[VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:29

Zo zo, Goofy is verhuisd van een flatje naar een villa! Mooie kooi +:)+ ! En hij vindt het precies wel allemaal prima :) .

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 09:35

Goofy vind het super in zn nieuwe kooi! Hij heeft net al even over het bodemrooster gewandeld en 1 van onze 4 honden heeft toegekeken.
Afbeelding
Van het dak is een hele goede tip! Dank je Chayenne

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 21:58

Even een berichtje over de afloop mbt de kooi van zoo en zo.
Ik had op de website gezien dat als je het probleem zelf verholpen had, hun niks meer konden betekenen, maar heb ze toch gemailt. Heb gevraagd of ik ter compensatie een pak pellets, een speeltje of een waardebon k9n krijgen. Ik kreeg na 5 minuten al antwoord dat ze een verassing ter compensatie en voor kerst op zouden sturen. Vandaag al ontvangen zelfs! Tot mijn verbazing niet alleen een pak pellets, maar ook een verpakking met 2 snoep sticks, een verpakking met 4 balletjes van zaadjes en nog een pakje met snoepzaadjes en gedroogde vruchtjes. Eerlijk is eerlijk, ze hebben dit echt super goed opgelost!! Meer dan tevreden hierover. Ohh en Goofy is uiteraard erg blij met al het lekkers hihi

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:22

Wat goed dat ze dat zo opgelost hebben.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 13:06

Afbeelding
Voor het eerst op de playtop!
Is nog wel heeeeeeeel erg spanennd, maar met een walnootje als steun, is het toch een maar een stoere vent <3

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:13

Wat leuk wij hebben er ook 1 al zo'n 50 jaar in de familie

Wij bestellen speeltjes via ali scheelt een hoop

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 14:08

StalNollie schreef:
Wat leuk wij hebben er ook 1 al zo'n 50 jaar in de familie

Wij bestellen speeltjes via ali scheelt een hoop


Wat voor kaketoe hebben jullie? Ook eem goffini?
Die speeltjes van Ali vind ik eigenlijk een beetje eng omdat daar natuurlijk geen keurmerk op zit en de snavel van zon dier een hoop kan slopen.... Wat bestellen jullie daar zoal dan?

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:36

Ook een goffini idd.
Houten platteus stangen waar ze op kunnen zitten.
En frummel spullen. Slopen doen ze toch.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 15:07

StalNollie schreef:
Ook een goffini idd.
Houten platteus stangen waar ze op kunnen zitten.
En frummel spullen. Slopen doen ze toch.


Wat supet leuk!! Hoe heet die van jullie? Is die tam?

Toch maar eens rondneuzen op ali dan.
Kan het altijd alleen geven waar ik bij ben eventueel.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:31

Helaas alleen bij mijn tam. Komt van mijn ouders af waar die onhandelbaar was en echt voor overlast zorgde.
Nu krijgt ie alles wat ie nodig heeft en schreeuwt ie veel minder.

Als ie in de rui is wel meer.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:04

Ali is alleen niet zo betrouwbaar qua kleurstoffen en materialen. Ze doen daar iets minder moeilijk over lood... Ook vrij logisch, als je al die dingen voor minder dan een appel en een ei naar hier verscheept krijgt.
WCrolletjes om stokken of platgeduwd geregen aan een stuk natuurhennep is even veel lol en stukken veiliger.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 10:40

Tweede kerstdag begint goed voor Goofy.
In de keukenrol heb ik papiersnippers en zaadjes verstopt

Afbeelding

Afbeelding

Hij is zo lekker bezig <3

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:00

Prachtig toch :D

Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:57

Leuk speeltje voor hem +:)+

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 19:18

Even lekker kroelen
Afbeelding

En even lachen naar de camera
Afbeelding

Af en toe dan trekt hij lege hulsjes uit zn lijfje, dit doet hij al vanaf de eerste dag dat hij hier is (leek toen dat hij de hond nadeed, maar was dus achteraf omdat hij een schijnbaar leeg verenhulsje uittrok) iemand enig idee wat dit kan zijn?

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 20:08

Hierbij een foto van de ogenschijnlijke lege veerhulsjes die hij eruit trekt. Meestal doet hij dit onder zn vleugels. De eerste foto is met flits en de tweede zonder flits.
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:06

Lijkt mij een beginfase van veren plukken.
Ik zou het heel goed in de gaten houden.
Het lijken mij juist pennenschachten? Waar is de rest van de veer gebleven? :P

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:16

Zijn de hulsjes van nieuwe pennen. Dat is zichzelf verzorgen :) Kan jij ook bij helpen als je ze tegen komt, dat je ze tussen je vingers breekt. Maar dat hoort een vogel normaliter zelf te doen. Als ie ze veel heeft kan je hem wat meer douchen, dat zou naar het schijnt helpen.

Edit, zie nu idd ook het vlezige kontje, dan zijn het idd veerschachten en is ie eigenlijk aan het plukken. Mss was het gewoon een vreemde pen, maar dit hoor je niet dagelijks te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:19

Hulsjes van nieuwe pennen zien er idd anders uit. Die vallen ook sneller uit elkaar en hebben geen 'puntje' die deze zo te zien wel hebben. Dat is de plek die in zijn vel vast hoort te zitten.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:37

Hij doet dit al vanaf dat hij hier is, meteen de eerste dag al. In het begin vond ik hem mede door die gilletjes nog een beetje spannend, dus wist ik niet goed waar het vandaan kwam, maar de laatste week kan ik eigenlijk alles met hem en durf ik hem ook 'aan te pakken' als hij zn snavel eens wat harder gebruikt. Hierdoor zie ik nu dat het dus echt een soort van hulsjes van veren zijn die ook echt in zn velletje vast horen te zitten. Ik heb er vanavond 1 goed kunnen bestuderen en het loopt in een puntje, dus echt het begin punt vd veer en dat lijkt na een halve cm lengte afgebroken waar dan soms ook een drupje bloed aan het afgebroken stukje zit. Er zit nooit een complete *of stukje* veer aan, het is echt alleen het puntje waar de veer normaal gesproken inzit zeg maar.
Als hij het op schoot doet, is het dan verveling? Bij de vorige mensen was hij hele dagen uit de kooi en daar deed hij het ook. Heb niet het idee dat het meer of minder wordt, maar vindt het vooral voor hemzelf zielig omdat hij er dus ook een piepje/gilletje bij afgeeft. Aangezien hij het bij de vorige baas ook deed, vraag ik me af wat ik er tegen kan doen. Iemand een idee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:39

Op welke plek haalt hij die uit zijn lijf? Je zou dat in principe terug moeten kunnen vinden, zeker als hij het steeds op dezelfde plek doet.
Is hij momenteel aan het ruien?

Mango plukt zelf (nog) niet maar edelpapegaaien staan er om bekend dat ze er supergevoelig voor zijn.
Vaak schijnt de oorzaak toch bij stress, verveling of voeding te liggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:43

Als ze er mee beginnen is het sowieso erg moeilijk om het ze nog af te leren helaas.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:48

Ik denk wel dat hij aan het ruien is, al wordt dit de eerste keer dus helemaal zeker ben ik niet. De veren trekt hij over het algemeen aan de binnenkant van zn vleugels. Het rare is, dat ik het niet terug kan vinden. Ik mag wel even kijken, maar als ik echt ga zoeken duwt hij je met zn hoofje weg, dat vind hij nog een beetje spannend. Zal er toch eens op oefenen. Verder heeft hij wel wat kalere plekjes onder zn vleugels, maar daar heeft hij (zover ik kan zien) ook veelal donsveertjes zitten *de plek waarvan ik vermoed dat hij ze weghaalt* en ja de ene plek heeft hij een dikker pak als op de andere pkek, maar echt hele kale plekken zoals ik wel eens op fotos zie bij geplukte gaaien, nee dat heeft hij zeker niet. Hij zit voor een kaketoe erg mooi in zn veren.

*edit* ik heb het telnr van de oude eigenaar gevraagd, hoop dat ik hem krijg zodat ik wat meer te weten kan komen over de Goofy. Heb t nr al eerder gevraagd, maar toen werd er overheen gepraat.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:04

Ook onder de vleugels horen ze mooi te zijn. Als daar dons en kale plekken zitten plukt ie daar.

Zou echt heeeeel veel sloopmateriaal aanbieden. Kaketoes zijn zo'n aandachtsheoren dat je ze eigenlijk nooit genoeg geeft (in hun beleving hè). Kan hij ook op de playtop spelen/rondkeutelen als jullie in de ruimte zijn of komt ie dan meteen bij jullie zitten?

Je kan op de website van avonturia mss eens kijken naar de verrijking boxen. Zit enorm veel in dat ze heel erg leuk geprijsd aanbieden.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 22:11

Ohh dan is dat het! Dan denk ik dat ie het al best lang doet ook, want zo was hij al toen hij bij ons kwam.
Hij wil echt alleen bij ons zitten. Ik zet hem er wel eens even op en dan doe ik wat walnoten in de bakjes. Dan blijft hij er 5 minuutjes zitten en dan komt hij weer naar mij. Hij zit er nog niet graag, maar we zijn er mee bezig om hem dst toch aan te leren. Ben al heel blij dat hij er wel op gaat zitten nu, want in het begin was het heulll erg eng natuurlijk hihi.
Hij is nu naar bed, zal morgen eens proberen goed naar de binnenkant van de vleugel te kijken en eventueel foto's te maken. Mag ik die naar iemand in pb sturen die kan beoordelen of het idd om plukken gaat?