[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:26

Dido: Ja, met name Sterre noemen we hier Vleermuis :D
En Mango natuurlijk, maar dat is geen valkparkiet :+

Wat fijn dat Tommy en Nukumi samen zo gelukkig zijn <3
Hier kroelde ze wel graag, dus ze kent het wel! Maar ze hebben uiteindelijk natuurlijk allemaal hun eigen karakter :P

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:12

Ook weer even een update van mijn kant :D ik ben niet zoveel meer op Bokt te vinden tegenwoordig, beetje druk :=

Met Phyre gaat het goed, het is een echt baasje en hij pruttelt en brabbelt er op los. Hij zit mooi in zijn veren en is echt een hele vent :D
Wel twijfel ik soms of de andere vogels zo blij zijn met hem. Niet dat er continue ruzie is, maar het valt me op dat Solo een beetje terug in z’n schulp kruipt.. die was altijd zo’n vrolijke noot maar telkens als hij nu wilt fluiten of zelfs bij mij wilt komen kroelen word hij weggejaagd door Phyre :( hij mag af en toe nog met zijn meisje kroelen, maar soms dan vind Phyre dat ineens teveel en jaagt hij hem weer weg. Ook als ik buiten de kooi sta.

Ik merk hierdoor wel dat Solo heel timide is geworden en dat vind ik soms ook wel sneu :knuffel: helaas heeft Phyre het ook op zijn vriendinnetje gemunt en niet op Leia die nu nogsteeds vrijgezel is en zich ook niet echt met het drietal durft te mengen.

Dus, alhoewel ik heel blij ben met Phyre weet ik niet of iedereen dat is. :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:15

Dat klinkt alsof Phyre flink aan het puberen is!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:28

Danique_G schreef:
Wat is jullie nieuwe huis trouwens mooi geworden! De bankkleur geeft me wel echt stress in combinatie met kakjes :')


De bank is van leer, dus dat maakt het juist heel makkelijk schoon te houden! :j Doekje erover en klaar.

Heerlijk toch dat Nukumi en Tommy zo'n gelukkig stel zijn? Daar doe je het uiteindelijk toch voor! Bij ons zijn het wel twee ontzettende kroelkippen hoor, we verbazen ons daar af en toe wel een beetje over. :') Ze zitten allebei het liefste heel de dag in je nek aan je haar, oor of trui te plukken :j

Phyre klinkt inderdaad vooral als een vervelende puber! Hopelijk keert de balans een beetje terug als hij daar vanaf is, maar dat zal vast wel! Marah is op het moment ook af en toe een ontzettende haaiebaai naar Remi toe, dat je echt denkt 'doe lief!'.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:30

Hahaha ik denk het ook. Ik hoop voor de rest ook dat hij een beetje indimt. Hij is echt heel gezellig en brabbelt terug tegen je maar ALLEEN IK MAG AANDACHT EN DE REST NIETTTT. _O-

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie


horselover22
Berichten: 650
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 12:32

Ik heb er ook een die flink aan het puberen is picasso is echt een draak nu haha jaagt geregeld de andere 3 door de kooi heen als ze willen eten maar komt straks wel goed als ie klaar is met puberen soms is ie ook heel lief zit vaak te kroelen ket fireball zo leuk

en de regenboog is een kleur armer, een zonnevlam gedoofd. mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder
ik heb in sprookjes nooit gelooft maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis!! lieve lieve tadano R.I.P (+21-9-2012)
zal je nooit vergeten je was me allesie

Bruno mis jou ook nog steeds heel veel je gaat nooit meer uit me hart lieverd bruno_power_forever

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-22 14:13

Sicayes schreef:
Hahaha ik denk het ook. Ik hoop voor de rest ook dat hij een beetje indimt. Hij is echt heel gezellig en brabbelt terug tegen je maar ALLEEN IK MAG AANDACHT EN DE REST NIETTTT. _O-


