Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:48

Slimme kat!
Onze oude Maine Coon deed dat ook.
Toen hebben wij de deurklink in kinderstand gezet.
Dus verticaal ipv horizontaal en dat kreeg ze niet open.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:55

Rivjenn schreef:
Slimme kat!
Onze oude Maine Coon deed dat ook.
Toen hebben wij de deurklink in kinderstand gezet.
Dus verticaal ipv horizontaal en dat kreeg ze niet open.

Mijn kat die ik had toen ik bij mijn ouders woonde kon dit ook, ze had zelfs de hond ingeschakeld om tegen de deur te duwen :Y)
Maar goed teken dat hij als zo op ontdekking gaat!

Mijn katje is de nacht goed doorgekomen, ze heeft haar brokjes opgegeten en is ook weer naar een ander slaapplekje verplaatst. Ze is alleen nog niet op de kattenbak geweest.

[o]

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:28

Fijn dat die van jou ook de nacht goed is doorgekomen!
Hier heeft hij net zitten smullen van het nat voer.

ILoveJip
Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:09

Abby en Luna zijn nogal van het slopen. Ze zijn al begonnen aan de onderkant van mijn bank en het behang achter de kachel. Nu ik de krabpaal heb verplaatst (uit de hoek) gaat het al iets beter. Ook heb ik ze geleerd hoe ze met het speeltje moeten spelen dat ik voor ze had aangeschaft, blijkbaar begrepen ze dat niet helemaal. En ik heb een tunnel aangeschaft zodat ze iets meer hebben om mee te spelen. Voor nu zijn ze dus zoet met andere bezigheden dan het slopen van mijn huis haha.

[ img ]

I only see my goals, I don't believe in failure
‘Cause I know the smallest voices they can make it major

[EJL-ITP] Niet één maar 8 jaar met Zizo

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:31

Wat fijn dat verplaatsing van de meubels en uitdagende dingen helpen.:)
Hier een leuk bericht: meneer is onder de bank vandaan gekomen en ligt nu heerlijk naast me op een kussen. Ligt vele malen lekkerder en meneer is daar nu ook achter!
Ook wat natvoer en brok op. Kattenbak staat in de buurt, dus ben benieuwd.:)

Fireheart
Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 23:43

Wat goed Sagan en Aranka dat ze langzaam toch wat meer hun schulp uitkomen :D
Is ze ondertussen al op de kattenbak geweest Aranka?

Haha Abby en Luna :') smiechten, wel fijn dat het verplaatsen heeft geholpen

:D

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:45

Fireheart schreef:
Wat goed Sagan en Aranka dat ze langzaam toch wat meer hun schulp uitkomen :D
Is ze ondertussen al op de kattenbak geweest Aranka?

Haha Abby en Luna :') smiechten, wel fijn dat het verplaatsen heeft geholpen

Ja gisteravond! We waren bij mijn ouders gaan eten en toen we thuiskwamen zagen we dat ze er wel in was geweest, maar ze had haar behoefte niet gedaan. Toen wij rustig op de bank zaten ging ze er weer in en deed ze haar behoefte. *\o/* De bak was gelijk vol :')

[o]

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:37

Net weer een overwinning! Eerst poes uit de hand gevoerd, waarbij ze ook al mijn hand af likte <3
Vervolgens met de ballenbaan gaan spelen en toen kwam ze haar schuilplek uit en ging ze na mijn voorbeeld er ook mee spelen <3
[ img ]

[o]

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:58

Fireheart schreef:
Ja ik denk ook dat het Mango wordt <3 vind het zo’n schattige naam

Mijn ragdoll poezel heet ook Mango <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:13

Ja, een beetje aan het zoeken nu.

We hebben beiden altijd katten gehad, maar die zijn bij onze ouders gebleven.

Toen een kater gehad die niet samen kon, dus was alleen met onze honden en dat was een hele lieve rooie.
Daarna een jaar niks en toen kwam er weer een gedumpte rooie op ons pad. Eerst wat schuw en fel, maar werd al snel lief.
Kwam in de tuin en bos erachter. Luisterde naar zijn naam, dus kwam altijd binnen. Maar hij nam vriendjes mee naar huis en in huis, dus toen ik tegen een zwarte kitten aanliep die anders verdronken zou worden die meegenomen.
Ze waren niet direct vriendjes, maar daarna speelden ze veel samen en sliepen dichtbij elkaar.

