(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
welmoed__
Berichten: 6550
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:39

Haha, die bananen in de oren komen heel bekend voor. :')
Ik ben ook wel erg verliefd op Noah haar kleuren. Mocht er nog een ODH bij ons komen in de toekomst, dan wil ik wel erg graag eentje zoals Noah.

Floyd is nu 25 week en gisteren woog hij 26 kg. :o


cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-20 10:34

chriske
Gaat hier even wat minder momenteel. Daarom dat ik ook heel wisselend actief ben op Bokt. Gaat met mij mentaal echt niet lekker (Ik kamp al 5 jaar met terugkerende depressies) en ik merk dat dan ook vaak met trainen met Arya. Ze is qua gedrag wel iets aan’t veranderen nu ze ouder wordt. Ze probeert met loslopen bv. steeds vaker d’r eigen plan te trekken en is dan moeilijk uit die focus te krijgen als ze ergens iets ziet en ze daar naartoe wil. Maar we blijven oefenen dus zal ook wel weer goed komen haha. We zijn in ieder geval elke dag bezig samen en meer kunnen we niet doen. Als ze de focus wel bij me heeft, doet ze het echt heel erg goed. Maar het is soms moeilijk met de losloop gebieden hier omdat er zoveel honden mensen hier wonen en komen en je gewoon altijd veel tegenkomt, waardoor ze soms ook snel overprikkeld kan zijn dan. We zijn erachter gekomen dat ze zelf ook nog best onzeker kan zijn en dat ze dan met alleen andere onzekere honden om zich heen, niet ermee kan omgaan dus we proberen nu echt te focussen op het ontmoeten en meelopen met stabiele honden die haar nog een hoop kunnen bijbrengen en mij ook haha. Maar goed, overall denk ik niet dat we mogen klagen horen. We lopen dus wel echt tegen dingen aan, maar ik denk dat dat niet meer als normaal is - als ik kijk naar m’n kind; die had ook fases waarin het niet lekker liep met opvoeden zoals je zou willen bv. Als de basis maar goed is en ik denk dat dat met Arya op zich wel het geval ook is tot nu toe; dat de basis overall goed is, dus dan werken we ons hopelijk wel weer uit de dingen waar we tegenaan lopen haha. Lopen aan de lijn doet ze al zoveel beter ondertussen als een paar maanden terug, ook met andere honden en mensen die we tegenkomen. Maar hangt wederom ook van het moment af; als we ze aan’t begin van de wandeling tegenkomen en ze nog vol energie zit, is het ook aan de lijn lastig haar focus daar weg te houden en aan het eind van de wandeling, is ze een mak lammetje haha en dan probeer ik ook echt goed te oefenen om het erin te krijgen, omdat ze dan de focus goed bij me heeft.

We zijn 2 weken terug begonnen met de eg1 cursus. Eerst twijfelde ik of we de pup cursus niet overnieuw moesten doen omdat ik die na 4 lessen bij n andere school niet afgemaakt hadden en ik dacht dat het goed was om nog op sommige dingen te focussen die in die cursus voorbij kwamen. Maar na nog eens overlegd te hebben met de instructrice toch besloten eg1 te starten. Bij de pup cursus wordt teveel gedaan wat voor Arya echt niet interessant meer is en we een beetje voor spek en bonen zouden gaan. Qua niveau lagen we eigenlijk zeker wel gelijk met de mensen die de pup cursus wel afgemaakt hadden en begonnen aan eg1, dus zodoende. Ze is een van de jongste uit de groep met 6 maanden nu, maar ze komt echt heel goed mee en doet niet onder voor de oudere honden. Het is hard werken, maar we komen er wel. Ik heb momenten, maar dat is echt omdat ik dan even niet lekker ga, dat ik er doorheen zit en denk dat het nooit meer goed komt haha. Als ik dan met mensen erover praat en nog wat meer analyseer wat gebeurd en er opnieuw naar kijk, zie ik het weer rooskleuriger in. Het opvoeden van Arya is niet altijd handig als je zelf niet lekker bent, maar het helpt me ook wel enorm weer om eruit te gaan en bezig te zijn, wat mij uiteindelijk ook goed doet.

