens trombose krijgt :roll: "maar voor de zekerheid geven we wel medicatie voor trombose mee"... hij heeft er nog steeds last van.


Ik werk zelf bij de ggd en ik had gisteren een man die met een stalen gezicht zei dat hij magnetisch was geworden. Ja het werd al minder, maar hij moest wel opletten voor lantaarnpalen enzo :') ik ging gewoon twijfelen of ik hem serieus moest nemen omdat hij zo serieus was..


Ik heb zelf Pfizer gehad, maar buiten de normale dingen nergens last van.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

pien_2010
Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:00

Citaat:
ik ging gewoon twijfelen of ik hem serieus moest nemen omdat hij zo serieus was..
_O- heerlijke opmerking.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:03

Trombose kan zeker voor komen door vaccinatie, en een arts zou niet stellig mogen beweren dat het niet door vaccineren komt. Maar aan de andere kant, dagelijks krijgen in Nederland 250 mensen trombose waarvan er 40 komen te overlijden. Ook op het oog gezonde fitte mensen. Maar een paar dagen na vaccinatie dan vermoed ik dat er zeker kans is dat dit door vaccinatie kan komen.
De meest ernstige vorm , hersentrombose icm lage bloedplaatjes komt gelukkig zeer zelden voor. Ook ernstige Corona geeft dit symptoom en waarbij het vaccin voor 2 op de miljoen dit beeld geeft is Corona verantwoordelijk voor 39 op de miljoen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Janneke2
Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:20

En ook de ziekte covid-19 heeft het vermogen trombose te veroorzaken...

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:32

Dropneus95 schreef:
Sourire schreef:
Gelukkig lees ik tot dusver hoofdzakelijk wat ik had verwacht. Dat bijna niemand iemand direct kent met ernstige problemen na vaccinatie. :D Ik zelf ook niet gelukkig. Toch vraag ik mij wel eens af wat nog boven water komt. We hebben al de trombose en bloedplaatjes bij AstraZenica waardoor die niet meer wordt gebruikt. Nu loopt er een onderzoek naar ontstoken hartzakje (en nog iets met het hart) wat meerdere kerrn na Pfizer is gemeld. What's next? Uiteraard kan je van Covid zelf ook ernstig ziek worden, maar zeker bij jonge mensen die dat waarschijnlijk niet zullen worden snap ik dat dit doet twijfelen. Je zult immers maar net diegene zijn die een ernstige "bijwerking" krijgt.


Ik ken iemand die wel trombose heeft gehad van Astrazenica. Man van net 60, loopt de hele dag en zit eigenlijk nooit stil. 4 dagen na zijn vaccinatie begon zijn been op te zwellen. Direct naar de huisarts gegaan en die ontkent dat het van de vaccinatie komt. Leg mij dan maar eens uit hoe een gezonde man, die altijd beweegt, ineens trombose krijgt :roll: "maar voor de zekerheid geven we wel medicatie voor trombose mee"... hij heeft er nog steeds last van.


Ik werk zelf bij de ggd en ik had gisteren een man die met een stalen gezicht zei dat hij magnetisch was geworden. Ja het werd al minder, maar hij moest wel opletten voor lantaarnpalen enzo :') ik ging gewoon twijfelen of ik hem serieus moest nemen omdat hij zo serieus was..


Ik heb zelf Pfizer gehad, maar buiten de normale dingen nergens last van.

En toen heeft de huisarts zonder verder onderzoek voor de zekerheid bloedverdunners gegeven? Raar verhaal..
1 op de 4 mensen krijgt ooit trombose btw. Dus het kan toeval zijn als het wel trombose is. We zullen het nooit weten.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:35

1 op 4 met trombose? Heb jij daar een bron van, want dit lijkt me wel extreem hoog?

Paardengek in hart en nieren!

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:49

Sorry 1 op de 4 mensen overlijd aan trombose. Ieder uur krijgen 11 mensen trombose.

Dat zijn er ruim 96.000 per jaar..
Dus het zal niet eens zo veel verschil maken..

Als je dat weer keer 75 jaar zou doen (gem levensverwachting) zijn de cijfers echt heel hoog (boven de 7miljoen)!

Nu zal de 1 het vaker dan 1x meemaken en de ander nooit..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:07

IMJ schreef:
Sorry 1 op de 4 mensen overlijd aan trombose. Ieder uur krijgen 11 mensen trombose.

Dat zijn er ruim 96.000 per jaar..
Dus het zal niet eens zo veel verschil maken..

Als je dat weer keer 75 jaar zou doen (gem levensverwachting) zijn de cijfers echt heel hoog (boven de 7miljoen)!

Nu zal de 1 het vaker dan 1x meemaken en de ander nooit..


Dus 1 op de 4 mensen die het krijgen overlijdt er aan?

Nl telt 17 miljoen inwoners waarvan volgens jouw bron dus 96000 trombosegevallen (=0,56%) per jaar waarvan 24000 overlijdens.
Ervan uitgaande dat iedereen maar 1x trombose krijgt, doorheen zijn hele leven evenveel kans loopt op trombose en 75 jaar als levensverwachting heeft zou je op 42% uitkomen, maar dat cijfer betekent eigelijk niet veel aangezien de veronderstellingen niet reeël zijn.

Ik veronderstel dat je je cijfers uit deze bron haalt: https://www.trombosestichting.nl/wtd-2018/
Ik begrijp niet zo goed wat ze willen zeggen, want als je iets naar onder scrolt zeggen ze dat 3 mensen per dag overlijden aan trombose. En de zin eronder 40 aan hart- en herseninfarcten waarvan vele ook door trombose veroorzaakt (geen percentage?). Dan komen we op minder overlijdens uit dan hun oorspronkelijke cijfers van 1 op 4 dood en 11 mensen per uur trombose.

Neemt niet weg dat trombose idd een belangrijke doodsoorzaak is: https://www.medicalfacts.nl/2007/10/13/ ... zaak-nr-1/
Wel voornamelijk bij ouderen, jonge mensen maken weinig kans hierop.

Paardengek in hart en nieren!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:32

Zouden die cijfers niet wereldwijd zijn?
Gezien het volgens mij een vraag is voor steun voor meer onderzoek zou dat logischer zijn denk ik. :)
Een percentage bij herseninfarcten is moeilijk omdat het bij veel CVA's niet altijd duidelijk is wat de oorzaak is. :) Dus dat zou het gebrek aan cijfer daar kunnen verklaren.
En ik kan je uit ervaring vertellen dat "jongeren maken weinig kans hierop" je weinig troost bied als je in het ziekenhuis ligt en een schaduw van jezelf bent de rest van je leven. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Poekkie
Berichten: 7340
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:36

Jaja zeker begrijp ik... heb zelf ook lang op de IC gelegen met hersenletsel (door trauma, geen trombose) dus ik herken het :(:)
Ik bedoelde eerder dat statistisch gezien de kans klein is bij jongere mensen.

Paardengek in hart en nieren!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:39

Mij werd toen verteld dat ze meer en meer jonge mensen zien met tromboses maar neen, daar heb ik geen cijfers van. Mijn arts zei dat de gemiddelde leeftijd aan het verlagen was in de patiënten die hij zag ivm tromboses. Omdat mijn eerste reactie dus ook was dat dat iets voor oude mensen was. Hoe dan ook: Logica zou me doen denken dat elk vaccin een verhoogde kans geeft op tromboses als de trombose ontstaat vanuit de afweer reactie die opgeroepen wordt. Dus of je daarop het COVID vaccin nu moet veroordelen is de vraag. :)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Bo_Y, daniella_, Davina9, heidy_wilco, Jayya, Jorklo29, leonie87, Sarah_Elise, stella92, Truf en 170 bezoekers