De maffe capriolen van de maine coon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

De maffe capriolen van de maine coon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 16:29

Aangezien er toch best wat maine coon fans op bokt zitten, dacht ik dat een eigen topic wel een goed idee was. En zeg nou zelf…die beesten lijken wel geboren voor maffe capriolen dus verhalen genoeg :D

Zelf heb ik er 2. Fender van 1,5 jaar en Vino van 8 maanden
Fender is professioneel sta-in-de-weg en plastic knager, maar ook lompe knuffelkous als ik 2 seconden wakker ben :D


Afbeelding

Vino is een wolfje in schaapskleren. Hij lijkt zo lief maar ploft graag boven op Fender om te stoeien
Hij kan heel lief kopjes geven en zit trouw naast me als ik op de bank zit tv te kijken
Vino gaat af en toe mee naar show, Fender helaas niet want zijn vacht is niet zo vol helaas


Afbeelding


Afbeelding

En de foto’s waardoor ik verliefd op ze werd

Afbeelding

Afbeelding

Wie oh wie is ook zo gek op coons??

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:49

Hier heel wat aaaaaahhh en oooooooh voordat ik kon typen :D

Wij hebben ook een rode mainecoon. 13 jaar inmiddels maar niet minder lomp, irritant aanwezig en over vocaal. Altijd op m'n laptop ig Ipad zitten. In de pannen, wasbak, wasmachine, badkuip en noem maar op zitten :D
Ook een halve mainecoon opa van 18. Plastic knabbelaar en professioneel kroelkont.

Daarnaast 3 ragdolls en 2 kruising ragdolls.

NorwayFjord

Berichten: 3150
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:18

Gelijk even gestipt <3 Wat een prachtige katten zijn Fender en Vino!

Hier 3 Maine Coons, besmet met het virus door mijn moeder die Maine Coons fokt. Toen ik op mezelf ging wonen kreeg ik Zinzi mee om te kijken of ik zelf ook katten wilde (en Zinzi viel op dat moment bij haar wat buiten de groep), je raad het al... Zinzi is nooit meer terug gegaan :+
Afbeelding

Het jaar daarna fokte mijn moeder haar 2e nestje en daaruit mocht ik een kitten kiezen als gezelschap voor Zinzi. Dit is Lotje geworden!
Afbeelding

Hektor heb ik leren kennen bij een bevriende fokker van mijn moeder, hij was 1 van haar dekkaters. Ik heb toen een keer tegen haar gezegd, als hij ooit weg gaat mag hij naar mij. Daar heeft zij zich aan gehouden en zo is Hektor bij mij gekomen <3 Fun fact: Hektor is de opa van Lotje!
Afbeelding

Hektor is een heerlijk makke beer en dat levert leuke foto's op met Kerst samen met mijn hond :+
Afbeelding

Afbeelding

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 19:51

leuk is dat he, ze kijken altijd chagerijnig op foto's, maar ze zijn zooo lief

Mooi bij elkaar gesprokkeld stel Norwayfjord

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 19:52

Aaahh dus dat lompe gaat er de komende jaren niet af Natascha, dat is dan weer jammer :D

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:16

Hier ook verslaafd aan Coontjes.

Mijn eerste is Jack, ex dekkater, herplaatser. In zijn hoogtijdagen 14 kilo, Echte heer, grote charmeur enorme knuffelkont, maar ook enorm ondeugend en had last van plastic fetisj.
Hij is 16 jaar geworden. Afgelopen augustus overleden. Was echt mijn maatje, onafscheidelijk, ik mis hem nog steeds.

Hier is hij 15 jaar

Afbeelding

Sinds zijn overlijden was het zo stil, dus 24 september zijn er 2 kittens gekomen. Rover en Bandit
Nu 6 en 5 maanden ongeveer.

Afbeelding

Rover is echt een rooie, ondeugend, een brutale en nergens bang voor, super nieuwsgierig en helpt mij met alles. Vreetbeer eerste klas, maar heel lief en komt graag knuffels of aaitjes halen.
Afbeelding

En dan mijn meisje Bandit, afwachtend, verlegen, zachtaardig, maar zo lief, enorme knuffelkont en schootkatje, ligt altijd bij mij.
Is gek op snoepjes en snacks.

Afbeelding

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 20:44

wat zag ie er nog goed uit voor 15 jaar zeg. Nog een dus met een plastic tic

en wat een scheetjes die 2

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:03

Jij had er eerst toch meer Yom en af en toe een nestje?
Wat ik mij kan herinneren.

Ja Jack was een knapperd <3

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 22:03

Jaren terug fokte ik idd met birmanen. Maar daar ben ik ook al heel lang mee gestopt dus
Nu over op coons en geen nestjes, stuk rustiger….


Nou ja dat dacht ik tenminste….een figuur zoals Fender is erger dan 6 birmanen hahaha

Hij moet gewoon alles onderzoeken en zit overal meteen aan/onder/op. Dan schuift ie de helft vd tijd overal vanaf omdat dat te onderzoeken ding daar niet helemaal tegen bestand is natuurlijk
Of hij zit weervoor de 1000e x aan iets van plastic te knagen. Of hij sjeest weer als een dolle achter de htk kat aan
Nee die birmanen waren een stuk rustiger:D

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 11:36

Wat voor brok krijgen jullie katten? Hier Purizon maar vooral Fender mag wat steviger worden ( niet dik) en ze mogen wat meer vacht kweken

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:20

Volgens mij blijven ze van een hoog in Eiwitten staande vleesbrok nooit te dik.
Vaak zorgen granenbrokken voor dikkere/ te dikke katten met gebrek aan beweging.

Vacht zal erfelijk zijn verwacht ik.
Als krijgen ze van een vleesmenu wel betere vachten.
Rover hier begint echt een harige beer te worden met zelfs al een kraag :D en dat met 6 maanden.
Als kitten was ie glad.
Volgens mij weegt hij ook al 6/7 kilo of meer. Flinke heer wordt dat!

Ik voer verschillende brokken ivm selectief worden tegen te gaan.
Ik voer brok van celtic connection (80% vlees) en Thrive (90% vlees) beide bevatten veel goede supplementen.
Verder blikvoer 90% vlees, celtic connection, wild freedom, grau kitten, catz finefood kitten, rosies farm en af en toe kip, kippenhartjes of koolvis.