Viruswaanzin

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:34

No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.


ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:16

Magrathea schreef:
ravellie schreef:
No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.

Ik ben wel benieuwd waarom jij vindt dat als je het land gaat besturen je daarom medische handelingen opgelegd moet krijgen.



Omdat zij nogal wat voor mij bepalen.
Graag de bijwerkingen en effecten ( die komen altijd achteraf) eerst bij hen.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:18

Arabesk schreef:
De wappies die geen vaccinatie willen, willen die dan wél telkens lockdowns? Of nee dat willen ze ook niet, ja dan krijg je gewoon op een gegeven moment 'nee' te horen bij het ziekenhuis als je van je paard gestort bent en stikken mensen op straat. Dan ís er eindelijk een oplossing in zicht, is het weer niet goed en worden er wéér complotten bedacht.

Tjonge wat zal dat een teleurstelling zijn dan straks, als het virus uiteindelijk zelf verdwijnt en alle restricties ook opgedoekt worden. Waar is dan 'HET GROTE PLAN' dan ineens gebleven :+


Ook zo'n achterlijke term.
Als je ergens kritisch over bent.
Dan ben je tegenwoordig een 'wappie'.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:52

Electra63 schreef:
secricible schreef:
Een zkh mag óók geen entingen verplichten van zijn werknemers. Gelukkig maar.

Recht op zelfbeschikking is gelukkig in NL nog steeds hoger dan dat. Laten we dat alsjeblieft zo houden.

Maar je werkgever kan wel beslissen je werkzaamheden aan te passen bijvoorbeeld. Blijkbaar zien sommigen dat ook als indirect verplichten.


Ik ben zeker voor het zelfbeschikkingsrecht.

Mijn werkgever stelt de griep- vaccinatie en hepatitis B- vaccinatie ter beschikking (WG is zelfs verplicht dit aan te bieden)
Wij hebben eigen teststraten en ik verwacht ook straks dat zij het Corona-vaccin gaan faciliteren.

Maar wat adviseer je, als een patiënt aan jou je mening vraagt over vaccineren, terwijl je daar zelf sceptisch tegenover staat? Lijkt me lastig.


Dat is ook lastig ethisch dilemma voor mij.
Ik vind ook niet dat een persoonlijke mening binnen een professie er altijd toe doet.
Tenzij een patient hier specifiek om vraagt.
Laatst bijgewerkt door ravellie op 13-11-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:54

Lolaliza schreef:
Gisteravond een debat gekeken over oa het vaccin , de pharmaindustrie ..
Daarna een zeer treffende reportage over de big pharma ..en het grote geld wat er speelt ...over de gezondheid van mensen heen
Ik was al niet van plan om te vaccineren maar zal zeker in de allerlaatste rij staan aanschuiven :=

[ [url=m/EODWUM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ook eng is...
Wie er aandelen in deze industrie heeft.
En wiens broer er werkt bij de maker van het vaccin.

:n

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:12

bigone schreef:
Cer schreef:
Je moet t niet googlen.. gewoon niet...
(het is de broer van Hugo, blijkbaar, die een PhD heeft en dit doet "Associate Professor (UHD), Head of the Section Pediatric Infectious Diseases at the Radboud university medical center"

nee, ik denk inderdaad dat je er dan geen verstand van hebt?

Niemand zegt dat hij er geen verstand van heeft maar de suggestie dat hij een één tweetje met zijn broer heeft is gewoon stupid.


In alle mogelijke branches gaat men steigeren als het over belangenverstrengeling gaat.
En nu is het allemaal prima.
Achterlijk is dat!
Maar dat mag je niet zeggen, want dan ben je een 'wappie'....

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:18

Cer schreef:
ravellie schreef:
Wat ook eng is...
Wie er aandelen in deze industrie heeft.
En wiens broer er werkt bij de maker van het vaccin. :n

Hou op gewoon..

Citaat:
Ook zo'n achterlijke term.
Als je ergens kritisch over bent.
Dan ben je tegenwoordig een 'wappie'.

Er is een verschil tussen 'kritisch' en gewoon rare dingen schrijven.. :j

@Bigone: ik reageer op de post van Ravelli, want ik denk dat de broer er meer verstand van heeft dan wij .. dat vermoed ik zomaar hoor... maar misschien heeft ie zn PhD en kennis wel gewoon van internet, zoals een aantal andere woke mensen ... en dan weet je alles... :') :+


Rare dingen schrijven, echt he
Slaap vooral lekker verder

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:19

bigone schreef:
Er is geen belangenverstrengeling dat is het verschil.


Wat een troost dat jij dat 100 procent zeker weet.
Top, iedereen slaapt weer lekker vanavond.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:09

Electra63 schreef:
Ik vind het best verontrustend dat een (aankomend) verpleegkundige zo wantrouwend is tegenover de gezondheidszorg, vaccins en het RIVM

Maar ik heb wel vaker opmerkingen gelezen waarvan ik mij dan afvraag hoe zo iemand in de zorg kan werken.

Kan je dan al je patienten wel de juiste zorg bieden.



Ik vind laster best wel wat, ga je lekker
Een tem bij deze m.b.t insinuatie
Laatst bijgewerkt door ravellie op 13-11-20 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:22


ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:28

Excuus aanvaard :D


ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:40

Ik vind zo'n scherm juist vreselijk
Ik werk in de verpleging ( ziekenhuis en instelling) en daar dragen we naast een mondkapje ook een shield op naam.
Het is net een geluidswal, het geluid komt heel anders binnen ( in combi met kapje niet fijn ademen).
Ik werd er helemaal akelig van, dan maar een mondkapje en speciale (ski)bril, stuk fijner.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:57

Janinevv schreef:
Lekker bespottelijk maken :n



Idd,
Ben benieuwd of ze ook zo stoer zijn om zo'n filmpje onder eigen naam over een andere religie te maken....

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:18

IMANDRA schreef:
Als ik het me goed herinner is de reden dat Nederland nog steeds groeit emigratie en immigratie. Als we andere landen goed zouden steunen in het welvarend worden (dus, ontwikkelingshulp) zou er minder immigratie zijn. En een welvarend land heeft, net als o.a. Mizora en Secricible al aangeven, gemiddeld minder kinderen per echtpaar waardoor de bevolkingsgroei af gaat nemen.

Als je écht met overbevolking in je maag zit Palmera, dan moet je in plaats van die extra steun aan ondernemers juist geld gaan pompen in derdewereldlanden. Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig imo.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Roepen dat we alles los moeten laten zodat die arme ondernemers weer geld kunnen verdienen ten koste van alle mensen die doodgaan of langdurig consequenties ervaren en (tijdelijk) arbeidsongeschikt raken is, zoals de titel al zegt, echt waanzin.


Helemaal geen onzin, de economie wordt om zeep geholpen.
En de regels die er nu zijn, zijn alleen maar dubbel.
Zo verdringen mensen zich rondom marktkramen in het weekend, en zijn de winkels er tegenover gesloten.
In mijn netwerk zijn zoveel ondernemers, ik vind het zo vreselijk om te zien hoe zij maar wanhopig proberen het hoofd boven water te houden.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:10

ravellie schreef:
IMANDRA schreef:
Als ik het me goed herinner is de reden dat Nederland nog steeds groeit emigratie en immigratie. Als we andere landen goed zouden steunen in het welvarend worden (dus, ontwikkelingshulp) zou er minder immigratie zijn. En een welvarend land heeft, net als o.a. Mizora en Secricible al aangeven, gemiddeld minder kinderen per echtpaar waardoor de bevolkingsgroei af gaat nemen.

Als je écht met overbevolking in je maag zit Palmera, dan moet je in plaats van die extra steun aan ondernemers juist geld gaan pompen in derdewereldlanden. Dus ja, je bent vrij hypocriet bezig imo.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Roepen dat we alles los moeten laten zodat die arme ondernemers weer geld kunnen verdienen ten koste van alle mensen die doodgaan of langdurig consequenties ervaren en (tijdelijk) arbeidsongeschikt raken is, zoals de titel al zegt, echt waanzin.


Helemaal geen onzin, de economie wordt om zeep geholpen.
En de regels die er nu zijn, zijn alleen maar dubbel.
Zo verdringen mensen zich rondom marktkramen in het weekend, en zijn de winkels er tegenover gesloten.
In mijn netwerk zijn zoveel ondernemers, ik vind het zo vreselijk om te zien hoe zij maar wanhopig proberen het hoofd boven water te houden.


Dus in plaats van de economie om zeep helpen moeten we maar de gezondheid van Nederland om zeep helpen?

Overigens mogen volgens mij alleen marktkramen met levensmiddelen en bloemenverkoop nu? Dus net als supermarkten 'mogen' zij gewoon open (al, toegegeven, snap ik bloemenverkoop niet maar dat zal te maken hebben met de bederfbaarheid zeker?).

Hoe zijn de regels dubbel dan? Kan je dat uitleggen?[/quote]





Ja hoor, dat kan ik prima uitleggen


De gezondheid van Nederland wordt idd al aardig om zeep geholpen door alle ellende en regels.
Maar gelukkig....de verkiezingen komen eraan...ik doe alvast een voorspelling:
De regels zullen binnenkort versoepelen.

Funshoppen op de markt vind ik net zo absurd als alle winkels dichthouden.
Wat is dan de zin? want het doel is zo min mogelijk menselijke beweging.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:13

rien10 schreef:
Mijn klanten (ondernemers) hebben het zwaar, sommigen weten echt niet meer hoe ze het recht moeten breien. En toch zou ik niet zo snel weten wat we anders hadden moeten doen. Veel ondernemers worden helemaal niet geholpen, de regels zijn soms krom. Er worden harde lijnen getrokken (jij wel, hij niet). Dat snap ik wel, je kan niet alles en iedereen individueel bekijken. Maar dat neemt niet weg dat het zuur is voor sommige ondernemers.
Nu een beetje versoepelen lijkt me een goede zaak. Het einde van spaarpotten, incasseringsvermogens komt in zicht. "De rek is er uit" las ik ergens. Dat is wel goed verwoord.


Dat gevoel krijg ik ook een beetje...

En dan vind ik het dus hypocriet dat waarsch precies rond de verkiezingen versoepelingen gaan volgen.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:12

IMANDRA schreef:
karuna schreef:
Code zwart is bot gezegd de meest gezonde mensen voor hun probleem worden geholpen. De voor die tijd minder gezonde of iets oudere mens heeft gewoon pech en mag mogelijk gewoon thuis creperen en sterven. Wat in italie vorig jaar gebeurde. Mensen die thuis gestikt zijn zonder zuurstof of andere verlichting.

Dus als je flink hard van je paard kwakt en je hebt een gebroken nek, kan het zo maar zijn dat de gebroken ribben wel geholpen worden en jij met je gebroken nek hebt pech. Want groter risico op blijvende schade of overlijden.


Yep.

Buiten dat dit natuurlijk funest is voor de gezondheid van Nederland, kan je je vast ook voorstellen hoeveel extra druk werknemers in de gezondheidszorg krijgen, wat resulteert in burn-outs, meer ziektes en dus uitval, waardoor de druk weer meer oploopt en ...

ravellie schreef:
Ja hoor, dat kan ik prima uitleggen


De gezondheid van Nederland wordt idd al aardig om zeep geholpen door alle ellende en regels.
Maar gelukkig....de verkiezingen komen eraan...ik doe alvast een voorspelling:
De regels zullen binnenkort versoepelen.

Funshoppen op de markt vind ik net zo absurd als alle winkels dichthouden.
Wat is dan de zin? want het doel is zo min mogelijk menselijke beweging.

Wacht.. Jij denkt dat de gezondheid van Nederland (en dan heb ik het over fysiologische gezondheid, niet economische) om zeep wordt geholpen door o.a. de regels? En dat die gezondheid op wonderbaarlijke manier na de verkiezingen ineens beter is?



Ik denk idd niet dat het de gezondheid ten goede komt.
Zoveel mensen in een depressie, jongeren niet naar school of studie en weinig zicht op 'normaal'.
Wonderbaarlijk? waar lees je dat?
Ik denk idd wel mogelijk dat er versoepelingen kunnen komen rondom verkiezingen, wat niet gaat inhouden dat de situatie dan 'wonderbaarlijk-jouw woord' anders is.

Ik gun het vooral iedereen zover als mogelijk is het leven weer op te kunnen pakken.
Waaronder heel veel ondernemers.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:28

Ja? en dus? wat probeer je nu te suggereren?
Dat als je in de zorg werkt, je verder niet meer naar de moeizaam draaiende wereld om je heen kijkt?
Er komen ook echt wel andere onderwerpen voorbij tijdens de spaarzame pauze momenten.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:34

Electra63 schreef:
ravellie schreef:
Ja? en dus? wat probeer je nu te suggereren?
Dat als je in de zorg werkt, je verder niet meer naar de moeizaam draaiende wereld om je heen kijkt?
Er komen ook echt wel andere onderwerpen voorbij tijdens de spaarzame pauze momenten.


Jij zou moeten weten hoe zwaar de zorg nu al bijna een jaar onder druk staat en wat code zwart zou kunnen betekenen met alle gevolgen van dien.

Maar ik schat zo in, dat jij ook tegen de vaccinaties bent?


Blijf vooral suggestief reageren

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:38

Mizora schreef:
ravellie schreef:
No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.


Maar ze heeft wel gelijk, dat is dan wel grappig. Doet revalidatie ook herstel van longklachten?[/quote


Snap werkelijk niet wat suggestief reageren bijdraagt,maar dat terzijde

Revalidatie is gescheiden,over het algemeen krijgen mensen een ander traject aangeboden,en zijn er dus aparte afdelingen gecreëerd,puur om deze groep mensen de juiste zorg te geven.en ook om mensen uit de regio op te vangen,omdat de zorg anders opstroopt (mensen blijven lang in het ziekenhuis,maar kunnen ook elders revalideren,zoals dus een aparte afdeling in bijvoorbeeld een zorghotel

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:40

Electra63 schreef:
@Ravelli,
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor; ik vraag me gewoon af, hoe je dan je werk doet, als verpleegkundige? Dat heb ik me al eerder/vaker afgevraagd ;)


Ik doe mijn werk dagelijks vol passie als je dat graag wilt weten en met duidelijke afspraken rondom bescherming en veiligheid

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:41

Bijzonder dat het volgende gezegd wordt over de mensen die trombose en nadelige gevolgen kregen na de vaccinatie: '' En helaas bij sommigen is dat echt pech als je zulke rot bijwerkingen krijgt als stolsels. Maar die mensen hadden zonder vaccinatie uiteindelijk ook trombose of stollingen gekregen'

Bijzondere redenering.
Zelf werkzaam in de gezondheidszorg? dat zoiets bijna als een feit wordt neergezet.
Ik werk zelf in de zorg, zie en spreek dagelijks patiënten, cliënten en collega's.
Daarnaast ben ik niet gevaccineerd, ik ben niet tegen vaccinaties en zeg ook niet dat ik het helemaal niet ga doen, maar ik sta er gereserveerd tegenover.
Daarnaast ben ik ook nog iemand met een andere stollingsfactor.
Het is werkelijk een drogreden om te noemen dat 'die mensen dan toch wel trombose of stollingen hadden gekregen'.
Want daar is vaak wel een 'trigger' voor nodig zoals een zwangerschap, verstoring in de hormoonhuishouding

Het is te onduidelijk wat deze vaccinaties voor effecten kunnen geven.
Het advies voor mij vanuit de medische wereld blijft daarom ook in het midden, simpelweg omdat men veelal niet weet hoe de vaccinatie en het bloed op elkaar reageren.
Anderzijds is het ook zo dat corona voor grote bloedstolsels kan zorgen met grote gevolgen (als je bloed al anders is in bepaalde waarden)

