[VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 10:48

Ten eerste, Spruit, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Even een pupdate! Ze zijn vandaag allemaal al een week de deur uit, waar blijft de tijd! Alle puppen gaan inmiddels weer goed en waarom ik inmiddels zeg zal ik even updaten.

Donderdag werd Tommie opgehaald, hij ging naar mensen die pertinent geen vers vlees wilde voeren, hij zou dus overgaan op brok. Om die reden kregen de puppen bij ons in de ochtend brok ipv vlees en ook in de braingames brokjes gemengd met beloningsnoepjes zodat op die manier de overgang soepeler zou gaan.

Vrijdag stuurde ze in de groepsapp een appje dat Tommie wat aan de diarree was. Niet gek na een verhuizing en volledige omschakeling van voer. Niks meer gehoord tot zondag dus besloten zondagochtend even een appje te sturen hoe het met Tommie was. Hele dag niks gehoord tot 23.15u, ik kreeg een appje met "Gaat weer iets beter met Tommie, zullen morgen uitgebreider mailen.". Uiteraard gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen... Maandag dus continu gewacht op mail, die kwam rond de middag met een heel word bestand aan verslag getypt. Ik schrok me dood en was direct woest. Niet op de mensen maar op de DA, wat een idioot is dat geweest!

Een stukje uit het verslag:

Citaat:
Zondag (9-1-22) vreselijke diarree echt spuitpoep en super sloom.
We konden terecht op de spoedkliniek van diergeneeskunde in Utrecht.
Daar is hij eerst gecontroleerd op parvo, nog op het parkeerterrein. Dit was gelukkig negatief. Een titeruitslag zei hun niet zo veel.
Hij is uitgebreid nagekeken door zowel de coassistent als een dierenarts. Zijn temperatuur was op het randje en ook zijn hartslag was wat aan de hoge kant. Hij had in de spreekkamer nog diarree dus dat kon mooi op de foto gezet worden voor het dossier.
Hij heeft een injectie gekregen met een eetlustopwekkend middel en datzelfde middel hebben we ook als “drankje” meegekregen. Ook heeft hij korrels gekregen die de ontlasting wat dikker moeten maken.
Hij moet de komende dagen gekookte kip met rijst eten en nog even geen brokjes.
De dierenarts veronderstelde dat er misschien sprake is van een parasiet. Dus zijn we nu ontlasting van een paar dagen aan het verzamelen.
Omdat ik de perkjes in de buurt van ons huis niet vertrouw (er lopen heel veel honden en er wordt erg slecht opgeruimd door hun baasjes), laten we Tommie nu in de tuin.
Ik was er erg op tegen om de hond zijn behoefte te laten doen in de tuin, maar dit lijkt toch schoner. Al heeft hij al ontdekt dat er ook wel kattendrollen liggen in de tuin, die heel interessant zijn.
De kip met rijst wordt verslonden door hem. Het is zo verschrikkelijk lekker dat hij bijna het bakje erbij opeet.
Ook is hij een stuk vrolijker. Zowel in huis als in de tuin.
Best goede nacht, 3 keer gekomen.

Maandag (10-1-22). Hij Heeft nog steeds spuitpoep, maar is verder wel vrolijk.
Medicijnen gegeven en weer heerlijk rijst met kip gegeten (hij heeft vast Surinaamse roots).
Poosje lekker in de tuin rondgerend en daarna gaan slapen in de mand. Later door mij in de bench gezet, met een snackje, omdat ik ging douchen.
Daarna ging hij daar heerlijk te slapen, ook toen ik weer terug was.


Daarop heb ik contact opgenomen met mijn eigen DA, bevriende fokkers en een aantal oud studiegenoten of mijn gedachtegang zo raar was, dat bleek niet het geval en heb een mail terug opgesteld en die aan diverse mensen laten lezen. Hierbij wat stukjes uit mijn mail terug.

