[VOLG] Pleeggezin voor katjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 18:17

Zo, heel de bende heeft z'n enting gehad. Berry heeft geprobeerd de dierenarts en medewerker van de opvang te bijten. Gelukkig was de medewerker zo kundig dat ze het heeft weten te voorkomen :D
Iedereen is klinisch goedgekeurd!
Verhaaltjes van Berry en Melon zijn geschreven. Moet nog goede foto's maken (altijd een uitdaging).
Woensdag ook een infraroodpaneel binnengekregen, maar die gaat retour. Het oppervlakte zou heel warm worden en ik kan hem niet zo plaatsen dat de kittens er niet bij kunnen.
Als het goed is komt vandaag een nieuw paneeltje binnen, die onder het bureau vast gemaakt kan worden. Kleedje op de grond en warm plekje is gecreëerd!

En heb Peach geaaid!! En vond ze super lekker!!
Afbeelding
Still uit een filmpje, mijn vriend is super jaloers. Hij is verliefd op Peach (ja wij hebben een open relatie :') ) en hij wil d'r al aaien sinds ze er is, mja ik eerst!!! :D

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 10:32

Afbeelding
Zo cute <3

Het paneel onder 't bureau werkt goed. Ik heb er een ikea tafeltje onder gezet, zodat ze dichterbij zitten en dus optimale warmte hebben. Heb gisteren van m'n schoonouders een soort warmte steen gekregen. Die werkt ook op elektriciteit en dat is een stenen plaat die een graad of 40 wordt. Dus hebben ze echt een lekker plekje!

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 22:50

Afbeelding
Orange is groot fan van de plaat! Peach vindt m ook wel lekker :D

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:51

<3

Zit jij zelf niet tegen de plaat aan de hele dag?

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 14:56

Depende schreef:
<3

Zit jij zelf niet tegen de plaat aan de hele dag?


Hij is wel echt lekker warm en verwarmd de kamer ook echt wel ipv alleen het voorwerp.

Ik mag zo even naar de HAP, want Berry wilde niet in het reismandje, dus die zei hap!
Anyway -2 kittens *\o/*

En straks komen ze voor Apple en Banana kijken. Gaat ineens hard zo!
Kiwi's reservering gaat niet door, dus die kan ook online.

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 18:12

-4 +1

Meet Cherry!
Een katertje van een week of 6
Afbeelding
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:44

Ohhh dat koppie!! <3 <3 <3 SMELT!! <3

Fijn dat er weer een aantal een nieuw huisje gevonden hebben! :D

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 15:56

Cherry is echt een leuk, vrolijk diertje.
Afbeelding
Hij doet het goed met Kiwi en Peach. Niet met Orange? Jawel, hij deed het ook goed met Orange, maar die is geplaatst!! *\o/*
Afbeelding

Omdat ze nog maar met z'n drieën zijn en het kouder wordt hebben we ze naar mijn werkkamer gehaald. Kiwi en Cherry waren makkelijk in het mandje te kijgen, Peach had geen zin. Maar toen ze in het holletje van de krabpaal zat, had ze geen andere keus.
Afbeelding

Het eerste kwartier zat ze helemaal weggestopt in het kleinste hoekje, maar ondertussen is ze wel ok.

Afbeelding

Mijn eigen katten vinden het maar niks dat ze buiten gesloten zijn, dus die houden trouw de wacht.
Afbeelding


En ondanks al dat kitten geweld mag een foto van Bagel ook niet ontbreken.
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:08

<3 Wat hebben ze toch geluk bij je!

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 20:34

Peach is vandaag twee keer naar me toe gekomen voor een aaisessie.
Afbeelding
Afbeelding
Ze kan zo lekker knuffelen! Het is echt een lief dier <3 en knap, maar tot op heden nog geen reactie :(

Vandaag hadden we een beetje paniek. Er zijn gisteren veel katten positief getest op schimmel bij de opvang en ik spotte dit oor bij Cherry.

Afbeelding

Samen met de medewerkers van de opvang getwijfeld. We denken geen schimmel en neem Cherry morgen mee naar de dierenarts. Hopelijk is het inderdaad geen schimmel of iets anders besmettelijks #)

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 18:32

Gelukkig geen schimmel of iets anders besmettelijks, maar een huidinfectie.
Vanavond komt een gezin kennis maken met Kiwi en Cherry, als dat klikt dan worden ze gereserveerd tot Cherry oud genoeg is om te verhuizen :D

Vandaag een ochtend mee gelopen op de opvang en had er zo weer een stel mee naar huis kunnen nemen, maar even de keus gemaakt dat niet te doen. Even afwachten of Cherry en Kiwi worden gereserveerd.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:09

Gelukkig geen schimmel. Het zijn echt snoesjes

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-21 20:15

Kiwi en Cherry zijn gereserveerd en ze verhuizen dus volgende week :D
Er komen nog geen reacties op Peach en ik vind t sneu om haar alleen te houden (als er niemand komt wil ik d'r net voor Kerst ook nog laten neutraliseren). Dus ik heb er weer 1 meegenomen. Een heel lief, heel min katje genaamd Grape. D'r gebit is al gewisseld, dus wordt op 5 maanden oud geschat, maar ze is even groot als Kiwi.
Momenteel moet ik d'r nog dwangvoeren. Ze eet zelf niet en wat erin ging kwam er met dezelfde vaart weer uit. De spuit van 18 zit er nog in, dus hopelijk blijft dat nog!

Hier nog in quarantaine

Afbeelding

Net bij ons
Afbeelding

En Kiwi helpt met het opruimen van het knoeien van het voeren ;-)

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:47

Virbac nutribound door het eten dat was hier de oplossing met mijn kitten hoefde ook gelijk niet meer te dwangvoeren. Heb nog 1 flesje liggen die je wel mag komen halen (Hendrik-Ido-Ambacht).

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-21 23:29

Net terug van een tripje dierenarts. T bleef niet binnen en de elasticiteit van de huid ging flink achteruit. Ze heeft een injectie tegen de misselijkheid gekregen en geprobeerd onderhuids vocht toe te dienen, er is wat in gegaan, maar ze werd een beetje lijp :Y)

Hopelijk morgen weer over!


Marcella schreef:
Virbac nutribound door het eten dat was hier de oplossing met mijn kitten hoefde ook gelijk niet meer te dwangvoeren. Heb nog 1 flesje liggen die je wel mag komen halen (Hendrik-Ido-Ambacht).


Goede tip! En super lief aanbod <3 Hendrik-Ido-Ambacht is niet bepaald om te hoek, ik zit in Nistelrode B-) mocht er morgen nog een uitdaging zijn met eten, ga ik zeker een flesje regelen!

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:14

Hoefde maar een heel klein beetje door het eten te doen, maar zou gewoon eerst zien dat je zo puur wat naar binnen kan krijgen. Zodat ze de smaak te pakken krijgen. Let op het is ook heel aantrekkelijk voor de andere katten.

Zat met Alexia (kitten) letterlijk en figuurlijk met mijn handen in het haar. Heeft vocht gehad en verschillende ontstekingsremmers en eetoppeppers (op het laatst druppels tegen misselijkheid). Bleef tobben.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:12

Wat een dropje! Wat heeft ze? Of heb ik er overheen gelezen?
Snap niet dat je geen reacties krijgt op peache zo'n mooi kopje <3

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 18:59

Marcella schreef:
Hoefde maar een heel klein beetje door het eten te doen, maar zou gewoon eerst zien dat je zo puur wat naar binnen kan krijgen. Zodat ze de smaak te pakken krijgen. Let op het is ook heel aantrekkelijk voor de andere katten.

Zat met Alexia (kitten) letterlijk en figuurlijk met mijn handen in het haar. Heeft vocht gehad en verschillende ontstekingsremmers en eetoppeppers (op het laatst druppels tegen misselijkheid). Bleef tobben.


Heb Nutribound besteld, maar tot op heden geen verzendbevestiging ontvangen, erg irritant :(
Ik moet d'r nog steeds dwangvoeren. Ze toont een beetje interesse in gekookte koolvis en gekookte kip. Vandaag heeft ze een kwart bakje AD op (tot nu toe). Krijg er amper meer in ook, maar er komt ook niks uit, dus dat is positief.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:22

Via medpets, want ik had het toen binnen 24 uur binnen. Maar schijnt gekkenhuis te zijn met pakketten.

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 09:34

*\o/*
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:50

En dat wil je het liefst zien. *\o/* Met de nutribound of zonder.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:51

jeeehhh.
pas maar op, als deze gaat eten houdt ie niet meer op.

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 11:53

De nutribound is binnen :')
Ik hou 1 flesje hier en doneer de rest aan de opvang. Ze hebben een super leuke kerstactie, waar 'mijn' Bagel onderdeel van is. En hoewel de nutribound niet op het verlanglijstje staat denk ik dat ze het goed kunnen gebruiken! https://www.hokazo.nl/kerstengelen/Bagel
Ze doet het momenteel echt goed bij ons, we hebben een ritueel dat ze 's ochtends achter het gordijn ham krijgt en daardoor kunnen we nu dichter bij d'r in de buurt komen. Gisteren heb ik d'r wel weer een hartverzakking gegeven. Ik zat op de bank en dacht dat Bolus eraan kwam voor een aai, maar dat was geen Bolus. Dus ik had heel fanatiek mijn hand uitgestoken naar Bagel die aan mijn telefoon wilde ruiken. Arm diertje :')

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 19:26

Wie past er het beste?

Appa?
Afbeelding

Eira?
Afbeelding

Of Grape?
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:28

Eira, zonder twijfel! :') :j