Ons mormeltje woog 30dec met nagenoeg precies 6 maanden (2 januari was ze 6 maanden) 23kg en was voor haar bouw echt perfect op gewicht, dus dat is altijd fijn om te horen. Ondertussen zal ze wel op 25 zitten gok ik, ik heb haar sindsdien niet meer gewogen dus binnenkort nog eens doen.

Noah groeit ook echt als kool he. Heel leuk ook om de vacht verandering bij haar te zien en dat ze met periodes ook die heerlijke slungelige bouw heeft haha.

welmoed
Wat een mooie foto’s toch! Echt zo zuur van die Giardia. Gelukkig is de lieverd nu weer aan de betere hand. Kan snel gaan met gewicht he als ze zoveel diarree enz. Hebben :( Maar dat trekt gelukkig ook weer snel bij! Ze zijn zo veerkrachtig, die jonkies! Hopelijk kunnen jullie dat nu lekker achter jullie laten en blijft het weg. Floyd ziet er echt gigantisch uit in 1x ook haha.

Een beetje foto spam van de laatste tijd:

Samen met Milan wandelen op een nieuw plekje in Epen:
[ img ]

Wandelen tijdens zonsondergang op de Teverenerheide vlak over de grens in Duitsland - ligt op 14min rijden van ons huis.
[ img ]

Teverenerheide
[ img ]

Teverenerheide
[ img ]

Brunssummerheide
[ img ]

Brunssummerheide
[ img ]

Brunssummerheide
[ img ]

Samen met de hond van m'n schoonzus, waar we regelmatig mee lopen. Een oudje van 11 jaar en een behoorlijke regeltante die Arya snel op d'r plek zet haha. Ze zitten niet pal naast elkaar, maar het viel ons wel ineens op hoe groot Arya geworden was. Tot dan toe was ze altijd heel klein in vergelijking met Lexi, maar nu ineens zit er nog maar weinig verschil in haha - en Lexi is geen kleine teef.
[ img ]

Samen met een aantal honden op de hei waar ik af en toe mee loop. Dit zijn allemaal hele stabiele honden waar ze veel van leert. Jammer genoeg de afgelopen week weinig kunnen lopen met ze omdat de wandel tijden voor iedereen anders zijn soms.
[ img ]

En ik kon haar onlangs weer douchen omdat ze uit het niks weer door de poep gerold had, nadat ze het alweer even niet meer gedaan had. Toevallig kregen we die dag nieuwe honden shampoo binnen, dus het was alsof het universum ons vertelde dat dit zo moest zijn zodat we de shampoo konden testen. Ugh haha.
[ img ]

[ img ]

Samen met haar stafford vriendje van ongeveer dezelfde leeftijd waar ik af en toe mee loop
[ img ]

Oefenen aan het lopen met een boogje in de riem
[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

chriske
Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:10

welmoed__ schreef:
Haha, die bananen in de oren komen heel bekend voor. :')
Ik ben ook wel erg verliefd op Noah haar kleuren. Mocht er nog een ODH bij ons komen in de toekomst, dan wil ik wel erg graag eentje zoals Noah.

Floyd is nu 25 week en gisteren woog hij 26 kg. :o

Hahha, laat die maar lekker in de fruitschaal jonge dame :') Ik hoop zo dat ze deze kleur aanhoudt, haar moeder was ook zo op deze leeftijd en nu donker van kleur.. maar ook mooi haha :D Flinke jongen!

cursebreaker schreef:
chriske
Gaat hier even wat minder momenteel. Daarom dat ik ook heel wisselend actief ben op Bokt. Gaat met mij mentaal echt niet lekker (Ik kamp al 5 jaar met terugkerende depressies) en ik merk dat dan ook vaak met trainen met Arya. Ze is qua gedrag wel iets aan’t veranderen nu ze ouder wordt. Ze probeert met loslopen bv. steeds vaker d’r eigen plan te trekken en is dan moeilijk uit die focus te krijgen als ze ergens iets ziet en ze daar naartoe wil. Maar we blijven oefenen dus zal ook wel weer goed komen haha. We zijn in ieder geval elke dag bezig samen en meer kunnen we niet doen. Als ze de focus wel bij me heeft, doet ze het echt heel erg goed. Maar het is soms moeilijk met de losloop gebieden hier omdat er zoveel honden mensen hier wonen en komen en je gewoon altijd veel tegenkomt, waardoor ze soms ook snel overprikkeld kan zijn dan. We zijn erachter gekomen dat ze zelf ook nog best onzeker kan zijn en dat ze dan met alleen andere onzekere honden om zich heen, niet ermee kan omgaan dus we proberen nu echt te focussen op het ontmoeten en meelopen met stabiele honden die haar nog een hoop kunnen bijbrengen en mij ook haha. Maar goed, overall denk ik niet dat we mogen klagen horen. We lopen dus wel echt tegen dingen aan, maar ik denk dat dat niet meer als normaal is - als ik kijk naar m’n kind; die had ook fases waarin het niet lekker liep met opvoeden zoals je zou willen bv. Als de basis maar goed is en ik denk dat dat met Arya op zich wel het geval ook is tot nu toe; dat de basis overall goed is, dus dan werken we ons hopelijk wel weer uit de dingen waar we tegenaan lopen haha. Lopen aan de lijn doet ze al zoveel beter ondertussen als een paar maanden terug, ook met andere honden en mensen die we tegenkomen. Maar hangt wederom ook van het moment af; als we ze aan’t begin van de wandeling tegenkomen en ze nog vol energie zit, is het ook aan de lijn lastig haar focus daar weg te houden en aan het eind van de wandeling, is ze een mak lammetje haha en dan probeer ik ook echt goed te oefenen om het erin te krijgen, omdat ze dan de focus goed bij me heeft.

We zijn 2 weken terug begonnen met de eg1 cursus. Eerst twijfelde ik of we de pup cursus niet overnieuw moesten doen omdat ik die na 4 lessen bij n andere school niet afgemaakt hadden en ik dacht dat het goed was om nog op sommige dingen te focussen die in die cursus voorbij kwamen. Maar na nog eens overlegd te hebben met de instructrice toch besloten eg1 te starten. Bij de pup cursus wordt teveel gedaan wat voor Arya echt niet interessant meer is en we een beetje voor spek en bonen zouden gaan. Qua niveau lagen we eigenlijk zeker wel gelijk met de mensen die de pup cursus wel afgemaakt hadden en begonnen aan eg1, dus zodoende. Ze is een van de jongste uit de groep met 6 maanden nu, maar ze komt echt heel goed mee en doet niet onder voor de oudere honden. Het is hard werken, maar we komen er wel. Ik heb momenten, maar dat is echt omdat ik dan even niet lekker ga, dat ik er doorheen zit en denk dat het nooit meer goed komt haha. Als ik dan met mensen erover praat en nog wat meer analyseer wat gebeurd en er opnieuw naar kijk, zie ik het weer rooskleuriger in. Het opvoeden van Arya is niet altijd handig als je zelf niet lekker bent, maar het helpt me ook wel enorm weer om eruit te gaan en bezig te zijn, wat mij uiteindelijk ook goed doet.

Ons mormeltje woog 30dec met nagenoeg precies 6 maanden (2 januari was ze 6 maanden) 23kg en was voor haar bouw echt perfect op gewicht, dus dat is altijd fijn om te horen. Ondertussen zal ze wel op 25 zitten gok ik, ik heb haar sindsdien niet meer gewogen dus binnenkort nog eens doen.

Noah groeit ook echt als kool he. Heel leuk ook om de vacht verandering bij haar te zien en dat ze met periodes ook die heerlijke slungelige bouw heeft haha.

Een beetje foto spam van de laatste tijd:

