Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:08

Dankjewel! Hij heeft ook echt zo'n lief karakter :)

Spannend turtlelito! Kan me voorstellen dat het geduld wel op is. Heel veel plezier morgen

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:56

Wauw knappe pup. Gefeliciteerd! Nu van de een op de andere dag ineens een pup in huis?

Veel plezier alvast turtlelito! :D

Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:02

Sem_ schreef:
Wauw knappe pup. Gefeliciteerd! Nu van de een op de andere dag ineens een pup in huis?

Veel plezier alvast turtlelito! :D


Ja klopt, we kregen gisterochtend te horen dat hij voor ons overblijft. De fokker zelf houdt ook nog een pup en heeft tot het laatste moment getwijfeld welke ze zou houden. Als hij mooi uitgroeit gaat ze hem showen en eventueel misschien als dekreu inzetten.

Gelukkig hebben we de afgelopen weken de pup van mijn zusje en hond van een vriendin op loge gehad, dus het is niet helemaal een cultuurshock :)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:04

Lang niet gereageerd,maar een vraag over een kooiker.Wij willen graag weer een hondje nadat ons vorige hondje is ingeslapen.Nu heeft iemand een nestje kruising kooiker,vader is een middel grote bastaard.Nu heb ik toch wat vragen,heeft een kooiker jachtinstinct want we wonen in het buitengebied en de hond zal natuurlijk in de tuin komen.Ook hebben we katten en paarden.We hadden hiervoor een Maltezer.Ook zal ik niet uren per dag gaan wandelen en bij slecht weer het hondje soms in de tuin laten.Niet dat ik dan een stuiterbal in huis krijg.Ook geen wandelingen van een kwartier natuurlijk, wel langer.Misschien kunnen jullie mijn twijfel een beetje wegnemen.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:02

Tja, het is natuurlijk geen kooiker, het is een kruising wat maakt dat het karakter een beetje raden is. De kooiker op zich vind ik niet altijd even stabiel, ze zijn toch vrij actief en kunnen wel een jachtinstinct hebben. Moest het een 100% kooiker zijn zou ik hem niet meteen aanraden nav wat je schrijft. Dan zou ik het eerder bij het type bichon houden wat je nu had.

En sterkte bij het verlies!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:25

Dank je wel,kijk ik toch even verder.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:37

Oh, ik zie dit topic ineens weer langskomen. Wij zoeken inmiddels niet meer, want sinds een paar weken woont Sam bij ons. Echt een geweldig hondje, we amuseren ons kostelijk met/om hem. Hij is nog super onhandig maar al een grote mensen/dierenvriend, precies wat we voor ogen hadden.

Afbeelding
Afbeelding

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:45

Wij gaan dit jaar ook opzoek naar een pup.
We missen toch een hond in huis. Vorig jaar onze 13,5 jarige labrador moeten in slapen en dit jaar onze 14 jarige herder.

Gaan opzoek naar een aussie of aussie kruising border collie. Border collie spreekt mij ook erg aan.

Maar wat zijn de prijzen omhoog gegaan in al die tijd.
Zit er veel verschil in prijs van zonder stamboom en met?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:07

Briiet schreef:
Wij gaan dit jaar ook opzoek naar een pup.
We missen toch een hond in huis. Vorig jaar onze 13,5 jarige labrador moeten in slapen en dit jaar onze 14 jarige herder.

Gaan opzoek naar een aussie of aussie kruising border collie. Border collie spreekt mij ook erg aan.

Maar wat zijn de prijzen omhoog gegaan in al die tijd.
Zit er veel verschil in prijs van zonder stamboom en met?


Ik heb met stamboom €2500 betaald. Geen idee wat de prijzen voor corona waren voor aussies.
Voor mijn vorige hond met stamboom €1500.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:47

Briiet schreef:
Wij gaan dit jaar ook opzoek naar een pup.
We missen toch een hond in huis. Vorig jaar onze 13,5 jarige labrador moeten in slapen en dit jaar onze 14 jarige herder.

Gaan opzoek naar een aussie of aussie kruising border collie. Border collie spreekt mij ook erg aan.

Maar wat zijn de prijzen omhoog gegaan in al die tijd.
Zit er veel verschil in prijs van zonder stamboom en met?


Misschien heb ik het gemist, maar waarom wil je een kruising?

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:41

CupCakes_ schreef:
Briiet schreef:
Wij gaan dit jaar ook opzoek naar een pup.
We missen toch een hond in huis. Vorig jaar onze 13,5 jarige labrador moeten in slapen en dit jaar onze 14 jarige herder.

Gaan opzoek naar een aussie of aussie kruising border collie. Border collie spreekt mij ook erg aan.

Maar wat zijn de prijzen omhoog gegaan in al die tijd.
Zit er veel verschil in prijs van zonder stamboom en met?


Misschien heb ik het gemist, maar waarom wil je een kruising?



Waarom niet?
Onze herder was ook een kruising. In die 14 jaar alleen bij de dierenarts geweest voor de inenting en 1 x een bultje laten weg halen.