Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
xoranlover
Berichten: 6574
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:57

Ugh wolfsklauwtje. Dat hebben we op de baan helaas ook gehad met een paar honden. Sommige mensen tapen. 1 hond hebben ze de nagel operatief moeten verwijderen omdat het niet wilde elke run of wandeling was het raak. Hopelijk gaat het snel weer beter met Ot!


Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-21 19:27

Ja even kijken hoe het blijft gaan. Ze heeft er knap last van maar het is ook een beetje gekneusd allemaal. De dierenarts wilde ivm dr MDR1 gen (ze is drager, geen lijder) niet direct naar sedatie grijpen dus nu eerst even zo proberen, met verbandjes en schoonmaken.

Die donkere streep is waar de nagel gescheurd is, hij stond dus echt 90 graden naar binnen %) aan de binnenkant is die echt helemaal tot aan dr huid afgescheurd.
De dierenarts had de haartjes weggeschoren zodat het niet kan gaan irriteren. Het is verder wel rustig, niet dik of warm ofzo.

[ img ]

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Mloui
Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:16

Wel knap hoe ze dit voor elkaar krikgt. Gewoon helemaal gespleten! Dat is inderdaad vast erg pijnlijk!

Hoe kwam je er achter van het MDR1 gen? Niet standaard om te laten onderzoeken bij windhonden, dus goed dat je het weet!

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-21 19:07

Bij Windsprites is dat wel een standaard test, gezien er ver weg sheltie in zit. Dus Ot dr ouders zijn getest (papa drager en mama vrij) en alle pups ook :j daarna is dat nog bevestigd door Embark waar ik Ot nog heb laten testen (gewoon voor de fun haha). Volgens mij zijn er echt heel weinig lijders gelukkig!

Ze heeft al wat minder last van dr nageltje gelukkig, ze heeft al weer lekker gespeeld met de hondjes in de uitlaatservice :)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Limoen
Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 15:16

Ohhh sorry, laaaaaat.
Die balans dingen komen van Sport en Spel voor Dieren.

Gelukkig gaat Otje alweer een stuk beter! <3

We kunnen sinds een tijdje eindelijk weer fietsen op ons fijne, vaste plekje. Het stond er stikvol met berenklauw.. Zahra is blij. :D
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:26

Volgens mij had ik al eerder verklapt dat er een whippetje bijkomt.

Nu Kan ik haar eindelijk aan jullie voorstellen.
Meet Nuska:
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Over 4 weken kan ik haar ophalen :).

Show a little faith, there's magic in the night

Limoen
Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:26

Oh wat snoezig! Gefeliciteerd!!

Zahra heeft een springpole op haar verlanglijstje gezet.

[ img ]


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:16

Hier sinds 6 weken ook een galgo Espanol *\o/* . 4 jaar oud, we denken dat ze voor de baan geprobeerd is en daarna op straat beland. Ze is echt een professionele etensdief. Verder echt een ideaal hondje ♥️

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Catfish
Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:52

Wat een knapperd, Vencedor! <3 En ja, professioneel voedseldief zijn ze volgens mij allemaal....niks is veilig _O- Hier laatst nog een aantal nachten op de bank moeten slapen om op m'n galgo-kruising te letten en hem heel veel te laten drinken en plassen. Meneer had namelijk in een onbewaakt ogenblik mijn glas vers druivensap (niet die aangelengde troep, maar puur sap!!!) opgedronken. _-:( Uiteraard 's avonds laat in het weekend. Dierenarts heeft met het vergifcentrum moeten bellen.

Aanvulling: vanaf de foto lijkt het of je met een flexlijn loopt. Ik weet niet of ze getraumatiseerd is, maar het zal de eerste niet zijn die schrikt van het geluid omdat baasje per ongeluk de flex loslaat en er vervolgens vandoor spuit. Zonde, want je hebt een mooi veiligheidsharnas. Ik heb zelf voor de vrijheid een lange biothane lijn en voor een gewone wandeling gebruik ik een elastische lijn om m'n middel en een gewone vaste lijn om nog wat in te brengen te hebben. Maar dat is vooral omdat die van mij nogal sterk is (is een kruising).

Wuzanna

Karina
Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:38

Prachtige hond! En ja, eten stelen lijkt haast wel standaard bij de windhonden te horen :j

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:45

@catfish
Ja klopt. Gebruik alleen de lijn als we naar bos gaan oid. Heb ook een vaste lijn maar die vind ik net wat kort. Dus mocht je tips hebben voor een fijne lijn, graag .

Ze is al een jaar of 2 in Nederland. Heeft in een ander huis gewoon maar had serieus veel overgewicht.( Oogde echt als een hele flinke labrador ) Is teruggekeerd naar de stichting en toen bij ons gekomen :). Inmiddels is ze al heel wat kilo's kwijt!

Wat betreft trauma's is ze vrij ongecompliceerd. Alleen het vuurwerk is echt dramatisch. Heel zielig.

Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-21 19:17

Otje steelt echt totaal niet :P

Zie echt veel windhonden met overgewicht helaas… loopt hier in de buurt ook een galgo die echt veel en veel te dik is -O- echt het lijf van een labrador op sateprikker pootjes! Dus super goed dat ze al aardig wat kwijt is @vencedor!

Wij zijn gisteren naar het strand geweest met de girl squad :D Otje, Ziggy (pup van mn ouders) en Winnie (vriendinnetje)
Zo’n leuk stel <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

8nnemiek
Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:29

Wat een leuk stel <3
Heerlijk zo aan het strand!

Faizah steelt ook totaal niet. Hooguit als er echt een stuk kaas of vlees voor haar neus op de salontafel staat en niemand kijkt. Dat deed ze vroeger ook niet trouwens, dat hebben mijn ouders haar aangeleerd _-:(

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 15:28

Zo was ze voorheen , toen ze bij ons kwam al best wat kwijt in de zes weken bij iemand van de stichting.


[ img ]
[ img ]

Oud en nieuw was wel echt heel heftig voor haar. Echt sneu.

Hier steelt ze inderdaad als er niemand in de buurt is. Tot aan de vuilniszak uit de prullenbak trekken aan toe :Y)

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:22

Mogelijk ga ik binnenkort een 7 jarige herplaatser ophalen bijna gratis.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:20

Wat leuk! Wat voor een windhond?

Hier is Nuska al weer een jaar oud. De tijd vliegt. Gelukkig kijkt ze nog lekker puppig en ondeugend uit haar ogen :)

Show a little faith, there's magic in the night

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:13


RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 11:06

Helaas zoals het nu gaat de hond niet door. Wegens het niet kunnen maken van afspraak voor ophalen.

Dus rustig verder kijken naar herplaatser.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Mandynop
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:54

Wat jammer Marcella! Maar er komt vast snel een leuke hond op jullie pad.

Wij frisbeen nog steeds wekelijks op vrijdag met Tim, daarnaast pakken we nu ook één keer in de twee weken een rondje op de renbaan mee. En dát vind Tim toch een partij leuk. :D

[ img ]

Tim is inmiddels bijna twee jaar bij mij en langzaam begint het hier toch te kriebelen om te kijken naar een tweede (wind)hond. Absoluut geen haast, maar het ik denk dat het voor mij en Tim een hele leuke aanvulling is op termijn.

Moonlight

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:58

Toch nog opgehaald gisteren de rit naar huis ging niet echt vlekkeloos.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Galaika
Berichten: 596
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:13

Wat een stilte hier! Hoe is het met jullie spillebeentjes?

Hier alles goed met Troy. Hij wordt dit jaar in september alweer 5 jaar. We hopen om dit jaar of volgend jaar voor een tweede te gaan. Het zijn toch echt fantastische honden!

[ img ]

[ img ]

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:28

Tabo is nu ruim 3 maanden hier. Hij vond 31 december niet leuk.

Hobby's slapen, maf doen en meehelpen op de moestuin.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

8nnemiek
Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:40

Faizah is erg zielig op het moment. Ze had twee melkkliertumoren, dus gisteren geopereerd, en nu heeft ze een flinke jaap onder dr buik :(:)
Verder gaat het heel goed met d’r, ik krijg vaak de reactie ‘oh dat is nog een jonge hond toch?’, terwijl mevrouw al 10 is.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:28

Zou ik hier mogen meepraten? Afhankelijk van de categorie die mijn hond volgens jullie toebehoort natuurlijk. De ene beweert dat het een windhond is, de ander dat het een jachthond is.

Sinds het weekend voor Kerst ben ik in het bezit van een Podengo Português, oftewel de Portugese variant van de Spaanse Podenco. Betty is een 7 jarige teef, middenslag en een gladhaar. Schat van een hond, speels en een enorm uithoudingsvermogen.
Ze is via een stichting gekomen (zonder rugzak, is altijd een gezinshond geweest), absoluut niet de bedoeling om een tweede energieke middenmaat hond in huis te halen, maar dit keer wel een echt klein hondje (sommige van jullie hebben mij ook geadviseerd met de problemen met mijn Poolse hond en een stichting die het liet afweten). Ze zou volgens hun een kruising Jack Russel zijn, klein van stuk en groot van hart. Toen ik haar ging halen zag ik al dat ze 1) veel te dik is en 2) een stukje groter dan een klein hondje. Thuis gekomen heb ik rustig haar papieren doorgenomen en er zit gewoon een stamboom bij, dus niks kruising Jack Russel haha.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Karina
Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:48

Podenco Português is zeker een windhond! Benieuwd naar een foto!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers