[VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:01

jammer zeg van de negatieve toon hier. Je mag best tips geven maar wel met respect.
TS trek je er niet teveel van aan er zijn gelukkig ook mensen die je topic gewoon waarderen en jou respecteren.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:32

Ik volg ook!
Ik vind dat je goed naar Buddy kijkt wat die aankan.
Hartstikke leuke foto's! Hij is al echt een gezinshond.
Misschien kunnen we je toch nog overhalen tot updates, je ziet dat er ook volgers zijn die het gewoon leuk vinden dat het zo goed gaat.

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:52

Ik volg ook nogsteeds :D

Volgens mij doe je het hartstikke goed met Buddy, uiteindelijk zie jij hem elke dag en kan je waarschijnlijk prima inschatten wat hij wel en niet aankan.

En als hij in een omheind gebied kan loslopen zie ik het probleem ook niet hoor :D

Mij lijkt het ook hartstikke leuk om nog meer updates te zien *\o/*

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:28

Lieve Ts, ik kom even onder mijn meeleessteen uit om je een hart onder de riem te steken. Ik heb je beide topics over Buddy gevolgd. Ik volg jullie vorderingen met veel plezier en ik denk dat je het super doet. Ik zou het begrijpen als je niet meer komt posten, maar het wel heel jammer vinden. Zoals je leest zijn er nog altijd meer mensen die het glas als halfvol zien en niet menen jouw hond beter te kunnen beoordelen zonder jullie ooit ontmoet te hebben.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 23:40

Wat een hoop lieve reacties ineens! Leuk om te lezen (ook via pb) dat veel mensen met een hond uit het buitenland dit wel herkennen.
Ik geloof ook wel dat er veel andere manieren zijn en iedereen het op zijn eigen manier doet.

Het grote verschil is dat Buddy geen ernstig verleden met mishandeling heeft mee gemaakt. Hij is gevonden als pup langs de snelweg (gedumpt) en heeft het grootste deel van zijn leven in een gezin in Aruba gewoond tot dat er een flightvolunteer was en hij naar Nederland komt.
Buddy is hier in de meest roerige tijd gekomen dat maar kon, vlak voor kerst en oud en nieuw. Hij zat toen een week bij zijn foster familie in Nederland en had daarvoor een 11 uur durende vlucht achter de rug. Ja, hij was bang en behoorlijk overrompeld en dus is het niet gek dat we nu pas zien wie buddy is.
Daarnaast is het ook te verklaren dat hij nog niet veel buiten gepoept en geplast heeft, namelijk: wij hadden er voor gekozen eerst buddy een veilig gevoel te geven en geaccepteerd dat hij niet buiten wilde poepen. Buiten plaste hij wel, maar op het moment dat wij door hadden dat hij moest poepen (elke avond, 1 x per dag) lieten we hem in de tuin. Eenmaal het idee dat hij wat meer vertrouwen had, hebben wij de tuindeur niet meer open gezet en alleen nog wezen wandelen. Dat was dus ook zijn enige mogelijkheid om te poepen en dat heeft hij direct de eerste keer gedaan, beloond met clicker systeem en vanaf die dag nu elke avond gewoon tijdens de wandeling. Ik had ook het idee dat Buddy het niet gewend was aan de lijn te lopen dus ook niet te poepen of plassen aan de lijn. Met clicker training is dit een stuk makkelijker geworden!

“Hij durft pas na 6 weken te poepen, dus de hond moet wel zeer gestresst zijn” ligt dus wat genuanceerder. Maar goed, dat heeft me wel laten zien dat alles wat hier thuis gebeurd niet altijd in het topic staat en mensen dus zelf conclusies gaan trekken waardoor ik steeds geen leuke reacties op updates kreeg. Dan kan ik kiezen om heel uitgebreid alles te vertellen met het risico dat mensen het er nog niet mee eens zijn, of gewoon niet meer uitgebreid te updaten. Dat laatste lijkt me het beste in ons geval. Buddy is geen rescue, hij is niet mishandeld, hij komt uit een ander land. 9 van de 10 honden uit een Nederlands asiel hebben een slechter verleden en daar had ik meer werk mee gehad dan met deze lieve schat. <3

En voor alle volgens die het wel leuk vinden om Buddy te zien en niet bang zijn dat er wat ernstigs gebeurd of mij misschien wel een hondenmens vinden heb ik dit filmpje. En voor de mensen die het tegenovergestelde vinden ook. :))


SsSimonee

Berichten: 2940
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 07:54

Niks van de negatieve reacties aantrekken ts. Volgens mij doe je het hardstikke goed met Buddy.

Wat een gigantisch leuk filmpje ook. Zie daar vooral een enthousiaste jonge hond.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:11

Ontzettend leuke hond ! Ik vind het heel mooi hoe jullie het aanpakken eerst de tijd geven en daarna leren poepen buiten de deur :) dat hij niet binnen poept is al heel knap. Mijn husky heeft enorme verlatingsangst (plassen in bench) maar dat gaat nu langzaam aan beter (1,5 jaar) wat bij ons helpt is voordat ik weg ga haar goed moe te maken dat ze niet te veel energie heeft :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:22

Waarom is de hond al herplaatst?Of was het van het begin af aan enkel de bedoeling dat je hem enkelt opving? Zo'n hond maakt toch wel heel wat mee.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:33

@Beatje: Met die reactie kan ik niet volgen - er is toch niet gemeld dat de hond herplaatst is?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:48

Eowyn3003 schreef:
@Beatje: Met die reactie kan ik niet volgen - er is toch niet gemeld dat de hond herplaatst is?

Ik zag dat hij bij een andere bokker zat en vroeg me af wat de reden was of dat er problemen waren of dat het vanaf het begin de bedoeling was hem op te vangen en te plaatsen. Dat doen ze met spaanse en roemeense honden toch ook?
Vond het laatste filmpje hier er zo leuk uit zien.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:34

Ik zag dat topic ook, dacht eigenlijk niet gelijk dat het dezelfde hond was maar lijkt ‘m inderdaad wel te zijn. Hopelijk gaat het goed met Buddy (en met jullie; reden van herplaatsing kan vanalles zijn beatje..).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:34

Ben ook wel benieuwd. Maar denk niet dat TS gaat reageren. :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:56

Nee,best jammer .Het kan voor andere mensen best leerzaam zijn wat er fout kan gaan met het adopteren van een hond uit het buitenland.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:50

Hmm bijzonder als het allemaal zo leuk en goed ging.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 02:21

Niobe schreef:
Hmm bijzonder als het allemaal zo leuk en goed ging.

Dit soort reacties lijken me niet nodig. TS reageert wel als ze er iets over kwijt wil en anders niet.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 02:29

goldenarrow schreef:
Niobe schreef:
Hmm bijzonder als het allemaal zo leuk en goed ging.

Dit soort reacties lijken me niet nodig. TS reageert wel als ze er iets over kwijt wil en anders niet.



Hè, ik zit het hele topic in 1 keer te lezen en alles is blij en leuk en jeej en dan ineens zo'n twist. Misschien is bijzonder dan niet het juiste woord, maar kan ook even geen betere verzinnen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 06:44

beatje schreef:
Nee,best jammer .Het kan voor andere mensen best leerzaam zijn wat er fout kan gaan met het adopteren van een hond uit het buitenland.


Wat een onzin je bent gewoon nieuwschierig en wilt weten wat er is gebeurd.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:11

Giollo, ik moet echt even kwijt dat je het goed doet, als je de blik in Buddy’s ogen ziet, is hij echt aan t ontspannen.
Kennissen uit Curacao hebben een hond daar zelf opgevangen, het vertrouwen in haar redder is hudge, en als hij zegt dat t goed is, gaat ze ook naar andere mensen, maar niet uit zichzelf.
En voor donkere mannen is ze enorm bang en gaat ze weg, daar is ze door mishandeld..
En je weet, de beste stuurlui staan aan wal en is het zo makkelijk om vanaf je toetsenbord te oordelen.
Wat leuk dat hij een EM-X tekenband draagt, werkt deze? Ik knoop ze ook en andere dingen.. Knoop je zelf ook?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:31

Maartje1990 schreef:
beatje schreef:
Nee,best jammer .Het kan voor andere mensen best leerzaam zijn wat er fout kan gaan met het adopteren van een hond uit het buitenland.


Wat een onzin je bent gewoon nieuwschierig en wilt weten wat er is gebeurd.


No oliebol, sherlock. Ik denk dat bijna iedereen die meeleest wel nieuwsgierig is waarom de hond nu bij een andere bokker zit. Of TS zich daarover wilt uitweiden is aan haar.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:49

Ja maar doe t dan niet verkappen alsof t gedeeld "moet" worden omdat t zgn leerzaam is :+

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:43

Ik denk dat je echt aan Giolli is om dat te delen. Misschien heeft ze in haar gezin wel iets vervelends meegemaakt waardoor ze niet meer voor buddy kan zorgen en wil ze dit gewoon niet delen. Het lijkt erop dat ze iig een prima huisje heeft gevonden voor hem!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:35

Maartje1990 schreef:
Ja maar doe t dan niet verkappen alsof t gedeeld "moet" worden omdat t zgn leerzaam is :+

Ik denk oprecht dat het zeker wel leerzaam is. Iedereen adopteert tegenwoordig honden uit het buitenland.Heel veel honden zie ik terug in het asiel.
Deze hond is door hun zelf herplaatst.Buitenlandse honden worden vaak bejubeld omdat ze zo makkelijk zijn en in het asiel zouden enkel slechte honden zitten. Maar toevallig zijn dit wel vaak honden die uit spanje ,roemenie enzo komen.Waar mensen enthousiast aan beginnen maar die toch een rugzakje blijken te hebben.
Aangezien dit topic leuk begon en ik als laatste een leuk filmpje zag,vraag ik me af waar het fout is gegaan.
En misschien is dat de nieuwschierigheid wel.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:43

beatje schreef:
Maartje1990 schreef:
Ja maar doe t dan niet verkappen alsof t gedeeld "moet" worden omdat t zgn leerzaam is :+

Ik denk oprecht dat het zeker wel leerzaam is. Iedereen adopteert tegenwoordig honden uit het buitenland.Heel veel honden zie ik terug in het asiel.
Deze hond is door hun zelf herplaatst.Buitenlandse honden worden vaak bejubeld omdat ze zo makkelijk zijn en in het asiel zouden enkel slechte honden zitten. Maar toevallig zijn dit wel vaak honden die uit spanje ,roemenie enzo komen.Waar mensen enthousiast aan beginnen maar die toch een rugzakje blijken te hebben.
Aangezien dit topic leuk begon en ik als laatste een leuk filmpje zag,vraag ik me af waar het fout is gegaan.
En misschien is dat de nieuwschierigheid wel.


Ga ik toch even op inhaken: nederlandse asiels geven zélf aan dat er een tekort is aan 'leuke, adopteerbare hondjes' en veel hondjes die daar nu zitten uit spanje bijv, zitten er vanwege samenwerkingen met buitenlandse asiels. Niet omdat ze gedumpt zijn...

Ik heb zelf een buitenlandertje (Portugal) en mijn tantes hebben er meerdere (ene tante heeft ook een Portugees, andere tantie is nu aan haar vierde Spanjaard 'bezig', drie galgo's gehad en nu een kruising spaanse pointer). Ja, je kunt pech hebben en een hond met rugzakje krijgen. Of niet. En dat is niet meer of minder dan wat je bij willekeurig welke asielhond kunt krijgen. De galgo's van mijn tante kwamen met flinke rugzakken én littekens, maar waren dankbare, lieve, sociale honden, die óók goed met de katten konden leven.

De meeste buitenlandertjes zijn eerder angstig dan agressief - waar ik zelf bij een in het asiel gedumpte stafford aanzienlijk méér twijfels over heb. Toen ik ging zoeken heb ik eerst in Nederlandse asiels gekeken. Maar dan kom je gauw uit bij Stafford(achtige), herders, husky's... Honden waar ik niets mee heb en niet op zit te wachten. Uiteindelijk zat de mijne in Nederland in de opvang, en is hij van daaruit naar mij gegaan. Ik heb Toby nu bijna 4 jaar, en hij is mijn beste maatje. Ennn, voor mij heel belangrijk: hij weegt 10 kg en is daarmee gewoon een fijn formaat voor mij, ik wilde per se geen grote hond meer.

Omdat de vraag in NL naar makkelijke, kleine/middenmaat hondjes er wél is, en de vraag naar herders/ staffords/ husky's in het asiel lager ligt dan het aanbod, spelen asiels graag in op de behoefte. Als er toevallig een keer een cocker spaniel binnenkomt, zijn ze die al kwijt voor hij er zit, want daar bellen direct meerdere mensen voor.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:34

Nu woon ik in Belgie dus kan de vergelijking niet maken.Hier ook een overaanbod aan HR honden, herders is met vlagen,maar zeker veel buitenlandse hondjes. 99% van de inentingsboekjes zijn buitenlandse boekjes,zelfs die van de HR honden waarvan we er zelfs gecoupeerd hebben zitten.Er zitten trouwens regelmatig schattige kleine kruisingen van die maltezer mixjes en zo.Op het moment ,sinds oud en nieuw zit het asiel weer bomvol.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:44

beatje schreef:
Nu woon ik in Belgie dus kan de vergelijking niet maken.Hier ook een overaanbod aan HR honden, herders is met vlagen,maar zeker veel buitenlandse hondjes. 99% van de inentingsboekjes zijn buitenlandse boekjes,zelfs die van de HR honden waarvan we er zelfs gecoupeerd hebben zitten.Er zitten trouwens regelmatig schattige kleine kruisingen van die maltezer mixjes en zo.Op het moment ,sinds oud en nieuw zit het asiel weer bomvol.

Ik keek net eventjes, maar er zit welgeteld 1 hond die aan mijn eisen voldoet in het asiel en deze is doof. Dus echt opschieten doet het dan niet.