Viruswaanzin

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:00

Askja schreef:
Het grote probleem met deze corona-epidemie is dat het voor veel mensen toch iets abstracts blijft zolang ze het niet zelf direct aan den lijve ondervinden, of in hun directe omgeving de gevolgen zien. Dat merk ik zelf ook, ik woon in een regio waar nauwelijks problemen zijn geweest. En dat maakt dat het gevoel van urgentie wat betreft de maatregelen geleidelijk vermindert. Voor mij persoonlijk voelt het overigens meer alsof we in het oog van de orkaan zitten.


Dat abstracte is eigenlijk wel een interessant punt. Zouden mensen die gewend zijn abstract te denken, door bijvoorbeeld werk of opleiding, over het algemeen meer begrip hebben voor de maatregelen?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:45

Guinevere schreef:
Ik werk in de VS als verpleegkundige en bij mij in de buurt begint nu de tweede golf, omdat veel mensen hier de regels niet volg(d)en en/of geloven dat het een hoax is. Ik ben nu net thuis uit mijn werk en al mijn patienten gisteren hadden Covid, waarvan 1 kantjeboord, en 1 palliatief/terminaal. Ik heb 3 huilende familie leden aan de telefoon gehad. Nog even paniek aan het eind van mijn dienst omdat iemand per direct geintubeerd moest worden (niet een van mijn patienten, maar ook Covid). Dat is eigenlijk een doodsvonnis; er zijn sinds het begin van de pandemie in mijn ziekenhuis pas 4 patienten met succes van de beademing afgekomen -- de rest is allemaal overleden.

-O-


En van zo'n bericht moet ik dan bijna huilen.

Zeker in een topic als dit, waar complete niet-onderbouwde waanzin wordt gepost. Ik snap dat iedereen zekerheid wil, maar die is er gewoon niet. Accepteer dat alsjeblieft in plaats van al die waanzin te geloven.


@mysa: klopt, ik ga in de praktijk ook weleens de mist in. Maar ik geloof wel in de maatregelen an sich en probeer me er dus ook echt aan te houden.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:47

tamary schreef:
Nee. De claims die jij maakt kunnen enkel uitgevoerd worden door een groep samenwerkende narcisten/sociopaten/psychpaten en laten dat nu net de persoonlijkheidstypes zijn die dat niet kunnen. Komt nog bij dat dat moet gebeuren over meerdere generaties in een heel complex samenspel van mensen met een zeer hoog IQ en die geheel onafhankelijk en zelfstandig werken, maar toch naar de anderen luisteren/samenwerken? Niet alleen werkt dat niet met de andere nodige eigenschappen, de systemen die daarvoor nodig zijn, zijn te complex voor een menselijk brein.


Dit. Zo'n groep bestaat niet, al was het alleen maar omdat ze allang geprobeerd zouden hebben elkaar uit te moorden.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:21

Dimphyl schreef:
Even als reactie op de laatste berichten over de verschillende pagina's,
Er zijn daar samen zo'n 300.000 mensen lid. Zijn die allemaal 'gek' of 'schaap' dan? Ik lees hier (en daar) geïnteresseerd alle artikelen, ik wil mijn eigen mening vormen, en ik denk vele met mij


Ik tel er hier in het topic al een paar die voor mij onder die noemer vallen, dus dat er 300.000 gekkies of schapen op facebook zijn geloof ik meteen.

Citaat:
En zo ook bij mijn moeder, toch staan er bij haar gemeente 2 coronadoden gemeld. Echter, deze mensen zijn overleden mét corona (dit betreft toevallig 2 cliënten van haar waar ze bij 1 bij het overlijden aanwezig was.) Van deze laatste was een test afgenomen, die kwam pas na het overlijden terug als positief, maar meneer was al in de laatste levensfase. Is dat dan eerlijk om deze meneer als corona dode bij te schrijven terwijl hij diezelfde week zou zijn overleden aan kanker? (Palliatieve sedatie stond al gepland!)


Wow, dag beroepsgeheim.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:52

Morganlefay schreef:
Niet grappig mijn 19 voor een virus uitmaken.


Ik heb ooit Chanel no 5 opgespoten uit een tester en die matcht blijkbaar niet met mij, want ik had het gevoel dat ik naar wc reiniger rook. Dus op zich is dat misschien wel een idee om mensen uit mijn buurt te houden! (volgens mij is de no 19 officieel no 5, anders slaat mijn opmerking echt nergens op :') )


Ik vind het spreken over individuele casus oprecht riskant i.c.m. een beroepsgeheim, zeker op een forum.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:50

Wacht, de 19 bestaat echt?

_O-

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:31

verootjoo schreef:
Jeetje ik kom nauwelijks door die slechtgeschreven tekst heen van barracuda.

En die Sanne Burger, vast nooit ook maar een les biologie/natuurkunde/scheikunde gehad; weet het mooi te vertellen. Virussen bestaan niet :Y)
Het enige wat je moet doen om gezond te blijven:

Wat maakt je echt gezond?
1. Verbeter je levensstijl
2. Let op wat je eet en drinkt
3. Vermijd toxische invloeden
4. Blijf positief


Wacht, net hadden we toch nog een bacteriële virusinfectie?

Bij Chanel ga ik overigens voor de Mademoiselle.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:52

Marije_jiplover schreef:
keona schreef:
Het is een griepvirus
Dus zorg dat je gezond bent gezond leeft en een goede weerstand hebt

Corona is net zo erg als de gewone griep, van beide gaan mensen dood.

Ik zal het tegen mijn man zeggen.
Werkt als postbezorger, liep en fietste met 40 kg post per dag zo'n 20-25 km per dag.
Fit en gezond, niks aan de hand.

Kreeg slechts milde verschijnselen van Corona, is dus gelukkig ook niet dood gegaan!
Maar daar houdt 't ook wel mee op.
Hij was in maart ziek, nu, 5 maanden later, kan die nog niet de helft van z'n werk aan van wat hij voor die tijd kon. En kan er na een werkdag ook echt helemaal niks meer bij doen. Dan is de energie op, is die weer benauwd en niet in staat om nog maar iets te doen. Al 5 maanden nu!

Terwijl die super gezond en fit was voor hij ziek werd.

En met hem zijn er vele zoals hij, milde verschijnselen en toch maar niet herstellen.

Droom lekker verder met dat 't allemaal wel meevalt, er is nog meer op de wereld dan uitsluitend sterftecijfers.


Er staat vandaag een artikel in de Volkskrant over de ernstige vermoeidheidsklachten die mensen aan een (mild verlopen) besmetting kunnen overhouden, zonder dat er sprake is van bijvoorbeeld longschade.

Ik denk dat de jongeren hier ook heel alert op moeten zijn. Misschien word je niet zo ziek van het virus, maar het kan je leven daarna wel flink beïnvloeden.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 15-08-20 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:51

Grappig hoe de ontkenners steeds hetzelfde patroon volgen; ze weten zelf genoeg en anderen moeten maar op internet zoeken.

Argumenten? Nee, daar doen ze niet aan.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:21

verootjoo schreef:
Trouwens eerdere pandemieën zijn ook weer uitgedoofd, waarom zou er achter deze mensen zitten die een ‘heel raar plan’ willen uitvoeren :?
En waarom doen er zo enorm veel mensen mee met het plan en is er nog niks uitgelekt?
Want als ik het zo hoor, zit bijna de hele medische wereld in het complot? En Bill Gates, en alle overheden, en alle elitaire mensen?
Dus die miljoenen mensen samen willen de wereldmacht overnemen, en hebben daarvoor een complot gesmeed, en in al die jaren is het nog nooit uitgelekt en een groot schandaal geworden?
Hoe dan?


Wanneer ben je elitair? Dan weet ik namelijk bij welke groep ik hoor!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:20

verootjoo schreef:
Tiggs schreef:


Wanneer ben je elitair? Dan weet ik namelijk bij welke groep ik hoor!


Als je niet van een complot weet ben je niet elitair genoeg. Waarschijnlijk ben je een gewone burger.


Kak -O-

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:07

Sizzle schreef:
Het is duidelijk uit het eerste report dat het nog lang niet geoptimaliseerd is kwa ent-reacties.
De overheden zullen echter ook flink veel druk uitoefenen dat het misschien wel een paar dagen koorts geeft maar dat dit nog altijd beter is dan corona doormaken. Ofwel de risico-baten afweging zal deels door de overheid gestuurd worden. Dan zou ik als bedrijf die eindverantwoording ook niet willen hoor, dat kunnen ze domweg ook niet in die bestelde hoeveelheden.
Onder normale omstandigheden zou de monitor tijd veel langer zijn en dan kun je initiele claims ondervangen. Als ze nu in korte tijd 100 miljoen entingen er door rammen dan is het aantal claims bijna gegarandeerd te hoog om te ondervangen. Er zijn namelijk altijd claims, bij ieder vaccin.


En ook als die claims niet terecht zijn, heb je er toch veel kosten aan (advocaatkosten bijvoorbeeld).

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:39

rien10 schreef:
Bij sommige mensen verkies ik ducktape boven een mondkapje.


:') :')

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:57

Ergens vind ik het ook wel intrigerend, jammer dat het zo potentieel gevaarlijk is.
Wat voor soort mensen hangt deze theorieën aan, wat veroorzaakt het wantrouwen? Weinig scholing, lagere iq's, bepaalde (persoonlijkheid)stoornissen, lagere SE-klasse of iets heel anders?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:24

De totale wereldorde.. Dat proberen verschillende kerken/geloven toch ook al sinds jaar en dag?

In sommige landen doen mensen al wat hun wordt gezegd, waarom zouden de leiders van die landen meedoen?

Wie zitten er in het complot en hoe kan het dat ze het geheim weten te houden?

Zomaar wat vragen die dan bij mij opkomen.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:03

Ja, het lijkt nu misschien alsof we de draak ermee steken, maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dit dan voor zich zien. Mijn vragen op de vorige bladzijde waren nog maar het begin, geef me een uur en ik heb een A4 vol voor je...

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:38

ontherun schreef:
Tiggs schreef:
Ja, het lijkt nu misschien alsof we de draak ermee steken, maar ik vraag me oprecht af hoe mensen dit dan voor zich zien. Mijn vragen op de vorige bladzijde waren nog maar het begin, geef me een uur en ik heb een A4 vol voor je...


Oh ik ook hoor. Vind het vooral interessant hoe een brein werkt en in zulke theorieën mee kan gaan. Wat drijft iemand om ‘extreem’ te worden. Wat zit daarachter. Het is een beetje te vergelijken met een houvast in een geloof soms. Een houvast hebben in een onzeker leven, na een trauma, noem maar op. Ik heb echt oprecht interesse in het hoe en waarom.

Ik vind het vooral te bizar voor woorden vaak. Maar ik kan me vrij goed in verschillende visies vinden. Wat niet wilt zeggen dat ik het dan overal mee eens ben, achteraan loop, of zoiets. Imo is het juist moeilijk om blind in 1 iets te geloven.

Nouja, zoiets dus Nynke55 _O-


Ik ken ook gewoon niemand die er zulke, in mijn ogen, rare gedachten op na houdt. Ja wel via-via-via, maar geen mensen die ik zelf spreek.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:09

nynke55 schreef:
Je zal toch maar, helemaal in het begin van een onbekende ziekte, als niet-medisch opgeleid persoon 1 ding niet helemaal juist verkondigen, dat word je jaaaaren later nog nagedragen, hoewel je het een paar dagen later al gerectificeerd hebt.
Ben toch blij dat ik nooit iets verkeerd zeg, overal verstand van heb en ook altijd gelijk heb. O:)


#vriendenpeople

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:15

Ken je die filmpjes van Famke Louise e.a. waarin ze zeggen 'ik doe niet meer mee, #freethepeople'?

Er was een meisje dat/dame die het allemaal wat te ingewikkeld vond en dacht dat ze #vriendenpeople zeiden en vervolgens een filmpje heeft opgenomen waarin ze én dat zei én die hashtag in het bericht erbij zette. Helaas voor haar heeft de media dat opgepakt...

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:10

Janinevv schreef:
Ik snap ook wel om bronnen na te checken. Maar als alle media’s de zelfde richting hebben. Wat is dan fake als je meerdere pagina’s vind waar wat andere informatie is ? Waarom mag dat niet op Facebook dan? Waarom mogen we daar niet naar kijken is alles daarvan fout ?

Ik heb het idee dat iedereen dat geen moet geloven wat allemaal het zelfde is. Als het al iets “afwijkt” is het per definitie fout of fake. Nouja ik kijk liever verder ook op andere sites dan alleen wat de media’s ons te melden hebben. Want veel word ook gewoon niet verteld door de media’s.

Want er speelt momenteel nog veel meer wereld wijd dan alleen Corona maar daar word dus geen aandacht aan besteed. En dat is dan ook geen fake nieuws..


Maar snap je echt niet dat de landelijke media iets heel anders is dan mensen die berichtjes op Facebook plaatsen? Het klinkt misschien onaardig, maar ik heb niet het idee dat je weet hoe je kunt checken of een bron al dan niet (enigszins) betrouwbaar is.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:44

Janine, je geeft aan dat het misschien komt doordat je christelijk bent. Maar stel je jezelf dan ook zoveel vragen over het geloof? Of geloof je juist in een vage nwo, omdat god ook een vaag begrip is?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:06

Dat testen stelt echt geen reet voor hoor. Ja, voor kinderen onder de 12 misschien.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:29

Alumnipapier?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:46

En welke alumni?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs
Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:29

Het probleem is dat de andere kant dat niet kan... ik heb in ieder geval nog nooit een goede bron gezien.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pyrrhus, SusanH, Vetra en 76 bezoekers