De rooie is vrij onverwacht overleden en op de kliniek, dus zwarte heeft geen afscheid genomen en is echt aan het zoeken al 2 weken. Hij loopt de hele dag achter ons aan, is onwijs aanhankelijk en verder speelt hij even en slaapt.
Omdat we verbouwen willen we eigenlijk geen kat erbij, maar we houden ook al rekening met de hondjes en die zwarte, dus 1 meer of minder maakt ook niet uit.

Onze overburen hebben een veel te schattig moppie die veel bij ons op het erf loopt, maar ja, die is van hun, maar ben wel in love <3

Al een beetje rond gekeken en dacht zelf dat iemand misschien wel wil herplaatsen als er een mis match is, allergie etc, maar kom nog niks tegen. Jong 6-12 mnd leek me voor hem het beste. Hij is 2,5 en moet geen kat hebben die te dominant is, maar wel lekker speels en vooral heel lief en sociaal.
Een kitten is misschien de veiligste keuze, maar ik dacht dat net ietsje ouder sneller leuk is voor hem.

Maar goed, in deze omgeving nog niks gezien.

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:49

Even vraagje: ja onzekere moeder hier, maar wanneer is het raadzaam na te denken als de kat vanaf zaterdag middag wel gegeten, maar nog niet gekeuteld heeft?

xCynthiaVos
Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:04

Ah wat een leuk topic dit!

Ik ben sinds kort samen gaan wonen met mijn vriend. Ik kom uit een huis met 3 katten en een hond dus het is suuuuper stil hier.
Nu wou ik er graag 1 uit het asiel halen tot ik vandaag een snapchat kreeg van een vriendin van heeeeel vroeger. We spreken elkaar eigenlijk nooit meer. Maar zij moet noodgedwongen haar 5 maanden oude poes wegdoen. Ze gaat of naar het asiel of iemand moet haar willen.

Dus ik stiekem beetje overleggen met mijn vriend, en ja hoor we gaat zaterdag kijken of het klikt!

Ze heet tot nu toch nog gewoon poes, dus een originele naam moeten we nog even bedenken :+

[ img ]

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:01

xCynthiaVos schreef:
Ah wat een leuk topic dit!

Ik ben sinds kort samen gaan wonen met mijn vriend. Ik kom uit een huis met 3 katten en een hond dus het is suuuuper stil hier.
Nu wou ik er graag 1 uit het asiel halen tot ik vandaag een snapchat kreeg van een vriendin van heeeeel vroeger. We spreken elkaar eigenlijk nooit meer. Maar zij moet noodgedwongen haar 5 maanden oude poes wegdoen. Ze gaat of naar het asiel of iemand moet haar willen.

Dus ik stiekem beetje overleggen met mijn vriend, en ja hoor we gaat zaterdag kijken of het klikt!

Ze heet tot nu toch nog gewoon poes, dus een originele naam moeten we nog even bedenken :+

[ [url=m/GXrbn5.png]Afbeelding[/url] ]

Super leuk! Fijn ook om te weten waar ze vandaan komt!

[o]

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:30

xCynthiaVos schreef:
Ah wat een leuk topic dit!

Ik ben sinds kort samen gaan wonen met mijn vriend. Ik kom uit een huis met 3 katten en een hond dus het is suuuuper stil hier.
Nu wou ik er graag 1 uit het asiel halen tot ik vandaag een snapchat kreeg van een vriendin van heeeeel vroeger. We spreken elkaar eigenlijk nooit meer. Maar zij moet noodgedwongen haar 5 maanden oude poes wegdoen. Ze gaat of naar het asiel of iemand moet haar willen.

Dus ik stiekem beetje overleggen met mijn vriend, en ja hoor we gaat zaterdag kijken of het klikt!

Ze heet tot nu toch nog gewoon poes, dus een originele naam moeten we nog even bedenken :+

[ [url=m/GXrbn5.png]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke! Ik hoop ook tegen zoiets aan te lopen, maar wil onze zwarte ook niet meer lang alleen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:41

Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen eigenlijk toch wel herplaatsers willen en niet perse kittens. Daar ben ik echt verbaasd over!