Kortom, eerder dus een groot dilemma.
Ik snap dus dat mensen de gok hebben genomen, en daar met AZ nu mogelijk gevolgen van blijken te komen.
Ik denk persoonlijk dat het alleen maar verstandig is om het vaccineren zoals in Denemarken dan 'on hold' te zetten
Laatst bijgewerkt door ravellie op 11-03-21 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:53

secricible schreef:
ravellie schreef:
Quote zebrastreep:

'' Want Fvd bestaat uit enkel wetenschappers. Beetje Trump naroepen :+ Het is echt niet bijzonder om bijwerkingen te krijgen van een vaccin. En helaas bij sommigen is dat echt pech als je zulke rot bijwerkingen krijgt als stolsels. Maar die mensen hadden zonder vaccinatie uiteindelijk ook trombose of stollingen gekregen'

Bijzondere redenering.
Werk je zelf in de gezondheidszorg? dat je zoiets roept.
Ik werk zelf in de zorg, zie en spreek dagelijks patiënten, cliënten en collega's.
Daarnaast ben ik niet gevaccineerd, ik ben niet tegen vaccinaties en zeg ook niet dat ik het helemaal niet ga doen, maar ik sta er gereserveerd tegenover.
Daarnaast ben ik ook nog iemand met een andere stollingsfactor.
Het is werkelijk een drogreden om te noemen dat 'die mensen dan toch wel trombose of stollingen hadden gekregen'.
Want daar is vaak wel een 'trigger' voor nodig zoals een zwangerschap, verstoring in de hormoonhuishouding

Het is te onduidelijk wat deze vaccinates voor effecten kunnen geven.
Het advies voor mij blijft daarom ook in het midden, simpelweg omdat men veelal niet weet hoe de vaccinatie en het bloed op elkaar reageren.
Anderzijds is het ook zo dat corona voor grote bloedstolsels kan zorgen met grote gevolgen ( als je bloed al anders is in bepaaden waarden)

Kortom, eerder dus een groot dilemma.
Ik snap dus dat mensen de gok hebben genomen, en daar met AZ nu gevolgen van blijken te komen.
Denk persoonlijk dat het alleen maar verstandig is om het vaccineren zoals in Denemarken dan 'on hold' te zetten


Je trekt nu de conclusie dat de trombose zeker door AZ is gekomen. Dat is nog helemaal niet duidelijk.
Er zijn niet meer gevallen van trombose onder gevaccineerde mensen met AZ-vaccin en het gaat om 22 gevaccineerden van de 5miljoen.
De toevalsfactor kan daar ook gewoon nog een rol in spelen.


Ik dacht dat ik het woord 'mogelijk' had gebruikt bij het opstellen, maar schijnbaar niet als ik het zo terug lees.
Toevalsfactor kan een rol spelen..maar ook die garantie is er niet.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 07:25

Ik ben idd geen arts,spreek ze wel dagelijks.
Misschien is het idd ook meer mijn mening,omdat de complicatie in Denemarken mij bekend voor komt.
Ik vind het vanuit mezelf dan ook verstandig dat ze daar even op de rem hebben getrapt

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:09

Cer schreef:
In het vervolg op The Great Reset is twitterend Complotederland nu druk doende met de uitzending van nieuwsuur over de digitale munt die de Europese Bank aan het ontwikkelen is.
Dan zou je geld niet meer van jou zijn/op jouw bank staan, maar beheerd worden door de overheid...

Voor de complotdenkers past het wel allemaal mooi in elkaar zo..
Overigens ga ik ervan uit dat cash en bankgeld voorlopig wel in roulatie zal blijven, maar mischien ben ik te naief... ?



Geen idee, maar cash zie ik wel echt afnemen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, Enzo_Ollie, Googlebot, Klis, lizard, MoniqueT, nathe, Vinny12511 en 52 bezoekers