Citaat:
"Ten eerste wil Ik jullie heel veel beterschap wensen met Tommie, ik schrik er ontzettend van maar ben daarnaast ook verontwaardigd over de gang van zaken. Ik had dit graag vooraf gehoord, niet achteraf. Hadden jullie mij zaterdag direct ingelicht bij de dalende lijn had ik jullie direct advies kunnen geven.


Dit is ook wel waarom ik adviseerde om zeker de eerste tijd vers te voeren, dat is zoveel beter voor de darmflora dan brok. Door de omschakeling gaat het spijsverteringgestel ook aan gort voor een paar dagen, dan is de kans op diarree (infectie) een stuk groter. Ik zou dan alsnog overwegen om vers te gaan voeren als Tommie weer aan de beterende hand is, of wellicht een combinatie van, bijvoorbeeld 's ochtends vlees en 's avonds brok (twee om twee) of andersom. Er is ook een houdbare variant, misschien is dat een optie, is minder 'vleesachtig'? Zeker nu de spuitpoep nog aan de orde is, is het de overweging waard. Maar dat is jullie eigen keuze."

"De Parvo test hadden ze achterwege kunnen laten, daar was Tommie nog voldoende beschermd voor, dat titeren hun niet zoveel zegt vind ik een kwalijke zaak. Ze zaaien onnodig veel onrust bij jullie als baas en zetten mij te kakken terwijl dat niet nodig is, had mij gerust gebeld bij die uitspraak! Ze hadden moeten beginnen met een Giardia test, die mis ik in dit hele verhaal. Giardia is iets wat puppen ontzettend makkelijk oppikken maar wel dodelijk is als er niet snel gehandeld wordt. Zeker op plekken waar veel uitwerpselen van veel verschillende honden liggen. Een temperatuur 'op het randje' zegt mij dan weer niet zoveel als de temperatuur niet benoemd wordt en een verhoogde hartslag is niet meer dan logisch in de situatie waarin Tommie zich bevond, puppen zijn natuurlijk nog ontzettend wereldvreemd. Ze hebben het over een parasiet maar vinden het niet belangrijk om te weten wanneer en waarmee Tommie ontwormt is? Of dat er andere puppen in het nest dezelfde klachten hebben?


Dan is er blijkbaar gekozen voor een berg aan medicatie, een prik, een drankje én korrels. En ipv iets te spuiten tegen diarree willen ze de diarree juist in stand houden door hem iets te spuiten wat eetlust moet opwekken? Daar bovenop wordt ook nog een volledig nutteloos kip met rijst geadviseerd waardoor Tommie dus belangrijke voedingsstoffen die hij juist nu nodig heeft mist en het werkt blijkbaar niet gezien het feit dat hij nog steeds spuitpoep heeft. Kip en rijst is volledig achterhaald en zeker voor een pup geen oplossing. Kip, rijst en brokken mengen als advies is ook ontzettend raar, daar raakt de maag en het spijsverteringgestel volledig van streek van omdat de PH waardes verschillen waardoor het maagzuur gaat 'borrelen'. Het brokken eten zal na een paar dagen kip met rijst eten ook wel behoorlijk tegenvallen met kans op staken en dus een terugval of nog meer gewichtsverlies, wat weegt hij momenteel? Ook dat Tommie nog mag snacken met de klachten die er zijn. Juist jonge honden 'moeten' vasten bij zulke klachten, 24 uur helemaal niks, een reset van het lichaam en dan starten met hele kleine porties een keer of 8 per dag. Die snacks zijn een aanslag op het volledig ontregelde spijsverteringgestel van de hond."