Wij hebben er ook 2 volwassen exemplaren in de aanbieding, maar elke keer als ik de advertentie maak wordt het wel heel erg echt en vind ik het veel te zielig/ bang dat ze uit elkaar moeten/ bang dat ze het slechter gaan krijgen, waardoor we dan toch maar besluiten dat ze met beperkingen mogen blijven.. Of dat nou zo ideaal is weet ik ook niet, maar je weet ook gewoon niet waar ze terecht gaan komen en wat er daarna mee gebeurd. Asiel vind ik dus al helemaal geen optie.. -O-

Fireheart
Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 22:42

Volwassen herplaatsers zijn juist zo geweldig, mijn huidige kat heb ik ook uit het asiel gehaald toen hij 3 was. Je weet gewoon precies waar je aan toe bent qua karakter ook <3

[ img ]

De enige reden dat ik nu een kitten wil is omdat dat gewoon makkelijker gaat met koppelen in mijn kleine huisje, kan ze helaas niet zo lang apart houden

Welkom Cynthia, wat een super leuke kat zeg <3

Sagan, hier poept de kat zeker wel om de dag, dus ik zou het vandaag nog even goed in de gaten houden en anders kan je morgen altijd voor de zekerheid de DA contacten.

Loei, dat vraagt om een foto van Mango :))

Aranka, wat super fijn dat het zo goed gaat *\o/*

Superpony, ach gossie ik hoop dat jullie snel een maatje voor de zwarte kunnen vinden, wat goed dat jullie voor een herplaatser willen gaan!

:D

Pieneappel
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:43

Ik en mijn vriend hebben afgelopen woensdag ook een kat geadopteerd uit het dierenasiel!

Dit is Pepsi, een 4,5 maand oude katertje <3 eerste paar dagen nog wel bang, nu vraagt hij al wel meer aandacht en komt op ons afrennen als we ‘s ochtends de slaapkamer uitkomen. Ook is hij enorm speels haha
[ img ]

~ ~

[o]

Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:01

Leuk topic! Bij het zien hiervan riepen mijn vriend en ik in koor dat 2020 wel het jaar zou worden met eentje minder (indien goed thuis natuurlijk).

Toch een beetje veel van het goede dat we allebei al 2 katten hadden, gingen samenwonen en nu een kindje van 1 jaar hebben rondlopen. Ze worden hier natuurlijk met liefde en plezier verzorgd maar mochten we iemand een plezier kunnen doen met een gecastreerde kater dan staat mijn PB box open :). Stuk voor stuk lieve aanhankelijke katten die nooit een vlieg kwaad doen, zelfs niet als ons kleintje ze net iets te stevig vast pakt ☺️

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:22

Fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die hun kat niet op de slaapkamer laten.
Ik doe dat zelf ook niet. Las al ergens dat dat de ultieme liefde was, maar vind het zelf niet prettig als er iemand kijkt wanneer ik slaap en vind het smerig om ze in bed te hebben.xD

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 01:44

Ik vind een herplaatser op zich prima.

Vroeger altijd thuis vanaf jong gehad en van eigen nesten.

Daarna ooit een rooie die toen al 7 was, maar zo onwijs lief.

Later dus de rooie die nu is overleden. Weten niet hoe oud hij was, maar mankeerde wel al wat. Hij was vrij pittig toen hij er net was, maar later echt de liefste. Zo dankbaar........
En ook totaal geen moeite met een band opbouwen met een volwassen dier. Ik ben echt kapot van zijn overlijden.

Maar toen wel bewust voor een kitten gekozen, omdat we toch bang waren om 2 volwassenen te matchen. En nu willen we dus ook een jonge erbij. Ten eerste omdat onze zwarte nog enorm speels is en het matchen moet wel echt lukken.

Bij ons slapen ze wel op bed als ze dat willen. De hondjes slapen er sowieso en de kat komt af en toe een tijdje, maar als we bewegen is hij weer weg. Als mijn man naar zijn werk gaat om 6uur, ligt hij nog een paar uurtjes op zijn plek bij me.
Ik zit er niet zo mee. Of ik ze nou knuffel, op de bank heb of in bed......Hou gewoon alles schoon, maar de dieren zijn overal, dus er zal overal wel een haar te vinden zijn.

Ik vraag me wel af of er nog zo weinig latjes te vinden zijn, of dat je weinig tegenkomt omdat de regels scherper zijn qua dieren aanbieden.

Yvankaxx
Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:08

Wij kiezen ook voor een kitten omdat onze kat nog erg speels is en we het ook gewoon erg leuk vinden, zo’n kleine boef in huis! Vriend wil als het zover is ook een weekje vrij nemen van werk zodat de kleine zo min mogelijk alleen is. Maar wij wachten nog even tot april/mei.

Cinna sliep nooit bij ons, maar kwam er als we wakker waren wel eens bij sochtends. Op een gegeven moment begon hij snachts aan de deur te krabben, toen wel beneden opgesloten, maar uiteindelijk de deur open gelaten. Nu slaapt hij wel regelmatig bij ons, ligt dan de hele nacht aan je voeteneind. Is ook wel weer gezellig <3

You can't have a positive life and a negative mind.

xCynthiaVos
Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:49

ArankaM, jazeker ook heel fijn om te weten dat hun ook altijd super goed voor hun diertjes zijn.

Fireheart, dankjewel!

ILoveJip
Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:31

Wij wilde eigenlijk pas in de zomervakantie 2 katten zodat we ze goed konden opvoeden. In eerst instantie kittens maar herplaatsers waren opzich ook welkom. @Fireheart wist nog 2 katten die een huisje zochten, dus ze kwamen wat eerder dan verwacht :+

I only see my goals, I don't believe in failure
‘Cause I know the smallest voices they can make it major

[EJL-ITP] Niet één maar 8 jaar met Zizo

xSagan
Berichten: 660
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:27

Ik had ook het plan wat langer te wachten, maar de boef die ik nu in huis heb, had gewoon voor mij het perfecte profielbeschrijving dat ik een poging waagde en nu heerlijk of in zijn mandje of naast me op de bank ligt.

Eigenaren waar hij vandaan kwam zeiden dat hij niet speelde, maar heb een krabpaal met een muisje waar hij dol op is en met een veertje aan een stok vind ie ook helemaal geweldig. Je ziet hem opleven nu hij meer aandacht krijgt. Ook gaat hij vanaf gister keurig op de bank en hij heeft nog niets gesloopt.

Deurklinken ondertussen voor een knop vervangen en vannacht zonder barricade in de huiskamer gebleven. Merk wel aan het gemiauw dat hij het moment dat ik ga slapen nog wat moeilijk vind... maar tot nu toe geen slechtere kat kunnen hebben.^^

Fireheart
Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 11:44

Ik droomde dus vannacht dat ik naar het asiel ging om een kitten uit te zoeken, want dat asiel was zo lekker overzichtelijk omdat katten daar in van die Ikeakasten met schuiflades zaten... :')

Libbylove, ik hoop dat jullie een goed huisje voor ze vinden! Maar ook super fijn om te weten dat ze tot die tijd lekker bij jullie blijven <3

Sagan, ik heb wel een goede tip voor als je gaat slapen en als je kat daar wat moeite mee heeft!
Onze kat blijft ‘s nachts ook beneden en daarom hebben we met hem een soort ‘naar bed ritueel’ ingebouwd. We gaan samen naar beneden, de tussendeur gaat dicht en ik schep zijn kattenbak uit en vul zijn eetbakje. Daarna neem ik 3 snoepjes en een klein handje brokjes en moet hij in een kartonnen doos gaan zitten. Zodra hij daar in zit krijgt hij de snoepjes en brokjes en dan ga ik naar boven.
Geen miauw, geen gedoe :)) omdat hij weet wat er gaat gebeuren en dat we de volgende ochtend weer lekker met hem komen knuffelen.
Als we ‘s avonds naar beneden gaan, gaat hij ook al automatisch naar de doos toe :')

[ img ]

Hier een uiterst charmante foto van hem in dé doos :+

:D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: atilla en 43 bezoekers