Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:01

Hoe dikke laag zaagsel doen jullie in de kooi? (hoeveel)
Ik zit daar zelf nogal mee te twijfelen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 18:31

Appeltje_1 schreef:
Hoe dikke laag zaagsel doen jullie in de kooi? (hoeveel)
Ik zit daar zelf nogal mee te twijfelen.


Op de eerder gegeven website wordt uitgelegd dat je werkt met een diepte bodem van minimaal 10cm en deze bouw je op naar zoveel mogelijk :) Dat wordt ook in de filmpjes uitgelegd. Ook in de bestanden benoemen we hoeveel je uiteindelijk nodig hebt in verpakkingen:
https://hamsterscaping.info/bodembedekkingen-2/

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:54

Dino knaagt aan de tunnel en aan de andere stukken schors. Kan dit kwaad? Is het verveling?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 11:52

Gwenvd schreef:
Dino knaagt aan de tunnel en aan de andere stukken schors. Kan dit kwaad? Is het verveling?


Het kan geen kwaad en het kan verveling zijn, maar ook gewoon even met het gebit aan het werk. Als het lang aanhoud zou je de inrichting even kunnen updaten :)

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:22

Tandjes zou heel goed kunnen. Ik hoop dat T geen verveling is, anders het hok weer eens veranderen inderdaad. Dank je!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 16:55

Gwenvd schreef:
Tandjes zou heel goed kunnen. Ik hoop dat T geen verveling is, anders het hok weer eens veranderen inderdaad. Dank je!


Ja soms is het lastig - maar de ene inrichting kan gewoon langer mee dan de andere. Houd ons weer bezig :P

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:21

Ik ga toch maar weer her inrichten. Wat zal ik doen? Ik gebruik nu de noot als zandbak, nu gaat dino er steeds in zitten en heeft hij al het zand er uit gerold :D

Nu kan ik wel weer een zandhoek maken. Maar wat ik spannend vind is de grote hoogte verschillen die je dan krijgt. Vallen ze dan niet naar beneden?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 21:01

Nee hoor. Ook als ik mijn 28x17 ladders gebruik stort er geen één naar beneden. Dus dat moet reuze meevallen :) Maar je kan natuurlijk ook kijken op welke manier je nog meer het zand kan aanbieden. Misschien een half ingegraven snoeppot?

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:37

Oja dat is een goed idee! Ik ga wel weer eens puzzelen.

Sommige doen ook wel een tunnel ingraven, heb jij daar ervaring mee?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 21:40

Gwenvd schreef:
Oja dat is een goed idee! Ik ga wel weer eens puzzelen.

Sommige doen ook wel een tunnel ingraven, heb jij daar ervaring mee?


Nee ik heb zelf geen tunnels ingegraven. Heel vroeger wel eens, maar verder niet. Ze bouwen hier allemaal zelf hun tunnels dus ik zie er de meerwaarde niet van :D

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:48

Volgens mij heeft dino nu bijna niks gegraven. Denk daarom ook een stukje verveling. Geen idee waarom deze indeling hem niet bevalt.

Hij is wel 10 gram afgevallen. Hij weegt nu 62 gram. Ziet er nu goed uit, niet meer zo dik. Ik denk echt dat hij weinig liep in de oude loopwielen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 22:33

Gwenvd schreef:
Volgens mij heeft dino nu bijna niks gegraven. Denk daarom ook een stukje verveling. Geen idee waarom deze indeling hem niet bevalt.

Hij is wel 10 gram afgevallen. Hij weegt nu 62 gram. Ziet er nu goed uit, niet meer zo dik. Ik denk echt dat hij weinig liep in de oude loopwielen.


Soms is het inderdaad moeilijk om je vinger er op te leggen wat het nu eigenlijk is wat ze niet aanstaat, of juist wel heel erg. Dat hij is afgevallen is op zich wel goed, maar houd het wel in de gaten dat het niet verder gaat! :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 12:29

God ik ben zo enthousiast dat ik het even hier moet delen hoor! *\o/* Door het vastzetten van een nieuwe leverancier kan ik eindelijk glazen bakken inkopen! Het zijn dan maar 2 soorten en ook alleen voor dwerghamsters, maar het moment is daar dat ik weer kant-en-klare bakken kan afleveren. En dat maakt me zo blij! :D

https://littlepawspetshop.nl/product-ca ... isvesting/

Wie weet loopt het totaal niet, maar de mogelijkheid is er. En dat had ik in februari nog niet gedacht <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:32

Wauw wat goed!!!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:58

Super leuk!!! Gefeliciteerd daarmee!

