[HK] Het schildpadden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:27

Hij is gearriveerd <3 en het is (overduidelijk) een man :D hij heette louis, maar daar hebben wij Lewis (Hamilton) van gemaakt :') _O-

[ img ]


Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:32

Tegen de achterwand is zijn schuilhuisje neem ik aan. Maar dat hout in het midden, waartoe dient dat?

Don't take anything for granted

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:49

Ik weet niet zo goed welk hout je bedoeld? Bij zijn geïmproviseerde kasje? Daar steunt het raam nu op. Als je wat anders bedoelde hoor ik dat graag _O-

Edit: of bedoel je het zwarte houten huisje? Die zat bij Lewis erbij, daar schijnt hij met slecht weer weleens in te liggen.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 15-08-21 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:51

Djoena schreef:
Ik weet niet zo goed welk hout je bedoeld? Bij zijn geïmproviseerde kasje? Daar steunt het raam nu op. Als je wat anders bedoelde hoor ik dat graag _O-


Mss is het geen hout hoor maar voor mij lijkt het erop. Nee, ik bedoel dat links van/boven de pot lavendel.

Don't take anything for granted

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:57

[ img ]
Die? :D dit is steen, daar krijgt hij zijn eten op. Dat werkt goed tegen papegaaienbek-vorming, zo blijft zijn bekkie mooi kort :)

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:13

Lol lekker enthousiast met de bloemen :D geniet van je nieuwe aanwinst <3

Ik heb A'Tuin vandaag weer eens gewogen... 146g schoon aan de haak :D
[ img ]

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:53

Djoena schreef:
[ [url=m/oMdrp4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die? :D dit is steen, daar krijgt hij zijn eten op. Dat werkt goed tegen papegaaienbek-vorming, zo blijft zijn bekkie mooi kort :)


Ja die ! Ah oke, interessant om weten !

Don't take anything for granted

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 00:34

Hoppit schreef:
Lol lekker enthousiast met de bloemen :D geniet van je nieuwe aanwinst <3

Ik heb A'Tuin vandaag weer eens gewogen... 146g schoon aan de haak :D
[ [url=m/E1etkd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja de vorige eigenaar had hem ook tweedehands en de eigenaar daarvoor gaf veel fruit. Hij schijnt dus een moeilijke eter te zijn. Ik wou voor vandaag vooral weten wat hij wel lekker vindt :j Morgen krijgt hij weegbree en klaver.

A'Tuin vind ik zo cool en mooi! <3

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 17:17

Hoe gaat het met iedereen zijn schildbabies?

Vandaag weer weegmoment.

[ img ]
De oude dame doet het fantastisch. Vreet als een Dijker en poept tegenwoordig elke dag. Aangezien ik van haar gewend was om miss 1x in de twee weken wat te zien moet die tumor dus een hoop hebben weggedrukt.
Bijdehand voor 10 en 30g aangekomen :D


[ img ]
Kleine keutel A'Tuin ben ik vorig jaar in zo'n zelfde bakje gaan ophalen toen ze 54g was, ondertussen een drie keer zo grote buffel van 160g <3 't Past nog net :')


[ img ]
Lol bij Tim de pannenkoek ook maar eens voor de grap pellets in z'n bad gegooid :'). Tikte een mooie 504g aan en moet eigenlijk weer z'n papegaaienbekje weer eens bijwerken (heeft ie snel neiging tot en sleept altijd z'n eten door de hele bak), maar voor nu is dit genoeg spanning en sensatie voor hem.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:37

[ img ]
Haha sorry voor de spam, maar A'Tuin ligt zo lekker te chillen, dat moest even op de foto nu ze er nog net in past :')

Heb uiteindelijk het papegaaienbekje toch nog even bijgewerkt. Hij leek na t badderen vrij chill, dus m'n kans gegrepen. Toen vond ie me niet meer leuk :')

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 12:15

Wat een mooie update Hoppit :)) die laatste foto <3 so cute!

De landschildpadden-verslaving is hier aardig aangeslagen :') het volgende verblijf is alweer in de maak haha! Hier komen ook Viertenen in.

Met Lewis gaat het erg goed. Ik merk wel dat hij steeds minder gaat eten zo richting zijn winterslaap, maar dat is alleen maar goed natuurlijk. Hij eet tegenwoordig alles wat ik hem voorschotel. Zaterdag is zijn bloemendag, de rest van de week krijgt hij een gebalanceerd dieet van groen blad en onkruid, andijvie, witlof en extra vitamines.

[ img ]
[ img ]

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:03

Djoena schreef:
De landschildpadden-verslaving is hier aardig aangeslagen :') het volgende verblijf is alweer in de maak haha! Hier komen ook Viertenen in.


Hahahahhaha heerlijk <3 Schildpadden zijn ook zo leuk <3 Zoveel karakter <3

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:14

Lewis ligt ergens in zijn bak buiten verstopt. Ik heb hem al 1,5 week niet gezien en ik vermoed dat hij besloten heeft vroeg in winterslaap te gaan. Hij ligt alleen niet op zijn gebruikelijke plekken en dat is jammer. Hij zou namelijk de winter in de schuur doorbrengen en zo gecontroleerd in winterslaap gaan... Ik ga straks dus nog even zoeken en spitten om te kijken of ik hem alsnog kan vinden :+

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:49

*\o/* Na een week zoeken en graven heb ik hem eindelijk gevonden!

Hij lag helemaal achterin zijn bak :+ 80 cm diep ingegraven :')

Nu ligt hij lekker in de schuur in zijn curverbak. Gelukkig dus toch nog stressvrij de winter in voor mij haha!

Gaat een van jullie nog naar de reptielenbeurs in Zwolle?

Citaat:
Zondag 17 oktober 2021
Reptielenbeurs Zwolle
IJsselhallen 
Rieteweg 4
8011 AB Zwolle ( gratis parkeren )
van: 11:00 uur tot 16:00 uur

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:20

Het is zo stil hier, dus tijd voor een update :D

Lewis ligt nog heerlijk in de koelkast te slapen en ik hoop in maart een nieuwe Vierteen dame van 7 jaar op te halen :D

Lewis en het nieuwe vrouwtje zullen wel apart gehouden worden en ze krijgen dus allebei hun eigen verblijf :j Nu al zin in maart!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:56

Lewis is inmiddels alweer bijna een maand wakker en vandaag is het nieuwe vrouwtje bij ons komen wonen <3 Ze is ontzettend actief. Veel actiever dan Lewis zelfs haha!

[ img ]

[ img ]

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:36

Heb je foto’s van hun verblijf?

Don't take anything for granted

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:54

Kan ik van de week wel even maken voor je :j De laatste plantjes en stenen moeten er eerst nog in :D

Ik heb trouwens dé manier gevonden om Lewis zijn eten voor te schotelen. Hij is/was een enorm moeilijke eter, maar sinds ik zijn onkruiden in kleine hapklare stukjes knip, (vr)eet hij ALLES :+ hoezo verwend haha! :')

DMHorses
Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:35

Hoihoi, ik meld me ook even in dit topic. Ik heb sinds vandaag 2 griekse landschildpadden in huis gekregen welke ik geërfd hebt. Ze zijn net uit hun winterslaap en we gaan binnenkort een mooi buitenverblijf voor ze maken.
Nu heb ik ook een hele oude ontheffing bij ze gekregen, is zo'n ontheffing nog steeds nodig?

Heoetjes Dorinda

Sammie drachtig van Solaris!

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:23

Djoena schreef:
Kan ik van de week wel even maken voor je :j De laatste plantjes en stenen moeten er eerst nog in :D

Ik heb trouwens dé manier gevonden om Lewis zijn eten voor te schotelen. Hij is/was een enorm moeilijke eter, maar sinds ik zijn onkruiden in kleine hapklare stukjes knip, (vr)eet hij ALLES :+ hoezo verwend haha! :')


Gelukkig moet je het niet voorkauwen voor meneer _O-

Don't take anything for granted

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:15

DMHorses schreef:
Hoihoi, ik meld me ook even in dit topic. Ik heb sinds vandaag 2 griekse landschildpadden in huis gekregen welke ik geërfd hebt. Ze zijn net uit hun winterslaap en we gaan binnenkort een mooi buitenverblijf voor ze maken.
Nu heb ik ook een hele oude ontheffing bij ze gekregen, is zo'n ontheffing nog steeds nodig?

Heoetjes Dorinda

Welkom hier! :))

Als de Griekjes al ouder zijn is de ontheffing nog steeds van toepassing. Tegenwoordig moeten er Cites papieren bij Griekse landschildpadden zitten, maar als ze al ouder zijn is de ontheffing van vroeger voldoende. Hoe oud zijn ze? :)

Haha Lukasje :') precies dat ja :D

DMHorses
Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:11

Djoena schreef:
DMHorses schreef:
Hoihoi, ik meld me ook even in dit topic. Ik heb sinds vandaag 2 griekse landschildpadden in huis gekregen welke ik geërfd hebt. Ze zijn net uit hun winterslaap en we gaan binnenkort een mooi buitenverblijf voor ze maken.
Nu heb ik ook een hele oude ontheffing bij ze gekregen, is zo'n ontheffing nog steeds nodig?

Heoetjes Dorinda

Welkom hier! :))

Als de Griekjes al ouder zijn is de ontheffing nog steeds van toepassing. Tegenwoordig moeten er Cites papieren bij Griekse landschildpadden zitten, maar als ze al ouder zijn is de ontheffing van vroeger voldoende. Hoe oud zijn ze? :)



Eentje was er al toen ik al klein was dus die is al minstens 37 jaar oud, daar zit een ontheffing van 1994 bij, de ander is iets jonger, die hebben we ongeveer 10 jaar geleden gekocht voor mijn vader en helaas kunnen we de papieren niet meer vinden.

Sammie drachtig van Solaris!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [HK] Het schildpadden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:21

Voor het Griekje die 10 jaar oud is zou je even contact op moeten nemen met het RVO:
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... -binnen-eu

Zij kunnen je het beste adviseren over de CITES en helpen bij het aanvragen van nieuwe documenten. Ze zijn momenteel wel moeilijk telefonisch bereikbaar, maar je kunt ook een chat starten via de website. :j

DMHorses
Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:23

Ja we hebben inmiddels contact gehad met het rvo en zijn ermee bezig, hopelijk kunnen we alles in orde krijgen want wil zsm hun nieuwe verblijf gaan bouwen.

Sammie drachtig van Solaris!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:38

DMHorses schreef:
Ja we hebben inmiddels contact gehad met het rvo en zijn ermee bezig, hopelijk kunnen we alles in orde krijgen want wil zsm hun nieuwe verblijf gaan bouwen.

Superfijn *\o/* succes en hopelijk heb je snel de juiste papieren bij je Griekje :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers