Een jaar vol met.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 22:16

2019 wat een paarden jaar! Een jaar met downs maar ook hele grote ups!

Dit jaar gaat over Jelmer een 18 jarige Fries die al een aantal jaren mijn bijrijdpaard was.


Afbeelding


Het jaar dat Jelmer chemo kreeg en niemand dacht dat hij er nu nog zou zijn. Het jaar dat ik Jelmer heb gekregen van Zijn eigenaresse (zo vreselijk dankbaar!) en het jaar dat ik grote stappen heb gemaakt met mijn angst. (Ik was een bange poeperd eerste klas buiten na een naar ongeluk jaren geleden.


Afbeelding


Om maar te beginnen met 1 januari meteen smorgens vroeg een ritje met mijn vaste ritjes partner. Terwijl iedereen nog sliep reden wij op een verlaten weg heerlijk buiten.


Afbeelding


Dan een stap naar 21 februari de dag dat Jelmer in de vrachtwagen ging richting Utrecht om zijn eerste chemo te krijgen voor een kwaadaardig kanker gezwel bij zijn oog. Niemand dacht dat hij het zou halen dus had zijn eigenaresse een veulen gekocht wat op haar pad kwam.


Afbeelding


Chemo’s volgde en jel was niet vrolijk maar de kanker ging volgens ieder verbazing weg. Het was een periode van drie maanden wandelen en stapritjes. Elke drie weken naar de kliniek. En nu is de kanker volledig weg!!!


Afbeelding



Afbeelding


Toen was ik bezig met een shoot en zijn eigenaresse apte me met dat ik wist dat twee paarden te duur was en ik zo vreselijk gek op hem ben en andersom of ik jel niet wilde hebben. Ze wist dat hij het bij mij goed zou krijgen en voor hem door het vuur ging. De hele shoot heb ik aan niks anders kunnen denken! Het was een orkaan in mijn hoofd en hart. En ik kon het niet geloven.


Afbeelding


Per 1 juni is jel van mij!!!! En ja ik ben inneens een echte Penny geworden! Roze deken roze halster vitamine korrels glucosamine en ga zo maar door. Een tijd breekt aan van intens geluk!


Afbeelding


Hij heeft twee maanden ergens anders gestaan (dichter bij mijn huis) maar wegens omstandigheden nu weer terug op zijn oude stal. En rijd ik alleen nog maar buiten! Waar ik voorheen al paniek kreeg bij het zien van een bus, tractor, bakfiets enz rij ik nu met een glimlach buiten en heb ik (bijna) al mijn angsten overwonnen. Mede door mijn vaste buitenrij maatje. En natuurlijk jel die me het plezier in het rijden weer heeft terug gegeven!


Afbeelding


Het is een heel verhaal geworden maar man man man wat ben ik gek op dit zwarte goud! En wat ben ik z’n oude baasje onwijs dankbaar dat ze hem aan mij gegeven heeft! Elke dag is nog onwerkelijk als ik de stal binnenkom of hem roep in het wieland en Jelmer met de oortjes naar voren en een hinnik mij begroet!


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Op naar nog vele jaren saampjes!

Anoniem

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:42

Jemig, bewogen jaar dus! Wat fijn dat de kanker weg is. Hij ziet er goed uit! Kan hij ook nog gewoon zien met dat oog? En wat heerlijk dat je hem mocht overnemen. Jullie hebben een sterke band, als ik het zo lees!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 22:46

culaccino schreef:
Jemig, bewogen jaar dus! Wat fijn dat de kanker weg is. Hij ziet er goed uit! Kan hij ook nog gewoon zien met dat oog? En wat heerlijk dat je hem mocht overnemen. Jullie hebben een sterke band, als ik het zo lees!



Ja hij kan nog gewoon kijken met het oog. Het gezwel zat rond zijn oog dus zijn oog zelf is niet beschadigd (gelukkig)

Ja ik kan niet genoeg zeggen hoe dankbaar ik ben dat ik hem nu mijn paard mag noemen.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:51

Wat een prachtige fries en wat een ontzettend mooi gebaar dat je hem gekregen hebt! Heel erg gaaf! Heel veel geluk met hem en op naar nog heel veel gezonde jaren samen!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 11:05

Leo schreef:
Wat een prachtige fries en wat een ontzettend mooi gebaar dat je hem gekregen hebt! Heel erg gaaf! Heel veel geluk met hem en op naar nog heel veel gezonde jaren samen!



dank je wel!
<3

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 07:20

Wat leuk in uitgelicht

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 07:40

Wat een prachtig verhaal zo! Heel fijn dat hij weer gezond is en zo'n liefhebbend baasje heeft die haar angsten heeft kunnen overwinnen <3

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 08:08

Mooie fries , en wat lief dat je hem hebt gekregen van de vorige eigenaresse.
En wat fijn dat zijn kanker weg is rond zijn oog!
2019 is dus een top jaar voor jullie geweest.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:31

Oh jeetje wat een heerlijk feelgood topic, los van de kanker..
Wat mooi dat hij daar vanaf is en nu van jou is :j
En knap dat je je angsten hebt overwonnen, dat is niet niks! Heel veel geluk samen <3

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:50

Wat een heerlijk jaar is dat geweest, en super fijn dat hij helemaal genezen is! Ik hoop dat jullie nog veel mooie jaren samen mogen hebben. :D

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 19:14

Wauw wat geweldig dat alles is goedgekomen en hij nu van jou is! Prachtig paard!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Een jaar vol met.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 19:20

Wat een lieve reacties allemaal!!! Onwijs bedankt <3