Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 22:53

Nishi en Lanah zijn ook een wereld van verschil als ze krols zijn. Nishi gilt en vooral ‘s nachts.
Lanah vind gewoon alles lief en prrwt vooral.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:40

DMHorses schreef:
xoranlover schreef:
Ik ben zo blij dat Lanah en Nishi een supralorin staafje hebben. Het is zo rustig en ze zijn zo vrolijk en happy. Elani hoop ik dat die nog lang wacht met krols worden.


Ga ik uiteindelijk ook doen, maar de poezen die nog geen nestje hebben gehad durf ik dat niet omdat ze ook onvruchtbaar kunnen worden ervan.


Klopt en kennis had er 1 die ruim 2 jaar niet krols werd ervan :( ik werk zelf met melatonine dat bevalt me beter.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:53

girlyggirl schreef:
Klopt en kennis had er 1 die ruim 2 jaar niet krols werd ervan :( ik werk zelf met melatonine dat bevalt me beter.


Ik gebruik ook melatonine maar nu ik een open kater in huis heb is dat ook niet echt veilig, ga voor hem wel suprelorin gebruiken als ik straks even rust wil.

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 22:37

Zo fijn dat mijn dames het goed met elkaar kunnen vinden. Lanah is helemaal happy met haar zusje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:16

Mooie dames heb je en heerlijk dat ze zo goed met elkaar omgaan!

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 18:38

Afbeelding

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:00

Bij welke kattenverenigingen zijn jullie lid en waarom heb je daarvoor gekozen? De start voor de cattery wordt steeds serieuzer en hopelijk ben ik morgen in het bezit van een mooie Brit om de start te maken.

Marcella

Berichten: 36713
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:07

Zit bij Neocat, want die accepteerde de papieren van mijn fokpoes.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:00

Ik ben lid geworden van Mundikat, daar stond mijn 1ste poes ingeschreven en vond wel makkelijk dat je heel veel online kunt vinden en ook kunt regelen.

Voor onze katten eindelijk de oplossing gevonden om ze te kunnen voeren. Ze hadden al allemaal eigen chipbak die stonden verspreid in huis en op het aanrecht, op de grond duiken de honden ertussen dus dat werkt niet.
Nu deze oplossing, ben er wel heel content mee.

Afbeelding

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:06

Ik weet nog niet waar zij is ingeschreven. Dat zie ik morgen wel. Cattery naam verzinnen wordt het moeilijkste :o
Onverwachts tegen een mooie point aangelopen die mij gegund wordt.

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 21:14

Ik ben lid van mundikat. Daar is de fokker van Nishi ook lid van en we gaan samen naar show. Dan is dat gewoon gemakkelijker. Vind het ook een fijne vereniging. Internationaal showen is ook gemakkelijk via de fife.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:16

Wat denken jullie, zou deze poes drachtig kunnen zijn? 3 weken geleden gedekt, kwa gedrag zou ik zeggen drachtig en ook nog steeds niet krols.

Afbeelding

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:29

caro29 schreef:
Bij welke kattenverenigingen zijn jullie lid en waarom heb je daarvoor gekozen? De start voor de cattery wordt steeds serieuzer en hopelijk ben ik morgen in het bezit van een mooie Brit om de start te maken.


Ben je niet bang dat je moet luren met kittens omdat er in overvloed met britten word gefokt??

Heb je haar al op alle voorkomende brit problemen laten testen voordat je teleurgesteld word?

Wij zijn ook lid van neocat omdat de reat van mijn showende en fokkende familie dit al was en er onderling wat minder strijd en meer vriendelijkheid is.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 07:13

Nou ik heb dit jaar voor het eerst een nestje gefokt met mijn andere kat en die kittens waren zo weg dus daar ben ik niet bang voor. Ik had er 4.

Zij komt uit geteste ouders, grootouders enz en zij zal ook getest worden net als mijn andere Brit.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:07

Afbeelding

De nieuwe aanwinst <3. Al lekker aan het spelen

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:22

caro29 schreef:
[ [url=m/kDnjNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nieuwe aanwinst <3. Al lekker aan het spelen


Ah leuk!
Blue tortie tabby point? Of toch een shaded variant?

Voor een Britje lijkt ze wel wat ruim in de oren te zitten. Hoe oud is ze?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:40

Het is 100% een Brit met stamboom. Volledig vrij van Scottish fold. Moeder is een import en vader ook. Vrij van nl lijnen. Black shaded golden point volgens het papier. Vader is lang haar golden en moeder korthaar black shaded point. Zij is van half juli

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:51

caro29 schreef:
[ [url=m/kDnjNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nieuwe aanwinst <3. Al lekker aan het spelen


Ah mooie dame! En idd wel handig dat het een buitenlandse lijn is, ook makkelijker met een dekkater zoeken!

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:52

DMHorses schreef:
Ik ben lid geworden van Mundikat, daar stond mijn 1ste poes ingeschreven en vond wel makkelijk dat je heel veel online kunt vinden en ook kunt regelen.

Voor onze katten eindelijk de oplossing gevonden om ze te kunnen voeren. Ze hadden al allemaal eigen chipbak die stonden verspreid in huis en op het aanrecht, op de grond duiken de honden ertussen dus dat werkt niet.
Nu deze oplossing, ben er wel heel content mee.

[ [url=m/JCneEl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zag hem al op facebook voorbij komen, handig bedacht!!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:53

maessie schreef:
caro29 schreef:
[ [url=m/kDnjNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nieuwe aanwinst <3. Al lekker aan het spelen


Ah mooie dame! En idd wel handig dat het een buitenlandse lijn is, ook makkelijker met een dekkater zoeken!


Klopt. De grote vraag is wat voor een kleur moet de kater hebben. Gelukkig heb ik nog tijd zat. Eerst testen en aansluiten bij een vereniging.
Zijn er in nl verenigingen waar ze op het stamboom niet voor de fok zetten?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:03

caro29 schreef:
Het is 100% een Brit met stamboom. Volledig vrij van Scottish fold. Moeder is een import en vader ook. Vrij van nl lijnen. Black shaded golden point volgens het papier. Vader is lang haar golden en moeder korthaar black shaded point. Zij is van half juli



Mijn opmerking was ook niet bedoeld als zijnde dat ze niet 100% Brit zou zijn, maar echt puur dat ze heel ruim in de oren lijkt te zitten voor een Brit, die doorgaans nu toch echt gefokt worden met vrij kleine oren. Omdat ze pas net verhuist was, schatte ik haar ook zeker 2 maand jonger.

Het kan zijn dat ze grote oren lijkt te hebben, door de foto en de stand van de oren (momentopname). Maar het kan ook wat uit verhouding zijn door de leeftijd, vandaar dat ik vroeg hoe oud ze is.

5,5 maand, tja… dan zijn Birmanen in ieder geval niet op hun mooiste en is de kop vaak klein in verhouding met het lijf en de oren.

Dit is Innox met 5,5 maand… ik heb me wel eens afgevraagd of dat nog ooit goed zou komen.

Afbeelding

En dit is hij als volwassen kater:

Afbeelding

Dus alles is uiteindelijk goed gekomen! ;)

Heb je foto’s van je kitten van rond de 8-9 weken? Vaak kun je dan zien hoe ze uiteindelijk worden.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:18

Daphara schreef:
caro29 schreef:
Het is 100% een Brit met stamboom. Volledig vrij van Scottish fold. Moeder is een import en vader ook. Vrij van nl lijnen. Black shaded golden point volgens het papier. Vader is lang haar golden en moeder korthaar black shaded point. Zij is van half juli



Mijn opmerking was ook niet bedoeld als zijnde dat ze niet 100% Brit zou zijn, maar echt puur dat ze heel ruim in de oren lijkt te zitten voor een Brit, die doorgaans nu toch echt gefokt worden met vrij kleine oren. Omdat ze pas net verhuist was, schatte ik haar ook zeker 2 maand jonger.

Het kan zijn dat ze grote oren lijkt te hebben, door de foto en de stand van de oren (momentopname). Maar het kan ook wat uit verhouding zijn door de leeftijd, vandaar dat ik vroeg hoe oud ze is.

5,5 maand, tja… dan zijn Birmanen in ieder geval niet op hun mooiste en is de kop vaak klein in verhouding met het lijf en de oren.

Dit is Innox met 5,5 maand… ik heb me wel eens afgevraagd of dat nog ooit goed zou komen.

[ [url=m/iYjf0A.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is hij als volwassen kater:

[ [url=m/MIMphM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus alles is uiteindelijk goed gekomen! ;)

Heb je foto’s van je kitten van rond de 8-9 weken? Vaak kun je dan zien hoe ze uiteindelijk worden.


Pb

Marcella

Berichten: 36713
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:49

Eh die kater schaamt zich nergens voor zo te zien. _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:27

Marcella schreef:
Eh die kater schaamt zich nergens voor zo te zien. _O-


Haha, nee…. Hij laat hem nog steeds graag luchten.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:00

Iemand ervaring met een poes die na dekken niet drachtig was maar ook niet meer krols?