Ik heb vandaag de bak van dino veranderd, eerst had ik veel hoogteverschil en vond ik hem nogal vol. Ik ben uiteindelijk nog gaan schuiven. Ik heb de loopwiel op een oud loopwiel gezet en deze dan als zandbak gebruikt. Ik hoop dat hij blijft staan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 20:50

Gwenvd schreef:
Super leuk!!! Gefeliciteerd daarmee!

Ik heb vandaag de bak van dino veranderd, eerst had ik veel hoogteverschil en vond ik hem nogal vol. Ik ben uiteindelijk nog gaan schuiven. Ik heb de loopwiel op een oud loopwiel gezet en deze dan als zandbak gebruikt. Ik hoop dat hij blijft staan.


Ennuh, die deel je niet even met ons? :P :Y)

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:50

Haha natuurlijk wel! Was helaas al te donker voor een foto. Zal ik morgen maken

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:31

Zie hier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het wiel was er wel afgevallen dus toch maar op de grond.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 09:44

Ah het ziet er wel leuk uit! Wellicht kan je rondom het loopwiel nog een verdieping maken dat het wiel iets hoger komt te staan? En dan schuin gedraaid richting het huisje?
Je zou de zandbak dan iets meer richting het glas moeten doen en er rondom (bij t glas) even moeten opvullen :D

Dat grote huis, bevalt het? Ik wil hem inkopen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:26

Ik heb bij Lily in het begin wel tunnels voorgegraven en er snacks in gedaan. Ze kwam totaal niet uit een situatie waarbij dat mogelijk was. Ze heeft er ook echt aan moeten wennen.

Ik merk persoonlijk (don't shoot me) dat hoe meer ik erop zet, hoe minder ze graaft.

Ik dacht eerst dat ik 'de foute kooi' gekocht had, nooit een echte 'scape' kon bouwen. (Lees: mijne is degene met glazen verdiepingen van GerbilShopQueenies)

Maar: ik heb het radje en het zandbakje op de eerste verdieping staan en de bak is 1 grote tunnel met meerdere uitgangen geworden. Er staan 2 halve ingegraven grote kurktunnels en een meerkamerhuisje in en dat is het. Ze gebruikt de volledige 80x50 om te graven. :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 15:30

Wie heeft jou ingefluisterd dan dat je een 'foute kooi' zou hebben omdat er plateaus in staan? Wat een nonsens zeg. Dat het makkelijker scapet; ja. Maar met plateaus kan je gewoon een scape bouwen. Maar fijn dat dit voor jouw hamster werkt, daarom is het ook van belang om naar je hamster te kijken. Maar ik kan niet bij iedere hamster van een ander specifiek naar de behoefte kijken en geef dus adviezen op globale basis waar het over grote gedeelte van de hamsters mee geholpen is :) Daar vanuit moet de eigenaar verder bouwen en leren.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:59

Ja ik zal nog een beetje puzzelen. En inderdaad het wiel omhoog is een goed idee.

Ja dat grote huis vind ik tot nu toe fijn! Dino ligt er ook al lekker in. Ik moet een kleiner zandbakje regelen, ik zal eens kijken of we niet nog een bakje hebben daarvoor want dit is zooo groot

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:25

Nou dino is weer blij, al zeker 3 holletjes/tunnels gegraven!! In de andere scape vond ik 1 mini holletje.

Hij maakt er ook een zooitje van :p
Afbeelding

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:28

Leuk Gwenvd! Ziet er knus uit <3

Inmiddels woont Honey hier sinds vrijdag <3
Het gaat steeds beter met het contact! *\o/*

Wat foto’s van haar terrarium!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-21 19:35

Gwenvd schreef:
Nou dino is weer blij, al zeker 3 holletjes/tunnels gegraven!! In de andere scape vond ik 1 mini holletje.

Hij maakt er ook een zooitje van :p
[ [url=m/p9Febn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk heh als ze weer zo happy zijn! Dan was het toch niet helemaal z'n smaakje de Scape, goed dat je er naar hebt 'geluisterd' en aanpassingen hebt gedaan! Zijn nieuwe spulletjes zijn weer onderweg! <3


Welkom Appeltje met Honey! Heb je ook een foto van je hele inrichting? Ben wel benieuwd wat je er van hebt gemaakt! Die Vitakraft (of ander merk) stick is er wel snel door heen gegaan :')