Daarop reageerde ze vrij snel dat ze op dinsdag even wilde bellen, dat deden ze rond 15 uur dinsdagmiddag en dat was een fijn gesprek. Hun eigen DA had ze gevraagd te komen en aangegeven dat ze niks konden met het verslag van Utrecht omdat ze het niet eens waren met de gang van zaken. Die DA besloot om als eerste bloed te trekken en vanuit daar verder te gaan. Dat was uiteraard meteen raak, een infectie in het lichaam. Hij heeft een AB infuus gekregen zodat het eerste 'shot' direct kon worden opgenomen en kreeg vijf dagen AB mee naar huis. De rest hebben ze moeten stoppen. Ze kregen ook KVV mee van de DA en daar moest hij 6x per dag een eetlepel van krijgen om alles weer te stabiliseren en rustig op gang te brengen. Ze boden nog hun excuses aan wat betreft de gang van zaken en vonden het jammer dat ze zo 'gepiepeld' waren in Utrecht, wat dat betreft zijn het echt baasjes die proberen het juiste te doen. Hun vorige hond is op vrijdag ziek geworden en op zondag gestorven in zijn mandje, ook door toedoen van het niet correct handelen van een DA dus ik begrijp wel dat ze kozen voor de kliniek in Utrecht. Maar ze waren nu wel gerustgesteld dat mijn mail en het advies van de DA overeen kwamen, dat gaf ze een goed gevoel bij hun niet DAP.

Het is inmiddels zondag en het gaat gelukkig heel goed. Hij knapte na het bezoekje van dinsdag echt zienderogen met het uur op, godzijdank!

Ik ben weer 10 jaar ouder maar blij dat het goed gaat met het kereltje. <3 Ook dit hoort bij fokken en daar wil ik dan ook gewoon eerlijk over zijn en dit zeker delen.

Voor de duidelijkheid, geen van de andere puppen is ziek of heeft überhaupt klachten gehad of diarree. Het komt hoogstwaarschijnlijk door iets in een perkje bij hun voor de deur waar de hele buurt de hond uitlaat en niks opruimt.

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:33

Jeetje wat een verhaal. Dat er nog op die manier mee omgegaan wordt en geadviseerd anno 2022. Hoop dat de kleine snel opknapt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:21

Wat een verhaal zeg .. en een bijzonder ouderwetse manier van doen bij de kliniek. Als eigenaar met paniek ga je er dan snel in mee, maar hoop dat ze voort eerst bij jou aan de bel trekken of dergelijke. Zeker als ze je nummer hebben.

Heel fijn dat het tot nu toe goed gaat, ik duim dat dit zo blijft!

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 17:18

Afbeelding

We gaan nog even verder met slecht nieuws, het 'Adventure' van James was van korte duur, het kereltje komt morgen terug.

Kreeg vanochtend een appje of we even konden bellen. De man des huizes liep tegen wat dingetjes aan bij hemzelf. Nouja, helemaal prima want ik heb gezegd dat ze altijd kunnen bellen. Toen ik na het wandelen in de auto stapte meteen gebeld, dan zat ik toch zo'n 35 minuten in de auto. Hij begon het gesprek dat hij mentaal wat klappen had gehad maar daar niet teveel over wilde uitweiden. Ook prima want daar bel ik niet voor en dat interesseert met nog niet. Op een bepaald moment sprak hij de woorden " Naam en ik hebben er goed en grondig over gesproken..." en toen wist ik hoelaat het was. "... het lijkt ons beter om een ander huisje voor James te zoeken." Er kwam ook de vraag achteraan of ik ze daarin wilde begeleiden maar dat zag ik niet zitten, ook niet om het beestje daar nog langer te laten zitten want wie weet wat voor mentale klappen die mee krijgt. Dus gezegd dat ik hem morgen terug verwacht. Wel gevraagd of ze het héél zeker wisten en het was uitvoerig besproken.

Dus morgen rond de middag komt James naar huis. Ik ben benieuwd wat ik aantref. Als ik de ex-baasjes mag geloven is hij perfect en luistert hij als een trein en is een super leuk hondje. Dat was hij hier natuurlijk ook al, qua karakter echt wel een van de leukste ertussen. Een knuffelbeer met de lolbroek aan. Ik hoop dat ik hem ook zo terug krijg. Hij zal in ieder geval een paar weken bij ons blijven. Even kijken hoe hij nu is, even opnieuw stabiliseren en inventariseren waar we eventueel aan moeten werken.

Ik hoop snel weer een huisje voor hem te vinden. <3

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:21

Ochjeetje. Wat een pech!
Fijn dat ze jou wel gebeld hebben en dat je hem terug neem.

Hoop dat je een top baasje vindt want James verdient dat

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:41

Oh jeetje wat rot! :(
Maar verstandige keuze van je!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:16

Altijd jammer, maar wat fijn dat hij terug bij jullie komt. Hopelijk valt het allemaal mee.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:27

Nouja, fijn dat ze wel direct jullie hebben gebeld! Dan kun jij op zoek naar een passende nieuwe baas.
Het is echt een prachthondje <3 ook met dat karakter wat je beschrijft. Die heeft de liefhebbers vast in de rij staan :D

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 21:39

Ze waren sowieso verplicht mij eerst te bellen, dat hebben we gelukkig contractueel ook vastgelegd.

Ook heb ik dat bij alle bezoeken en in alle mails continu herhaald dat de puppen altijd terug mogen komen.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 22:01

Morgenochtend ga ik met Vixem maar even shoppen. Ik dacht dat ik nog een bench had voor in de auto maar we hebben alle benches in gebruik. Voor de mensen die het leuk vinden om te weten, dat zijn dus 11 benches die in gebruik zijn! _O- Heb je 11(!!) benches in huis en nog te weinig. :')

Morgen dus maar nog even halen en ook een donutmand voor in de bench waarin hij gaat slapen. <3

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 02:53

Jammer dat James terugkomt, maar wel fijn dat ze je direct gebeld hebben.
Hopelijk heb je straks een perfecte baas voor hem gevonden.

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 10:12

Verdorie, doe je alle moeite om voor je pups die je met veel liefde hebt groot gebracht, het ideale huis te vinden en dan krijg je eentje al zo snel terug. Wat jammer!

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 10:23

Moet wel eerlijk bekennen, liever zo snel dan pas over een jaar helemaal verpest. Ik heb er een raar onderbuikgevoel bij dus ik ben blij dat hij vandaag gewoon terug komt. Ze zijn nu 10 weken dus nog niks aan de hand gelukkig, daar vind ik zeker een geschikt baasjes voor. :j

Ik had nog bij een Bokker gepolst als wilde gok maar dat wordt hem helaas niet. Begrijpelijk uiteraard want ik overval iemand daar totaal mee natuurlijk, haha!

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:44

Mss nog iemand van je wachtlijst ?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 11:50

Echt jammer van James maar moet gewoon zo zijn. Die krijgt zijn perfecte baas wel! Heel benieuwd hoe je hem terugkrijgt. Wel even fotos spammen!

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 14:46

Lukasje schreef:
Mss nog iemand van je wachtlijst ?


Die zijn inmiddels ook naar andere fokkers en het merendeel van die teven is ook al gedekt, ik snap dat ze dan graag daar willen blijven.

Hij is inmiddels thuis en goed aan het ontdooien, de roedel is af en toe hard voor hem maar hij komt er nu natuurlijk als 'volwassen' hond tussen, niet meer de puppen die in huis waren.

Maze, Vixem & James zijn al zeker een half uur door de tuin aan het razen. :D

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 08:02

Zo, even een James update. Hij is er sinds maandag 12 uur en hoewel hij op spanning binnen kwam ontdooide hij snel. Ik heb hem meteen tussen de roedel buiten gezet, die deden uiteraard best lelijk maar Dana spande de kroon. := Vixem vond het direct gezellig en Maze was hem de hele tijd aan het uitnodigen om te komen spelen met haar & Vixem. <3

De ex-baas is niet lang binnen geweest, half uurtje maximaal. Daarna met hem en de rest even buiten gaan zitten en hij vond het zo spannend maar uiteindelijk heeft hij even gespeeld met Vixem.

Binnen ging hij op een stretcher liggen en rondkijken, weer even alles in zich opnemen. Vixem ging slapen maar hij ging wel liggen maar sloot zijn ogen niet. Toen even bij me gepakt en hij was zo vertrokken. Later die dag ging hij wel rustig slapen op de stretcher.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'S avonds ging Maze nog eens proberen en had wel succes, toen was het hek van de dam natuurlijk en hebben zo goed als de hele avond gespeeld. Maze was in haar nopjes. _O-

Met slapen besloten hem mee naar boven te nemen in de bench. Daar was hij even 5 minuten onrustig, wat piepen en onrustig door de bench lopen, graven en toen ging hij liggen. Daarna geslapen tot 7.15u, toen werd Vixem wakker. Alletwee buiten gedaan en netjes geplast en gepoept. Hele grote plas maar wel knap van hem.

We hebben ze maandagavond ook het hondenluik geleerd en hij maakt er ook meteen gebruik van om naar binnen en buiten te gaan.

Dinsdag was direct de vuurdoop, wij moesten ons om 9u melden bij de DA voor Harvey en om 11.15u moest ik trainen tot 12u. Onze honden zijn gewend om veel en lang in de auto te zitten dus het was even aftasten hoe dat zou gaan. Nou, perfect! Wat een heerlijk kereltje is het!

In de auto geen kick, netjes liggen in de bench. Bij de DA even laten nakijken maar gelukkig helemaal in orde. Teruggezet in de auto en toen ik om 10u ging kijken waren de twee pups die in slaap. Bij de hal hebben we ze even uitgelaten en daar kwamen we erachter dat hij waarschijnlijk niet losgelopen heeft. Zijn wereld was ineens zoveel groter, álles was leuk en interessant. Aangezien daar weinig kan gebeuren hem lekker laten onderzoeken, toen hij iets minder 'snuffeliger' werd gaan roepen en belonen. Ging ietwat moeizaam maar toen hij in de gaten had dat er snoepjes tegenover terugkomen stonden viel het kwartje al snel. Hebben ze tijdens mijn training even 10 minuten in de hal laten rennen, op de grond stampen en klappen was even eng (hard geluid, goeie echo) maar ook dat was met drie snoepjes aangeleerd. Hard geluid was een feestje en helemaal niet eng. *\o/*

Na de training naar het losloopgebied en daar hebben we hem eerst even aan de riem gepakt. Goed en wel 50 meter en toen losgelaten, ging als een trein! Alles ontdekken en snuffelen maar heel goed met vreemde honden en ook met honden die binnen de roedel spelen of corrigeren. Echt zo goed van hem! <3 _O_

Kwamen nog ruiter & paard tegen in het losloopgebied die vrij onverwacht van rechts kwam met hond en ook daar waren ze super mee. Niet keffen, niet erop af maar kijken en daarna uit zichzelf naar ons komen. Zelfs toen de ruiter besloot met een galopje van ons vandaan te gaan. :=


Afbeelding

Kay heeft een hernia maar zo schattig dit. <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na het wandelen nog even op de koffie bij mijn schoonouders en ook daar waren ze perfect in de auto. Heerlijk geslapen met hun jasje aan.

Eenmaal thuis gevoerd en hebben ze eigenlijk tot 's avonds af en aan geslapen. Toen ik thuiskwam van de avondtraining waren ze wakker, hebben ze nog even gespeeld en daarna naar bed. Minuut onrustig en toen weer geslapen tot vanochtend 6 uur, toen werd Vixem wakker. Wederom een plas en poep buiten. En nu liggen de puppy's alletwee op mijn benen te slapen. :Z

Ik ben onbeschrijfelijk blij dat er gelukkig geen mentale schade blijkt te zijn. Hij is gewoon een jonge puppy, zijn blije zelf en nog steeds een gigantische knuffelbeer! Hij is zindelijk en slaapt de nachten door. <3 Luistert goed, is rete slim en herstelt super goed van 'enge dingen'. Ik ben echt blij, kan het niet anders zeggen. Ik hoop dat hij binnenkort een plekje vind waar hij oud en grijs mag worden. Hij gaat een gezin hartstikke gelukkig maken, we moeten ze alleen nog even vinden. <3

Ik probeer de komende tijd veel beeldmateriaal te verzamelen zodat ik kan laten zien dat ik geen onzin vertel en het alleen maar een 'verkooppraatje' is. :=


Hij is verder echt super schattig, alleen geen garantie op de oren. _O-


Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:13

Hij is echt geweldig <3
Fijn dat hij de verhuizing zo goed oppakt. Het is toch heel wat voor zo'n kleintje.

cursebreaker

Berichten: 11454
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:34

Prachtige update Kim. Jammer dat hij terug is moeten komen, maar verder is het gewoon een hele fijne update als je ziet hoe knap hij zich weer settelt in de roedel en hoe hij alles verwerkt wat hij onderneemt met jullie.

Ik kan echt niks anders zeggen als dat James zo'n heerlijke pup is, echt <3
Hij heeft m'n hartje gister weer opnieuw gestolen.

Wat deed hij het ontzettend knap met wandelen ook. Zo mooi al die focus bij jou en Kay ondanks dat we met best een aantal honden samen waren en dat afleiding kan geven, de andere honden die we tegenkwamen en binnen de groep die nieuw waren voor 'm, het paard!!! Zo mooi hoe onderzoekend en ondernemend hij was, zo stoer! Echt, wat een heerlijk kereltje inderdaad! De mensen die hem in huis krijgens straks, gaan zo dolgelukkig zijn <3

Ik vind die rugzak foto's echt Te snoezig hahaha - maar vond het ook leuk dat ik dat momentje van jou en James snel heb weten vast te leggen. Kan me wel voorstellen dat Kay nu een hernia heeft ja :') :')

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:52

Mooie update fijn om te horen dat hij het zo goed doet.

James is echt een leuke pup om te zien :) Die gaat echt wel een gouden mand vinden <3

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:35

Wat ben ik gecharmeerd door het ras door je topic <3

Alleen zijn wij niet geschikt voor een actief ras.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:53

Ik vind hem zooo leuk! Het is zo jammer dat ik te onervaren ben met honden anders had ik het wel geweten!

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 20:54

Luna2006 schreef:
Wat ben ik gecharmeerd door het ras door je topic <3

Alleen zijn wij niet geschikt voor een actief ras.


Het is ook goed als je zo eerlijk naar jezelf kan zijn. :j

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 21:15

Mijn bericht is alsnog verwijderd want het profiel van een hond is blijkbaar een verkapte verkoopadvertentie. :') Als je het mij vraagt is het een kwestie van wie de grootste heeft om het weer te verwijderen. :+

Dus bij dezen wat schattige foto's van James want dat mag nog net wel en als je graag zijn verhaaltje wilt lezen, die kun je gratis en voor niks en zonder koopplicht lezen op onze FB pagina. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De mod in kwestie is ervan overtuigd dat zo'n profiel niet interessant is voor andere mensen dan kopers. Dat het ook laat zien wat goede socialisatie en opvoeding doet met een hondje van 11 weken is blijkbaar niet aan de orde.

Lukasje
Berichten: 11249
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Nestje Schotse collie korthaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:31

Ik begrijp evenmin waar de lijn ligt dus je uitspraak “van wie de grootste heeft” begrijp ik wel.
In het topic van Lemieux en Ps of Sweden/ Equestrian Stockholm wordt zo vaak gepraat over “ik zoek” en “ik verkoop”. Nooit daar een mod-reactie over gezien.