Samen met Milan wandelen op een nieuw plekje in Epen:
[ [url=m/ysg3s4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wandelen tijdens zonsondergang op de Teverenerheide vlak over de grens in Duitsland - ligt op 14min rijden van ons huis.
[ [url=m/biciz5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Teverenerheide
[ [url=m/3HaD63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Teverenerheide
[ [url=m/qzAUkP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brunssummerheide
[ [url=m/rXES2c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brunssummerheide
[ [url=m/5DOjeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brunssummerheide
[ [url=m/HFAjsu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen met de hond van m'n schoonzus, waar we regelmatig mee lopen. Een oudje van 11 jaar en een behoorlijke regeltante die Arya snel op d'r plek zet haha. Ze zitten niet pal naast elkaar, maar het viel ons wel ineens op hoe groot Arya geworden was. Tot dan toe was ze altijd heel klein in vergelijking met Lexi, maar nu ineens zit er nog maar weinig verschil in haha - en Lexi is geen kleine teef.
[ [url=m/ZYPCfY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen met een aantal honden op de hei waar ik af en toe mee loop. Dit zijn allemaal hele stabiele honden waar ze veel van leert. Jammer genoeg de afgelopen week weinig kunnen lopen met ze omdat de wandel tijden voor iedereen anders zijn soms.
[ [url=m/pDUoCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kon haar onlangs weer douchen omdat ze uit het niks weer door de poep gerold had, nadat ze het alweer even niet meer gedaan had. Toevallig kregen we die dag nieuwe honden shampoo binnen, dus het was alsof het universum ons vertelde dat dit zo moest zijn zodat we de shampoo konden testen. Ugh haha.
[ [url=m/YAEzFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q4wOhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen met haar stafford vriendje van ongeveer dezelfde leeftijd waar ik af en toe mee loop
[ [url=m/QkT5Od.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oefenen aan het lopen met een boogje in de riem
[ [url=m/pNJAc5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vervelend dat je zelf niet zo goed gaat, het kan veel met mekaar te maken hebben dat ze daarom dat meer haar eigen plan trekt. De peuter fase met bananen in de oren en merken dat je wat afwezig bent, ze is mentaal misschien ook idd aan al meer uitdaging toe zoals in de puppyles maar geef het tijd :) Jullie doen het super goed! Arya is een prachtige hond en herken veel van de tijd met Rasja, de hond van mijn vader. En heerlijke foto's weer, zo jammer dat jullie niet in de buurt wonen zou graag eens gezellig samen wandellen :D

Haha jah ze is niet zozeer uit verhouding maar het is een skinny lady dus ziet er soms zo gek uit als ze op bepaalde manieren staat haha :') ben wel benieuwd wanneer die puppyvacht verdwijnt, want ze heeft nu enkel een streep op der rug met der echte vacht..

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:58

Sorry was ook erg druk met van alles en zeker ook met de hondjes ...

[ img ]
Gretha met bal (zeldzamer zijn foto's zonder bal of stok :') ).

Ik heb Gretha momenteel op Royal Canin speciaal voor Duitse Herders. Weet niet of iemand anders hier dat voert? Nou het resultaat is werkelijk verbijsterend. Ik voerde haar Kenner van de Welkoop, deed ze het redelijk goed op, maar altijd wel veel ontlasting. Daarvoor heb ik Pedigree Pal gevoerd, was ze bij tijden erg hyper op, en daarvoor Eukanuba (ben ff kwijt welke), dat ging ook goed, totdat ik, ik weet eigenlijk niet meer waarom ik eigenlijk ooit over ben gestapt maar goed...
Gretha was de laatste tijd weer enorm heen en weer loperig in huis, was ook af en toe weer onzindelijk (is soms bij haar af en toe) en ik was er zooooo klaar mee. Dus op advies van iemand met die Royal Canin begonnen en werkelijk wat een verschil! Nog maar 1 a 2 hopen per dag en een veeeeel relaxtere hond.
Dacht ik meld het hier even :) ze bijt ook duidelijk minder. Dacht dat dat een zenuwtrek was maar misschien heeft het toch ook met het voer te maken gehad.

@Cursebreaker lastig allemaal... hoop dat je langzamerhand weer wat de weg omhoog kunt vinden :(:)

Gelukkig hebben die van mij echt nooit bananen in de oren :+ eerder dat ik denk, jeetje mina ga eens gewoon je eigen ding doen ipv altijd zo op me te letten :roll:

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:52

@Welmoed zo dan is Floyd volgens mij al een flinke jongen! Mijn kruising mechelaarxbordertje Wiske weegt altijd rond de 20 kg en Gretha iets van rond de 35 kg. Alleen de laatste keer met wegen dus slechts 30 ;( na een wormkuur en dus die Royal Canin zie je haar aankomen. Erg fijn dus.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 14:32

chriske
Jaa, we moeten zeker eens een wandeling doen in de toekomst. Dan kunnen we ergens ‘in het midden’ afspreken bv.