Dit klinkt eh erg herkenbaar!
Zal vast minder worden. Tommy is ook wat rustiger tegenwoordig. Kan ook zijn omdat hij tegenwoordig van bil kan gaan en minder last heeft van z’n hormonen

de afgelopen week hebben we een soort foerageer plek gemaakt voor ze zodat ze meer natuurlijk gedrag kunnen laten zien. We hebben een soort bak met allemaal gezonde dingen waar ze aan kunnen knagen en eten kunnen vinden. Er zitten houtstukjes in, gedroogde bloemen en kruiden, een paar zaadjes, hele kleine stukjes gedroogd fruit. Ze zijn er helemaal weg van. Ze zitten er ruim vier per dag in dingen uit te vissen!
Was een goede investering

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:53

Oh wil je daar eens een foto van maken? Dat lijkt me ook wel wat voor de bende van ellende hier :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:05

Ik ben ook benieuwd!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-22 16:23

U vraagt wij draaien!
Tommy rende direct naar me toe toen ik erbij kwam staan.
[ img ]
Het is nu nog heel plat gezegde een ordinaire bak. Wil het nog wel verder uitbreiden en uitdagender maken! Maar kyto moet eerst hier aan wennen :')

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 17:52

Leuk! Ik koop nu ook wel eens van die .. gedroogde kruidenmix of iets voor ze en leg dat op de bodem van de kooi. Maar zo’n bak is wel makkelijker schoonhouden en vervangen. Ga ik eens naar kijken :D

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

horselover22
Berichten: 650
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:19

Danique_G schreef:
U vraagt wij draaien!
Tommy rende direct naar me toe toen ik erbij kwam staan.
[ [url=m/RjZj4M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is nu nog heel plat gezegde een ordinaire bak. Wil het nog wel verder uitbreiden en uitdagender maken! Maar kyto moet eerst hier aan wennen :')


Wat is dat voor een bak dan?
En waar koop je die?

en de regenboog is een kleur armer, een zonnevlam gedoofd. mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder
ik heb in sprookjes nooit gelooft maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis!! lieve lieve tadano R.I.P (+21-9-2012)
zal je nooit vergeten je was me allesie

Bruno mis jou ook nog steeds heel veel je gaat nooit meer uit me hart lieverd bruno_power_forever

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:21

Oh wat leuk Danique! Daar wordt vast gretig gebruik van gemaakt!

Wij hebben een bak onder de javaboom waar we misschien ook wel zoiets van kunnen maken. Nu ligt er al vogelzand in en er staan wat bakjes met eten en er ligt eigenlijk ook altijd wel trosgierst. Vinden ze inderdaad super leuk! Wat heb jij er verder liggen eigenlijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:44

Superleuk Danique! Heb je die bij Gaaienfrutsels vandaan?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 11:56

Nee! Maar daar ga ik nu wel even kijken! Vind het leuk om na te denken over hoe ik ze verder kan stimuleren. Ze zijn nu echt uren per dag bezig met eten zoeken en opeten, storen ze ons ook wat minder tijdens werk haha! _O-
M’n vriend heeft het besteld via deze link:
https://www.allesvooruwvogel.nl/c-6108280/fourageren/
Kyto is wat minder enthousiast nog maar als het getrouwde stel elders onrust aan het maken is voer ik hem soms een beetje bij.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:09

@Danique... zitten de kettingen en quicklinks ook al bij de bakken?

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:25

Kijk nou hoe lief ze kan spelen <3


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:43

Aaah, zo lief en ze zit al knap in de veren! <3

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 00:13

[ img ]
Terror koppel samen op stop. Niet voor lang denk ik. Nukumi jaagt meestal Tommy weg halverwege de avond want mevrouw kan haar kont niet keren anders :')

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 01:27

Hahahaha, ze zitten wel heel schattig zo samen! Maar Tommy kijkt wel een beetje benauwd :') Volgens mij weet hij al wat komen gaat }>

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:13

Agh, wat een schattig stel! <3 <3

Met Remi en Marah gaat het goed! Zo goed zelfs dat ik af en toe Remi mag kroelen… het duurt vier jaar, maar dan heb je ook wat! *\o/*

Wat fotootjes van de afgelopen weken hieronder

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:12

Awgh wat schattig, wat leuk om te lezen ook dat Remi een beetje uit zijn schulp komt nu <3 echt heel lief!
Ik moet mezelf blijven herinneren dat ik af en toe wat post want ik ben niet zoveel meer op bokt :+

Hier gaat het opzich prima, Phyre is alleen behoorlijk aan het puberen nog - dat wel. Ik moet een beetje gaan ingrijpen, want zeker nu met het voorjaar op komst veranderd hij een beetje in een terror :')

Beide dames moeten niet zoveel van hem hebben en die frustratie uit hij helaas op Solo die hij s'ochtends nu regelmatig door de kooi jaagt en aanvalt. Naarmate de dag vordert gaat dat wel weer weg, maar in de ochtend vind ik het toch naar. Hij klimt/vliegt/fladdert dan ook Solo's vriendin Tia achterna maarja.. die gaat dan naar Solo en dan is Solo weer de sjaak .. vind het wel een beetje zielig. -O- Solo zit soms echt hijgend in een hoek van de kooi als het heel heftig word. :knuffel:

De licht-uren worden altijd al beperkt en ze krijgen geen eivoer, maar ik ga zo weer even wat nieuw speelgoed kopen (mijn wisselsets zijn inmidddels wel uitgeleefd) en de kooi omgooien. Ik heb er over na zitten denken om Phyre apart te huisvesten - maar dan zou hij alleen in een kooi komen omdat Leia ook absoluut niks van hem moet en dat vind ik ook niet echt een oplossing. := dus ik hoop dat dit werkt.. er is nu regelmatig zoveel onrust dat ik het sneu vind voor alle vogels. Ook elke dag als ze los zitten houd Phyre Solo weg }:0

Dus op naar wat ander sloopspul! Misschien kan de frustratie dan daarop worden geuit. :+ het is gewoon net pech dat hij en Solo dezelfde dame leuk vinden denk ik en dat Solo net te sullig is om zich dan te verdedigen tegen Phyre.

Los van dat is Phyre wel echt een hele gezellige, musicale vogel <3 Ik mag hem niet kroelen, maar hij is wel altijd in voor een gesprek (hij brabbelt dan ook echt terug) en samen een liedje zingen. Ik hoef Addam's Family maar in te zetten en hij doet mee. Hij komt dan helemaal naar de tralie toe en gebruikt bakjes en stokken ter musicale ondersteuning. :')


[ img ]

[ img ]

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

horselover22
Berichten: 650
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:40

[ img ]

Ben nie gek ben een gele vleermuis (volgens mij was fireball in een gekke bui)

en de regenboog is een kleur armer, een zonnevlam gedoofd. mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder
ik heb in sprookjes nooit gelooft maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis!! lieve lieve tadano R.I.P (+21-9-2012)
zal je nooit vergeten je was me allesie

Bruno mis jou ook nog steeds heel veel je gaat nooit meer uit me hart lieverd bruno_power_forever

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:39

Hahah dat doet Leia inderdaad ook heel vaak, droogvliegen ondersteboven :')

Nou gister weer alles helemaal ondersteboven, binnenstebuiten omgegooid- nieuwe zitstokken en nieuw speelgoed en heb weer lekker veel snavelwerk in de kooi gezet. 8-)

Phyre ging al goed aan de slag met de denneappels

[ img ]

Helaas vanochtend wel weer hetzelfde liedje dat hij Solo aanvalt Y;( dus of het heel erg heeft geholpen kan ik niet zeggen. Moet er echt over nadenken wat nu het beste is. Ik zou Phyre en Leia apart kunnen huisvesten maar hij jaagt Leia ook altijd overal bij weg. En zusjes Leia en Tia zijn ook wel graag samen op stap. De enige die dingen mag is Tia, maarja Tia is niet zijn meisje. :=

Ik blijf nog even doorgaan met de licht uren goed beperken :j

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:01

Pfoe… zo houden ze je wel van de straat zeg! Lastig als het dan niet gaat zoals je voor ogen had… arme Solo :(:)

Hoop dat je verbouwwerkzaamheden snel effect hebben, want dit is eigenlijk net helemaal niets…

Phyre zit wel al heeeeeeel mooi in z’n vieren zeg! Marah heeft echt nog allemaal van die witte pluisjes aan de voorkant in plaats van echt veren. En ze heeft nog geen veer op haar kinnetje, is echt nog zo’n geplooid nekkie. Hoop echt dat dat nog gaat herstellen, maar ik begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen…

Wij hadden vanochtend ineens een kraanvogel in huis: [ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers