Vier jij sint Maarten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Vier jij snt Maarten?

Ja
94 (41%)
Nee
124 (54%)
Wattes?
11 (4%)

Totaal aantal stemmen: 229


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:15

Het leeft hier wel echt maar mijn huis is niet echt aantrekkelijk om aan te bellen, de poort zit er nog voor en ze moeten een stukje lopen naar de voordeur. Als ik de poort open zou zetten en er verlichting bij aan zou doen dan komen ze misschien wel maar ik heb geen zin om voor die ene avond de verlichting aan te schaffen. :+ Hier dus niks gehad en ik kan niet zeggen dat ik dat heel erg vind, de honden reageren op de bel en snappen er niks van dat er wel steeds mensen zijn maar er niemand binnen komt, voor hen is het best verwarrend en aangezien ik niet zoveel met kinderen heb vind ik het wel prima zo.

Ik vind wel dat iedereen zelf mag weten of ze meedoen of niet, mensen belachelijk maken omdat ze geen snoepje willen geven vind ik dan weer best triest. Het is leuk dat het traditie is en dat de kinderen zoveel lol hebben maar er zijn genoeg mensen die meedoen dus laat de mensen die er geen zin in hebben en de deur niet open willen doen dan ook gewoon in hun waarde, gelukkig leven we in een vrij land en hoeven we tradities niet aan iedereen op te dringen.


Melvern
Berichten: 4404
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:39

Wij deden mee, zaten helemaal klaar. Bak vol snoep bij de deur.

Niemand kwam langs -O-


Toen ik liep was het een hele happening en gigantisch druk hier in de straten. We spraken ook af met meerdere buurtkinderen en de ouders allemaal bij elkaar. Heel gezellig. Zie er nu niets meer van.

Mama3
Berichten: 1795
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Vier jij sint Maarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:01

Hier (omg utrecht) vieren we het ook. Superleuk! Ik kom oorspronkelijk uit Flevoland en daar vierden we het ook. Het is een katholiek feest.

Toen mijn ouders in Flevoland kwamen wonen 45 jr geleden kende ze het niet, ze hebben toen muntjes van 10 cent uitgedeeld..

Hier is het gebruikelijk dat als je meedoet je een kaars bij het raam, gang of buitenlamp aan doet.

Wij bellen dus nooit aan bij een huis waar geen lampje brand.

Gisteren konden we niet meedoen ivm onze sportende kinderen, we hebben toen een bakje snoep neergezet met een briefje erbij. Om 20u waren we thuis en zat er nog snoep in, iedereen had braaf maar één snoepje gepakt.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Vier jij sint Maarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:32

Volgens vriendlief waren er zo'n 40 kinderen bij ons geweest. Kinderen die in ons dialect zingen krijgen 2 snoepjes :+

Vanuit Jong Nederland organiseren we ook nog altijd een wedstrijd voor de mooiste lampion, een disco voor alle basisschoolkinderen en na afloop van het langs de deuren gaan een stoet met fanfare en Sint maarten en dan lopen we door het dorp naar de vuurhoop.