VanHuisUit
Leuke foto met de bal! En ik heb geen ervaring meer met RC. Arya heeft het wel bij de fokker gehad en even hier thuis, maar wij zijn overgegaan op ander voer erna. Het belangrijkste is dat je hond het goed doet en als je nu zo’n positieve verbetering ziet, is dat super! Zo fijn dat verandering van voer idd zo’n goede invloed kan hebben. En het is op zich niet gek dat ze wel eens bananen in d’r oren heeft gezien de leeftijd. Ze is verder ook erg gefocust op mij en kijkt ook elke 5m achteruit en wacht tot ik weer kom bv. Maar ze is 6,5 maand oud en zit middenin de fase ‘ik kan ook al van alles zelf en wil nog zo graag ontdekken en doen’. Ik ken zelf geen enkele pup die altijd 100% focus bij de baas heeft. Denk dat je enorm geboft hebt als dat bij jou wel het geval was/is haha. Zal bij Arya ook vast wel weer bijtrekken hoor, daarom trainen we ook gewoon lekker verder. Als ze straks richting de 2 jaar gaat, zal dan hopelijk veel van wat we erin willen hebben, erin zitten en dat wat bijtrekken allemaal.

Hier gaat het ondertussen weer een stuk beter ja. De cursus is begonnen en daar doet ze super d’r best. Buiten is het per dag aankijken hoe het gaat met loslopen bv. Maar op zich gaat dat wel redelijk goed. Het hangt vooral ervan af hoe ik me zelf ook mentaal voel want dat heeft veel invloed op hoe ik een wandeling ervaar en analyseer haha. We lopen wel iets minder in het losloop gebied nu en wat meer op andere plekken waar we ook veel aan de lijn lopen zodat ze dit ook meer gewoon raakt en zodat ik weer eens wat nieuwe plekjes kan ontdekken, want die zijn hier genoeg te vinden in ons mooie Heuvelland. Hebben nog een aantal groeps wandelingen gedaan recent en dat viel ook goed in de smaak. Goede oefening voor d’r. Gister in het losloop gebied heeft ze, ondanks dat ze soms op het punt stond toch te gaan, zich netjes gedragen en bleef ze alsnog bij me tenzij een andere hond naar haar toe kwam en dan ging ze wel even socializen maar dat vind ik dan ook niet erg. Erna kwam ze wel weer netjes mee toen ik het vroeg en dat is dan ook weer mooi.

Qua gewicht. Ik heb Arya sinds 30dec niet meer gewogen, dus ben benieuwd. Heb wel gemerkt dat ze iets zwaarder geworden is erna natuurlijk, maar hoeveel weet ik niet. Ze woog toen 23kg en was perfect zo volgens de DA, dus ze zal de 25kg nu ook wel zeker al aantikken en die mag ze ook hebben want ze ziet en voelt verder gewoon aan zoals het hoort :)

Vanochtend een wandeling gedaan in Oud-Valkenburg. Dacht even een ‘makkelijk’ rondje te lopen, want op het oog zag het uit alsof ik daar even het veld in liep en dan rechts bos meepak en dan weer langs de grote weg terug zou komen. Was ook wel zo, maar het bos bleek toch meer hoogteverschillen te bevatten als vooraf verwacht dus dat viel echt zwaar tegen voor mij lichamelijk - zelfs op de hei lopen hier heeft me daar niet op voorbereid haha. We liepen 4km, wat eigenlijk iets te lang is nog voor d’r, maar ik kon op een gegeven moment niet meer terug nadat ik in de gaten had dat het rondje maar langer en langer werd omdat we dan ook alsnog een lang stuk terug moesten, waarin we 17 verdiepingen gelopen hebben volgens m’n stappenteller. Jezus. Maar aan m’n benen te voelen klopt dat wel ja hahaha. Welkom in Zuid-Limburg, lol. Hebben overall wel vrij relaxed kunnen wandelen. Af en toe kwamen we wandelaars en een paar honden tegen waarbij ze zich goed gedragen heeft - was wel meer kijkerig vandaag aan de riem maar het was natuurlijk voor haar ook een ‘zware’ wandeling waarin ze veel moest opletten op mij met lopen omdat ze op veel stukken veel rustiger moest lopen als ze gewend is omdat ik anders op m’n snufferd zou gaan met de modder en berg op/af, dus dat maakt haar mentaal ook moe natuurlijk. Het laatste stuk was langs een 80 weg met veel verkeer wat hard langs sjeest en dat vind ze ook spannend. Merkte dat haar emmertje wel vol was toen en ze op dat stuk ook de focus kwijt raakte (al bleef ze alsnog redelijk netjes met een losse lijn lopen) Erna nog even snel bij een kasteel waar we vlakbij geparkeerd stonden wat foto’s gemaakt en daar was het lekker rustig en toen werd zij ook weer relaxed, dus konden we de wandeling lekker positief afsluiten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik weet niet wat er met dit veld aan de hand was, maar ze zat alleen maar met d'r snufferd in de grond haha. Denk veel muizen en/of hazen holletjes.
[ img ]

