[VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:36

Top dat hij fruit eet! +:)+
En nadat je het opgehangen had? Dat was hier net zo. Ik deed het eerst fijn gesneden in een bakje maar ze zijn pas echt beginnen eten nadat ik het op een spies ophang.

En wat een grappig filmpje _O-

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 20:59

Vandaag stond er kiwi op t menu. Halve afgesneden, gat met schroevendraaier gemaakt en opgehangen, met daarnaast een rode peper. Hij heeft wel wat geproeft van de kiwi, maar hem ook snel links laten liggen, evenals de peper, die hij nog helemaal niet heeft aangeraakt... vanavond hadden we aardappels met wortels en heb voor hem een klein prakje gemaakt. Daar heeft hij 3 muizenhapjes van op en leek hem verder ook niet. Maar toen.... ging ik net een mandarijn eten (de zoveelste waar hij bij was, maar hij vertikte het eeuwig) en jawel, hij sprong vanaf de bank op mn schouder en kwam met zn snavel richting mn mond toen mijn hand met daarin mandarijn naar mijn mond ging... ik dacht, zou hij nu dan toch... dus laatste stukje hem voor gehouden en ja hoor! Zomaar de helft van het stukje opgegeten!

Afbeelding

Daarna ging hij kliederen dus laatste halfje zelf maar opgegeten :+

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:35

Kiwi vinden ze (catharinaparkieten) hier ook niet wauwie maar mandarijntjes lusten ze ook erg graag! En druiven en appel ook! Maar ze zijn ook fan van peper en paprika. Ach, het scheelt gewoon per individu want mijn vorige catharina wilde geen banaan en dat vinden deze ook wel njamie.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:09

Idylie ik zou opletten om hem dit aan te leren.
Op een gegeven moment gaat hij erom schooien en de overhand willen nemen.

Hier word er alleen gevoerd in de kooi of als hij er boven op zit. Nooit niet als we zelf iets hebben. Daar is het bij mijn ouders en de vogel ook mis gegaan.

Bleef voort schooien (lees:schreeuwen) om eten en hij wist precies wat. Nu als me vader op bezoek is probeert ie het nog en is het heeeel moeilijk voor mijn vader om hem te negeren

Ik voer ook nooooit op dezelfde tijden of als ie erom schreeuwt

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Goofy, onze goffini kaketoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 23:23

Hij krijgt idd ook alleen iets als wij het geven en niet ala hij het wil. Hij is ook enorm verslaafd aan koffie en probeerd elke keer weer een druppeltje te bemachtigen als de kopjes op tafel staan, maar als we duidelijk uhh nee zeggen dan weet hij dat het niet lukt. Dus daar pas ik wel voor op idd. Bedankt voor je tip :)

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 22:44

Goofy blijft toch best veel schreeuwen, behalve als hij eruit is en bij mij zit. Nu wilde hij van de week ook nog een paar x met mn hand paren }:0 dus ergens gaat er iets niet helemaal goed. Ik ben na gaan denken en bedacht me dat ik misschien toch te veel reageerde op zn geschreeuw (b.v. alleen al door hem aan te kijken als ie schreeuwt) nu heb ik bedacht dat hij er pas uit mag als hij even niet geschreeuwt heeft en hij wat 'ja' zit te brabbelen. Het duurde vanavond eerst even voordat hij stil was, maar uiteindelijk begon hij wat te brabbelen waarop ik tegen hem begon te praten en naar zn kooi liep om hem op te halen.
Vervolgens zat hij zich te poetsen op mn schoot en gaf elke keer kopjes tegen mn hand dat hij aandacht wilde. Ik heb hem dit niet gegeven, hij mocht bij me zitten, maar aaien zat er op zijn commando niet in. Hij heeft 2 of 3 x een korte kriebel gehad als hij van mn hand wegliep en had daar genoegen mee te nemen. Op een gegeven moment was het bijna tijd om te gaan slapen en gaf hij een kwartier voor die tijd aan terug naar zn kooi te willen. Dus heb hem op laten stappen en in zn kooi gezet. Normaal gesproken gaat hij dan 15 minuten zitten schreeuwen voordat het kleed erop gaat. Als het kleed erop zit gaat hij nog wat eten en dan slapen. Maar nu heeft hij niet geschreeuwd (vergat daardoor bijna de tijd voor het kleed).
Deze aanpak lijkt voor nu te werken. Zal heus nog wel eens minder gaan of misschien niet voldoende helpen, maar voor nu gaat dit goed.
Het schreeuwen is voor ons opzich geen probleem, maar dat ie met mn hand wilde paren was wat minder de bedoeling :+
Ben benieuwd hoe het morgen gaat.