Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:34

s1993 schreef:
Ik had er dus ook nooit van gehoord maar vind ze wel heel leuk. Zal mijn man blij mee zijn... :')

Houden jullie je aan de richtlijnen qua wandelen? Begreep gister bij de puppycursus dat een van de medecursisten elke ochtend ruim een half uur wandelt met haar pup, zelf vind ik een kwartier al veel (hij is bijna 13wk) en til hem daarna vaak op. Vind dat toch spannend dat we hem nu (fysiek) teveel zouden belasten en hij daar voor altijd last van houdt.


Die van ons mogen zelf bepalen wat ze wandelen. De pup nu loopt de ene keer 20 min / 30 min en de dag daarna loopt ze nog geen 10 meter.

Op langere wandelingen bepaal ik wel wat ze wel en niet loopt. Dan zit ze hoofdzakelijk in de rugzak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:23

Ik hou ze wel in de gaten, want Coco heeft geen rem. Die gaat maar door. Hier in de buurt kun je prima korte rondjes lopen. Ik loop echt max 10 a 15 minuutjes met haar.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze lopen er nu alle 3 mee door het huis te sjouwen :D

De wandeltijd wisselt hier heel erg.
Om de dag gaat hij een half uurtje mee en lopen we op zijn tempo. De ene keer is dat 1km en de andere keer 2km. Otis kan dan een half uur racen, dat heeft hij echt nodig.
Thuis gaan we ook regelmatig even buiten kijken, Finlay loopt ook al mee achter bij de paarden als ik op hem kan letten. En vaak in de middag even met ballen spelen met de oudere honden en dan huppelt Finlay ook rond met een eigen balletje.
Soms breng ik Finlay ook even bij mijn vader, kan ik met de andere 2 een langere rondje lopen of mijn vader haalt de andere 2 op voor een lange ronde.
Dragen vindt hij echt helemaal niets, hij wil zelluf lopen :D

Gisteren voor het eerst met Finlay naar puppycursus geweest, hij vond het best spannend zonder zijn grote broers op pad.
Alleen daarom is het al goed voor hem, wordt hij ook wat zelfstandiger door.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:23

Kan en wil iemand mij vertellen wat groenlipmossel is?
Ik las dat in een ander topic over honden.
Ik begrijp uit de tekst dat dat gegeven wordt aan oudere honden?
Ik merk aan Jinn (8 jaar) nog niks maar misschien een idee om te geven? Zeker nu de trainingen weer langzaam worden opgepakt. Mag via PB :)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:24

Leuk met de eekhoorntjes! Ik heb Teun gister ook weer eens zijn Ikea varken gegeven en hij berijd hem niet meer zo, dus dat is mooi. :Y)

Hier ook bij de cursus geweest! Was erg leuk. We waren alleen wel per ongeluk driekwartier te vroeg, dus het was een lange avond voor hem. :z

Tuigje bevalt ook echt super. Veel fijner dan de halsband vind ik persoonlijk.

Qua wandelen is het hier wisselend. Soms 10 minuten, soms 20. Hij is wel snel overprikkelt en 's ochtends vindt hij het soms nog spannend buiten.

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 12:59

JesdaJinn schreef:
Kan en wil iemand mij vertellen wat groenlipmossel is?
Ik las dat in een ander topic over honden.
Ik begrijp uit de tekst dat dat gegeven wordt aan oudere honden?
Ik merk aan Jinn (8 jaar) nog niks maar misschien een idee om te geven? Zeker nu de trainingen weer langzaam worden opgepakt. Mag via PB :)


Groenlipmossel is zoals het woord het zegt: een mossel. Komt voor in Nieuw-Zeeland. Het wordt daarom niet uitsluitend gegeven aan oudere honden hoor, ook aan paarden, mensen, … Het zou oa ontstekingsremmend werken. Ik bestel voor de hond en paarden elk jaar een kuurtje bij Synofit/Synopet. Dat bedrijf levert ook humane producten.

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:02

Qua wandelen werd mij vroeger gezegd: starten met max 20 minuten, op 8 weken dan, en dan per maand 5 minuten erbij. Omdat ik een pup van een groot ras had en nu ook een pup van een groot ras verwacht, probeer ik me toch daaraan te houden. Het skelet van een grotere, zwaardere hond heeft in de groei toch meer te “verduren” tov een kleine hond.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:23

Vanmorgen met Romy naar de reu geweest. :) Het dekken ging goed, dus hoopvol dat we over een maand of 2 puppies mogen verwachten. Zaterdag gaan we nog een keer voor de zekerheid. spannend weer :)

foto van het vorige nest
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:27

Oh wat spannend zeg !

En hihi, ik heb 2 zippypaws gekocht. Ik ben benieuwd! Wanneer de pup er straks graag mee speelt vrees ik dat er nog volgen :D .

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:44

Lukasje schreef:
JesdaJinn schreef:
Kan en wil iemand mij vertellen wat groenlipmossel is?
Ik las dat in een ander topic over honden.
Ik begrijp uit de tekst dat dat gegeven wordt aan oudere honden?
Ik merk aan Jinn (8 jaar) nog niks maar misschien een idee om te geven? Zeker nu de trainingen weer langzaam worden opgepakt. Mag via PB :)


Groenlipmossel is zoals het woord het zegt: een mossel. Komt voor in Nieuw-Zeeland. Het wordt daarom niet uitsluitend gegeven aan oudere honden hoor, ook aan paarden, mensen, … Het zou oa ontstekingsremmend werken. Ik bestel voor de hond en paarden elk jaar een kuurtje bij Synofit/Synopet. Dat bedrijf levert ook humane producten.


Oh, het is dus niet een soort van supplement maar meer een kuur achtig iets

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:01

Ik geef het als kuur maar ik denk dat je het ook als supplement kan gebruiken. Je start dan als kuur en gaat over in een onderhoudsdosis.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:30

Eens even rond kijken. Thanks voor je info

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:42

Zo, dankzij jullie ben ik nou helemaal weg van Ziggypaws.
Hebben jullie nog van die leuke hondenhebbedingetjes?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:54

Net 2dehands deze twee bakken op de kop kunnen tikken! Nooit gebruikt voor 10 euro, ik ben blij :D
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:17

Die komen van AliExpress voor samen nog geen 5 euro. Ik heb ze ook :=

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:39

Zoe_97 schreef:
Die komen van AliExpress voor samen nog geen 5 euro. Ik heb ze ook :=


Ach so be it hahaha, kwam van een kennis en ben er blij mee :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:52

juval schreef:
Vanmorgen met Romy naar de reu geweest. :) Het dekken ging goed, dus hoopvol dat we over een maand of 2 puppies mogen verwachten. Zaterdag gaan we nog een keer voor de zekerheid. spannend weer :)

foto van het vorige nest
[ [url=m/sUlPbe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat voor reu heb je nu gekozen? Want Romy is een aussieXheidewachtel toch?

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:48

Nynkster schreef:
juval schreef:
Vanmorgen met Romy naar de reu geweest. :) Het dekken ging goed, dus hoopvol dat we over een maand of 2 puppies mogen verwachten. Zaterdag gaan we nog een keer voor de zekerheid. spannend weer :)

foto van het vorige nest
[ [url=m/sUlPbe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat voor reu heb je nu gekozen? Want Romy is een aussieXheidewachtel toch?


klopt. Dezelfde reu als de vorige keer, een Friese Stabij.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:12

Ik worstel een beetje met een dilemma : wij hebben de pup nu ruim een week maar ik ben niet dol verliefd......eigenlijk had ik altijd herplaatsers en daarvan wist ik hoe ik daar mee om moest gaan. Met een pup blijk ik dat toch best lastig te vinden, ik kan hem nog niet zo goed " lezen".

Vanmiddag naar de puppy cursus, hopelijk gaan daar wat kwartjes vallen.

Maar ik vraag me een beetje af of iedereen nu meteen verliefd op de pup is of dat er meer wat worstelen met de gevoelens?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:21

Bij mij moet dat ook veel meer groeien, maar ik ben ook niet meteen een puppy mens. :Y) We hebben onze pup nu 2,5 maand en ik kan nog niet echt zeggen dat ik hem al helemaal in mijn hart gesloten heb. Dat heeft soms gewoon meer tijd nodig. :)

Maar ik ken dat persoonlijk sowieso niet echt, meteen dolverliefd zijn op een nieuw huisdier.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:41

Oh wat fijn Sem dat ik dus niet de enige ben, ik vond mezelf een beetje een monster. Het is ook lastig dat onze andere hond er ook niet veel van moet hebben en nu een beetje onzeker door het huis scharrelt.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:08

maras schreef:
Ik worstel een beetje met een dilemma : wij hebben de pup nu ruim een week maar ik ben niet dol verliefd......eigenlijk had ik altijd herplaatsers en daarvan wist ik hoe ik daar mee om moest gaan. Met een pup blijk ik dat toch best lastig te vinden, ik kan hem nog niet zo goed " lezen".

Vanmiddag naar de puppy cursus, hopelijk gaan daar wat kwartjes vallen.

Maar ik vraag me een beetje af of iedereen nu meteen verliefd op de pup is of dat er meer wat worstelen met de gevoelens?


Nee hoor hier ook niet.
Sterker nog hoe meer ik bij de ophaal datum kwam hoe meer ik ging twijfelen.
Maar ik ben nooit iemand geweest die zegt ahhhh een puppy….vind ze leuk hoor maar vooral bij andere.

Dagahra

Berichten: 880
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:33

Ik vind puppy's van 8 tot en met 10 week schattig. Daarna mehh :') Pas als ze richting de jaar gaan, vind ik ze echt weer leuk worden.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:36

maras schreef:
Ik worstel een beetje met een dilemma : wij hebben de pup nu ruim een week maar ik ben niet dol verliefd......eigenlijk had ik altijd herplaatsers en daarvan wist ik hoe ik daar mee om moest gaan. Met een pup blijk ik dat toch best lastig te vinden, ik kan hem nog niet zo goed " lezen".

Vanmiddag naar de puppy cursus, hopelijk gaan daar wat kwartjes vallen.

Maar ik vraag me een beetje af of iedereen nu meteen verliefd op de pup is of dat er meer wat worstelen met de gevoelens?


Sterker nog, ik had dat zelfs bij mijn kinderen! Dan heb je ineens een baby, en dan? Je moet het nog leren kennen, de dynamiek in huis verandert totaal. Het is goedgekomen hoor, maar ik zeg zonder schaamte dat ik geen baby-mens ben. Als kleuter, puber en nu jong-volwassenen, vind ik ze leuker. En dat heb ik ook bij puppies, kittens en veulens. Superschattig, maar een periode waar ik even doorheen moet bijten ;).

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:38

Cinniz ik heb echt precies hetzelfde, in de week voor we hem op gingen halen vroeg ik me echt af waar ik aan ging beginnen, nu na een week vraag ik het me nog wel een beetje af.
Als hij in de bench ligt dan kan ik gewoon rustig wat doen en door het huis lopen maar als hij los is dan voel ik me net zo'n politie agent die alleen maar nee kan zeggen.
Hopelijk wordt dat snel wat relaxter.......