En ook nog even wat oefenen tussendoor; los volgen/naast
[ img ]

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

VanHuisUit
Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:34

Wat een prachtige foto's weer <3

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:37

Prachtige foto"s zie ik voorbij komen.
Is er iemand hier die zijn hond meeneemt in een fietskar ?
Dan hoor ik graag welk merk.

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-20 12:59

Bij deze een schopje omdat ik het toch erg jammer vind dat er geen actief Herder topic is hihi. Dus ik ga ook m'n best weer doen om gezellig mee te blijven kletsen.

Hoe gaat het met alle eigenaren en de hondjes?

--

Wat updates van onze kant:

[ img ]



Onze dame van nu 17 maanden is onlangs gesteriliseerd - en ik ben heeeeel blij dat het achter de rug is, want ik vond er niks aan, de stresskip die ik ben haha. Maar ze heeft een vrij intense loopsheid gehad met een nog intensere schijnzwangerschap er achteraan, vlak na d'r eerste verjaardag, dus ik ben alleen daarvoor al blij nu dat haar dat bespaard blijft voor de toekomst. We zijn nu bijna 4 weken verder, dus ook de losloop wandelingen zijn we nu weer aan't doen; heerlijk <3

Ook gelijk de heupen en ellebogen op de foto's laten zetten omdat ze toch onder narcose ging. Was verder geen indicatie voor en ik verwachtte ook eigenlijk geen problemen, maar we wilden het gewoon Weten. En dat zag er allemaal heel netjes uit <3

Verder met de wandelingen nu de gehoorzaamheid oefeningen weer wat op aan't pakken, zodat we komend jaar klaar zijn om gg2 te starten, alsook weer wat opbouwen nu weer na een paar weken rustiger aan te hebben gedaan. En zodra we weer een beetje in onze normale routine zitten, ook eens kijken of ik ergens ook nog een fun/balans cursus ga doen met d'r; gewoon omdat het leuk is, om onze band misschien nog te versterken en haar meer zelfvertrouwen te geven bv. Imo altijd wel iets van voordeel wat je eruit haalt denk ik. :j

Sinds bijna 2 maanden nu ook met voer gewisseld; van brok naar kvv en dat bevalt ook heel goed moet ik zeggen <3 :j

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

romysch22
Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Groningen

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:09

Ik weet niet zeker of ik mezelf hier wel eens gemeld heb of dat ik alleen maar stil heb meegelezen. Maar wil ook wel graag weer meepraten.

Fijn cursebreaker dat de sterilisatie achter de rug is en het allemaal goed gegaan is.
Klinkt allemaal als een fijne update!

Wij hebben ook een oud duitse herder teefje, Senna. Ze is afgelopen zondag 12 jaar geworden, gelukkig voelt ze zich nog prima. Binnen wel sloom maar dat is ze altijd geweest. Maar buiten, vooral als er andere honden in de buurt zijn laat ze wel van zich horen.
We hopen nog lang van haar te kunnen genieten.

benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:55

Wat een mooie honden! Ik heb zelf (nog) geen oud duitse herder, maar ik wil er wel heel graag een.
Ben me daarom wat meer in het ras aan het verdiepen. Hoe meer ik lees en zie, hoe enthousiaster ik word.
Zijn er hier ook mensen die specifieke hondensporten doen met jullie ODHs?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers