Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:02

Wildgirl schreef:
Ik vind het schokkend om te zien hoe wij als land ons zo gemakkelijk laten sturen, bang praten en tegenhouden.


Wees blij dat jullie Nederlanders zich zo makkelijk schikken. De Belgen hebben het er duidelijk moeilijker mee, en dat is te zien aan de cijfers: ik vermoed dat we de kaap van de 10 000 doden zullen overschrijden, nu zijn er al meer doden in België dan er inwoners zijn in mijn gemeente (tegen de 10.000). Al hoor ik wel dat de tellingen in de meeste landen niet zo correct zijn als in België, het werkelijke sterftecijfer ligt vermoedelijk ook elders hoger.

De vergelijking met een gewone griep gaat niet op:
- Covid-19 is veel besmettelijker
- Een gewone griep lijdt maar in 1 op 1000 gevallen tot complicaties die tot ziekenhuisopname/sterfte leiden, dat is bij Covid-19 heel wat hoger.
- Tegen Covid-19 is (nog) geen vaccin
- Bij een gewone griep worden geen maatregelen genomen, en toch neemt een griepepidemie nooit zo'n omvang aan. Beeld je in dat de boel gewoon zijn gang had kunnen gaan, dat was pas een ramp geweest.

Wat ziekenhuizen betreft: mijn overbuurvrouw is verpleegster, en zij heeft heel wat gezien en meegemaakt. Er werden daar ook veel artsen en verplegend personeel getroffen. Door de hoeveelheid Covid-19 patiënten hadden de andere afdelingen er trouwens ook onder te lijden. Stel je voor dat er geen maatregelen genomen werden, dan was het pas een ramp geweest. Mijn pa is in maart gestorven in een ander ziekenhuis (kanker) en zijn laatste kamergenoot heeft Covid-19 opgelopen tijdens zijn ziekenhuisverblijf, was al naar een revalidatiecentrum om te herstellen maar is alsnog gestorven op de leeftijd van 61 jaar.

@Wildgirl, wie zegt dat jouw contactpersonen juist geen te rooskleurig verhaal ophangen?

Voor mij is het simpel: geloof de regering en vooral de virologen, wees extra voorzichtig, en bewaar je kritische vragen totdat het beestje uitgeroeid is, nu staat er teveel op het spel om mensen aan het twijfelen/overtreden te brengen.

Ik merk trouwens dat ik meer en meer dictatoriale trekjes krijg, van mij zou het leger zelfs op straat mogen patrouilleren om de regels te laten naleven. :)

@Irryproppy, ik weet niet of ik dit mag zeggen op Bokt of dat ik nu een ban krijg, maar als jij werkelijk gelooft wat je zegt, maak je best dringend een afspraak bij een goede psychiater/psycholoog. Iedereen kan vanalles op internet zetten, moet je het daarom nog niet gaan geloven. Maar ja, als je Trump als (goed) voorbeeld aanhaalt, zegt dat al genoeg...


hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:14

Kinke schreef:
net op het journaal, demonstratie van Viruswaanzin. Met van die zielige slachtoffer borden met teksten als: weg met de 1,5 meter/weg met mondkapjes/en blah blah onze vrijheid blah blah. Stel je niet aan, we zijn nog maar een paar maanden onderweg en dan nu al zielig doen dat je je vrijheid kwijt bent :(


Dat ze die gasten dan allemaal samen op een onbewoond eiland zetten, moeten ze het maar zelf uitzoeken als ze ziek worden.

Las vandaag nog op FB iemand die vanalles over Covid-19 in twijfel trok, en zich afvroeg waarom hun vragen niet behandeld werden in het journaal. Nou ja, als je alle fake news moet gaan bespreken op het journaal. Ik repliceerde nog: "Er zullen vast wel mensen zijn die zeggen dat de aarde plat is. Moet dat ook op het journaal?" Uit nieuwsgierigheid gegoogled, en ja, die "religie" bestaat effectief. :) Zucht, hoeveel idioten lopen er zo niet rond op de wereld?

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:26

Janinevv schreef:
Ik geloof wel in een nieuwe wereld orde en mensen die zeggen nee joh waarom zouden ze dan zo hun best doen voor ons, nou omdat ze natuurlijk niet zomaar in eens alles om gaan gooien.

Dit is gewoon een heel raar plan waar ze mee bezig zijn, ik weet niet wat het is maar het is raar.


Ik kan je geruststellen: als er al zo'n plan is (wat ik sterk betwijfel), dan zeker niet in België, hier slaagt men er al niet in om een regering te vormen, geen flauw idee hoelang we al zonder zitten.

Nee eerlijk, het economisch interessantste plan zou zijn de ouderen aan hun lot over te laten, want die kosten alleen maar geld (ok, en creëren ook wel wat jobs), maar aangezien dit niet het geval is, denk ik dat ook ministers, burgemeesters, virologen... hun best doen. Het zijn ook net mensen...

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:25

Ja, in zorgcentra zou je de mensen idd een keuze kunnen geven, maar wat daarbuiten? Ik las deze week nog een reactie van een FB-vriend: "Laat ons in vrijheid leven of sterven". Die is dus voor opheffing van alle maatregelen, maar daar ben ik het dus niet mee eens, ik zou juist uit die mens zijn buurt blijven omdat hij veel groter risico loopt dan ik (heb heel weinig mensen rondom mij, en zelfs met hen hou ik meestal 1,5m afstand) als we vrije keuze krijgen. Kunnen we straks stickers op de vensters hangen om te zien wie de maatregelen naleeft/wil naleven en wie niet? Vrijheid is mooi, maar in een drukbevolkte wereld heeft het zijn gevolgen.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:12

Anoeska27 schreef:
Karl66 schreef:
En als je naar Nederland kijkt, dan kunnen mensen gewoon naar het ziekenhuis voor een behandeling.

Nou, dat hangt toch echt af van de regio waar je woont. Ik ben behoorlijk ziek en functioneer op dit moment vrijwel niet. Ik ben doorverwezen naar Apeldoorn en die hebben de huisarts een aantal bloedonderzoeken laten doen. Op basis daarvan hebben ze besloten me niet op te roepen. Mijn klachten verergeren en de huisarts denkt aan Cushiing (tumor aan de hypofyse), maar Apeldoorn weigert me nog steeds te zien. Ze hebben geen tijd en de letterlijke woorden die ik via de telefoon kreeg waren: "accepteer maar gewoon dat je er over een jaar waarschijnlijk niet meer bent." Ik ben inmiddels doorverwezen naar een ander ziekenhuis, maar moet ook daar minstens 6 weken wachten. De klachtencommissie van Apeldoorn komt er ook niet doorheen en heeft de klacht dus maar afgesloten...


Anders naar België? Hier hebben de ziekenhuizen blijkbaar tijd/plaats zat. Pff, ben ik blij dat ik geen Nederlandse ben, wat een idioot gedoe bij jullie om bij een ziekenhuis te belanden. En kan de huisarts niet preventief de medicatie al geven op basis van de bloedresultaten? Want tumor aan de hypofyse is vaak met medicatie te behandelen.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:03

Solistar schreef:
Mja moet eerlijk zeggen dat ik het wel vreemd vind dat afgelopen jaar het griepseizoen uitzonderlijk kort duurde, en er maar 400 griepdoden waren.. Dat staat gewoon op de RIVM site.


Dat is toch heel logisch? Mensen moesten afstand houden om geen Covid-19 op te lopen, en daardoor werd ook het griepvirus ook veel minder overgedragen dan andere jaren.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:29

Kwanyin schreef:
Ergste van al is dat die man de boel blijft bij elkaar liegen met zogenaamd bewijs en dat mensen het nog geloven ook dat fb en RIVM een grote doofpot operatie bezig zijn.


Ja, ik vraag me soms af of er geen ander virus aan het werk is, eentje dat het gezond verstand aantast maar (nog) niet op te sporen is in het bloed. :D

Maar eerlijk: al dat fake news valt bij mij niet meer onder vrijheid van meningsuiting, voor mij mogen die een proces krijgen voor laster en eerroof, en zelfs voor schade toebrengen aan de volksgezondheid of zoiets (en als dat nog niet in het strafwetboek staat, mogen ze voor mijn part snel een wet maken).

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:01

Pfff, ben deze namiddag naar de tandarts geweest. Over viruswaanzin gesproken: hij zei dat ik verzuurde door alle straling, dat Covid voortkomt van 5G en dat ie dat kon bewijzen, schreef mij direct een aantal supplementen voor die ik moest nemen, want slechte tanden zijn een teken dat er iets heel erg fout is met je lichaam. Yeah right, ik snoep graag en ga maar om de x aantal jaar naar de tandarts, dus heb best sterke tanden.

Het toppunt was: na de behandeling bleef ie maar doordrammen over zijn 5G en toestanden. Uiteindelijk wou ik vertrekken, en heb hem dan gezegd dat ik zijn mening niet deel. Toen ik vroeg om een nieuwe afspraak te maken, zei hij: "Denk er nog eens over na, anders heeft het niet veel zin". Dus maw: als ik zijn 5G theorie niet geloof, wil hij mijn andere slechte tand niet vullen. Shocking! Gelukkig is die tand blijkbaar al ontzenuwd, dus ik heb weer wat tijd...


hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:36

Ja, had hier ook even aan gedacht, maar hier in België zou ik niet weten waar ik terechtkan, en het is zijn woord tegen het mijne natuurlijk. Gelukkig respecteerde hij wel de veiligheidsvoorschriften.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:55

Ja, daar heb je een punt, Tiggs, maar ik ben een echte angsthaas bij de tandarts, en van deze weet ik dat ie me geen pijn doet. Maar ja, dat zou bij een andere wss ook het geval zijn, dus ik kijk stilaan uit voor een ander dan maar.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:56

Femke_Tweety schreef:
Mensen zijn ineens magnetisch, de aarde draait de andere kant op en de tijd gaat ineens achteruit ipv vooruit....


Een collega van mij beweerde dat iemand de test gedaan had na haar vaccin, en dat het 2 euro-muntstuk aan haar arm bleef hangen. Zelf ook de test gedaan, mocht ik onder tafel mijn muntstuk gaan zoeken. Vind het wel akelig dat ik zo'n wappy als collega heb, en ze zit ons dan te verwijten van naïef te zijn en dat we binnen 10 jaar nog wel eens aan haar woorden zullen denken. Nou ja, als ze binnen 10 jaar nog zo denkt, dan hoop ik dat ze niet meer bij mij werkt, maar ergens opgenomen wordt, zal nodig zijn.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Anoukjuuuhh, Azmay, Charlotte446, gaucho, Marion_, Mediatoolkitbot, Morris, sjaslique en 162 bezoekers